Lykken er....

Hei Avocado.
Har du fått innkallingen enda?

Det blir forsøk i april/mai i stedet for. Jeg kunne nok rekke uttak, men risikerer totalfrys pga innsett mest sannsynlig kræsjer med påskestengingen. Da fikk jeg satt opp på neste syklus i stedet for. Jeg har blitt gravid på 2/3 opptinte blastoer, men mistet begge. Jeg vet det slett ikke trenger bli sånn igjen, men akkurat nå greier jeg bare ikke tanken på en ny styrt syklus med fryseegg. To gg har jeg gått løpet ut på medisiner.....bare for å havne på sykehuset med cytotech, masse blod og smerter.....så jeg klarer bare ikke tanken ENDA, jeg blir kvalm og fysisk dårlig. Jeg vil ha et ferskforsøk først i hvert fall.

Så jeg kunne få forsøk, men valgte å utsette det. Innsett vil jo uansett mest sannsynlig bli på en annen syklus likevel. Nå får kroppen enda en syklus å nullstille seg på. Faktisk var det tilfeldigvis sånn det ble med da jeg ble gravid med småtten.
Lov å håpe på at det slår til igjen.

Ellers har jeg det supertravelt for tiden, så det blir nok en forumpause på meg fremover. Og så er det litt mange drøye ting i livet mitt akkurat nå, og det stjeler nattesøvnen min.

Jeg må bruke tiden på meg selv og familien min og så må jeg få nok søvn.

Kommer tilbake etter hvert, men leser nok litt i bakgrunnen. Får bare ikke så mye tid til å skrive lange innlegg og kommentarer.

Håper du får unnagjort hysteroskopien snart, hvis det ikke slår til på hjemmeprøvinga i mellomtiden??? ;):happy::joyful:

Det er det med å vite, det med å ha en plan som er så viktig for oss fleste. Er det ikke sånn tror du?
Takk for at du husket på meg, det varmer!

Skjønner at du vegrer deg for nok et FER med den statistikken :/
Derfor var det nok lurt med en pause for å sikre seg innsett på ferskforsøk :)

Nå har jeg endelig fått time ja :D 30. mars blir det, og om jeg mot all fornuft skulle bli godkjent der så kan det jo hende vis sees til et forsøk i mai ;)

I mellomtiden ønsker jeg deg en god forumpause og en god vår med de du er glad i!
Ta vare på deg selv og dem!

Klemifleng :)
 
Skjønner at du vegrer deg for nok et FER med den statistikken :/
Derfor var det nok lurt med en pause for å sikre seg innsett på ferskforsøk :)

Nå har jeg endelig fått time ja :D 30. mars blir det, og om jeg mot all fornuft skulle bli godkjent der så kan det jo hende vis sees til et forsøk i mai ;)

I mellomtiden ønsker jeg deg en god forumpause og en god vår med de du er glad i!
Ta vare på deg selv og dem!

Klemifleng :)

Tusen takk :Heartred Du er bare skjønn!

Jeg må bare :wav litt for at du endelig har fått time!!

Håper de kan hjelpe deg, at det finnes en løsning og at du slipper å miste flere ganger! Grusomt med alle disse skuffelsene. Hvis de ikke kan, så ikke mist motet Avocado! Husk at for noen trenger man litt flere innsett, og det er derfor vi få 3 forsøk i det offentlige. Og da er de nok "sparsommelige" til en viss grad også. ( det er jo det offentlige).

Neste forsøk må bli din lykke, og ja TENK hvor herlig hvis det blir mailykke på oss begge to! :flower

Klemifleng tilbake :happy7:Heartred
 
Uff! Jeg får helt vondt inne i meg av å lese alt du har vært igjennom, men samtidig glad for å se at du klarer å holde hodet over vann i slike tunge tider. Jeg håper du får litt ro nå fremover og at det går bra med pappaen din!
Sender deg mange varme klemmer og gode tanker❤
 
Uff! Jeg får helt vondt inne i meg av å lese alt du har vært igjennom, men samtidig glad for å se at du klarer å holde hodet over vann i slike tunge tider. Jeg håper du får litt ro nå fremover og at det går bra med pappaen din!
Sender deg mange varme klemmer og gode tanker❤

Tusen takk :Heartred.

