Letrozol/femar 2020-2021

Har noen respondert svært forskjellig på samme dose letrozole?.. Hadde en fin moden follikel og perfekt slimhinnene på dag 12 forrige måned (ble ikke gravid, men det var greit å vite at medisinen fungerer som det skal).
Denne måned har jeg to ikke så store follikler på dag 11 (begge er 8-9 mm), og slimhinnen som ikke er tykt nok Håp er jo kanskje ikke ute, skal ha en ny UL neste uke... Men er utrolig skuffet! Tok samme dose (enkel), samme dager i syklusen. Gynekologen sa at det skjer, man kan respondere forskjellig fra gang til gang. Men synes at det er litt rart uansett... Noen med erfaringer her? ❤️

Første runde hadde jeg en på 18 mm og en på 20 mm. Andre runde (denne) hadde jeg en på 17 mm og en på 18 mm. Ultralyd på dag 12 begge gangene. Så litt forskjellig, men ikke veldig. Skal sett EL sprøyte i morgen.

Ellers får jeg grusom hodepine som blir til migrene av letrozol (sterk hodepine daglig og migrene 4 av 6 dager). Koblet det ikke sammen sist syklus, men ser i migrenedagboken at det var det samme sist også. Kommer nok til å prøve letrozol en syklus til, og så vurdere videre hva vi gjør.

Andre som får hodepine av letrozol? :hungover:

Får hodepine av letrozole jeg også :meh: selv om jeg tar bare enkel dose.
Samme type som jeg pleier å ha før mensen og i de 1-2 første dagene, skyldes kanskje lav østrogen... Men uansett, det er slitsomt. Til sammen har jeg hodepine hver dag i ca en 7-8 dager. Blir til migrene av og til, men heldigvis ikke så ofte.

Jeg har aldri merket noe til hodepine. Har både enkel, dobbel og trippel dose. Men har lest flere ganger at folk får hodepine av det.. :/

Jeg har aldri merket noe til hodepine. Har både enkel, dobbel og trippel dose. Men har lest flere ganger at folk får hodepine av det.. :/

Har noen respondert svært forskjellig på samme dose letrozole?.. Hadde en fin moden follikel og perfekt slimhinnene på dag 12 forrige måned (ble ikke gravid, men det var greit å vite at medisinen fungerer som det skal).
Denne måned har jeg to ikke så store follikler på dag 11 (begge er 8-9 mm), og slimhinnen som ikke er tykt nok Håp er jo kanskje ikke ute, skal ha en ny UL neste uke... Men er utrolig skuffet! Tok samme dose (enkel), samme dager i syklusen. Gynekologen sa at det skjer, man kan respondere forskjellig fra gang til gang. Men synes at det er litt rart uansett... Noen med erfaringer her? ❤️

Med dobbeldose har jeg hatt alt fra ingen egg (ingen EL) til 2 follikler. EL mellom dag 16-19.

9 dager siden endt kur, venter på EL.

F4AA6900-0CEF-4C02-99EE-6EA302DE47D9.jpeg

Har snakket med gynekologen i dag. Andre runde med enkel dose fungerte rett og slett ikke. Legen vil ikke øke dosen, fordi jeg har normal spontan EL og ganske høy AMH. Høyere doser av letrozol vil øke risiko for flerlinger, men gir ikke høyere sjanser for graviditet...
"Helt ærlig" sa hun at vi vil enten lykkes på gamle måten, eller blir det prøverør. Kan eventuelt prøve enkel dose letrozol og ovitrelle et par mnd til, hvis det vil gi oss følelse av "å gjøre noe". Men tror vi skal ikke det. Dumt å fortsette med noe som ikke fungerer optimalt, og bruke en del penger og krefter på dette...

:grumpy: Gikk helt i kjelleren etter samtalen, og gråtet en del. Men føler en lettelse at vi kan bare bli kjærester igjen, og slipper styret med ultralyder, sprøyten og pliktsex etterpå.

Skal til på første runde letrozol nå etter primolut. Fikk en liten blødning i går, og litt i dag men veldig sparsomt. Men det er jo friskt blod og nok til å måtte bruke tampong. Så blir i morgen dag 3?
Kjenner jeg gruer meg til hodepinen, feberfølelsen og verking i kroppen som jeg fikk sist :bag:

Hei! Litt på siden...

Jeg begynte på Letrozol i februar, ble gravid i mars men hadde SA i uke 7/8. Nå er jeg på Letrozol igjen (siden juli), og selv om det ikke har klaffet enda så merker jeg veldig positiv effekt på sykluslengde. Har fra tidligere hatt 36-40 dager (før SA og før bruk av Letrozol), men nå har det lagt på 29-30 dager. Jeg tar dobbel dose fra dag 2 i syklus. Veldig deilig med «normal» syklus, så selv om spiren ikke sitter igjen enda, så tar jeg noe positivt med meg ved bruken av Letrozol.

Lurer forresten også på om alle får oppfølging ved bruk av Letrozol? Vurderer å be legen om det, for har ikke fått noe enda. Men det er jo greit å sjekke status når man først går på medikamenter.

Bruker de av dere fleste ovitrelle også? Jeg kunne tenke meg å teste det og, men usikker på hvordan å legge det frem for legen. Tar gjerne i mot tips. Har bedt om en time neste uke nemlig...

Lykke til alle sammen her inne! Håper vi får mange solskinnshistorier

Tredje forsøk her på letrozole, har hatt to måneder uten (og to måneder med før det). Hadde helt forferdelig hodepine de to forrige gangene, men denne måneden har jeg ikke merket noe bivirkninger utenom at tempen er høyere enn vanlig (ligger rundt 36,8, vanligvis rundt 36,6 på denne tiden), men vet ikke om det er grunnet letrozole?

