Letrozol/femar 2020-2021

Lurt og være åpen. Men samtidig føler jeg det da settes mer forventninger. Vært åpen med to kollegaer og de spør hver gang: hvordan går det med prøvinga? Og synes det blir litt for mye tema. Synes det gjør at de spør og graver enda mer og kjenner det blir sårt.

jeg var akkuratt lik før vi starta og prøve, så har virkelig fått meg en aha opplevelse nå. Tenker mer over det før jeg evnt. Spør noen.


Har vært åpen til familie å en god del venner, men de er ganske så forsiktig, vet de bare vil det beste, men hvis det blir for mye sier jeg bare i fra.
 
Har skikkelig mensen murringer i magen, ubehagelig og vondt vært slik siden fredagskvelden mest på kveld å morgen. Er bare 8 dager (4 des) siden jeg satt ovitrellen. Noen som har opplevd det ?

Også noen andre som klør no forferdelig nederst på ryggen ?
 
Titter forsiktig inn her, ska fjerne spiral på onsdag og håper å få utskrevet Letrozol også da:rolleyes:
 
Da er spiralen ute og UL viste et stort egg på 12 mm så gyn mente på at eggløsning var på vei, mulig rett over helga :happy: om ikke det skjer så er det oppstart på Femar neste syklus :hello2
 
Dobbel Letrozol denne PP. Er på 4 DPO idag. Spent om jeg spotter på 8DPO som jeg pleier og gjøre. Og om det klaffer denne perioden. :wtf: Noen som merket noe forskjell på syklusen sin når de tok dobbel Letrozol?
 
Dobbel Letrozol denne PP. Er på 4 DPO idag. Spent om jeg spotter på 8DPO som jeg pleier og gjøre. Og om det klaffer denne perioden. :wtf: Noen som merket noe forskjell på syklusen sin når de tok dobbel Letrozol?

Fikk litt lenger lutealfase. Fra 14 til 16 dager. Men vet ikke hvor vanlig det er da :rolleyes:

Håper det hjelper deg :)
 
Må bare spørre dere her som sikkert har en del erfaring med Letrozol. Lang historie kort; har prøvd på barn nr 2 siden 2020, og hadde en sa i oktober i år. Har tatt en grundig utredning og alt er i orden med oss begge. Gyn mente jeg kunne ha nytte av Letrozol annenhver syklus for å gi det en ekstra kick. Men så leser jeg at de fleste går til ul-kontroller i forkant av el når de går på Letrozol:confused013 trodde sannsynligheten for å slippe mer enn et egg var lav selv med Letrozol
 
Må bare spørre dere her som sikkert har en del erfaring med Letrozol. Lang historie kort; har prøvd på barn nr 2 siden 2020, og hadde en sa i oktober i år. Har tatt en grundig utredning og alt er i orden med oss begge. Gyn mente jeg kunne ha nytte av Letrozol annenhver syklus for å gi det en ekstra kick. Men så leser jeg at de fleste går til ul-kontroller i forkant av el når de går på Letrozol:confused013 trodde sannsynligheten for å slippe mer enn et egg var lav selv med Letrozol

Nå er ikke jeg en EGGspert:smiley-ashamed005 på dette, meeeen tror ul for de fleste bare er for å se om det er et egg som er på vei til å bli modent. Altså bare for å sjekke at medisinene virker?
Jeg trengte ikke ul første runden med letrozol som var enkel dose, men nå på dobbel dose, så er gyn redd for at jeg blir overstimulert og produsere flere:D

Men det er kanskje forskjellige grunner til om man blir oppfulgt med ul eller ikke:)
 
Last edited:
Dobbel Letrozol denne PP. Er på 4 DPO idag. Spent om jeg spotter på 8DPO som jeg pleier og gjøre. Og om det klaffer denne perioden. :wtf: Noen som merket noe forskjell på syklusen sin når de tok dobbel Letrozol?

Jeg har PCOS og før letrozol, hvis kroppen klarte å produsere el på egenhånd, så begynte jeg å spotte mellom dag 9-12.
Nå, første runde med dobbel letrozol fikk jeg el. Spottet bare så vidt i går kveld og våknet til vanlig mensen i dag, 14dpo:) Så min dpo ble blitt lenger og med mindre spotting.
Krysser fingrene for deg :Heartred
 
Må bare spørre dere her som sikkert har en del erfaring med Letrozol. Lang historie kort; har prøvd på barn nr 2 siden 2020, og hadde en sa i oktober i år. Har tatt en grundig utredning og alt er i orden med oss begge. Gyn mente jeg kunne ha nytte av Letrozol annenhver syklus for å gi det en ekstra kick. Men så leser jeg at de fleste går til ul-kontroller i forkant av el når de går på Letrozol:confused013 trodde sannsynligheten for å slippe mer enn et egg var lav selv med Letrozol
Jeg har fått beskjed om å ta Letrozol for å booste EL. Jeg fikk en oppfølging der de sjekka om egget hadde sluppet og at progesteron nivå var normalt. Det var i vår. Om Letrozol kan gjøre at en slipper mer enn ett egg er jeg usikker på. Det har hvertfall ikke ført til at jeg har blitt befrukta enda. Skal til ny utredning i januar.