Nå venter vi på din fine, positive test :love7
 
Kjære Gledeståre [emoji173] Jeg fant tilfeldigvis dagboken din her inne. Får så vondt av å lese :( Så ufattelig urettferdig at du måtte gjennom alt dette! Jeg håper du har det bra etter forholdene [emoji173]
Savner deg!
Klem [emoji173]
 
Kjære Gledeståre [emoji173] Jeg fant tilfeldigvis dagboken din her inne. Får så vondt av å lese :( Så ufattelig urettferdig at du måtte gjennom alt dette! Jeg håper du har det bra etter forholdene [emoji173]
Savner deg!
Klem [emoji173]

Hei Nienna :happy:, så utrolig koselig at du kom innom her:Heartred.
Uff, ja det er noen vanskelige utfordringer man må gjennom her i livet, men jeg har det faktisk bra igjen nå. Jeg har akseptert at jeg mistet. Mannen min ( supermann ;) ) er helt fantastisk. Han vet hvordan han skal trøste meg og vet hvordan han skal motivere meg. Han tror på meg når jeg tror jeg ikke kan, og " sim salabim" så kunne jeg likevel.
Han er en flink og empatisk pappa for vår sønn og får meg til å løfte blikket å se hvor fint vi faktisk har det.
Vet ikke enda status for pappaen min, men det er lurt å ikke male fanden på veggen. Jeg vil jo ikke sørge over noen som enda lever. Jeg tror heller jeg må hjelpe min far til å leve litt mer.

Ellers venter vi på nytt forsøk og håper jo at vi skal få til en lillebrøster. Det er jo nå eller aldri.

Hvordan står det til med deg og dine?

Har gullet begynt å gå? Snakke litt?

Her er det ingen tenner enda:joyful:, snaaaart noen skritt og " hei, nam, mamma,pappa, nei, ja"
 
Nå nærmer det seg nytt forsøk. Dette blir spennende! I mellomtiden prøver vi selvsagt hjemme, vi har alltid et håp om å slippe all denne huletittingen som man blir utsatt for ved ivf :joyful::hilarious:.

Jeg har enda masser av g-tester etter forrige gang, bare for å kunne sjekke på vegen før oppstart av medisiner. Ikke det at troen på hjemmelaget er så stor etter utallige p-perioder, men man skal nå aldri gi opp dersom det er en teoretisk mulighet.

Denne gangen har pausemndene gjort meg godt og jeg kjenner at jeg begynner å bli klar igjen.

:happy:
 
Nå nærmer det seg nytt forsøk. Dette blir spennende! I mellomtiden prøver vi selvsagt hjemme, vi har alltid et håp om å slippe all denne huletittingen som man blir utsatt for ved ivf :joyful::hilarious:.

Jeg har enda masser av g-tester etter forrige gang, bare for å kunne sjekke på vegen før oppstart av medisiner. Ikke det at troen på hjemmelaget er så stor etter utallige p-perioder, men man skal nå aldri gi opp dersom det er en teoretisk mulighet.

Denne gangen har pausemndene gjort meg godt og jeg kjenner at jeg begynner å bli klar igjen.

:happy:

Bare april igjen nå, og den flyr nok avsted slik som våren alltid gjør!
Jeg er vanvittig spent på dine vegne, og gleder meg stort til du kan annonsere graviditet i mai etter wonga-dans og glade dager :D

Godt å høre at pausetiden har gitt deg positiv energi, det er viktig å ta med seg videre inn i prosessen ❤

Ønsker deg all verdens lykke til når den tid kommer, og du vil nok se meg igjen her inne oftere når du starter opp. Heia heia!! :D

PS: Tenkte forresten på deg i dag da jeg danset i stua hjemme fordi det var så fint vårvær og fordi jeg var så glad. Tenkte på deg og wonga-wonga ;)
 
Her vi vandrer i dpo-land som så mange ganger før, med håpet i hånden på kjente veger....

Skal svi av noen tester i slutten av uka. Det skal man jo uansett gjøre før nytt forsøk.
Tenk, nå er det mindre enn to uker til oppstart kort regime.

Danser wonga-wonga med deg jeg Avocado :happy:.
 
Her vi vandrer i dpo-land som så mange ganger før, med håpet i hånden på kjente veger....

Skal svi av noen tester i slutten av uka. Det skal man jo uansett gjøre før nytt forsøk.
Tenk, nå er det mindre enn to uker til oppstart kort regime.

Danser wonga-wonga med deg jeg Avocado :happy:.

