Mammalivet med et lite hjerteplaster

Jeg får ikke sett bilde står bare IMG :(

Men flott, og høre at alt sto bra til :D:p

Ser det har forsvunnet ja. Får laste det opp på vanlig vis. Prøvde en snarvei via å sende til meg selv på FB-chatten, og bruke linken der. Men det forsvinner visst etter ei stund gitt ...

Takk. :) Godt å få bekreftelser hele veien. :)

_20171126_115344.JPG

Dingsen så heldigvis mer ut som en mini-baby enn det som kom fram på bildet. :laughing002

Herlig :D Gratulerer med over 12 uker snupp!

Takk! Og tenk, bare ei uke igjen til andre trimester starter!! :wideyed:

Signerer :D
Så at det var en baby :D
Bare ikke så tydelig :p

Haha ja, lille dings lå jo ikke akkurat i ro og jeg er jo godt polstra. Det i kombinasjon med fastlege som ikke er så vant med å ta UL så ble dette det beste han fikk til. Var noen sekunder hvor det var enda tydeligere at det var en liten baby, men før han fikk fryst skjermen spratt lille til litt. :knegg: Men det viktigste var å se det finefine hjertet slå. :love7

Så deilig! Det har mye å si, altså.

Ja, veldig! Forrige lege ble jeg skikkelig usikker av, og følte jeg måtte undersøke og ordne ting sjøl. Fastlegen min nå spurte om alt i forhold til hva jeg får av oppfølging på sykehuset slik at han vet hva han må gjøre, ordnet med time allerede for blodprøvene jeg må ta i uke 24 siden jeg er rhesus - osv. Føles trygt. Neste jordmorsamtale avgjør om jeg vil ta svangerskapskontrollene bare hos lege, for jeg orker ikke om det bare skal snakkes svada og ting jeg ikke har bruk for. :p

Både i går og i dag har jeg gått to-timersturer med ene hunden (andre har krank rygg så han har bare hengt sammen med samboeren i hele helga og gjort "gutteting" eller noe). I dag sammen med ei venninne og hennes hund, i skog og over myr rundt et lite vann som hadde frosset på. Skikkelig deilig! Var 7-8 kuldegrader og sol. Har gjort veldig godt for hodet de turene altså. :) Og jeg er så glad for at jeg er i form til å være så mye ute, for det styrker meg mentalt å være ute i naturen. Og så føler jeg meg jo så sprek og sunn etterpå! Det gjorde jeg ikke etter å ha veid meg på fredag. :knegg:

Høres deilig ut med de turene ute.

Høres deilig ut med de turene ute.

Ja, det var virkelig herlig. Særlig når været for en gangs skyld var ganske pent også. :) I dag er det litt mer skyet igjen. Og i morgen, når jeg skal på jobb hele dagen, så er det meldt strålende sol. Typisk. :P

12+3, og dagene går ganske greit nå. Passer på å nyte de dagene hvor bekymringene ikke er for ille, det går sånn i bølger her. Gleder meg til magen popper frem og jeg har noe mer tydelig bevis på at det spirer og gror der inne. Tar vel sin tid før det vises, er jo endel polstring på magen fra før av. :p

Nå er det 11 dager igjen til TUL (neste fredag), 6 dager til jeg er i andre trimester og 39 dager til OUL.

Har fortsatt ingen bivirkninger av blodfortynnende, noe jeg regnet med for det er jo ikke de medisinene som har flest bivirkninger lista opp. :p

Masse ting å glede seg til! Ja, bare å nyte de dagene med lavt bekymringsnivå.

Hei :)
Nå kommer det til å gå kjempe bra fremover! Kos deg masse og nyt at klærne dine fremdeles passer ;)
Kan jeg spørre hvilken BMI du har? Tenkte bare i forhold til meg selv :) Jeg har BMI på 31,2 :shifty::shifty:

Masse ting å glede seg til! Ja, bare å nyte de dagene med lavt bekymringsnivå.

Ja, deilig at det er noen sånne også - selv om det hele tiden ligger og murrer i bakgrunnen. :)

Hei :)
Nå kommer det til å gå kjempe bra fremover! Kos deg masse og nyt at klærne dine fremdeles passer ;)
Kan jeg spørre hvilken BMI du har? Tenkte bare i forhold til meg selv :) Jeg har BMI på 31,2 :shifty::shifty:

Bare 0,3 mindre enn din, så vi ligger ganske jevnt der. :)

Fått unna noen flere julegaver i dag. Snart i havn med alle! :) Og en som vi har slitt litt med å finne på gave til løste seg fint da jeg traff svigermor, og vi skal spleise på et gavekort til den personen. Alle syns hun er litt vanskelig å finne på noe til. :P Svigermor lurte på om jeg hadde gått ned i vekt da, ikke så verst å høre det når en har gått opp 2,5 kg. Mulig vekta har flytta litt på seg, eller at klærne jeg hadde på meg skapte en liten illusjon av at jeg er smalere. For lettere er jeg ikke. :hilarious:

