Letrozol/femar 2020-2021

Når kan man egentlig tenke at EL finner sted ved Letrozol?:happy:
CD5 og dag 2 med letrozol, og aaaner ikke når jeg skal begynne å teste etter EL:p
Jeg har hatt eggløsning dag 16, 22 og 33 på enkel dose. Den siste på 33 var nå når vi begynte å prøve på søsken, og tok jo vaksinen 1-2 måneder før og vet ikke om det hadde noe å si. På dobbel dose har jeg fått eggløsning dag 16-17 begge ganger.
 
Når kan man egentlig tenke at EL finner sted ved Letrozol?:happy:
CD5 og dag 2 med letrozol, og aaaner ikke når jeg skal begynne å teste etter EL:p

Den kan komme både tidligere og senere enn antatt. Hvis dette er første runde du bruker letrozol ville jeg begynt testingen så fort du er ferdig med kuren. Jeg begynte å teste CD 7 første runden min og men etterhvert så startet jeg ikke før CD 10.
 
Jeg har hatt eggløsning dag 16, 22 og 33 på enkel dose. Den siste på 33 var nå når vi begynte å prøve på søsken, og tok jo vaksinen 1-2 måneder før og vet ikke om det hadde noe å si. På dobbel dose har jeg fått eggløsning dag 16-17 begge ganger.
Akuratt ja:woot: jeg har gått på det før for noen år siden. Først enkel dose med blodprøve på dag 21 som sa at jeg ikke hadde hatt EL og startet dermed ny syklus. Dobbel dose neste mnd og kan ikke huske at den var noe unormalt lang, men mener å huske at jeg fikk positiv test etter ca 28-30dager:smug:
Skal ta UL på dag 12 for å se hvordan kroppen reagerer :)
 
Den kan komme både tidligere og senere enn antatt. Hvis dette er første runde du bruker letrozol ville jeg begynt testingen så fort du er ferdig med kuren. Jeg begynte å teste CD 7 første runden min og men etterhvert så startet jeg ikke før CD 10.
Første runde denne gang ja:) tenkte å ta en test på fredag, som også er siste dagen på kuren:)
 
Når kan man egentlig tenke at EL finner sted ved Letrozol?:happy:
CD5 og dag 2 med letrozol, og aaaner ikke når jeg skal begynne å teste etter EL:p
Jeg hadde EL på nøyaktig CD16 både før Letrozol, på enkel dose og på dobbel dose. Så er nok veldig individuelt. Men ville starta og teste etter EL tidlig om du er usikker.
 
Jeg hadde EL på nøyaktig CD16 både før Letrozol, på enkel dose og på dobbel dose. Så er nok veldig individuelt. Men ville starta og teste etter EL tidlig om du er usikker.
Aner ikke når jeg har EL. Alltid hatt ustabile sykluser og dette er første syklus etter spiral:)
 
Når kan man egentlig tenke at EL finner sted ved Letrozol?:happy:
CD5 og dag 2 med letrozol, og aaaner ikke når jeg skal begynne å teste etter EL:p

På dobbel dose letrozol fikk jeg beskjed av klinikken å starte med eggløsningstester cd 12 (men syns det var litt sent, så begynte på cd 10 om jeg ikke husker feil):happy:
 
Ahaa :happy: Ja da ville jeg nok starta og teste rett etter pillene. Spennende. :angelic:
Ja er kjempe spent!! :D
På dobbel dose letrozol fikk jeg beskjed av klinikken å starte med eggløsningstester cd 12 (men syns det var litt sent, så begynte på cd 10 om jeg ikke husker feil):happy:
Akuratt :) tenker jeg prøver en dag 8 og om den er veldig svak blir det ikke ny før dag 10 så tester jeg nok ei gang til dagen til de blir sterke eller evt etter hva beskjed etter UL er :D
 
Heisann!

Denne syklusen har jeg tatt dobbel dose letrozol. Er på CD7 nå, så i dag er siste dag med tabletter. I går begynte jeg å få ganske kraftige eggløsningssmerter fra begge sider/eggstokker, i tillegg til smerter i korsryggen.

Er det andre som har opplevd det da de gikk fra enkel dose til dobbel dose? Er det symptomer på overstimulering? Skal til gyn over helgen, men tenkte jeg ville høre her om det er andre som har erfaring med dette? :)
 
Heisann!

Denne syklusen har jeg tatt dobbel dose letrozol. Er på CD7 nå, så i dag er siste dag med tabletter. I går begynte jeg å få ganske kraftige eggløsningssmerter fra begge sider/eggstokker, i tillegg til smerter i korsryggen.

