Lykken er....

:(:(:(:( Ta vare på hverandre:Heartred
 
:(:(:(:( Ta vare på hverandre:Heartred

Takk .

Ville prøve å skjule det for Avocado som akk har blitt ruger. Hun trenger ikke lese det, så har ikke skrevet noe på det andre forumet.

Tenk, nå er du snart i mål og du kan virkelig glede deg! Og mars er en utrolig fin tid å få barn på.
Husk at hvis du får problemer med ammingen, ikke gi opp og spør etter hjelp! La hjelperne slite litt i puppene dine ;):joyful:. Det er SÅ verdt det! Bøygen er gjerne 1-2 første ukene, så går det som regel veldig fint.
Ikke sikkert du får noen prob heller altså.

Ammingen er noe av det fineste jeg har opplevd.

Sist , men ikke minst, skulle du ikke få det til, ikke føl deg dårlig, barn overlever fint på MME også :Heartbigred
 
Takk .

Ville prøve å skjule det for Avocado som akk har blitt ruger. Hun trenger ikke lese det, så har ikke skrevet noe på det andre forumet.

Tenk, nå er du snart i mål og du kan virkelig glede deg! Og mars er en utrolig fin tid å få barn på.
Husk at hvis du får problemer med ammingen, ikke gi opp og spør etter hjelp! La hjelperne slite litt i puppene dine ;):joyful:. Det er SÅ verdt det! Bøygen er gjerne 1-2 første ukene, så går det som regel veldig fint.
Ikke sikkert du får noen prob heller altså.

Ammingen er noe av det fineste jeg har opplevd.

Sist , men ikke minst, skulle du ikke få det til, ikke føl deg dårlig, barn overlever fint på MME også :Heartbigred
Jeg prøver å ta alt som det kommer, både plager, fødsel og amming, tenker det er bedre å stille med et åpent sinn og se hva som skjer :Heartred

Håper dere kan lykkes igjen :Heartbigred
 
Andre dagen med cytotec.......blæh, fikk valget mellom å prøve en dag til eller få utskrapning.

Legen sa at det er best med medikamentell abort hvis kroppen responderer og særlig i forhold til ny runde ivf, så da ble valget enkelt....selv om det tar på å ligge her i timesvis. Heldigvis kunne jeg spise lett i dag siden det ikke blir kirurgisk inngrep før i morgen uansett.

Mmmm sjokoladekake! Hva hadde livet vært uten sjokolade??!!
Jeg er helt sikker på at sjokolade kan lege selv de mest kompliserte sår. Det er bare viktig å ikke la den ta helt overhånd selvfølgelig, men jeg skal definitivt dykke ned i godteskåla etter dette ulykksalige ivf forsøket.

Fanden det er tøft å gå 1/3 svangerskap bare for å ende opp med smerte uten mening....

.....men hvis dette er et tappert skritt mot en kommende lillebrøster...ja så er det verdt det! Akkurat DET vet jeg jo.
 
Stor klem! Du er tøff og utrolig flink til å holde motet oppe, både for deg selv og alle andre!
 
Sender en god klem med masse lykketilviderestøv [emoji173] Forferdelig når slike ting skjer :(
 
Så utrolig trist i lese!! :( :( håper det går bra med deg til tross for forholdene :( får skikkelig vondt av deg nå....
 
Så utrolig trist i lese!! :( :( håper det går bra med deg til tross for forholdene :( får skikkelig vondt av deg nå....

Takk for omtanken dere. Det er godt.

Ja, det går vel bedre etter hvert. Er bare så utrolig sliten. Tok tre døgn og 18 cytotec piller, mistet en del blod. Det verste fysiske er jo over, bortsett fra at jeg føler meg kraftig redusert.
Det psykiske tar nok lenger tid, men jeg kan jo ikke bare legge meg ned hele dagen siden jeg har en liten som trenger meg.

Det at han trenger meg er både godt og vondt. Godt fordi det gjør at jeg føler meg elsket og nyttig og må skjerpe meg, vondt fordi jeg ikke klarer være der så mye som jeg ønsker. Det gir meg dårlig samvittighet.

Men først og fremst er jo småtten vår største glede og sol i livet. Det hjelper absolutt at vi har han.
Jeg føler litt ambivalens i forhold til å fortsette kampen med å bli gravid og forsøke bære frem et friskt barn. På den ene siden stjeler det fra familielivet og den lille som vi faktisk har, på den andre siden er det den eneste måten vi kan bli gravide på og tiden er ikke vår beste venn lenger.

Jeg vil fortsette så lenge jeg også kan klare å være en bra nok mor for mitt lille barn. Det er ikke alltid enkelt å vite hvor det skillet går, så jeg får bare se.

