Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Herlig å høre! For en lettelse det må være Nå må du kose deg med gode nyheter og det lille nurket i magen din
Åh, nå måtte jeg faktisk google litt selv. Så det er faktisk ikke unormalt når livmoren vokser. Ligamentsmerter er vondt, så det jobber nok heftig hos deg for å få plass til den lille som skal bli stor og fin!Følte jeg ble litt lettere til sinns nå, for da har ikke blødningene betydd begynnende abort i alle fall!
Men googler selvsagt "hematom gravid" som en gal, og aner egentlig ikke hva som venter, merker jeg Skal heldigvis ha ny UL om ikke så lenge, og har lite jobb og stress frem til da, så får tro det går greit.
Åh, nå måtte jeg faktisk google litt selv. Så det er faktisk ikke unormalt når livmoren vokser. Ligamentsmerter er vondt, så det jobber nok heftig hos deg for å få plass til den lille som skal bli stor og fin!
Veldig bra med UL jevnlig hvis det demper bekymring hos deg! Det ville nok jeg valgt også.
I natt kommer du til å sove skikkelig godt! Tenk at det bor en skikkelig fin liten fighter med hjerteblink inne i deg stress ned nå noen dager og nyyyyt graviditeten! Nå trenger du ikke bli så redd om der skjer igjen!
Ja, satser på at timen blir som planlagt! Husker så godt hvordan der var med de blødningerne forrige gang og Håper jeg slipper denne gangen! Man blir helt utslitt.. men heldigvis Veldig Hjelp i å kunne se på ultralydNei, nå har jeg jo sett ca hvor blødningen kom fra! Jeg håper bare ikke det har noe å si for svangerskapets videre forløp, men kan uansett ikke gjøre noe med det. Det er ikke en SA i allefall, babyen lever !
Får bare håpe de ikke tukler med timen min neste uke, så går det nok fint..! Hadde vært greit å se hvordan det stod til med hematomet.
Ja, satser på at timen blir som planlagt! Husker så godt hvordan der var med de blødningerne forrige gang og Håper jeg slipper denne gangen! Man blir helt utslitt.. men heldigvis Veldig Hjelp i å kunne se på ultralyd
HJERTEBLINK! Har et hematom inni der et sted, så hun kunne se at jeg har blødd >< men for nå, så der det HELT ok ut til å være 6+4. (Hun målte meg til 6+2, men så tidlig er det innafor)
6+6. Jeg må bare ta en utblåsning i dag.
Våknet til brunt blod i truseinnlegget i dag. Akkurat dét bekymrer meg ikke så mye, jeg vet jo det er en blodoppsamling der inne, og brunt blod er gammelt blod. Jeg må jo enten blø det ut, eller så må kroppen absorbere det. Det er bare, når jeg ser det, blir jeg automatisk litt redd for å begynne blø friskt blod igjen.
Håper det bare er hematomet som blør ut og blir borte!
Jeg er heldigvis sykemeldt ut helga, så skal slappe av maksimalt. Pga "psykisk ustabilitet - stressreaksjon" Jaja, så lenge jeg får roet nervene, så. Synes det egentlig er rart at gynekologene her om kring gir så lite informasjon. Har aldri hatt en spesielt god opplevelse med gynekologene her oppe. De virker rett ut kunnskapsløse. Hun jeg var til nå sist, virket som hun visste hva hun gjorde; men.. ikke greide tenke seg helt at jeg kanskje skulle hatt mer info.
Det hadde vært greit om at hun sa 'dette hematomet blir sikkert å blø ut' eller noe. Det hadde også vært helt greit om hun nevnte om HUN mente jeg burde være mye i ro, eller om at hun mente hematomet var lite nok, så alt ville gå greit. Jeg skjønner hun prøvde å ikke gi meg noe store forhåpninger om at ting ville gå bra, siden jeg var bare 6 uker på vei (og 'alt kan skje i første trimester'), men det HADDE altså vært greit å få høre noen tanker om det som var der nå.
Hun gynekologen jeg så forrige uke, greide jo nesten ikke finne noen ting og mente livmoren min var bakovervendt. Det kunne gynekologen denne uken avkrefte. Tviler på at jeg har en dansende livmor som flytter seg frem og tilbake.
Gynekologen jeg så i 2016 der borte, kunne lite om fertilitet, og var likevel overlegen som fy. Det virker som om de dumper de som ikke KAN noe, hit. -_-
6 dager igjen til neste UL. Vi håper hematomet er borte, og at babyen er i fin størrelse, og at gynekologen finner livmoren min.
Men jeg vet ikke om jeg greier stole på funnene deres uansett..
Skulle så ønske vi hadde en privat og GOD gynekolog tilgjengelig i området. Hadde glatt dratt dit.
Krysser fingrene for at spiren har det bra inni der, uansett
Jeg skjønner så godt det er vanskelig å se blodet og vente til neste ultralyd. Jeg krysser alt jeg har for at spiren fortsetter å trives i magehulen Så utrolig kjedelig opplevelse med at gynekologen ikke ville gi mer informasjon.
Da jeg hadde subchorionic hematoma så hadde jeg veldig god nytte av en facebookgruppe som het subchorionic hematoma support group. Der får du masse informasjon, og selv om noen mister og det er noen triste historier der så ser man også at for de fleste så går det bra