Lykken er....

Oi så fin stigning <3
Ja tiden går så altfor fort... Babyen min går i 1.klasse :( hehehe

Oiii, hehe! Stooor gutt da!

Kjekt med flink skolegutt da! Skolestart er en milepæl i livet. Tenk at jeg husker min første skoledag enda! Det var både gøy og skremmende og veeeldig høytidelig :happy:.

Snart får du jo ny bebis Trultemor. Tro om du husker alt? Utrolig hvor fort man glemmer.

Min er snaaart 8,5 mnd, så det blir MYE å henge fingrene i her når neste kommer. Tror ikke jeg får så mye tid til å henge på sosiale medier da nei :joyful:.
 
Oiii, hehe! Stooor gutt da!

Kjekt med flink skolegutt da! Skolestart er en milepæl i livet. Tenk at jeg husker min første skoledag enda! Det var både gøy og skremmende og veeeldig høytidelig :happy:.

Snart får du jo ny bebis Trultemor. Tro om du husker alt? Utrolig hvor fort man glemmer.

Min er snaaart 8,5 mnd, så det blir MYE å henge fingrene i her når neste kommer. Tror ikke jeg får så mye tid til å henge på sosiale medier da nei :joyful:.
Så koselig med to tette <3 Har vært min tanke også, men det gikk ikke. Tenk så mye glede de vil få av hverandre <3 :) men ja du får nok litt å henge fingrene i ja! Men det går nok så fint så :)

Hehe nei det er nok mye jeg ikke husker gitt av babytiden så det blir spennende :) blir godt med en liten baby i hus nå <3

Merker du noe på den lille at du venter eller? Mer kosete eller noe? :)
 
Så koselig med to tette <3 Har vært min tanke også, men det gikk ikke. Tenk så mye glede de vil få av hverandre <3 :) men ja du får nok litt å henge fingrene i ja! Men det går nok så fint så :)

Hehe nei det er nok mye jeg ikke husker gitt av babytiden så det blir spennende :) blir godt med en liten baby i hus nå <3

Merker du noe på den lille at du venter eller? Mer kosete eller noe? :)

Jeg vet ikke helt om jeg merker noe på han.....Han er en skikkelig kosegutt fra før :happy:. Heldigvis! Elsker min lille kosegutt! Han blir jo fort nok stor.
Tror nok det blir litt vanskelig for han når det kommer en til. Vi må prøve så godt vi kan å sørge for at han får nok kos og oppmerksomhet han også.
Jeg ammer jo ikke siden det er prøverør. Måtte være ammefri 1 mnd før behandlingsstart. Det var litt sååårt i mammahjertet, men det gikk overraskende bra for småtten :joyful:. Han merket nesten ikke at puppen ble borte, for fjernet den saaaakte.
Så da kjenner han i alle fall ikke den hormonelle endringa gjennom melka. Det ville han jo ha gjort hvis jeg hadde ammet han fortsatt.
Er usikker på om han merker noe, virker ikke sånn.
 
Jeg vet ikke helt om jeg merker noe på han.....Han er en skikkelig kosegutt fra før :happy:. Heldigvis! Elsker min lille kosegutt! Han blir jo fort nok stor.
Tror nok det blir litt vanskelig for han når det kommer en til. Vi må prøve så godt vi kan å sørge for at han får nok kos og oppmerksomhet han også.
Jeg ammer jo ikke siden det er prøverør. Måtte være ammefri 1 mnd før behandlingsstart. Det var litt sååårt i mammahjertet, men det gikk overraskende bra for småtten :joyful:. Han merket nesten ikke at puppen ble borte, for fjernet den saaaakte.
Så da kjenner han i alle fall ikke den hormonelle endringa gjennom melka. Det ville han jo ha gjort hvis jeg hadde ammet han fortsatt.
Er usikker på om han merker noe, virker ikke sånn.
Oi det visste jeg ikke at man måtte :s godt han tok det fint :) Det blir nok litt rart for han i starten men det er så tilpasningsdyktige de barna :)
 
Hei Gledeståre :)
Leste dagboka di nå og tror jeg kjenner deg fra en annen plass med et annet nick, kan det stemme? :rolleyes:
 
Det kan nok stemme, men hysjjj det er hemmelig ;):happy:.

