Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Jeg ønsker meg noe som er enkelt, som jeg fort kan få på meg og føler er «trygt» festa, så kom gjerne med ditt aller beste tips :Heartred Jeg hadde skikkelig mamma-baby sist, så vil ha noe jeg kan slenge på meg med baby i og typ fortsatt bevege meg så «fritt» som mulig:hilarious:

Elastisk bæresjal kan du (som nevnt over her) forhåndsknyte. Det er ofte fint å starte med, før man evt går på vevd sjal etterhvert.
Kan også tipse om bæregruppa på fb, for da kan du få tilbakemelding om ungen sitter riktig (uansett om det er sele eller sjal altså).

Ville starta med en ergobaby embrace fra nyfødt (nydelig myk sele de fleste elsker) hvertfall. Veldig trygg og god. Super de første 4-5 månedene.
Etter den er det mye personlige preferanser og kroppsform som bestemmer.

Jeg synes det var vanskelig å få ungen til å sitte riktig i embracen, jeg :hilarious: Jeg har båret mye i elastisk og vevd sjal (og sele og rs), men sleit litt med embracen sist altså. Den er jo enkel og trygg sånn sett da, men siden jeg har mye hoftedysplasi i slekten, så vil jeg at de skal sitte rett. (Var vel mest c-kurven jeg sleit med, mener jeg)..

Så alt går jo på preferanser:p

Gratulerer så masse med graviditeten❤️ Ser ut som du har rask stigning på testene :D tipper du får jente! Mine gutter har steget seint og jenta steg raskt :)

Jeg hadde treeeg stigning på mine jenter.. :hilarious:
Men man får som regel høyere hCG med jente enn med gutt, visstnok.

3+6
Helt vill overskrift, men det føles så bra :Heartred
I dag har jeg hatt ringerunde. Det er 9 år siden sist, jeg vet niks nada om hvordan de følger opp gravide nå, så tenkte jeg kunne like gjerne komme i gang.
Så da blir det jordmortime 11/7, da er jeg vel kommet til 6 uker alt!! Hun kunne spart seg kommentaren «å det er tidlig ja!» da jeg sa jeg var 4+0 i morgen! I kommunen har de jordmor i halv stilling og det var jeg klar over, da vil jeg helst være ute i god tid jeg da:happy: Jeg må leve som om dette går rett vei! Noe annet nytter ikke.

i morgen er det ikm, og det ser ikke ut som at mensen er på vei, men likevel er jeg litt spent til tross for fin økning! Legger ved testrekka her:happy:

Vis vedlegget 408567

Alltid litt pirrende å passere ikm..!
Egentlig helt frem til uke 5 er litt sånn.. "uæææ"..
Eller, egentlig så kan man gå sånn veldig lenge :hilarious: :hilarious:

Testen ser så fin ut!

Jeg synes det var vanskelig å få ungen til å sitte riktig i embracen, jeg :hilarious: Jeg har båret mye i elastisk og vevd sjal (og sele og rs), men sleit litt med embracen sist altså. Den er jo enkel og trygg sånn sett da, men siden jeg har mye hoftedysplasi i slekten, så vil jeg at de skal sitte rett. (Var vel mest c-kurven jeg sleit med, mener jeg)..

Så alt går jo på preferanser:p
Tror du er første jeg har hørt som ikke har vært knallfornøyd med den. Ikke for det, jdg foretrekker jo selv vevd sjal fra nyfødt, men det er ikke der jeg tror det er lurt å starte som nybegynner. Og mange bæreveildere (folk med kursing innen bæring og ergonomi) er også veldig fornøyd med embrace. Men alt er ikke for alle :)

Fordel med den er at man kan selge den til nesten samme pris den ble kjøpt for, eller samme om man kjøper brukt. Taper seg lite.

Tror du er første jeg har hørt som ikke har vært knallfornøyd med den. Ikke for det, jdg foretrekker jo selv vevd sjal fra nyfødt, men det er ikke der jeg tror det er lurt å starte som nybegynner. Og mange bæreveildere (folk med kursing innen bæring og ergonomi) er også veldig fornøyd med embrace. Men alt er ikke for alle :)

Fordel med den er at man kan selge den til nesten samme pris den ble kjøpt for, eller samme om man kjøper brukt. Taper seg lite.

Nei, jeg ville ikke heller startet med vevd som nybegynner; embrace er jo fin å teste! Men jeg plagdes skikkelig med den sist :p Blir sikkert å teste den på nytt igjen nå når lille kommer, men tror egentlig jeg heller ønsker bruke bambussjalet mitt...
Elastisk sjal er også greit å starte med, evt!
Men jeg er enig i at det er en grei sele å starte med, også får man ta det derfra. :)

Og!! Bare så det er nevnt; VEVDE sjal kan med fordel kjøpes brukt, om man ønsker prøve det (@Lil_sol ). Brukte sjal er fort mykere, så man slipper bryte dem inn. :)

13 dpo, 3+6

Siste bilde av testrekka før i morgen!! Blir nesten litt bekymret, håper ikke den raske stigningen er noe negativt. Vi får krysse fingre og tær for ingen mens!