Ja, deilig at det er noen sånne også - selv om det hele tiden ligger og murrer i bakgrunnen. :)

Bare 0,3 mindre enn din, så vi ligger ganske jevnt der. :)

Fått unna noen flere julegaver i dag. Snart i havn med alle! :) Og en som vi har slitt litt med å finne på gave til løste seg fint da jeg traff svigermor, og vi skal spleise på et gavekort til den personen. Alle syns hun er litt vanskelig å finne på noe til. :p Svigermor lurte på om jeg hadde gått ned i vekt da, ikke så verst å høre det når en har gått opp 2,5 kg. Mulig vekta har flytta litt på seg, eller at klærne jeg hadde på meg skapte en liten illusjon av at jeg er smalere. For lettere er jeg ikke. :hilarious:

Ikke verst! Vær stolt av den ;)
Vet svigermor det enda? :)

Ikke verst! Vær stolt av den ;)
Vet svigermor det enda? :)

Jepp, er kun min far som ikke vet det av kommende besteforeldre og tante/onkler. Har ikke så mye kontakt med han så da skader det ikke at han må vente litt før han får høre det. :p

Jepp, er kun min far som ikke vet det av kommende besteforeldre og tante/onkler. Har ikke så mye kontakt med han så da skader det ikke at han må vente litt før han får høre det. :p

Åååh, tenk så koselig jul med alle babygavene dere sikkert kommer til å få i år! :Heartpink:Heartred:Heartblue

Du må huske og legge ut bilde ;)

Åååh, tenk så koselig jul med alle babygavene dere sikkert kommer til å få i år! :Heartpink:Heartred:Heartblue

Du må huske og legge ut bilde ;)

Vi får nok ikke så mange babygaver nei, har ikke ønsket oss noe og de fleste vil ikke kjøpe noe så tidlig av de som vet det. Mamma spesielt er i mot å kjøpe ting tidlig. Redd for å jinxe det eller noe, og hun er nesten mer nervøs enn meg nå. :p Det tas igjen når det nærmer seg termin. :) Virker som vi skal få med oss litt arvegods fra søsteren min da.

Vi fikk ikke så mye i fjor heller, bortsett fra ei humor-bok til samboeren om svangerskap og å bli foreldre, og et par søte plagg. Ønsket oss ikke noe til baby da heller (er jo nesten synkront på vei nå som da, bare et par uker i forskjell :p ).

I natt drømte jeg at du var gravid med tvillinger! Den andre babyen hadde bare gjemt seg bak den første helt frem til nå :hilarious:selv om det var forferdelig usannsynlig måtte jeg inn i dagboka di å sjekke, for drømmene mine er så livaktige for tiden :p

I natt drømte jeg at du var gravid med tvillinger! Den andre babyen hadde bare gjemt seg bak den første helt frem til nå :hilarious:selv om det var forferdelig usannsynlig måtte jeg inn i dagboka di å sjekke, for drømmene mine er så livaktige for tiden :p
Herlig.

:knegg::knegg::knegg: Vi får se da, når vi skal ha endelig opptelling til slutt. :hilarious: Bra det ikke bare er jeg som drømmer så livaktig. I går var jeg litt usikker på om jeg hadde drømt at jeg hadde funnet et potensielt genialt magebåndopplegg for å kunne bruke egne bukser lengre, siden jeg ikke klarte å finne det da jeg googla i øst og vest. Var ikke en drøm det da, så jeg har bestilt et hvitt sånt et. :D De har noe lignende (bare annet merke tror jeg) på mammatrend.no, men var litt dyrere der siden melona har tilbud (ellers er det billigere på mammatrend ja).

12+4 i dag, og bare 5 dager til jeg bikker over i andre trimester. I morges våkna jeg med en bekymra følelse, aner ikke hvorfor. Fått rista den ganske greit av meg, men ikke like avslappa som i går. Rart hvordan det går i bølger, uten at noe spesielt har skjedd ...

38 dager igjen til OUL, og 10 dager til neste TUL. :)

Håper den følelsen gir seg. Rart hvordan det svinger ut av det blå ja

Bedre sent enn aldri så har jeg funnet dagboken din! Er så koselig at det nå er en termindagbok og kunne ikke vært mer glad på dine vegne :Heartred forstår godt at det går litt opp og ned, det er vel ganske naturlig men du virker sterk og jeg har all tro på at denne gangen går det hele veien:love017 og du har jo allerede kommet så langt! Hvordan er livet som gravid? :-)

Back
Topp