Syns det var så synd at det ikke gikk vegen denne gangen for dere. Du er så positiv, kunnskapsrik og grei. Et sånt menneske som godt kunne vært min venn i " det virkelige liv".

Jeg er ikke så bekymret for dere likevel ;), jeg tror at dere ikke skal langt inn i det nye året før dere får den positive testen dere har ventet på.

Du har jo blitt gravid før og nå som dere ikke har noen skjulte hufferier som kan være til hinder tror jeg neste vil sitte!

Du får bare ikke lov til å gi opp :finger::happy:.

Vi ventet 5 år på småtten vår fra vi startet prøvingen til vi fikk han. Og nå virker det som det er lettere bli gravid for meg?

Jeg mistet den første graviditeten i uke 9, så fikk jeg småtten og nå gravid igjen....wow, det løsnet...( selv om vi nok ikke kan klare det på egen hånd pga problemer med befruktningen. vi må bruke ICSI )



Kan det skje for meg, så kan det skje for deg ;):happy::happy:.

Jeg tror det er viktig å bruke ventemåneder på å tenke på andre ting. Det ER viktig å la seg selv få lov til å være trist hvis man faktisk ER det, men samtidig ikke forbli i alt det triste.

Ikke ta sorgene på forskudd når du blir ruger igjen, sånn som enkelte gjør og ikke gi bort alt overskuddet til andre.

Jeg støttet en annen IVF er i TO ÅR! Nesten daglig.....etter hvert så la hun alle problemene over på meg, prøverør, de fæle venninnene hennes, de fæle søstrene til mannen og mora til mannen, problemene med mora, problemene til søstra og da JEG var forsøk lesset hun også jobbproblemene over på meg.....

Da jeg sa til henne at det ble for mye, så sa hun bare takk og farvel.

Alle vet at et vennskap må være balansert og at man må dele gode og fine ting også, man kan ikke bruke folk som sin personlige søppelbøtte!

Vi snakker om en kontakt som 85% handlet om henne og 15% om meg.

Moralen i historien er:
Ikke innled kontakt med store selvmedlidere som bare ser sin egen nesetipp, sorg og problemer. Det de er ute etter er å suge deg tom for ditt positive overskudd sånn at de kan ha det bedre i sin hverdag.
Men, får DU det bedre da??! Nei!

Så støtt gjerne andre, men tenk nøye gjennom hvem du velger å støtte og om denne kontakten er noe som gir deg noe støtte i DIN prosess. Hvis ikke trenger du overskuddet ditt SELV. Det er tøft nok være i dette gamet.

Jeg har det KJEMPEBRA nå! Jeg ble skuffet over at det å gi så mye støtte til noen, bare ble avfeid med et " takk og farvel" og så og si ingenting tilbake etter å ha hjulpet et menneske så lenge.
Men, det var faktisk det beste som kunne ha skjedd! Merket hvor utrolig mye hun sugde ut av meg, for jeg fikk så mye mer energi og glede i hverdagen til min familie og meg selv.

Jeg har lært masse: Man skal ikke gi av seg selv til hvem som helst. Ikke mer enn man kan avse uten å få noe igjen for det ;).

Så pass på deg selv Avocado også, for du virker som en som gir mye av deg :Heartred.

Håper du kommer raskt i gang igjen med forsøk og du må gjerne sende meg en PM eller skrive i dagboka mi her igjen. Vil gjerne høre hvordan det går.
Jeg klarer nok ikke følge opp alle hyggelige ivf ere rundt omkring, for snart er jeg 100% i gang med jobb/ studier , familie og graviditet oppå der. Da blir det ikke mye tid til overs.

