Du treffer spikeren rett på hodet her med spørsmålene dine, for det er de samme spørsmålene jeg går rundt og kverner på egentlig.
Jeg kan ikke helt forstå at etter over to år i utredning med utallige UL at ingen skal ha sett noe tidligere
Så spørsmålet er om de har sett det og tenkt at det ikke betyr noe, eller om de ikke har sett fordi de ikke har god nok erfaring og vet hva de skal se etterKanskje er det noe som er ekstremt vanskelig å se?
Nå skal jeg tilbake til samme sykehus og samme gynekologisk poliklinikk som en gang henviste meg til Porsgrunn, og det er jo klart at tanken har streifet meg, "kunne alle disse abortene vært unngått om de bare hadde gjort jobben sin den gangen"?
Men jeg prøver å si til meg selv at det ikke kommer mye godt ut av å tenke sånn, og jeg prøver å se for meg at vi i løpet av året kanskje skal bli utdelt noen blanke ark, så får de to årene som har gått bare være en litt hard erfaring på hvor tøft livet kan være. Det har jo ikke tatt knekken på meg, så får håpe at det har gjort meg sterkere. Som par er vi i hvert fall bedre rustet for fremtiden enn vi noen gang har vært tidligere
Vi har nok den samme evnen du og jeg, til å bare reise oss og prøve videre. Tror det vil belønnes til slutt![]()
Jeg syns du skal sende skriftlig spørsmål til dem å spørre slik at du får skriftlig svar.
Grunnen er jo at spørsmålet her er om du kunne ha krav på nytt forsøk. Man har jo krav på 3 forsøk per barn i det offentlige og hvis din tilstand burde vært oppdaget og fikset på før ivf, og det at de IKKE har gjort det før ivf med overveiende sannsynlighet har ført til at du har mistet, så burde du jo ha krav på 3 forsøk i det offentlige fra nå av.
Nå er det jo ikke sikkert du trenger det, men det kan muligens være noe å ta tak i allerede nå i tilfellet det skulle bli nødvendig?
Sånt noe tar jo tid å få avklart, så kunne kanskje vært noe å holde på med parallellt ?
Jeg mener i hvert fall at det er rimelig at du skal få det ( inkludert medisiner over egenandelsgrenser for t.o.m 3 forsøk ) dersom det er en feil fra helsevesenets side.
Kanskje er det noe som er ekstremt vanskelig å se?