Letrozol/femar 2020-2021

Da har jeg startet på femar for første gang! Hvordan går det med dere andre? Hvordan ligger dere an? :joyful:

Jeg har lest alle tråder om femar og på de aller aller fleste er utfallet graviditet!
Snart vår tur :smiley-bounce016

Når fikk dere positiv el test? Hvis dere har kommet dit enda?
Jeg har fått på letrozol, og fikk positiv el-test nå nettopp. Cd 17. Veldig glad for at den ikke ble forsinket som jeg vet mange opplever. Vi har lagt inn aksjer hele helgen, så satser på at dette skal gå i mål.

Gikk også på provera for å få mensen. Fikk mensen to dager etter jeg sluttet på det.

Edit: jeg legger til bilde. Har aldri blitt så glad for en positiv el-test. Og har aldri fått en så sterk positiv el-test før. Dette blir spennende.
 

Vedlegg

  • DE296B27-B4CF-4D1C-A9F1-18B24B6A858A.png
    DE296B27-B4CF-4D1C-A9F1-18B24B6A858A.png
    2,6 MB · Visninger: 84
Hvordan har det gått med deg?
Har ingen bivirkninger enda da dette er første prøveperiode med litt drahjelp. Jeg er sånn som deg: har trodd at alt var normalt fordi jeg hadde forholdsmessig stabile sykluser. Jeg oppsøkte hjelp fordi jeg mistet så tidlig hver gang, og det var sånn de fant PCOS selv om jeg ikke er plaget av verken overvekt eller økt hårvekst. Har også gått mye av og på prevensjon - og derfor tenkt at syklus ikke blir ryddig før man er ett år uten.

Har du noen bivirkninger? Håper så innmari for oss at dette går kjapt og enkelt for seg!
Ingen bivirkninger mens jeg tok de, men har hatt veldig ømme pupper i flere dager nå, pluss en del murringer i magen. Uvant at det er ømt så lenge! Tok en test i dag tidlig, mener jeg er på 10dpo, men blenda tester enn så lenge.
 
Fikk egentlig el ganske nøyaktig som jeg pleier - har lest noen som får veldig forsinket el på Letrozol, så veldig glad for at det ikke gjelder meg!
Åå, så kjipt med sånne dumme helligdager når man er midt i sånt som dette :facepalm:
Jeg har egentlig ganske stabile sykluser, og får stort sett alltid eggløsning, men vi bare prøver litt forskjellig. Gyn vil at jeg skal bli gravid fort igjen, så vi prøver "timed intercourse". Så når jeg blir gravid igjen vil han prøve blodfortynnende, for å se om det kan forhindre ny spontanabort.

Så fint at du får prøve alt. Er noe med å faktisk gjøre noe - alt for å få håpet om at det kan gå.
Har du mistet mange ganger? Hvor langt har du kommet hver gang?

Jeg har mistet selv og kjenner jeg er livredd for at det skal skje igjen. Sist gang merket jeg bare noen dager senere at denne gangen går heller ikke. 2 uker etter den følelsen begynte jeg å blø. Knakk meg helt.

Har du hørt hos flere gynekologer?
Jeg var nemlig hos en gyn først, hun fant ingenting galt. Neste jeg dro til fant PCOS på 4 minutter (hadde da også tatt blodprøver på forhånd).

Har du sjekket progesteron nivåene dine også?
Håper alt jeg har for at du kommer helt i mål neste gang, og det med en god opplevelse.
 
Jeg har fått på letrozol, og fikk positiv el-test nå nettopp. Cd 17. Veldig glad for at den ikke ble forsinket som jeg vet mange opplever. Vi har lagt inn aksjer hele helgen, så satser på at dette skal gå i mål.

Gikk også på provera for å få mensen. Fikk mensen to dager etter jeg sluttet på det.

Edit: jeg legger til bilde. Har aldri blitt så glad for en positiv el-test. Og har aldri fått en så sterk positiv el-test før. Dette blir spennende.