Stor klem til deg Avocado.

Der kan man se, syns hisoriene var litt for like til at det var tilfeldig ;)

Takk for at du tror på meg, det betyr mye nå som vi straks går inn i det femte året :)
Kan ikke legge skjul på at det er tungt, men samtidig gidder jeg ikke bo i kjelleren, så jeg velger å se lyst på det, som deg, og håper på det beste :D

Merket så godt denne gangen det du beskriver med de som krever mye energi og som tapper en for ens egne krefter...

Sett tilbake på november ser jeg nok at jeg hadde hatt godt av å skygge banen litt i rugetiden slik som deg i stedet for å bli sugd inn i andres negativitet...
Det er ikke sikkert at utfallet hadde blitt noe anderledes, men jeg hadde nok spart meg for en del negativ energi :)
Skal absolutt ta med meg det til neste gang :)

Det er så stas med historien din og at alt ser ut å ende godt! :Heartred DET unner jeg deg virkelig!
Du virker å være en meget oppegående, positiv og omsorgsfull dame og du fortjener alle de barna du har lyst på :D

Jeg kommer nok å snike litt i kulissene, er ikke alltid like flink til å legge igjen spor, men heier uansett :D

Masse lykke til med svangerskapet :D

Klemifleng :Heartred
 
Jeg har også begynt med svært livaktige drømmer.
I natt hadde jeg mareritt. Drømte at jeg var oppe i tysk muntlig.....:hilarious:....

Ellers flyr dagene av gårde med en liten. Tror ikke det er lenge før han går......syns det er litt tidlig. Håper han trener balanse litt til før han stavrer rundt på to sånn at han ikke detter så mye.

Kjenner ikke noe til graviditetssymptomer bortsett fra at jeg er kjeeeempetrøtt. Prøver å snike inn en lunsjlur her og der når mannen er hjemme.

Mannen monterte Fjellpulken i dag, så nå må bare snøen komme. Ble ikke skitur i fjor pga var såpass gravid da og tok ikke sjansen på å falle. Så lenge spiren ligger godt gjemt i bekkenet, er det jo ikke noen fare, så" snø, snø kom igjen vintern er min beeeste venn" :singing:
 
Pulktur høres så kos ut! :D
Jeg håper snøen kommer her også snart for jeg vil rekke et par turer i skitrekket før det er game over for denne vinteren :p
 
Nå har jeg begynt å bli kvelds- og nattkvalm. Ulempen er at jeg ikke får sove før langt ut på natt og at småtten våkner mellom 6-7, fordelen er at jeg er pigg om morgenen sånn i forhold til kvalme og helt frem mot ettermiddagen. Da har jeg muligheten til å svinge meg rundt på dagtid og får hentet inn litt søvn på dagen når mannen er hjemme de dagene jeg er uber- trøtt.

Det er faktisk å foretrekke fremfor å være dårlig hele dagen. Håper det fortsetter sånn.

Husker sist at andre trimester var en drøm. Håper det blir sånn nå også.

I dag skal vi ha kjærestedag. Småtten er hos besteforeldrene og mamma og pappa skal gjøre bittelitt plikter før det bare blir kooooos!

Jipppiiiiii!

Været er begrederlig, så det blir ikke noe solskinnstur, men en dag i badeland før besøk på indisk restaurant er absolutt ikke å forakte det heller!

Mmmmmm, eeeeeelsker spicy, så nå må jeg benytte sjansen før halsbrannen melder sin ankomst. Da blir det slutt på alt syrlig, sterkt og fett.

Ha en super adventsdag dere som måtte komme ramlende inn her for å lese litt i dagboken min :flower
 
To dager igjen til tidlig ultralyd!

Jeg sitrer av spenning!

Hva får vi se denne gangen? Første gang fikk vi dårlige nyheter, andre gangen ble det tul på bursdagen min og fantastiske nyheter. Denne gangen, like før jul......hva nå?