Jeg har PCOS og før letrozol, hvis kroppen klarte å produsere el på egenhånd, så begynte jeg å spotte mellom dag 9-12.
Nå, første runde med dobbel letrozol fikk jeg el. Spottet bare så vidt i går kveld og våknet til vanlig mensen i dag, 14dpo:) Så min dpo ble blitt lenger og med mindre spotting.
Krysser fingrene for deg :Heartred
Når jeg var hos gynk. I vår sa hun det kunne være at jeg hadde PCOS da jeg ikke hadde hatt EL på 8 måneder. Men så gikk jeg femar/Letrozol to sykluser og etter det har syklusen vært ca regelmessig 28-31 dager. Men jeg har i de siste PP trodd at jeg hadde festeblødning, da jeg spotta og hadde endel menslignende smerter. Håper jeg slipper det denne perioden. Skal som nevnt til utredning igjen i januar. Slitsomt og spotte så mye noen dager før TR og ha de smertene.

blir spennende og se om jeg slipper den spottinga med Letrozol. Vet du hvorfor en spotter mindre av Letrozol eventuelt?
 
Når jeg var hos gynk. I vår sa hun det kunne være at jeg hadde PCOS da jeg ikke hadde hatt EL på 8 måneder. Men så gikk jeg femar/Letrozol to sykluser og etter det har syklusen vært ca regelmessig 28-31 dager. Men jeg har i de siste PP trodd at jeg hadde festeblødning, da jeg spotta og hadde endel menslignende smerter. Håper jeg slipper det denne perioden. Skal som nevnt til utredning igjen i januar. Slitsomt og spotte så mye noen dager før TR og ha de smertene.

blir spennende og se om jeg slipper den spottinga med Letrozol. Vet du hvorfor en spotter mindre av Letrozol eventuelt?

Nei, det vet jeg ikke:) Jeg hadde to sykluser med provera for å sette i gang mensen først, da spottet jeg i flere dager. Nå har jeg hatt to runder med letrozol (og selv om jeg ikke fikk el på første og måtte sette i gang mensen med provera igjen) så hadde jeg bare en halv dag med spotting begge gangene.
Så det virker jo som det har en sammenheng med letrozol, men hvorfor vet jeg ikke.

Denne runden skal jeg ikke ta letrozol, så blir interessant å se om jeg får mer spotting neste menstruasjon:) forhåpentligvis ikke:facepalm:
 
Nei, det vet jeg ikke:) Jeg hadde to sykluser med provera for å sette i gang mensen først, da spottet jeg i flere dager. Nå har jeg hatt to runder med letrozol (og selv om jeg ikke fikk el på første og måtte sette i gang mensen med provera igjen) så hadde jeg bare en halv dag med spotting begge gangene.
Så det virker jo som det har en sammenheng med letrozol, men hvorfor vet jeg ikke.

Denne runden skal jeg ikke ta letrozol, så blir interessant å se om jeg får mer spotting neste menstruasjon:) forhåpentligvis ikke:facepalm:
Håper du slipper spotting.
 
Endte I nokk en negativ test. Mensen kom i går... såååå sykt lei. Har pp11 etter vi mistet I uke 22..
 
Hei.:anyone
Ser ut som at jeg nå får mensen, da det kom feisk blod på papiret i ettermiddag. Skal egentlig starte med Femar på CD 3 men har ikke fått hentet disse ut fra apoteket:(
Dersom blødningen fortsetter utover kvelden blir idag CD1 og dermed blir søndag CD3. Noen som vet om jeg kan starte mandag morgen CD4 istedet??
Såå irritert på meg selv for å ikke ha hentet de ut for sikkerhetsskyld…
 
Hei.:anyone
Ser ut som at jeg nå får mensen, da det kom feisk blod på papiret i ettermiddag. Skal egentlig starte med Femar på CD 3 men har ikke fått hentet disse ut fra apoteket:(
Dersom blødningen fortsetter utover kvelden blir idag CD1 og dermed blir søndag CD3. Noen som vet om jeg kan starte mandag morgen CD4 istedet??
Såå irritert på meg selv for å ikke ha hentet de ut for sikkerhetsskyld…
Du kan, men mulig EL da også forskyves med en dag eller to!
 
Hei.:anyone
Ser ut som at jeg nå får mensen, da det kom feisk blod på papiret i ettermiddag. Skal egentlig starte med Femar på CD 3 men har ikke fått hentet disse ut fra apoteket:(
Dersom blødningen fortsetter utover kvelden blir idag CD1 og dermed blir søndag CD3. Noen som vet om jeg kan starte mandag morgen CD4 istedet??
Såå irritert på meg selv for å ikke ha hentet de ut for sikkerhetsskyld…

Det går helt fint. Men som nevnt over - EL blir sikkert forskjøvet en dag eller tre.
 
Du kan, men mulig EL da også forskyves med en dag eller to!
Det går helt fint. Men som nevnt over - EL blir sikkert forskjøvet en dag eller tre.
Tusen takk! :) Ja det gjør ikke noe, værre om jeg hadde måttet vente en hel ny syklus før jeg kunne begynnt på grunn av det..
Men usikker på om det var mensen, stoppet opp like fort som det kom så får bare vente å se hva som skjer:confused:
 
Når kan man egentlig tenke at EL finner sted ved Letrozol?:happy:
CD5 og dag 2 med letrozol, og aaaner ikke når jeg skal begynne å teste etter EL:p
 
Back
Topp