Letrozol/femar 2020-2021

Ja - min gyn sa at eggløsning veldig sent ikke er det beste utgangspunktet for graviditet. Så om el kommer hos deg før dag 18 hadde jeg beholdt dosen på 1 tablett. Men om den kommer senere hadde jeg økt til to tabletter. Jeg får el på dag 14-15 med to tabletter. Med én tablett varierte det enormt.
Hvordan går det med deg nå? hvor i syklusen er du?
Jeg er selv ferdig med 3 pp med dobbel femar - denne måneden må det da gå. Hadde inseminasjonsforsøk forrige måned men det gikk ikke dessverre.
Jeg var gravid da jeg skrev dette, uten å vite det, testet positivt noen dager senere, så jeg rakk aldri prøve letrozol. MEN er nå i uke 9 i graviditeten og har blødd litt de siste dagene så skal til ul i morgen, men frykter det går til h nå … forferdelig tungt…. Prøvde over 2 år og alderen jobber mot meg… skal prøve letrozol på første vanlige syklus etter spontansborten, dersom det er det dette er….

Jeg var gravid da jeg skrev dette, uten å vite det, testet positivt noen dager senere, så jeg rakk aldri prøve letrozol. MEN er nå i uke 9 i graviditeten og har blødd litt de siste dagene så skal til ul i morgen, men frykter det går til h nå … forferdelig tungt…. Prøvde over 2 år og alderen jobber mot meg… skal prøve letrozol på første vanlige syklus etter spontansborten, dersom det er det dette er….
Åh du. Så forferdelig å høre. Men: man kan blø uten at det er noe farlig, men forstår at du forbereder deg. Jeg er lik. Hold meg oppdatert etter ultralyden imorgen om du ønsker det. Jeg krysser alle fingre for at denne sitter og at det kun var en liten skremsel

Åh du. Så forferdelig å høre. Men: man kan blø uten at det er noe farlig, men forstår at du forbereder deg. Jeg er lik. Hold meg oppdatert etter ultralyden imorgen om du ønsker det. Jeg krysser alle fingre for at denne sitter og at det kun var en liten skremsel
Tusen takk snille du ❤️ jeg skal holde deg oppdatert. Jeg må bare uansett forberede meg mentalt på det verste for å prøve å unngå å bli så skuffet og nedbrutt der… Jeg har hørt andre blø og det har gått bra, men også ca halvparten av tilfellene går det ikke bra… forferdelig grusomt dette. Men på en måte blir det greit å få vite uansett i morgen. Uvisshet er kjempetungt. Jeg blør rødt og friskt men ikke så mye at der havner noe særlig i truseinnlegg. Men når jeg er på do så er det masse friskt rødt blod, så det lover ikke godt. Ingen smerter da eller klumper eller noe. Virker som en svak svak svak lett mens. Mye mindre enn vanlig mens. Men knall rødt. Tredje dagen. Huff… gruer meg …

Tusen takk snille du ❤️ jeg skal holde deg oppdatert. Jeg må bare uansett forberede meg mentalt på det verste for å prøve å unngå å bli så skuffet og nedbrutt der… Jeg har hørt andre blø og det har gått bra, men også ca halvparten av tilfellene går det ikke bra… forferdelig grusomt dette. Men på en måte blir det greit å få vite uansett i morgen. Uvisshet er kjempetungt. Jeg blør rødt og friskt men ikke så mye at der havner noe særlig i truseinnlegg. Men når jeg er på do så er det masse friskt rødt blod, så det lover ikke godt. Ingen smerter da eller klumper eller noe. Virker som en svak svak svak lett mens. Mye mindre enn vanlig mens. Men knall rødt. Tredje dagen. Huff… gruer meg …
Hvordan gikk det?

Hei.

Har bestilt time til gyn på CD11 etter letrozolstimulering CD3-7, men ble litt usikker på om jeg skal endre til CD10. Hva pleier dere?

Hei. Tenkte å spørre her.

Gikk på letrozol i 2020 i 4 måneder før jeg ble gravid. Har enda igjen tabletter og tenkte om jeg kunne begynne på dem igjen. Ønsker barn nr3 og har hatt veldig lang syklus. Må jeg gå gjennom samme gynekolog for å starte opp me de. Husker jeg spurte om jeg kunne begynne på dem hvis jeg ønsker flere barn og da sa han ja.

Hei. Tenkte å spørre her.

