Letrozol/femar 2020-2021

Da har jeg fått tilbakemelding fra gyn om at blodprøvene jeg tok så sent som dag 25 (pga veldig lang syklus), ikke viste tegn til eggløsning :( jeg gikk jo direkte på dobbel dose så det var en kjip beskjed å få.. Jeg skal forsøke enda en syklus med da trippel dose å se om kroppen reagerer da. Hvis ikke blir det nok henvisning til prøverør i Haugesund sa hun. Jeg har aldri tenkt tanken på prøverør, at det kan skje meg liksom. Vil ikke virke utakknemlig når jeg har en gyn som er «på» og hjelper, men jeg ble fryktelig lei meg og trist. Synes det er urettferdig når alle rundt meg blir gravide.. Så jeg er i «det hjørne» i kveld.. Sur, bitter og jævlig rett og slett.. Satser på å våkne opp litt mer positiv i morgen Håper det går bra med dere alle❤️

Kan du ikke få Ovitrelle i tillegg, sånn at du faktisk får el? Eller var det ikke utviklet noen follikler? Helt lov å kjenne på alle de følelsene! Det gjør vi alle, og de er så vonde:Heartred

Tar dere graviditetstest før oppstart av letrozol i og med at det er fosterskadelig? Jeg har mensen nå, men har jo hørt om folk som har hatt blødning som de har trodd har vært vanlig mensen, men så har det vist seg at de er gravide. :bored:
Jeg tok graviditetstest før jeg begynte letrozol denne syklusen for å være sikker på at jeg ikke var gravid. Selv om jeg blødde, så hadde jeg likevel i bakhodet «tenk om...» :)

Hei !
Jeg er PP13 nå og første med letrozol. Jeg er CD6 og dag 4 med letrozol idag. Har EL selv cd 15/16. Alle blodprøvene og sædseller til mannen var normal. Men gyn anbefaler oss letrozol for bedre qualitet av egget.
Er 32 og Han er 36, vi har to barn 6 og 2. Vi håper håper en eller to I 2021

Hei !
Jeg er PP13 nå og første med letrozol. Jeg er CD6 og dag 4 med letrozol idag. Har EL selv cd 15/16. Alle blodprøvene og sædseller til mannen var normal. Men gyn anbefaler oss letrozol for bedre qualitet av egget.

Så spennende:D Håper Letrozol gjør susen:joyful: Gikk det raskere med de to første, om jeg kan spørre?:shy:

Har dere merket noen bivirkninger på Letrozol?:) sist fikk jeg feber følelse og verking 1 veke hver mnd (uten faktisk feber) tok 3 mnd på letrozol før jeg skjønte sammenhengen :bag: Skal snart begynne på det på nytt :p

Har dere merket noen bivirkninger på Letrozol?:) sist fikk jeg feber følelse og verking 1 veke hver mnd (uten faktisk feber) tok 3 mnd på letrozol før jeg skjønte sammenhengen :bag: Skal snart begynne på det på nytt :p

Samme her, og hodepine!

Hei !

Kan jeg få spørre hvor lenge skal du gå på letrozol?.. Håper at det klaffer fort for dere, selvfølgelig :Heartred Bare lurer på om hva er vanlig. Selv fikk jeg beskjed at det er bortkastet tid å gå på letrozol lenge enn noen måneder, hvis man har egen EL. Men har lest at noen gynekologer anbefaler opp til 6 mnd (kanskje fordi det er "enkelt og billig"?..).

Jeg sliter med hodepine... Samme typen som jeg pleier å ha før mensen, men nå varer den i nesten en uke :shifty: Og spotting. Vanligvis har jeg 4-5 dager blødning, men med letrozol ble det 8 dager. Ikke så ille bivirkninger, kanskje, men irriterende. Glad at jeg tar bare en enkel dose da.

Tatt letrozol for første gang i forbindelse med fryseforsøk, hadde tre runder med pergo før ivf i 2018. Får hodepine, hetetokter og spotter flere dager etter mens, noe jeg aldri gjør ellers. Her går det heldigvis over relativt fort etter pilleslutt.

Tatt letrozol for første gang i forbindelse med fryseforsøk, hadde tre runder med pergo før ivf i 2018. Får hodepine, hetetokter og spotter flere dager etter mens, noe jeg aldri gjør ellers. Her går det heldigvis over relativt fort etter pilleslutt.

