Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Jeg har veldig lyst til å teste ut bæresjal! Sæla syns jeg er så .. vet ikke, likte det ikke forrige gang. Barnevogn er vanskelig, det er jo tidenes jungel! Tenker vi får reise og se på noen. Kanskje jeg skal gjøre det i dag, jeg kan reise litt før jeg begynner på jobb..

Først skal jeg laste ned apper :shy:

Jeg liker bæresjal, men er litt mer styr å knyte opp da. Men synes det er lettere å få riktig stilling på baby i dem. Forøvrig, ble Tula FTG flittig brukt også.

Men ja..kommer an på selen.. Unngå dem som sier at fremovervendt bæring er greit (i alle fall som fremovervendt) og klassiske babybjörn i alle fall; så er man på god vei. Men alt må jo prøves..! Én ting er at baby skal sitte godt i den, men man må kunne bruke dem enkelt og.
Sjal blir litt mer anvendelig slik, for da kan man knyte andre knuter etter behov. Og det kan tilpasses de fleste :p

12 dpo / 3+5

Fått dato for tidlig ultralyd!! Det er om akkurat fire uker, så da er jeg i uke 7! :woot:

- ikm lørdag 24/6
- tidlig ultralyd 20/7
- 12 uker 14/8 ca

Vet ikke om det er kroppen som spiller meg et puss, men er noe kvalm nå i kveld kjenner jeg. Håper det ikke vedvarer. Kommer og går litt.
Yay!! Greit å ha en dato å forholde seg til ❤️

Jeg liker bæresjal, men er litt mer styr å knyte opp da. Men synes det er lettere å få riktig stilling på baby i dem. Forøvrig, ble Tula FTG flittig brukt også.

Men ja..kommer an på selen.. Unngå dem som sier at fremovervendt bæring er greit (i alle fall som fremovervendt) og klassiske babybjörn i alle fall; så er man på god vei. Men alt må jo prøves..! Én ting er at baby skal sitte godt i den, men man må kunne bruke dem enkelt og.
Sjal blir litt mer anvendelig slik, for da kan man knyte andre knuter etter behov. Og det kan tilpasses de fleste :p
HVAH! Elsker klassisk Babybjörn, men da når de blir litt større. Har en blanding av sjal og sele til når de er små frosker, husker ikke merke. Kjenner raseriet bobler, svetten pipler og får lyst til å kaste ting når jeg tenker på å knytte sjal mens en baby spreller og gråter. :hilarious:

HVAH! Elsker klassisk Babybjörn, men da når de blir litt større. Har en blanding av sjal og sele til når de er små frosker, husker ikke merke. Kjenner raseriet bobler, svetten pipler og får lyst til å kaste ting når jeg tenker på å knytte sjal mens en baby spreller og gråter. :hilarious:

Det handler mest om at det er uergonomisk bæring, og på umodne hofter kan det skade (og være ubehagelig for barnet, å henge å dingle etter skrittet, slik som de gjør på den klassiske typen). Men om man bærer over kort tid, er det jo ikke noe problem. Heller ikke et problem om hoftene ikke lenger er umodne; da går det bare mer etter komfort for barn og voksne. :P Jeg har mye hoftedysplasi i familien, så er litt ekstra greit å være obs da. Bærer man riktig i sjal, så sitter de jo formet som evt puten skal hjelpe med, og trenger ikke nødvendigvis puten når man bærer, visstnok. (Heldigvis har ingen av mine hatt behov for det, da).
Personlig synes jeg babybjørn er DRITVONDT på skuldrene, hadde nemlig en sånn selv en gang; den ble ikke brukt mer enn 15-30 min av gangen; og kun brukt et par ganger. :P

Elastiske sjal kan forhåndsknyttes, så da slipper man mye vræl og sprell mens man knyter! I alle fall.
Ellers så går det relativt kjapt med øving, synes jeg. Men er jo hver sin smak. Vi brukte som sagt mye Tula FTG også, for å få ungen kjapt og enkelt opp, uten å måtte tenke sååå mye på hvor ting skal strammes osv. :P Så er jo absolutt gode fordeler med seler også..! Jeg bare har et par sjal jeg synes er sååå fine, at de i blant brukes litt på trass :hilarious: :hilarious:

Det handler mest om at det er uergonomisk bæring, og på umodne hofter kan det skade (og være ubehagelig for barnet, å henge å dingle etter skrittet, slik som de gjør på den klassiske typen). Men om man bærer over kort tid, er det jo ikke noe problem. Heller ikke et problem om hoftene ikke lenger er umodne; da går det bare mer etter komfort for barn og voksne. :p Jeg har mye hoftedysplasi i familien, så er litt ekstra greit å være obs da. Bærer man riktig i sjal, så sitter de jo formet som evt puten skal hjelpe med, og trenger ikke nødvendigvis puten når man bærer, visstnok. (Heldigvis har ingen av mine hatt behov for det, da).
Personlig synes jeg babybjørn er DRITVONDT på skuldrene, hadde nemlig en sånn selv en gang; den ble ikke brukt mer enn 15-30 min av gangen; og kun brukt et par ganger. :p

Elastiske sjal kan forhåndsknyttes, så da slipper man mye vræl og sprell mens man knyter! I alle fall.
Ellers så går det relativt kjapt med øving, synes jeg. Men er jo hver sin smak. Vi brukte som sagt mye Tula FTG også, for å få ungen kjapt og enkelt opp, uten å måtte tenke sååå mye på hvor ting skal strammes osv. :p Så er jo absolutt gode fordeler med seler også..! Jeg bare har et par sjal jeg synes er sååå fine, at de i blant brukes litt på trass :hilarious: :hilarious:
Jaaa, sant det med hoftene. Brukte BB fra ungen klarte å holde hodet selv. Da hadde jeg den med under vogna og brukte den når barnet trengte variasjon/ville opp.

Jaaa, sant det med hoftene. Brukte BB fra ungen klarte å holde hodet selv. Da hadde jeg den med under vogna og brukte den når barnet trengte variasjon/ville opp.

Ringslynge er forsåvidt også ganske kjapt å ordne til! Det ble mye brukt en periode, men jeg hadde en som var i litt tynt stoff, så ble tungt om man skulle bære mer enn 15-20 min, når ungen var passert 5 mnd ish :p men ja. Når man bruker det sånn, så har det jo ikke så mye å si hva man bærer i, for da blir det jo sjeldent så lenge av gangen. :)
Får man en unge som skal henge på en **hele døgnet**, fra fødsel av, så ville jeg ikke anbefalt BB :P

Er det egentlig lov å ha ligamentsmerter så tidlig?! :shy: Tror det er det jeg kjenner! De siste to dagene har det strekt veldig i lysken! Ellers ømme bryst og litt kvalme i kveld, men det kan ha vært oppstemthet og at jeg luktet en ånde altfor godt (den lukta ikke godt:hilarious:)

Kan og slenge med bilde av kveldens digitale, 12 dpo (natt til 13 dpo!)
IMG_6636.jpeg

Det var 1-2 for TO DAGER SIDEN. Asså det må da være bra???

Last edited:
Er det egentlig lov å ha ligamentsmerter så tidlig?! :shy: Tror det er det jeg kjenner! De siste to dagene har det strekt veldig i lysken! Ellers ømme bryst og litt kvalme i kveld, men det kan ha vært oppstemthet og at jeg luktet en ånde altfor godt (den lukta ikke godt:hilarious:)

Vis vedlegget 408534

Ser jo VELDIG bra ut!! :)

Gratulerer så mye med spire i magen ❤️❤️❤️❤️ endelig ❤️❤️❤️ :love7

Vis vedlegget 408534

For en fin stigning! :love7 jeg hadde også noe som jeg tror var ligamentsmerter veldig tidlig, husker at det føltes som trykk/spreng i underlivet, og det var før positiv test.