Så fantastisk!!! Åååå jeg blir misunnelig - vil også ha el og på CD 17! Så gøy å se at medisinene virker - skal du inn til UL for å sjekke? Får du noen oppfølging?

Snart kan du teste! Må bare snegle deg forbi dpo dagene. Uansett hva utfallet blir får du i allefall el. Nå kan det gå :smiley-bounce015
 
QUOTE="Snorkfrøken85, post: 27311110, member: 136959"]Ingen bivirkninger mens jeg tok de, men har hatt veldig ømme pupper i flere dager nå, pluss en del murringer i magen. Uvant at det er ømt så lenge! Tok en test i dag tidlig, mener jeg er på 10dpo, men blenda tester enn så lenge.[/QUOTE]

Puppene mine er så sykt ømme, men blør fortsatt så hos meg er det kun letrozolen! Har aldri ømme pupper men nå kan jeg ikke ligge på magen fordi brystvortene er så såre :hilarious:

10 dpo er fortsatt veldig tidlig - krysser fingrene for at det skjer noe veldig snart!
 
Så fint at du får prøve alt. Er noe med å faktisk gjøre noe - alt for å få håpet om at det kan gå.
Har du mistet mange ganger? Hvor langt har du kommet hver gang?

Jeg har mistet selv og kjenner jeg er livredd for at det skal skje igjen. Sist gang merket jeg bare noen dager senere at denne gangen går heller ikke. 2 uker etter den følelsen begynte jeg å blø. Knakk meg helt.

Har du hørt hos flere gynekologer?
Jeg var nemlig hos en gyn først, hun fant ingenting galt. Neste jeg dro til fant PCOS på 4 minutter (hadde da også tatt blodprøver på forhånd).

Har du sjekket progesteron nivåene dine også?
Håper alt jeg har for at du kommer helt i mål neste gang, og det med en god opplevelse.

Ja, for han finner ingenting på de utallige blodprøvene vi begge har tatt, sædprøven var helt normal, så det er tilsynelatende ingenting galt med oss, likevel har vi hatt tre spontanaborter i uke 6, og en sånn der det bare varte i et par dager.

Så nå prøves litt forskjellig, og hvis ingenting funker, blir vi sendt videre til prøverør.

Har ikke gått til flere nei, har stor tiltro til han spesialisten vi er hos nå, han er superdyktig :)

Men ja, kjenner for hver gang det går galt at den sorgen blir tyngre og tyngre.
Håper at det skal gå bra for deg også snart, med litt drahjelp fra medisiner!
 
QUOTE="Snorkfrøken85, post: 27311110, member: 136959"]Ingen bivirkninger mens jeg tok de, men har hatt veldig ømme pupper i flere dager nå, pluss en del murringer i magen. Uvant at det er ømt så lenge! Tok en test i dag tidlig, mener jeg er på 10dpo, men blenda tester enn så lenge.

Puppene mine er så sykt ømme, men blør fortsatt så hos meg er det kun letrozolen! Har aldri ømme pupper men nå kan jeg ikke ligge på magen fordi brystvortene er så såre :hilarious:

10 dpo er fortsatt veldig tidlig - krysser fingrene for at det skjer noe veldig snart![/QUOTE]
Jeg får som regel ømme pupper to-tre dager før mens, men denne gangen har det stått på siden 2dpo. Er 10 dpo idag, og blenda test i dag tidlig. Jeg temper, og hadde et dipp under lutealkurven på 6dpo og håpte det kunne være en festedipp men jeg tror det bare var en dårlig måling. Får fasitsvaret om et par dager!
 
Så fantastisk!!! Åååå jeg blir misunnelig - vil også ha el og på CD 17! Så gøy å se at medisinene virker - skal du inn til UL for å sjekke? Får du noen oppfølging?

Snart kan du teste! Må bare snegle deg forbi dpo dagene. Uansett hva utfallet blir får du i allefall el. Nå kan det gå :smiley-bounce015
Nei, skal ikke på ul. Kan kontakte gyn hvis det er noe jeg har behov for (jeg kjenner henne fra før), men har ikke noe mer oppfølging. Jeg tror det er fordi jeg ikke har PCOS/PCO, og det bare er kroppen som trenger en kickstart. Håper dette setter i gang noe.
 