Har også el stiklinger på begge sider, betyr det at folikker vokser på begge sider? De gjør kanskje alltid det? Så slipper det beste egget liksom?

Hei! Litt på siden...

Jeg begynte på Letrozol i februar, ble gravid i mars men hadde SA i uke 7/8. Nå er jeg på Letrozol igjen (siden juli), og selv om det ikke har klaffet enda så merker jeg veldig positiv effekt på sykluslengde. Har fra tidligere hatt 36-40 dager (før SA og før bruk av Letrozol), men nå har det lagt på 29-30 dager. Jeg tar dobbel dose fra dag 2 i syklus. Veldig deilig med «normal» syklus, så selv om spiren ikke sitter igjen enda, så tar jeg noe positivt med meg ved bruken av Letrozol.

Lurer forresten også på om alle får oppfølging ved bruk av Letrozol? Vurderer å be legen om det, for har ikke fått noe enda. Men det er jo greit å sjekke status når man først går på medikamenter.

Bruker de av dere fleste ovitrelle også? Jeg kunne tenke meg å teste det og, men usikker på hvordan å legge det frem for legen. Tar gjerne i mot tips. Har bedt om en time neste uke nemlig...

Lykke til alle sammen her inne! Håper vi får mange solskinnshistorier

Vi har vært usikre på om jeg alltid har EL selv om jeg får positiv EL-test etter Letrozol (trippel dose) så jeg har fått UL ved positiv EL-test slik at jeg evt. kan sette Ovitrelle. Ble gravid på tredje syklus med trippel dose :) 14+6 i dag

Hei alle sammen :) en stund siden sist jeg oppdaterte. Takk for gode råd og oppmuntrende tilbakemeldinger. Jeg gikk som nevnt i kjelleren etter at femar ikke fungerte på første forsøk med dobbel styrke og vi ble rådet prøverør. Jeg prøver denne mnd med ny runde provera og trippel dose bare for å være sikker på at kroppen ikke reagerer (slik gyn mener). Håper hun har feil! Jeg måtte ta provera for å fremme mens, så normal syklus fikk jeg heller ikke av femar sånn sett.. Ellers har jeg koplet på min fastlege (går til privat. gyn), for å orientere han om alt, og han henviste meg til offentlig gyn som er spesialist på område. Jeg har fått time der i begynnelsen av november. Gleder meg litt til å kjenne på en bekreftelse og «second opinion». Samtidig har jeg også bestemt meg for å prøve akupunktur, og har time der nå på mandag. Kall meg gjerne desperat, men jeg tror jeg roer meg mer med tanken på prøverør om jeg vet at jeg har gjort det jeg kan for å forsøke å få denne kroppen til å fungere «normalt». Lykke til alle sammen, jeg håper det vil klaffe for dere alle!!!!

Dag 22 og ingen EL foreløpig. Dobbel dose, hadde 12.5 mg daglig sist (5 tabl). Ser ikke ut til at eggløsningen kommer. Hadde EL i april, mai og juni på dobbel, men ingen EL i juli. Så 5 tabletter i august og september som ga EL. Hadde kun igjen til dobbel dose nå, men men....

Av ymse grunner blir det dessverre ikke flere runder med det første :(

Første runde hadde jeg en på 18 mm og en på 20 mm. Andre runde (denne) hadde jeg en på 17 mm og en på 18 mm. Ultralyd på dag 12 begge gangene. Så litt forskjellig, men ikke veldig. Skal sett EL sprøyte i morgen.

Ellers får jeg grusom hodepine som blir til migrene av letrozol (sterk hodepine daglig og migrene 4 av 6 dager). Koblet det ikke sammen sist syklus, men ser i migrenedagboken at det var det samme sist også. Kommer nok til å prøve letrozol en syklus til, og så vurdere videre hva vi gjør.

Jeg fikk hodepine av de..

Lurte på om enkeltdose ikke fungerte denne gangen siden jeg ikke merket noe bivirkninger. Nå kjennes det ut som hode skal sprenge dag 3 :dead: ikkje fått verk i kroppen eller feberfølelsen enda :bookworm: men husker for hver mnd jeg gikk på de så funket de bedre, kortet syklusen ned mer og mer :)

Dag 25 og ingen EL... Skikkelig kjipt da det var siste kuren :(

Hvordan går det med dere her inne?

Jeg er på min 3 syklus med letrozol og ovitrelle nå. Gynekologen ville jeg skulle prøve progesteron etter eggløsning. Så det blir det eneste nye denne runden.

Ellers mente hun det i mitt tilfelle ikke var vits å prøve dette flere sykluser. Jeg har hatt 2 egg hver gang, så statistisk sett blir det nesten som å ha prøvd dette i 6 sykluser når denne runden er over. Da er det mer sannsynlig at det er noe annet som gjør at det ikke klaffer.

Er litt usikker på hva jeg vil. Jeg har flere tabletter. Så mulig jeg prøver noen sykluser til med kun letrozol og med naturlig eggløsning. Jeg skal uansett ha en god pause fra gynekolog og ultralydundersøkelse, merket sist jeg var der at jeg var veldig lei. Fikk en vond klump inni meg da jeg skulle sette meg i stolen. Blir godt å bare ta en god pause fra det fremover. :)

Angående hodepine, jeg tok pillene på kvelden denne gangen (i samsvar med lege) og var mye mindre plaget med hodepine. Virket som jeg da sov meg gjennom det verste og at spenningshodepine ikke fikk bygget seg opp og utviklet seg til migrene. Jeg ville prøvd dette for dere som sliter med hodepine som bivirkning. :)

Back
Topp