Gikk på letrozol i 2020 i 4 måneder før jeg ble gravid. Har enda igjen tabletter og tenkte om jeg kunne begynne på dem igjen. Ønsker barn nr3 og har hatt veldig lang syklus. Må jeg gå gjennom samme gynekolog for å starte opp me de. Husker jeg spurte om jeg kunne begynne på dem hvis jeg ønsker flere barn og da sa han ja.
Jeg har letrozol fra før forrige graviditet, og har planer om å bruke de jeg har. Hadde egentlig ikke tenkt til å konferere med gyn, men bare følge det resepten sier. Var ikke inne til kontroll for eggløsning da jeg gikk på det sist. :confused005

Hei, ny her og har hatt litt av en dag! Fikk beskjed om PCO på spontantime hos gynekolog, etter tre måneder med prøving uten positiv eggløsningstest. Ble satt på Letrolzol som jeg fikk allergisk reaksjon av og havnet på legevakten. To sprøyter i rumpa og noen allergitabletter senere er jeg nå hjemme.

Gynekologen sier neste steg er hormonsprøyter. Prøver å finne info om dette, men alt jeg finner relaterer seg til IVF. Jeg har regelmessig syklus, masse egg, men ingen eggløsning. Er 31 og ellers frisk og rask - men allergisk da. Forstår det slik at jeg bare trenger litt hjelp til å få igang eggløsningen.

Noen som har lignende erfaring eller noen gode råd? Er litt overveldet av alt som har skjedd på en dag.

tatt en kur, ikke fått mensen. Dag 39 etter første tbl.
Noen som vet når man kan starte ny kur uten å ha fått mens? Neg gravidtest.
Gyn har sommerstengt, så får ikke svar der.
Dag tre etter blødningen starter begynner du på ny kur ☺️

Edit: så nå at du ikke hadde fått mensen, jeg trodde du skrev at du fikk mensen dag 39. Vet du om du har hatt eggløsning? Ville vurdert en tur til legen før jeg tok en ny kur. Men hvis det ser ut som eggløsning er langt unna, kan du nok ta en ny med en gang. Jeg var hos legen dag 25 i syklusen uten at det så ut som enkel kur hadde hatt noe effekt, og kunne da vente på mensen eller begynne rett på en ny kur.

Last edited:
tatt en kur, ikke fått mensen. Dag 39 etter første tbl.
Noen som vet når man kan starte ny kur uten å ha fått mens? Neg gravidtest.
Gyn har sommerstengt, så får ikke svar der.

Mener huske jeg ventet ca 5-6 uker etter siste tablett. Ingen mensen i mellomtiden.

Jeg ser flere starter med letrozol på cd 3 og 4, men jeg fikk beskjed om å starte på cd 5. Kan jeg starte tidligere tror dere?

Jeg har gått dag 3-7. Ny gyn sa vi med PCOS burde gå 4-9 fordi de tenker kroppen trenger litt mer tid. Vet ikke helt hva det betyr, men hun anbefalte at jeg neste syklus tar 4-9 heller.

Jeg har gått dag 3-7. Ny gyn sa vi med PCOS burde gå 4-9 fordi de tenker kroppen trenger litt mer tid. Vet ikke helt hva det betyr, men hun anbefalte at jeg neste syklus tar 4-9 heller.
har også pcos og fått beskjed fra cd 4-8 :) Lurte litt på hva som var grunnen.

har også pcos og fått beskjed fra cd 4-8 :) Lurte litt på hva som var grunnen.
Tydelig at dette varierer fra person til person. Begge disse hevdet de hadde snakket med den i virksomheten som var best på fertilitet og pcos :hilarious:

Jeg ser flere starter med letrozol på cd 3 og 4, men jeg fikk beskjed om å starte på cd 5. Kan jeg starte tidligere tror dere?
Jeg tenker det er lurt å gjøre som legen sier. Det er nye retningslinjer for letrozolbehandling (ihvertfall ved PCOS) sa gynekologen min. Så forrige syklus tok jeg fra CD 3-7, men denne syklusen skulle jeg da dobbel dose fra CD 4-9 (så 6 dager i stedet for 5 i tillegg til andre dager). Forskning jeg har lest har vist at det øker graviditetsraten å ta dem fra CD 5 i stedet for CD 3.

Samme som meg da tydeligvis! :) Så det er nok noe i dette. Kanskje kroppen trenger mer tid på eggmodningen eller noe sånt? Jeg får i alle fall EL ganske sent denne syklusen virker det som. Men så lenge det blir en eggløsning i det hele tatt så er jeg jo fornøyd.

Back
Topp