IMG_6642.jpeg

13 dpo, 3+6

Siste bilde av testrekka før i morgen!! Blir nesten litt bekymret, håper ikke den raske stigningen er noe negativt. Vi får krysse fingre og tær for ingen mens!

Vis vedlegget 408587

Ser fint ut, jeg vil ikke si at det er for raskt heller!
Noen får bare mye hCG. (Obs; de som får høy hCG blir ofte mer kvalme, da)

Åja, flott! :dead: Men godt å høre det ikke er for raskt da, så får jeg bare bli kvalm:hilarious:

Har sett tester som øker raskt, hvor alt går bare fint, så det.. ;) Men om du er bekymret kan du selvsagt spørre pent på legekontoret etter hCG måling over 48t

Det er jo ingen grunn til at dette ikke skal gå bra, jeg har lette mensmurringer, ingen blødning eller spotting. Ikke klumper i utfloden og ikke en smerte i korsryggen som vedvarer. Testene ser ut til å stige bra, men det ser man jo kanskje litt ellers og.. jeg vil veldig gjerne bare være gravid frem til tidlig ul! Håper så inderlig det går bra, samtidig googler jeg symptomer for å kunne kjenne igjen hvis det ikke skulle gå bra.. :bag:

Det er jo ingen grunn til at dette ikke skal gå bra, jeg har lette mensmurringer, ingen blødning eller spotting. Ikke klumper i utfloden og ikke en smerte i korsryggen som vedvarer. Testene ser ut til å stige bra, men det ser man jo kanskje litt ellers og.. jeg vil veldig gjerne bare være gravid frem til tidlig ul! Håper så inderlig det går bra, samtidig googler jeg symptomer for å kunne kjenne igjen hvis det ikke skulle gå bra.. :bag:

Selv symptomer på at det ikke går veien, er ikke absolutt.
Men sterke smerter, og gjerne i kombinasjon med blødning, pleier ikke være noe godt tegn. Men.. det er dem som får det også og likevel får frisk baby, så...

Selv symptomer på at det ikke går veien, er ikke absolutt.
Men sterke smerter, og gjerne i kombinasjon med blødning, pleier ikke være noe godt tegn. Men.. det er dem som får det også og likevel får frisk baby, så...
Ingenting annet å gjøre enn å vente, da.. Jeg som er så utålmodig. Men okei, ventemodus skrus på :flower

IKM / 4+0

Ja, da er jeg gravid på ekte da. Enda! Tenker jeg egentlig bør pakke vekk alle testene nå, gi de bort fortere enn fortest så jeg holder meg unna fremover :Heartred

Det blir rart å skulle oppdatere i en annen dagbok, jeg kommer ikke til å klare å slippe denne helt. Dere blir ikke helt kvitt meg enda med andre ord!

Føler meg så heldig, 16 pp er ingenting mot flere som prøver lenger. 16 pp er dog mange det og, så jeg er glad at det forhåpentligvis er over for denne gang! Stor sjanse for at jeg kommer tilbake, tror jeg! Hadde vært hyggelig med to tette og:hilarious:

Her er da den siste testen (kanskje kommer en på lørdag igjen, heheee)

IMG_6645.jpeg

C8570BC8-2D68-4708-84AE-5BC2369A2FAF.jpeg

Vedlegg

• IMG_6646.jpeg
    IMG_6646.jpeg
    410,7 KB · Visninger: 27
IKM / 4+0

Ja, da er jeg gravid på ekte da. Enda! Tenker jeg egentlig bør pakke vekk alle testene nå, gi de bort fortere enn fortest så jeg holder meg unna fremover :Heartred

Det blir rart å skulle oppdatere i en annen dagbok, jeg kommer ikke til å klare å slippe denne helt. Dere blir ikke helt kvitt meg enda med andre ord!

Føler meg så heldig, 16 pp er ingenting mot flere som prøver lenger. 16 pp er dog mange det og, så jeg er glad at det forhåpentligvis er over for denne gang! Stor sjanse for at jeg kommer tilbake, tror jeg! Hadde vært hyggelig med to tette og:hilarious:

Her er da den siste testen (kanskje kommer en på lørdag igjen, heheee)

Vis vedlegget 408624
Vis vedlegget 408626

I 2017, så var det vanlig å flytte dagboken over til terminforumet (vet ikke om det gjøres lenger?)

Denne gang så fortsetter jeg jo på prøvedagboken likevel; det er jo der folk har fulgt med, og de vet jo også hvor de i så fall finner den.

Back
Topp