Skal vi ikke bare avlyse hele greia og skaffe oss et par ventespirer? :hilarious:
DET hadde virkelig vært noe å danse Wonga for ;)

Spennende tider nå med ferskforsøk og greier! Denne gangen skal du bli varig gravid :)
 
Skal vi ikke bare avlyse hele greia og skaffe oss et par ventespirer? :hilarious:
DET hadde virkelig vært noe å danse Wonga for ;)

Spennende tider nå med ferskforsøk og greier! Denne gangen skal du bli varig gravid :)

JO!!! Klart vi skaffer oss noen ventespirer! Her har vi i hvert fall satt alle spermier til!
 
Hvor mange DPO er du nå da?

Jeg har ikke el-testet denne gangen. Orket ikke alt det styret. Mens var skikkelig i rute sist, så da vet jeg at el er ca mellom cd14-17. Faktisk er jeg nokså sikker på at det skjedde 16 dpo. Jeg tror jeg er 4 dpo i dag, men sikker kan jeg jo ikke være. Vi la inn aksjer anna hver dag i over ei uke, så det står ikke på forsøket i alle fall.
Mannen har få spermier da, så egentlig skulle han vel ha vært avholden i 3-4 dager og jeg burde ha siktet inn på cd 15-16 + el testet, men dette blir aaaaalt for " teknisk" for oss etter å ha gjort nettopp dette aaaalt for mange ganger.

Vi hadde rett og slett behov for å ha det artig og romantisk, skikkelig elskov.... med en baktanke vel å merke.
Vi har alltid prøvd i ventetiden mellom forsøk, men etter at vi har fått gullklompen vår, så har vi roet litt ned på noen plan. Vi har også mistet den gode gamle sexen i perioder, hvor barnelagingsmaset har fått tatt overhånd. Det går bra med oss likevel, fordi vi har greid å tåle at dette bare er en periode og at vi kan finne tilbake til den gode elskoven når tiden er moden.
Det var den nå og vi har hatt fantastisk sex!!! Johooo!
Vi hadde ikke sex mens jeg var gravid og brukte stikkpiller, og heller ikke etter aborten etter anbefaling fra gyn om å vente over neste mens. Så her har det vært nesten ingen sex på et halvt år.
Mannen er fantastisk og har ikke lagt press på meg eller surnet i humøret. Heldigvis.....
Nå vet jeg jo at sex ikke kunne være grunn til at jeg mistet ( det er det vel sjeldent, men man ville kanskje plaget seg selv med tanken).

Hvordan er det med deg selv? Hvor mange dpo er du? Eller venter du på el?
 
Jeg har ikke el-testet denne gangen. Orket ikke alt det styret. Mens var skikkelig i rute sist, så da vet jeg at el er ca mellom cd14-17. Faktisk er jeg nokså sikker på at det skjedde 16 dpo. Jeg tror jeg er 4 dpo i dag, men sikker kan jeg jo ikke være. Vi la inn aksjer anna hver dag i over ei uke, så det står ikke på forsøket i alle fall.
Mannen har få spermier da, så egentlig skulle han vel ha vært avholden i 3-4 dager og jeg burde ha siktet inn på cd 15-16 + el testet, men dette blir aaaaalt for " teknisk" for oss etter å ha gjort nettopp dette aaaalt for mange ganger.

Vi hadde rett og slett behov for å ha det artig og romantisk, skikkelig elskov.... med en baktanke vel å merke.
Vi har alltid prøvd i ventetiden mellom forsøk, men etter at vi har fått gullklompen vår, så har vi roet litt ned på noen plan. Vi har også mistet den gode gamle sexen i perioder, hvor barnelagingsmaset har fått tatt overhånd. Det går bra med oss likevel, fordi vi har greid å tåle at dette bare er en periode og at vi kan finne tilbake til den gode elskoven når tiden er moden.
Det var den nå og vi har hatt fantastisk sex!!! Johooo!
Vi hadde ikke sex mens jeg var gravid og brukte stikkpiller, og heller ikke etter aborten etter anbefaling fra gyn om å vente over neste mens. Så her har det vært nesten ingen sex på et halvt år.
Mannen er fantastisk og har ikke lagt press på meg eller surnet i humøret. Heldigvis.....
Nå vet jeg jo at sex ikke kunne være grunn til at jeg mistet ( det er det vel sjeldent, men man ville kanskje plaget seg selv med tanken).

Hvordan er det med deg selv? Hvor mange dpo er du? Eller venter du på el?