Jeg ser jo litt av hvor hardt mange av dere andre har kjempet og fortsatt kjemper og til dere som ikke har barn enda og får deres første: nyyyt for all del tiden med baby! Den løper så fort!
Vær egoistiske! Ta kontroll som nybakt mor og vern om barseltiden. Ikke la dere selv bli rent ned av velmenende besøkende! Dette er DERES tid.
For oss ivf ere kan det hende det blir kun denne ene gangen! Det er slett ikke sikkert man får til barn nr to! Så da er det enda viktigere.

Dere skal bli kjent med barnet og knytte dere, få til ammingen og mestre den nye situasjonen. Det dere trenger mest da ( eller i hvert fall gjorde jeg det de første 3 ukene.) er ro.
( jeg fikk i tillegg en tøff fødselsskade).

Bare velmente råd. Vi er alle ulike, så ikke sikkert det passet for dere.

Lykke til, kom i mål og gled dere. ( nb, det er LOV å klage over graviditetsvondter selv om det var vanskelig bli gravid :joyful:)
 
Ditt hjerte har kanskje sluttet å slå, der jeg så deg ligge inni meg på skjermen, men mitt hjerte slutter aldri å slå for deg lille venn....

Adjø lille sommerfugl....

Du traffe meg rett i hjerte med dette - akkurat slik jeg både tenkte og følte, og kalte min lille. Håper det går bedre med deg. Klem <3
 
Har tenkt så masse på deg de siste dagene. Håper du har det bra etter forholdene ❤

Jeg beundrer pågangsmotet ditt og evnen du har til å se fremover til nye muligheter og være positiv og ikke minst at du aldri gir opp!
Du skal bli mamma på nytt, nettopp fordi du har alle disse fine kvalitetene!

Klem ❤
 
Har tenkt så masse på deg de siste dagene. Håper du har det bra etter forholdene ❤

Jeg beundrer pågangsmotet ditt og evnen du har til å se fremover til nye muligheter og være positiv og ikke minst at du aldri gir opp!
Du skal bli mamma på nytt, nettopp fordi du har alle disse fine kvalitetene!

Klem ❤

Ååå Avocado! Tusen takk! Jeg har ikke sett denne meldingen, har ikke vært innom dagboken min på evigheter....

Jeg burde jo flytte den....usikker på hvordan jeg gjør det....

Hvordan går det med hysteroskopiinnkallingen? Den må da vel komme nå denne uken?

Håper de kan fikse opp inni der, sånn at du slipper miste flere ganger!
Nå er det på tide å beholde!

Klem tilbake :Heartred
 
Ååå Avocado! Tusen takk! Jeg har ikke sett denne meldingen, har ikke vært innom dagboken min på evigheter....

Jeg burde jo flytte den....usikker på hvordan jeg gjør det....

Hvordan går det med hysteroskopiinnkallingen? Den må da vel komme nå denne uken?

Håper de kan fikse opp inni der, sånn at du slipper miste flere ganger!
Nå er det på tide å beholde!

Klem tilbake :Heartred

Du kan få en av mod'ene til å flytte den. Du må bare legge inn forespørsel på en av "kontakt oss her" trådene ;)
Hadde vært koselig å se deg og dagboka di på assistert ❤

Har ikke sett så mye til deg i det siste. Håper alt er vel og at du er i rute for forsøk i mars! Vet jo av erfaring at syklusen ikke alltid er med etter noe sånt...

Jeg forventer inkalling snart nå, ellers må jeg tre på meg telefon-terrorist-maska igjen :p
 
Der var du jo plutselig :D
 
Der var du jo plutselig :D

Titt-tei :happy:!

Ja, nå tusler jeg rundt i hverdagen og venter på tante rød etter at tante død var på besøk.....

Ja da, det ER rom for grusom galgenhumor.....fra meg selv :rolleyes:...

Det kjennes på en måte ut som det har tenkt å komme noe, men når man venter og venter....da har det en tendens til å forsinke seg...her i gården.

Bare nå tanta kommer de nærmeste dagene, så blir det marsforsøk. Koooommme da lille tanta!

Nå går det mot vår og en deilig tid. Fortidens gråe tristhet har tørket opp og trillende fuglelåt gjemmer seg snart bak friskt og grønt løv.

Tenk om vi får det vi ønsker oss aller mest! Da er vi vel absolutt mer enn heldig:joyful::flower
 
Huffda, så leit å se dagboken din her inne :( Men samtidig blir det hyggelig å følge deg i mål her inne [emoji173] krysser fingrene for full klaff på neste forsøk Gledeståre! [emoji173]
 
Titt-tei :happy:!

Ja, nå tusler jeg rundt i hverdagen og venter på tante rød etter at tante død var på besøk.....

Ja da, det ER rom for grusom galgenhumor.....fra meg selv :rolleyes:...

Det kjennes på en måte ut som det har tenkt å komme noe, men når man venter og venter....da har det en tendens til å forsinke seg...her i gården.