Ja, for han finner ingenting på de utallige blodprøvene vi begge har tatt, sædprøven var helt normal, så det er tilsynelatende ingenting galt med oss, likevel har vi hatt tre spontanaborter i uke 6, og en sånn der det bare varte i et par dager.

Så nå prøves litt forskjellig, og hvis ingenting funker, blir vi sendt videre til prøverør.

Har ikke gått til flere nei, har stor tiltro til han spesialisten vi er hos nå, han er superdyktig :)

Men ja, kjenner for hver gang det går galt at den sorgen blir tyngre og tyngre.
Håper at det skal gå bra for deg også snart, med litt drahjelp fra medisiner!

Så fint at du får god hjelp. Ingenting er bedre enn det - og høres det ut som at dere begge er grundig utredet.
Hvor lang tid skal du gå på det før evt prøverør blir løsningen? Har dere satt noen tid?

Tusen takk - blir spennende å se hvordan dette går. Er forberedt på at det kan ta litt tid, men første seier nå blir å få eggløsning.
 
Nei, skal ikke på ul. Kan kontakte gyn hvis det er noe jeg har behov for (jeg kjenner henne fra før), men har ikke noe mer oppfølging. Jeg tror det er fordi jeg ikke har PCOS/PCO, og det bare er kroppen som trenger en kickstart. Håper dette setter i gang noe.

Håper med deg!
Ser at det er mange som får letrozol selv uten PCO/PCOS - og mange med god effekt.
Du må gjerne oppdatere underveis hvordan det går :):shy:
 
Puppene mine er så sykt ømme, men blør fortsatt så hos meg er det kun letrozolen! Har aldri ømme pupper men nå kan jeg ikke ligge på magen fordi brystvortene er så såre :hilarious:

10 dpo er fortsatt veldig tidlig - krysser fingrene for at det skjer noe veldig snart!
Jeg får som regel ømme pupper to-tre dager før mens, men denne gangen har det stått på siden 2dpo. Er 10 dpo idag, og blenda test i dag tidlig. Jeg temper, og hadde et dipp under lutealkurven på 6dpo og håpte det kunne være en festedipp men jeg tror det bare var en dårlig måling. Får fasitsvaret om et par dager![/QUOTE]


Håper med deg om at det var festedipp og ikke noe annet! Hold oss oppdatert :D

Selv er jeg er på 3 dagen med letrozol. Fy tiden står stille :shy:
 
Jeg får som regel ømme pupper to-tre dager før mens, men denne gangen har det stått på siden 2dpo. Er 10 dpo idag, og blenda test i dag tidlig. Jeg temper, og hadde et dipp under lutealkurven på 6dpo og håpte det kunne være en festedipp men jeg tror det bare var en dårlig måling. Får fasitsvaret om et par dager!


Håper med deg om at det var festedipp og ikke noe annet! Hold oss oppdatert :D

Selv er jeg er på 3 dagen med letrozol. Fy tiden står stille :shy:[/QUOTE]

Jaaa, skikkelig lange dager! 11dpo idag og blenda test idag tidlig, pluss et tempdropp. Tenker nok det går samme vei som alltid.
 
Så fint at du får god hjelp. Ingenting er bedre enn det - og høres det ut som at dere begge er grundig utredet.
Hvor lang tid skal du gå på det før evt prøverør blir løsningen? Har dere satt noen tid?

Tusen takk - blir spennende å se hvordan dette går. Er forberedt på at det kan ta litt tid, men første seier nå blir å få eggløsning.

Ja, tror vi er så utredet som vi kan bli.
Det har han vel ikke nevnt helt spesifikt, men vi har prøvd en mnd med bare Ovitrelle, og nå ville han prøve to mnd med Letrozol og Ovitrelle, og så vurdere videre etterpå. Han sa vi kvalifiserte for prøverør allerede, men han har veldig troa på at en av de to neste skal sitte hele veien.