Bare 4 DPO... skuffa :p da blir det jo ingen spenning før om en uke :p
Det er alltid en sjanse selv med dårlige svømmere, så tommel opp for at dere griper muligheten! Og det finnes nok av eksempler på at det nytter :) Jeg tillater meg å krysse fingrene for et kjærlighetsbarn laget på den gode gamle måten ❤️

Her har det også vært magert med sex i det siste :p Først var det jo et brukket ribbein (som heldigvis er helt fint igjen), og nå er det to ukers sex-nekt etter hysten. Torsdag får vi lov igjen :rolleyes:
Akkurat nå er jeg på CD8, og svelget ned siste pille av en pergotime-kur i dag. Prøver noen krumspring mens vi venter på oppstart. Håper på EL om en uke eller så :)
 
Bare 4 DPO... skuffa :p da blir det jo ingen spenning før om en uke :p
Det er alltid en sjanse selv med dårlige svømmere, så tommel opp for at dere griper muligheten! Og det finnes nok av eksempler på at det nytter :) Jeg tillater meg å krysse fingrene for et kjærlighetsbarn laget på den gode gamle måten ❤️

Her har det også vært magert med sex i det siste :p Først var det jo et brukket ribbein (som heldigvis er helt fint igjen), og nå er det to ukers sex-nekt etter hysten. Torsdag får vi lov igjen :rolleyes:
Akkurat nå er jeg på CD8, og svelget ned siste pille av en pergotime-kur i dag. Prøver noen krumspring mens vi venter på oppstart. Håper på EL om en uke eller så :)

Wow, så kjekt med litt påskesex da :happy:!

Ikke minst at dere kan få med dere denne el og sjansen på en hjemmelaget. Måtte det gå an for oss også :smiley-angelic001.

Jeg er overbevist om at det blir deres tur i løpet av 2017, jo før jo heller.

:smiley-angelic003
 
7 dpo , give or take....blenda test. Selvfølgelig.....aaaaaalt for tidlig å teste. Har med meg et lite lager på påskeferie, tester kun morgen.
Her er det utrolig vakkert og gårdagens skitur var episk! Herlighet, vårt fagre federland, hvem trenger vel syden!!!
Vi skal lære småen at Norge er et av verdens vakreste land , og klart, da må vi jo ta han med ut etter hvert også så han har noe å sammenligne med. ;):happy:
 
8 dpo er også for tidlig, her kan det jo også være 7 eller 9 dpo, hvem vet?!

Jeg har ofte el-smerter ved el, så derfor holder jeg en knapp på 8 dpo.

Om det er liv laga, burde jeg få svaaak positiv i morgen eller mandag. Likevel har jeg jo sett jenter her inne få positive tester på ganske forskjellige dpo, så det finnes vel ingen eksakt regel.
Vi som holder på i denne berg- og dalbanen, leter jo etter tegn stort sett hele tiden, tegn på el , på positive tester, på økningsmønster, på tvillinggraviditet , you name it!
Helst skulle vi vel hatt et mer sikkert tegn, et tegn fra oven :joyful:.
Alt handler om kontroll, det å kunne føle på bittelittegranne kontroll som kan gi oss et lite halmstrå av trygghet. En liten livbøye som kan hjelpe oss til å holde hodet over vannet så vi ikke drukner av våre egne tårer, av misunnelse ( særlig om våren når de store tykke kåpene faller av og gravidemagene virkelig strutter i ulike farger), selvmedlidenhet der vi går og sørger i stillhet med vårt tabu og ikke minst sinne og frustrasjon.
Man spør jo bare om en bitteliten viten som kan bøte på alle disse fortvilt ekle følelsene, de som absolutt ikke er representative for oss som mennesker. ER jeg, eller er jeg IKKE gravid????

Halllloooooooo, kan noen svare meg....?????

Tomt plirer universet tilbake der du vandrer med alle disse menneskene rundt deg og føler deg som verdens mest ensomme.....

Og når man slår på nyhetene for i det minste å bli litt oppdatert på det andre som foregår der ute i den store verdenen, så står det en skittviktig stortingspolitiker der som kan fortelle at ufrivillig barnløshet ikke er noe man vurderer skyte inn flere ressurser til fordi dette gjelder så få at det ikke har innvirkning på befolkningstilveksten og at det dessuten ikke er en menneskerett å få barn......

Snakk om å ha mistet poenget helt......

Kanskje man skulle si det samme da om en eller annen krefttype, at det ikke reduserer befolkningen nevneverdig osv....
En ting er jo faktisk at man MÅ gjøre sine prioriteringer, en helt annen hva man nettopp tillater seg å si i beste sendetid på TV!

Jeg holdt på å dette av stolen. Dette er diskriminering av en særskilt gruppe i samfunnet og det gikk så og si forbi i stillhet.