Jeg har en jentefølelse.....Vi får jo selvsagt ikke vite DET nå da....

Vi har jentenavn klart vi, hehe.

Gleder oss, gruer oss, gleder oss.....
 
Æsj, timen ble endret til torsdag. Ja, ja, TO dager til NÅ da.

Mannen vil være med, så heldigvis fikk jeg en time som passet inn i turnusen hans. Vi hadde barnvakt til småtten i morgen, men ikke på torsdag, så da må han bli med også. Må bare holde maska hvis det går dårlig.

Jeg tror det går bra! Har jo fått litt mage og så noe vokser det nok inni der.

Jeg har fått sånn utrolig dilla på avocado. Må ha det hver dag nå :p. Er jo veldig mye kalorier i Avocado, samtidig så sunt. Bedre å ha dilla på det enn kaker og sjokolade.....

I dag skal jeg se om jeg finner meg en juleklippstime.....i morgen. Håper det er ledig på dagtid et sted.....
 
Tror jammen jeg også "kjenner" deg fra et annet sted, på samme måte som Avocado ;) Så spennende med snart TUL, håper alt ser fantastisk ut :Heartred
 
Tror jammen jeg også "kjenner" deg fra et annet sted, på samme måte som Avocado ;) Så spennende med snart TUL, håper alt ser fantastisk ut :Heartred

Ja, det gjør du sikkert nå som du har lest her. Står jo litt av det samme både her og der :joyful:. Jeg laget et annet nick her som passet bedre på den følelsen jeg hadde da jeg endelig ble gravid med småtten.
Jeg kjenner ikke igjen deg, for du har vel et annet nick også der du kjenner meg igjen fra?

Tror jeg vet hvem du også er, siden du er " marsboer" 2017 ;):happy:.

Nå har du ikke lenge igjen! Har du begynt på 3. Trimester alt?
Det er siste etappe! Husker at de siste to mnd var tuuuunge. Gikk opp 24 kg:nailbiting: sist. De forsvant fort da mesteparten. Fikk ikke bort de siste 5 kg, men det får gå.

Så var jeg så utrolig plaget med halsbrann. Jeg bærte magen høyt sa jordmor, og så hadde jeg jo symfyse- f. Mål som sprengte alle skalaer, så alle innvollene var vel både godt klemt og skjøvet opp i halsen :joyful:.

Flytende Gaviscon på stor flaske var rimeligste alternativ for meg og fast takst på nattbordet.

Gleeeed deg masse! Hjertet ditt kommer til å vokse, tårene kommer til å trille......hvis du tror du blir følsom som gravid så bare vent til du har født....( det er din første som kommer, ikke sant?). De tårene er både voldsomme og gode.

Det kommer et helt nytt menneske som aldri har gått på jorden før. En ny skatt som kommer takket være deg og din mann. Plutselig går det opp for en at alle mennesker er små vidundre, mirakler og at en mor har født dem.

Når ditt barn blir født, fødes en mor, en far, besteforeldre , onkler og tanter. Det er i det hele tatt ganske fantastisk!

Vern om barseltiden, de første 6 ukene er DERES som kjernefamilie. Det er en overgang bli foreldre og det gjør ingenting om familie må vente noen uker før de får treffe lille.
 
Ja, det gjør du sikkert nå som du har lest her. Står jo litt av det samme både her og der :joyful:. Jeg laget et annet nick her som passet bedre på den følelsen jeg hadde da jeg endelig ble gravid med småtten.
Jeg kjenner ikke igjen deg, for du har vel et annet nick også der du kjenner meg igjen fra?

Tror jeg vet hvem du også er, siden du er " marsboer" 2017 ;):happy:.