Er det andre som har opplevd det da de gikk fra enkel dose til dobbel dose? Er det symptomer på overstimulering? Skal til gyn over helgen, men tenkte jeg ville høre her om det er andre som har erfaring med dette? :)

Hei,
Jeg kan ikke svare på om det er overstimulering eller ikke, men jeg hadde lignende smerter da jeg endret fra enkel til dobbel dose Letrozol.
Jeg bestilte også gyn time fordi jeg hadde så utrolig vondt og var bekymret for eggstokken (siden jeg allerede har fjernet den andre på grunn av cysteproblemer) men det er 2 mnd ventetid for min gyn, og i mellomtiden har jeg oppdaget at jeg er gravid (!). :happy: Smertene varte litt, men har gitt seg nå.
Jeg aner ikke hva smertene indikerer, men krysser fingrene for deg, og håper at det ikke er noe farlig hvertfall. Lykke til hos gyn. :)
 
Hei,
Jeg kan ikke svare på om det er overstimulering eller ikke, men jeg hadde lignende smerter da jeg endret fra enkel til dobbel dose Letrozol.
Jeg bestilte også gyn time fordi jeg hadde så utrolig vondt og var bekymret for eggstokken (siden jeg allerede har fjernet den andre på grunn av cysteproblemer) men det er 2 mnd ventetid for min gyn, og i mellomtiden har jeg oppdaget at jeg er gravid (!). :happy: Smertene varte litt, men har gitt seg nå.
Jeg aner ikke hva smertene indikerer, men krysser fingrene for deg, og håper at det ikke er noe farlig hvertfall. Lykke til hos gyn. :)

Takk for svar, og gratulerer :happy:

Smertene er ikke så intense mer, men kjenner at det fortsatt er ømt. Ingen utslag på EL-tester da, så får vente å høre hva gyn sier om et par dager. Blir spennende å høre om det plutselig er 4 modne egg, haha.
 
Jeg har tatt letrozol denne syklusen, og skal i følge eggløsningstestene være 2 dpo i dag. Men jeg har siden i går hatt ubehag på høyre side, i eggstokk-/livmor-området. Det er en blanding av dunkende/trykkende/brennende følelse. Kan ikke huske at jeg hadde det etter eggløsning de syklusene jeg gikk på letrozol i høst. Har kanskje ikke eggløsningen vært likevel? Noen som har opplevd det samme, og som det viste seg hadde hatt eggløsning til tross for slikt ubehag i etterkant?

Tilleggsopplysning: dagen for positiv eggløsningstest hadde jeg tilsvarende følelse på venstre side, og det passer med eggløsning på venstre side siden jeg hadde på høyre side sist (pleier å ha ca. annenhver gang). Synes derfor det er litt pussig med dette ubehaget på høyre side.

Legger ved LH-grafen som tilsier at jeg er 2 dpo.
 

Vedlegg

  • 1F8A24BE-3292-4D47-A58A-338216E2A63D.jpeg
    1F8A24BE-3292-4D47-A58A-338216E2A63D.jpeg
    116,4 KB · Visninger: 40
Dere som går på letrozol: er dere på ultralyd hver syklus før eggløsning/før dere har sex? Jeg fikk Letrezol som noe jeg kunne prøve for å booste eggløsningen, men må da på ultralyd før vi i det hele tatt kan ha sex, og risikerer jo å måtte hoppe over syklusen, dersom det er flere egg modne. Så ble litt nysgjerrig på hvordan dette gjøres, er vel kanskje fordi det er første gang med kuren evt. for meg de vil ha ultralyd først:duckie:happy:
 
Dere som går på letrozol: er dere på ultralyd hver syklus før eggløsning/før dere har sex? Jeg fikk Letrezol som noe jeg kunne prøve for å booste eggløsningen, men må da på ultralyd før vi i det hele tatt kan ha sex, og risikerer jo å måtte hoppe over syklusen, dersom det er flere egg modne. Så ble litt nysgjerrig på hvordan dette gjøres, er vel kanskje fordi det er første gang med kuren evt. for meg de vil ha ultralyd først:duckie:happy:
Jeg har aldri tatt ultralyd i forbindelse med letrozol, bare blodprøve på dag 21 eller 22.
 
Ja, jeg tror jeg har eggløsning av meg selv uten. Får i hvert fall mensen hver måned enten jeg tar letrozol eller ikke.
Okei:happy: Hm.. sikkert veldig forskjell fra lege til lege da. Litt irr, for er jo dyrt med ultralyd i tide og utide!
 
Back
Topp