Fy søren :mad::arghh::banghead:

Det var dagens klage, som herved vaskes vekk sammen med øyerusket. Nå skal morgenkaffen inntas og bordet snart dekkes med bugnende påskefrokost.
Ikke minst skal bordet prydes med litt babygrøt til småen, hjemmelaget selvfølgelig.

DET er den fineste pynten på bordet , som snart får tilhørende trillende barnelatter :joyful:.

Nei, hva klager jeg egentlig for ?!

:Heartbigred
 
8 dpo er også for tidlig, her kan det jo også være 7 eller 9 dpo, hvem vet?!

Jeg har ofte el-smerter ved el, så derfor holder jeg en knapp på 8 dpo.

Om det er liv laga, burde jeg få svaaak positiv i morgen eller mandag. Likevel har jeg jo sett jenter her inne få positive tester på ganske forskjellige dpo, så det finnes vel ingen eksakt regel.
Vi som holder på i denne berg- og dalbanen, leter jo etter tegn stort sett hele tiden, tegn på el , på positive tester, på økningsmønster, på tvillinggraviditet , you name it!
Helst skulle vi vel hatt et mer sikkert tegn, et tegn fra oven :joyful:.
Alt handler om kontroll, det å kunne føle på bittelittegranne kontroll som kan gi oss et lite halmstrå av trygghet. En liten livbøye som kan hjelpe oss til å holde hodet over vannet så vi ikke drukner av våre egne tårer, av misunnelse ( særlig om våren når de store tykke kåpene faller av og gravidemagene virkelig strutter i ulike farger), selvmedlidenhet der vi går og sørger i stillhet med vårt tabu og ikke minst sinne og frustrasjon.
Man spør jo bare om en bitteliten viten som kan bøte på alle disse fortvilt ekle følelsene, de som absolutt ikke er representative for oss som mennesker. ER jeg, eller er jeg IKKE gravid????

Halllloooooooo, kan noen svare meg....?????

Tomt plirer universet tilbake der du vandrer med alle disse menneskene rundt deg og føler deg som verdens mest ensomme.....

Og når man slår på nyhetene for i det minste å bli litt oppdatert på det andre som foregår der ute i den store verdenen, så står det en skittviktig stortingspolitiker der som kan fortelle at ufrivillig barnløshet ikke er noe man vurderer skyte inn flere ressurser til fordi dette gjelder så få at det ikke har innvirkning på befolkningstilveksten og at det dessuten ikke er en menneskerett å få barn......

Snakk om å ha mistet poenget helt......

Kanskje man skulle si det samme da om en eller annen krefttype, at det ikke reduserer befolkningen nevneverdig osv....
En ting er jo faktisk at man MÅ gjøre sine prioriteringer, en helt annen hva man nettopp tillater seg å si i beste sendetid på TV!

Jeg holdt på å dette av stolen. Dette er diskriminering av en særskilt gruppe i samfunnet og det gikk så og si forbi i stillhet.

Fy søren :mad::arghh::banghead:

Det var dagens klage, som herved vaskes vekk sammen med øyerusket. Nå skal morgenkaffen inntas og bordet snart dekkes med bugnende påskefrokost.
Ikke minst skal bordet prydes med litt babygrøt til småen, hjemmelaget selvfølgelig.

DET er den fineste pynten på bordet , som snart får tilhørende trillende barnelatter :joyful:.

Nei, hva klager jeg egentlig for ?!

:Heartbigred

Nydelige reflekterte ord, og alt du sier er så sant så sant ❤️
 
Er så enig i alt du skriver og evner å uttrykke, tanker jeg har tenkt, men ikke orket å sette ord på. Takk!
 
Tusen takk Avocado og Mjau :happy:, trivelig at dere finner mening i det jeg skriver.
Leste at du Mjau snart nedkommer med det etterlengtede gullet. Gled dere! Det blir en hektisk og utrolig spennende tid! Livet blir aldri ensomt og kjedelig igjen :joyful:.

9 dpo ( eller jeg kunne nesten håpe på 8 dpo :rolleyes:....) ikke så mye som en skyggestrek.
Her er det ikke en streifer en gang! For å se det positive i det: En streifer ville fort forsinke mens noen dager og det håper vi at vi slipper sånn at vi får komme i gang med nytt forsøk til riktig tid.
Ren negativ eller positiv er absolutt å foretrekke.
Kan beholde troen en dag eller to til, så er det bare å vente på tanta.

Ha en fin påskedag.

Nå skal vi ut i sola å gå på ski!

Hurraaaaa!
 
Back
Topp