Litt???? Jaja, det er nå greit! Det er veldig veldig verdt det, kan bare ikke huske det var sånn sistHcg gjør deg dessverre gjerne litt oppblåst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Litt???? Jaja, det er nå greit! Det er veldig veldig verdt det, kan bare ikke huske det var sånn sistHcg gjør deg dessverre gjerne litt oppblåst
Litt???? Jaja, det er nå greit! Det er veldig veldig verdt det, kan bare ikke huske det var sånn sist
Ah, da må nr 3 komme fort om vi skal ha en tredjeBlir gjerne verre for hvert svangerskap nå med nr 4 så jeg kjempegravid ut med en gang
jeg er også helt sinnsykt oppblåst nå var ikke det sist gang. Er sånn typ vanskelig å skjuleLitt???? Jaja, det er nå greit! Det er veldig veldig verdt det, kan bare ikke huske det var sånn sist
Jeg kan ikke skjule det, i det hele tatt hadde på meg kjole i går og i dag, da er det litt bedre, men likevel ser jeg godt forskjell selvjeg er også helt sinnsykt oppblåst nå var ikke det sist gang. Er sånn typ vanskelig å skjule
Ah, da må nr 3 komme fort om vi skal ha en tredje
4+4
I dag ringte de fra helsestasjonen og måtte avlyse timen hos jm pga langtidssykmeldt jordmor. Jeg ble selvsagt skuffet, fordi i kommunen her jeg bor er det kun ansatt EN jordmor og det i HALV stilling, hvilket betyr at jeg da trolig må til fastlege, hvertfall frem til august. Jeg skal ringe nabokommune i morgen og høre om de har kapasitet til meg da jeg helst vil følges av jordmor og i tilfelle jm er syk lenger enn august.. Jeg måtte faktisk ta meg i det, for det er selvsagt ikke hennes feil at hun er syk og det har jeg egentlig forståelse for, men skuffelsen ble litt stor med en gang Heldigvis fikk jeg time hos lege 10/7 kl 12.30, så jeg tar den i første omgang! Min fastlege har ferie, og jeg ba om å da få komme til noen med erfaring i dette her.
Nå sitter jeg i sofaen så lang som jeg er, kjenner jeg er sliten i bekkenet, men det kommer av at jeg har stått mye på jobb og ikke hatt de beste skoene. Snart forvandles jeg vel og til en osteklump, så mye mozarellasticks jeg eter! Jeg må skjerpe meg, dette kan virkelig ikke fortsette. Hvertfall ikke som middagsmat Har ikke veldig matlyst om dagen, men er heller ikke kvalm. Ser frem til helg jeg nå
Helt enig! Jeg spurte hun som ringte om det var mulig å da få komme til nabokommune og bli fulgt opp der, men det visste hun ikke! Hun visste at i denne kommunen hadde de ikke kapasitet til det, noe som sier seg selv når de har EN jordmor i HALV stilling. Hormonene mine syns dette er uansvarlig. Da jeg ringte legekontoret for å få time der, sa hun at jeg var den tiende som ringte pga det samme. Med tanke på at min fastlege allerede har vist at dette med svangerskap ikke er hans sterkeste side, så ønsket jeg jo oppfølging av jordmor. Åh kjenner jeg blir frustrert igjen når jeg tenker på det Jeg skal ringe nabokommunen selv i dag og spørre om de kan være så snill å forbarme seg over meg, og hvis ikke så får jeg be på mine knær på sykehuset da etter TUL. Så gøy å måtte kjempe for å ha et valg og for at man kan få oppfølging av noen som har med litt annet enn geriatriske pasienter å gjøre hver dag.. *hormonsukk*Ikke hennes feil, neei.. men kommunen burde da ha mer å falle tilbake på..!! man skal få kunne gå til en jordmor i svangerskapet, så da må de enten kunne ha tilgjengelige vikarer (f.eks ved avtale i nabokommuner?), eller ansette en til jordmor, så det er to....
Tusen takk for detGratulerer så mye
Hahaha..Helt enig! Jeg spurte hun som ringte om det var mulig å da få komme til nabokommune og bli fulgt opp der, men det visste hun ikke! Hun visste at i denne kommunen hadde de ikke kapasitet til det, noe som sier seg selv når de har EN jordmor i HALV stilling. Hormonene mine syns dette er uansvarlig. Da jeg ringte legekontoret for å få time der, sa hun at jeg var den tiende som ringte pga det samme. Med tanke på at min fastlege allerede har vist at dette med svangerskap ikke er hans sterkeste side, så ønsket jeg jo oppfølging av jordmor. Åh kjenner jeg blir frustrert igjen når jeg tenker på det Jeg skal ringe nabokommunen selv i dag og spørre om de kan være så snill å forbarme seg over meg, og hvis ikke så får jeg be på mine knær på sykehuset da etter TUL. Så gøy å måtte kjempe for å ha et valg og for at man kan få oppfølging av noen som har med litt annet enn geriatriske pasienter å gjøre hver dag.. *hormonsukk*
Veldig fin test5+0
Ny uke
Siste test er tatt, og vel.. jeg er jo gravid
Vis vedlegget 409133
Nå har jeg ingen fler tester i hus, og jeg skal prøve å slappe av og bare nyte nå. Er redd for at de finner ingenting på TUL, men alt tyder jo på at det går bra. I dag og. Skriver det hver gang, men ja.
I dag reiser jeg for å se på barnevogner, enda det er supertidlig. Blir nok ikke å handle nå, men skal hvertfall se på og kjenne på de forskjellige modellene
Vis vedlegget 409135
5+1
Jeg hadde ikke tenkt å skrive noe om det her, fordi det er litt teit og usannsynlig, men jeg må!
Du vet når du har en følelse av noe? Av at noe kommer til å skje? At man har gutt eller jente i magen? Vel… Tanken «tvillinger» datt bare ned i hodet mitt, og jeg tenkte at jeg er nok litt påvirket av at det er piiiittelitt større sjans for det når man får hjelp til å bli gravid, men også fordi jeg syns hcg steg så raskt og testene var jo ganske tydelige.
Også tenkte jeg egentlig ikke mer på det, før nå. Bestemor ringte meg og spurte hvordan det gikk å se på vogn i går, og jeg sa det gikk fint og at jeg ikke har kjøpt noe da fordi jeg syns det er tidlig. Da sier hun «ja, jeg tror du får vente litt. Det er to der» Jeg får meg ikke til å tro det, egentlig, men jeg klarer ikke slippe det heller, så jeg forbereder meg litt mentalt på at okei, kanskje kommer to, men det er selvsagt bare fint om det kun er en også. Blir ikke skuffet over verken det ene eller det andre.
Men er det ikke rart? Denne følelsen? Jo, det syns jeg
Skal ikke kimse av magefølelsen! Så dette her blir veldig spennende å følge med på
Blir spennende å se om magefølelsen du og bestemoren din har stemmer