Nå har du ikke lenge igjen! Har du begynt på 3. Trimester alt?
Det er siste etappe! Husker at de siste to mnd var tuuuunge. Gikk opp 24 kg:nailbiting: sist. De forsvant fort da mesteparten. Fikk ikke bort de siste 5 kg, men det får gå.

Så var jeg så utrolig plaget med halsbrann. Jeg bærte magen høyt sa jordmor, og så hadde jeg jo symfyse- f. Mål som sprengte alle skalaer, så alle innvollene var vel både godt klemt og skjøvet opp i halsen :joyful:.

Flytende Gaviscon på stor flaske var rimeligste alternativ for meg og fast takst på nattbordet.

Gleeeed deg masse! Hjertet ditt kommer til å vokse, tårene kommer til å trille......hvis du tror du blir følsom som gravid så bare vent til du har født....( det er din første som kommer, ikke sant?). De tårene er både voldsomme og gode.

Det kommer et helt nytt menneske som aldri har gått på jorden før. En ny skatt som kommer takket være deg og din mann. Plutselig går det opp for en at alle mennesker er små vidundre, mirakler og at en mor har født dem.

Når ditt barn blir født, fødes en mor, en far, besteforeldre , onkler og tanter. Det er i det hele tatt ganske fantastisk!

Vern om barseltiden, de første 6 ukene er DERES som kjernefamilie. Det er en overgang bli foreldre og det gjør ingenting om familie må vente noen uker før de får treffe lille.

Du skriver så godt og treffende :Heartred Her er det en lenge etterlengtet og ventet liten en som forhåpentligvis kommer i slutten av mars, nærmer meg 3.trimester men har litt over ei uke igjen :)

Jeg er allerede opp nær 20kg fra før IVF, først 5kg kom med en gang (sikkert hormonene og alt), målet var maks +15kg totalt men nå har jeg slått meg til ro med at det forsvinner sikkert igjen med amming, tur og trening ;)

Halsbrannen har kommet her også, særlig ille er det når minien velger å trykke på magesekken! Jeg har tenkt å tygge opp ei pakke Gaviscon tabletter og så kjøpe flytende. Men jeg tar mot alt, både sure oppstøt og bekkenløsning er velkommen så lenge vi endelig får premien vår :Heartbigred

(Ja, annet nick her, syns dette var mer treffende :D )
 
Han har SÅ lyst til å være med. Han kunne ikke tenke seg å miste den.
Synd vi ikke kunne få den i dag som egentlig var avtalt, for i dag hadde han fri.

Jeg er veldig heldig som har en så engasjert mann. Han har virkelig vært med på alt han har kunnet. Til og med kontroller hos jordmoren ( men jeg sa han ikke trengte bli med på aaaalle. Litt greit for meg og å lufte noen ting aleine. )

Elsker mannen min! Hjertet mitt, sjelefrende og livsledsager :Heartbigred
 
Last edited:
Hvordan går det med deg? ❤
 
Hvordan går det med deg? ❤

Heiiiii Avocado :happy:, så trivelig å høre fra deg.

Jo takk, det går bedre. Kvalmen kommer ikke hver kveld lenger ( har vært dårlig kveld/natt ikke dag. ) Jeg spydde en gang om dagen hele jula, men det ser ut til å ha gitt seg.

Første svangerskapskontroll er om 1 uke og fosterdiagnostikk om vel 2 uker. Vi både gruer og gleder oss til sistnevnte, men håper på det beste. For oss er fosterdiagnostikken det vi venter på å komme helskinnet gjennom for å stole på at dette skal gå bra.

Jeg går ikke rundt og bekymrer meg i hverdagen altså, velger å være glad for hver dag som går hvor jeg fortsatt er gravid. Likevel slipper vi ikke alle gledeshemninger før om et par uker.

Man holder litt igjen etter år med skuffelser. Er vel klok av skade sånn sett. Likevel tror jeg de fleste vil karakterisere meg som positivt innstilt.

Jeg lurer sånn på hvordan det går med deg? Skal du i gang med nytt forsøk snart? Du hadde ikke noe på frys nå?