Det må være utrolig frustrerende å ikke få eggløsning. Håper det ordner seg nå da :)
 
Håper med deg om at det var festedipp og ikke noe annet! Hold oss oppdatert :D

Selv er jeg er på 3 dagen med letrozol. Fy tiden står stille :shy:

Jaaa, skikkelig lange dager! 11dpo idag og blenda test idag tidlig, pluss et tempdropp. Tenker nok det går samme vei som alltid.[/QUOTE]

Hvordan går det med deg?
 
Fikk mens på onsdag :/


Så utrolig kjipt. Var dette 1 runden din? Er du i gang med ny runde femar nå eller hva er planen videre?

Jeg venter disse dager på EL, er på CD 13. Har ikke all verdens forventeninger lenger men har enda ikke kommet til så det er helt ubegrunnet. Er bare negativ :confused: Forbereder meg på å ikke bli skuffa kansje.
 
Så utrolig kjipt. Var dette 1 runden din? Er du i gang med ny runde femar nå eller hva er planen videre?

Jeg venter disse dager på EL, er på CD 13. Har ikke all verdens forventeninger lenger men har enda ikke kommet til så det er helt ubegrunnet. Er bare negativ :confused: Forbereder meg på å ikke bli skuffa kansje.
Det var første runde, så jeg hadde ikke all verdens forhåpninger. Er nå godt i gang med runde to, skulle tatt siste pille i går kveld, men glemte den. Satser på det går greit å ta den i dag tidlig! Gikk rett på 28 dagers syklus, det kan jeg ikke huske sist jeg hadde!
Jeg forholder meg negativ, så får vi heller en positiv overraskelse når det endelig skjer :)
 
I går(etter kl 12) kom mensen for fullt på syklusdag 22. Kan ikke huske dette har skjedd før. Hadde et inseminasjonsforsøk i mars som ikke gikk, og måtte derfor vente en "runde".

Nå blir det oppstart av Letrozol på tirsdag, siden i dag regnes som syklusdag 1. Noen som har erfaring med uregelmessige sykluser etter letrozol og cyclogest? Har tidligere alltid hatt 28-30 dagers.
 
Hei1 Følger litt med dere her. Jeg startet på Letrosol denne syklusen. Jeg har vært prøver i 15 år på første mann. Så fikk jeg en sønn og nå har jeg igjen vært prøver i 1 1/2 år. Så veldig glad for å få hjelp. Nærmer meg jo 40 nå, og håper på at jeg skal rekke noen barn til. Men pga vekt og at jeg alt har en sønn fra før av, så stiller jeg ikke først i køa. Så enn så lenge så tester vi Letrosol i håp om å få frem eggløsninger på den måten.

Når fikk dere EL første forsøk på Letrosol? Og hvor lange sykluser hadde dere før dere startet? Prøver selv å regne ut når jeg kan forvente EL da vi har besøk av mamma og mannen i disse dager. Jeg er på CD 14, og lurer litt på om jeg må jage dem hjem :smiley-angelic002
 
Hei1 Følger litt med dere her. Jeg startet på Letrosol denne syklusen. Jeg har vært prøver i 15 år på første mann. Så fikk jeg en sønn og nå har jeg igjen vært prøver i 1 1/2 år. Så veldig glad for å få hjelp. Nærmer meg jo 40 nå, og håper på at jeg skal rekke noen barn til. Men pga vekt og at jeg alt har en sønn fra før av, så stiller jeg ikke først i køa. Så enn så lenge så tester vi Letrosol i håp om å få frem eggløsninger på den måten.

Når fikk dere EL første forsøk på Letrosol? Og hvor lange sykluser hadde dere før dere startet? Prøver selv å regne ut når jeg kan forvente EL da vi har besøk av mamma og mannen i disse dager. Jeg er på CD 14, og lurer litt på om jeg må jage dem hjem :smiley-angelic002

Har normalt 28-30 dagers syklus. Fikk EL på dag 17 første gang jeg prøvde Letrozol, og syklusen varte da i 32 dager. Er på runde 2 nå, så spent på hvordan det blir denne gang.
 
Back
Topp