Kanskje det er derfor jeg fortsatt spotter mørkebrunt på cd7! Pleier som regel å være ferdig på cd5, er i gang med første runde Letrozol nå... Hmm:) Er også ufattelig trett! Må. sove. så. mye:wideyed::p

Jeg sliter med hodepine... Samme typen som jeg pleier å ha før mensen, men nå varer den i nesten en uke :shifty: Og spotting. Vanligvis har jeg 4-5 dager blødning, men med letrozol ble det 8 dager. Ikke så ille bivirkninger, kanskje, men irriterende. Glad at jeg tar bare en enkel dose da.
Tok bare enkel dose jeg også, føler kroppen min bare hater hormoner. Blir skikkelig dårlig når jeg er gravid og :joyful:

Tok bare enkel dose jeg også, føler kroppen min bare hater hormoner. Blir skikkelig dårlig når jeg er gravid og :joyful:

Føler sånn også. Jeg reagerer sterkt på mine egne hormoner (stakkars mannen...), og blir enda verre hvis det kommer noe ekstra fra piller :hilarious:
Gratulerer med graviditetetn! :Heartred Ble du gravid med letrozol?

I morgen starter jeg på andre runde, 5 mg hver morgen, dag 4-9, samme som sist. Sist følte jeg meg litt rar/off, særlig de første dagene, håper denne runden går like greit. Jeg har mistet litt troen, men oppmuntrer meg selv med at det strengt tatt ikke spiller noen rolle om jeg har troen eller ikke :p

Ultralyd neste fredag, så da håper jeg ting ser bra ut og at jeg kan sette EL sprøyte. :)

Kan jeg få spørre hvor lenge skal du gå på letrozol?.. Håper at det klaffer fort for dere, selvfølgelig :Heartred Bare lurer på om hva er vanlig. Selv fikk jeg beskjed at det er bortkastet tid å gå på letrozol lenge enn noen måneder, hvis man har egen EL. Men har lest at noen gynekologer anbefaler opp til 6 mnd (kanskje fordi det er "enkelt og billig"?..).
Jeg er første runde med 2,5 mg Letrozol fra dag 3-7 og gynekologeranbefaler oss opp til 6 mnd. Har en pakke med 30 tablet som skal tas 5 tablet hver mnd.

Jeg er første runde med 2,5 mg Letrozol fra dag 3-7 og gynekologeranbefaler oss opp til 6 mnd. Har en pakke med 30 tablet som skal tas 5 tablet hver mnd.

Skjønner. Har samme dose, også fra dag 3 til 7. Men litt rart at alle anbefaler forskjellige behandlingslengde... Hos oss er alt normal også.

Føler sånn også. Jeg reagerer sterkt på mine egne hormoner (stakkars mannen...), og blir enda verre hvis det kommer noe ekstra fra piller :hilarious:
Gratulerer med graviditetetn! :Heartred Ble du gravid med letrozol?
Ikke gravid nå, ble gravid med minstemann 3pp med letrozol. Nå skal vi prøve på en til :p men må først ta primolut :)

Kan du ikke få Ovitrelle i tillegg, sånn at du faktisk får el? Eller var det ikke utviklet noen follikler? Helt lov å kjenne på alle de følelsene! Det gjør vi alle, og de er så vonde:Heartred

Tusen takk ❤️ Det har vært noen tunge dager, har vært helt i kjelleren for å være ærlig.. Er det noen av dere som har kjennskap til instanser man kan prate med om ufrivillig barnløshet? Noen form for oppfølging/samtaler? Jeg har lest meg en del opp og har bitet meg fast i dette ovitrelle. Jeg går til privat gynekolog men når jeg spurte henne hva planen var videre sa hun som sagt henvisning til prøverør i Haugesund om trippel dose ikke funker. Tenkte ringe henne etter trippel dose å høre om det ikke kan kombineres med ovitrelle eller metformin som jeg også har lest om. Dette er ting som hun aldri har nevnt. Jeg ble kun følgt opp via blodprøve taking for å sjekke om eggløsning har vært på dag 25. Har ikke hatt innvendig ultralyd underveis i femar/letrozol prosessen. Det har hun heller aldri nevnt som noe aktuelt..

Back
Topp