Letrozol/femar 2020-2021

Takk for svar alle sammen :love017

Har du lang syklus? Jeg starter dag 3 og tar til dag 8. jeg har kort syklus
Ja, jeg er på cd 66 i dag.. tar provera på 4 dag. Håper tr kommer snart!

Jeg tenker det er lurt å gjøre som legen sier. Det er nye retningslinjer for letrozolbehandling (ihvertfall ved PCOS) sa gynekologen min. Så forrige syklus tok jeg fra CD 3-7, men denne syklusen skulle jeg da dobbel dose fra CD 4-9 (så 6 dager i stedet for 5 i tillegg til andre dager). Forskning jeg har lest har vist at det øker graviditetsraten å ta dem fra CD 5 i stedet for CD 3.
Ååå takk! Da forstår jeg :) ser omtrent alle her får forskjellig beskjed, men da er det kanskje lurest å starte på cd 5 :love017 tror det er 5 dager jeg skal ta, dobbel dose
 
Takk for svar alle sammen :love017


Ja, jeg er på cd 66 i dag.. tar provera på 4 dag. Håper tr kommer snart!


Ååå takk! Da forstår jeg :) ser omtrent alle her får forskjellig beskjed, men da er det kanskje lurest å starte på cd 5 :love017 tror det er 5 dager jeg skal ta, dobbel dose
Har du fått tilbud om Primolut?
 
Nei, det har jeg ikke hørt om. Hva er det? :)
Det er en kur som går over 10 dager mener jeg å huske, som gir deg en bortfallsblødning/mens etter endt kur (1 tablett daglig tror jeg). Har fått det noen ganger når min pcos var på det verste, og jeg hadde laaange sykluser og aldri fikk mens. Da får man begynt på ny syklus hvertfall :happy:
 
Det er en kur som går over 10 dager mener jeg å huske, som gir deg en bortfallsblødning/mens etter endt kur (1 tablett daglig tror jeg). Har fått det noen ganger når min pcos var på det verste, og jeg hadde laaange sykluser og aldri fikk mens. Da får man begynt på ny syklus hvertfall :happy:
Åå det er nok det samme som Provera, jeg er på dag 4 med det :) når fikk du mensen? Måtte du vente til hele kuren var over?
Gyn sa mensen kunne komme mens jeg tok tablettene også. I går og i dag har jeg hatt menssmerter, så jeg håper den er rett rundt hjørnet :D
 
Åå det er nok det samme som Provera, jeg er på dag 4 med det :) når fikk du mensen? Måtte du vente til hele kuren var over?
Gyn sa mensen kunne komme mens jeg tok tablettene også. I går og i dag har jeg hatt menssmerter, så jeg håper den er rett rundt hjørnet :D
Ah, okei! :joyful: På primolut kommer blødningen etter endt kur (er hvertfall det som er meningen, den gjorde det hos meg og), Provera er gjerne mer når man holder på med prøving osv :happy: Da satser vi på snarlig blødning og ny syklus!
 
Trippel dose letrozol så lovende ut i starten, men så trakk alle eggposene seg tilbake og gyn sa at det ikke ble noen eggløsning denne syklusen :( (aldri opplevd at de trekker seg tilbake slik).

Når kan man forvente mensen i en slik syklus? Vi forventet opprinnelig EL rundt cd 18-19, men er på cd 37 idag og lei av å vente. Forbanna på den drittkroppen som ikke vil samarbeide :(
 
Kan man ta wild yam når man har brukt letrozol? Eller anbefales det ikke å bruke noe?
 
Trippel dose letrozol så lovende ut i starten, men så trakk alle eggposene seg tilbake og gyn sa at det ikke ble noen eggløsning denne syklusen :( (aldri opplevd at de trekker seg tilbake slik).

Når kan man forvente mensen i en slik syklus? Vi forventet opprinnelig EL rundt cd 18-19, men er på cd 37 idag og lei av å vente. Forbanna på den drittkroppen som ikke vil samarbeide :(
Min gyn sier at jeg kan begynne å ta provera på syklusdag 40 hvis jeg ikke har fått menstruasjon til da. Siden jeg ikke har EL av meg selv har jeg heller ikke normal menstruasjon når jeg ikke tar letrozol. Så kanskje du bør få deg provera.
 
Min gyn sier at jeg kan begynne å ta provera på syklusdag 40 hvis jeg ikke har fått menstruasjon til da. Siden jeg ikke har EL av meg selv har jeg heller ikke normal menstruasjon når jeg ikke tar letrozol. Så kanskje du bør få deg provera.
Samme her. Gyn sa jeg kunne starte på provera på cd 37 om det ikke hadde skjedd noe.
 
Samme her. Gyn sa jeg kunne starte på provera på cd 37 om det ikke hadde skjedd noe.
Ja, regner med de setter litt ulik dag etter som hvor lang syklus man har. Jeg har 34 dagers syklus med dobbel dose letrozol, så gyn vil selvsagt at jeg isåfall skal være helt sikker på at jeg ikke er gravid før jeg tar provera.
 
Min gyn sier at jeg kan begynne å ta provera på syklusdag 40 hvis jeg ikke har fått menstruasjon til da. Siden jeg ikke har EL av meg selv har jeg heller ikke normal menstruasjon når jeg ikke tar letrozol. Så kanskje du bør få deg provera.
Fikk primolut til slutt, og endelig mensen syklusdag 55! Så nå har jeg gått på dobbel dose letrozol , og deretter 5 dager med lavdose menopur. Så nå er det eggløsning på gang rundt syklusdag 15, rekordtidlig :D
 
Back
Topp