Hvilket regime skal du ha i såfall? Langt , kort?
Hvordan har du det inni deg? Har du greid å kose deg litt i julen og samlet nye krefter?

Det er ingen tvil om at man må ha styrke for å gå gjennom mange runder i detta gamet, men du må bare ikke gi opp. Plutselig kan det løsne!

Vi har vært utrolig heldige med nr to så langt som satt på FØRSTE forsøk......Jeg hadde forberedt meg på lengre veg en med småtten, særlig pga økende alder...mot " faregrensen". Så man vet aldri.

Stå på!
 
Heiiiii Avocado :happy:, så trivelig å høre fra deg.

Jo takk, det går bedre. Kvalmen kommer ikke hver kveld lenger ( har vært dårlig kveld/natt ikke dag. ) Jeg spydde en gang om dagen hele jula, men det ser ut til å ha gitt seg.

Første svangerskapskontroll er om 1 uke og fosterdiagnostikk om vel 2 uker. Vi både gruer og gleder oss til sistnevnte, men håper på det beste. For oss er fosterdiagnostikken det vi venter på å komme helskinnet gjennom for å stole på at dette skal gå bra.

Jeg går ikke rundt og bekymrer meg i hverdagen altså, velger å være glad for hver dag som går hvor jeg fortsatt er gravid. Likevel slipper vi ikke alle gledeshemninger før om et par uker.

Man holder litt igjen etter år med skuffelser. Er vel klok av skade sånn sett. Likevel tror jeg de fleste vil karakterisere meg som positivt innstilt.

Jeg lurer sånn på hvordan det går med deg? Skal du i gang med nytt forsøk snart? Du hadde ikke noe på frys nå?

Hvilket regime skal du ha i såfall? Langt , kort?
Hvordan har du det inni deg? Har du greid å kose deg litt i julen og samlet nye krefter?

Det er ingen tvil om at man må ha styrke for å gå gjennom mange runder i detta gamet, men du må bare ikke gi opp. Plutselig kan det løsne!

Vi har vært utrolig heldige med nr to så langt som satt på FØRSTE forsøk......Jeg hadde forberedt meg på lengre veg en med småtten, særlig pga økende alder...mot " faregrensen". Så man vet aldri.

Stå på!

Herlig at du er lykkelig gravid, og fosterdiagnostikken kommer å gå bra skal du se :happy: Unner deg alt godt!

Jeg hadde en strålende jul, og fikk senket skuldrene med min kjære på fjellet. Håper du også koste deg litt i julen tross daglig spying :sour:

Vi er i gang nå med å skulle sette inn den aller siste eskimoen. Kjører naturlig syklus for første gang og har fått litt ekstra støttemedisiner, så litt spenning vil jeg si det er ;) Innsett om en ukes tid.

Hadde samtale med legene om veien videre hvis dette ikke går nå. Da blir det lang protokoll med blastodyrking :D Helt topp syns jeg!

Har det veldig bra altså og har tro på at 2017 blir vårt år også :)

Masse lykke til med de kommende milepælene!
Kooos deg med den voksende magen ❤
 
.......er å ha en liten gutt som stråler mot meg hver morgen og en stor gutt som følger meg gjennom tykt og tynt og får meg til å føle meg så elsket.
En liten gutt som er bundet så tett så tett til mammas følelser at han skjønner at hun er lei seg selv når hun prøver å få han til å le.....

Den lille is-tvillingen til småtten ville ikke bli med videre og samme dag som vi danset over uke 12, begynte jeg å blø.
Hjertet hadde sluttet å banke og nå ligger jeg på sykehuset for å ta farvel.
Ditt hjerte har kanskje sluttet å slå, der jeg så deg ligge inni meg på skjermen, men mitt hjerte slutter aldri å slå for deg lille venn....

Adjø lille sommerfugl....

12+2.
 
Back
Topp