Bare nå tanta kommer de nærmeste dagene, så blir det marsforsøk. Koooommme da lille tanta!

Nå går det mot vår og en deilig tid. Fortidens gråe tristhet har tørket opp og trillende fuglelåt gjemmer seg snart bak friskt og grønt løv.

Tenk om vi får det vi ønsker oss aller mest! Da er vi vel absolutt mer enn heldig:joyful::flower

Husker godt hvordan tanta lot vente på seg etter SA :shifty: Får håpe din dukker opp i tide!

Våren kommer ja med yrhet og nytt pågangsmot, så nå er det bare å børste av seg støvet og sloss for det vi ønsker oss aller mest ❤
 
Husker godt hvordan tanta lot vente på seg etter SA :shifty: Får håpe din dukker opp i tide!

Våren kommer ja med yrhet og nytt pågangsmot, så nå er det bare å børste av seg støvet og sloss for det vi ønsker oss aller mest ❤

Er så spent på den innkallingen din! Disse ventetidene som er så grøsselig kjedelige......Det hadde vært så mye lettere om ting hadde gått litt fortere og vært mer " spikret" i form av datoer å forholde seg til.

Jeg syns nesten det er det aller verste, bortsett fra å miste da. Det er jo helt klart mest æsj.

Jo, såklart er det jo ikke greit å få ubehagelige overraskelser da....

Jeg har ikke helt skjønt det med at du har fått vite det nylig at du har hjerteformet livmor? Har ikke de oppdaget det på utredningen før det ble bestemt ivf, og hvorfor har de IKKE funnet det ut før?? Er det slurv?
På den ene siden er det jo supert om de kan gjøre noe for at du skal bli lettere gravid, på den andre siden skulle de kanskje ha gjort det mye tidligere sånn at du kanskje hadde sluppet å miste så mange ganger....

Nå kan jo ikke jeg noe om den type livmor og evt problematikk, jeg er bare nysgjerrig og forstår som sagt ikke hvorfor dette kommer opp først nå.
Har du fått vite noe om det?
 
Er så spent på den innkallingen din! Disse ventetidene som er så grøsselig kjedelige......Det hadde vært så mye lettere om ting hadde gått litt fortere og vært mer " spikret" i form av datoer å forholde seg til.

Jeg syns nesten det er det aller verste, bortsett fra å miste da. Det er jo helt klart mest æsj.

Jo, såklart er det jo ikke greit å få ubehagelige overraskelser da....

Jeg har ikke helt skjønt det med at du har fått vite det nylig at du har hjerteformet livmor? Har ikke de oppdaget det på utredningen før det ble bestemt ivf, og hvorfor har de IKKE funnet det ut før?? Er det slurv?
På den ene siden er det jo supert om de kan gjøre noe for at du skal bli lettere gravid, på den andre siden skulle de kanskje ha gjort det mye tidligere sånn at du kanskje hadde sluppet å miste så mange ganger....

Nå kan jo ikke jeg noe om den type livmor og evt problematikk, jeg er bare nysgjerrig og forstår som sagt ikke hvorfor dette kommer opp først nå.
Har du fått vite noe om det?

Du treffer spikeren rett på hodet her med spørsmålene dine, for det er de samme spørsmålene jeg går rundt og kverner på egentlig.
Jeg kan ikke helt forstå at etter over to år i utredning med utallige UL at ingen skal ha sett noe tidligere o_O
Så spørsmålet er om de har sett det og tenkt at det ikke betyr noe, eller om de ikke har sett fordi de ikke har god nok erfaring og vet hva de skal se etter :confused004 Kanskje er det noe som er ekstremt vanskelig å se? :confused005

Nå skal jeg tilbake til samme sykehus og samme gynekologisk poliklinikk som en gang henviste meg til Porsgrunn, og det er jo klart at tanken har streifet meg, "kunne alle disse abortene vært unngått om de bare hadde gjort jobben sin den gangen"?
Men jeg prøver å si til meg selv at det ikke kommer mye godt ut av å tenke sånn, og jeg prøver å se for meg at vi i løpet av året kanskje skal bli utdelt noen blanke ark, så får de to årene som har gått bare være en litt hard erfaring på hvor tøft livet kan være. Det har jo ikke tatt knekken på meg, så får håpe at det har gjort meg sterkere. Som par er vi i hvert fall bedre rustet for fremtiden enn vi noen gang har vært tidligere :rolleyes:

Vi har nok den samme evnen du og jeg, til å bare reise oss og prøve videre. Tror det vil belønnes til slutt :Heartred
 
Trist å se at du er tilbake her inne, men beundrer pågangsmotet ditt :) :Heartpink Håper syklusen kommer fort i rute sånn at du snart får innsett igjen, blir spennende å følge deg:):)
 
Back
Topp