For en fin stigning! :love7 jeg hadde også noe som jeg tror var ligamentsmerter veldig tidlig, husker at det føltes som trykk/spreng i underlivet, og det var før positiv test.
Aaah, okei! Jeg har hatt det siden typ 11 dpo, verst når jeg står mye, noe jobben min inneholder en del av. Har heldigvis mulighet til å jobbe sittende også, så får være flinkere til det kanskje. Kjennes veldig ut som typ strekk i lysken, og fremdeles passelig med tak i livmor. Mer mensmurring følelse. Ingen blødning foreløpig, og fremdeles gode tester :Heartred

3+6
Helt vill overskrift, men det føles så bra :Heartred
I dag har jeg hatt ringerunde. Det er 9 år siden sist, jeg vet niks nada om hvordan de følger opp gravide nå, så tenkte jeg kunne like gjerne komme i gang.
Så da blir det jordmortime 11/7, da er jeg vel kommet til 6 uker alt!! Hun kunne spart seg kommentaren «å det er tidlig ja!» da jeg sa jeg var 4+0 i morgen! I kommunen har de jordmor i halv stilling og det var jeg klar over, da vil jeg helst være ute i god tid jeg da:happy: Jeg må leve som om dette går rett vei! Noe annet nytter ikke.

i morgen er det ikm, og det ser ikke ut som at mensen er på vei, men likevel er jeg litt spent til tross for fin økning! Legger ved testrekka her:happy:

IMG_6639.jpeg

Jeg har veldig lyst til å teste ut bæresjal! Sæla syns jeg er så .. vet ikke, likte det ikke forrige gang. Barnevogn er vanskelig, det er jo tidenes jungel! Tenker vi får reise og se på noen. Kanskje jeg skal gjøre det i dag, jeg kan reise litt før jeg begynner på jobb..

Først skal jeg laste ned apper :shy:
Bæresjal er digg, med høy nerdemulighet. Masse gøy man kan lære, jeg likte ikke sele med nr1, men til nr2 fikk jeg testa noen andre merker som satte bedre på kroppen, og jeg kjøpte en meh dai (blir som en mellomting mellom sele og sjal hvor man knyter stroppene fast, ble en favoritt for samboeren min).
Og barnehagelevering ble mye lettere med ringslynge for meg. Kjapt å få baby opp og ned :)

Er lov å tagge meg med bærespm, syns det er så gøy tema :D

Bæresjal er digg, med høy nerdemulighet. Masse gøy man kan lære, jeg likte ikke sele med nr1, men til nr2 fikk jeg testa noen andre merker som satte bedre på kroppen, og jeg kjøpte en meh dai (blir som en mellomting mellom sele og sjal hvor man knyter stroppene fast, ble en favoritt for samboeren min).
Og barnehagelevering ble mye lettere med ringslynge for meg. Kjapt å få baby opp og ned :)

Er lov å tagge meg med bærespm, syns det er så gøy tema :D
Jeg ønsker meg noe som er enkelt, som jeg fort kan få på meg og føler er «trygt» festa, så kom gjerne med ditt aller beste tips :Heartred Jeg hadde skikkelig mamma-baby sist, så vil ha noe jeg kan slenge på meg med baby i og typ fortsatt bevege meg så «fritt» som mulig:hilarious:

Gratulerer så masse med graviditeten❤️ Ser ut som du har rask stigning på testene :D tipper du får jente! Mine gutter har steget seint og jenta steg raskt :)

Jeg ønsker meg noe som er enkelt, som jeg fort kan få på meg og føler er «trygt» festa, så kom gjerne med ditt aller beste tips :Heartred Jeg hadde skikkelig mamma-baby sist, så vil ha noe jeg kan slenge på meg med baby i og typ fortsatt bevege meg så «fritt» som mulig:hilarious:
Ville starta med en ergobaby embrace fra nyfødt (nydelig myk sele de fleste elsker) hvertfall. Veldig trygg og god. Super de første 4-5 månedene.
Etter den er det mye personlige preferanser og kroppsform som bestemmer.

Back
Topp