Letrozol/femar 2020-2021

Det er helt utrolig hvor kleint det er for en mann å levere spermprøve! Vi damer ligger der med hele herligheten på display, mens en lege stikker alt mulig inn i oss for å virkelig SE, men for mannen å levere fra seg det lille glasset? Hjelpe meg :laughing025

Sjekk opp og les litt om endometriose, det gir skikkelige smerter etter det jeg har hørt. Og ta det opp med gyn når du har time!
Hahaha jaaa du har heeelt rett!!!er veldig forskjell :laughing025 :laughing005:laughing001 Ja har aldri hatt det før, Men har jo gått på pilla i 12 år så mulig det har kommet nå når jeg slutta. Skal sjekke opp. Høres ut som endometriose :schocked028 håper ikke det er det. :schoked025
 
Klinisk og invaderende er det nok! Vi damer vet jo ikke hvor ille det er for en mann å skulle prestere under slikt press! :joyful: Men fra spøk til alvor, med tanke på alt vi damer går gjennom med undersøkelser, graviditet og fødsler er en spermprøve en dråpe i havet :p

Så absolutt!! Det heter ikke man flu for ingenting :p Spermprøve: 5-10 minutters arbeid. Graviditet og fødsler, barsel og amming/pumping/flaskemating: skal vi si 2 år? :p
 
Tar ny dobbel dose letrozol i morgen. Ble gravid sist syklus, men mistet nå 5+2. Flere som skal i gang med ny kur? ❤️
Ble ferdig sist uke med dobbel dose :Heartred
Er på CD14 idag. Startet og teste etter EL igår. Hvis jeg har hatt EL før(tviler pleier ha på CD16) så har jeg fått lagt inn aksjer 3 dager før det hvertfall, på CD8, CD11 og CD12. Nå er samboer på jobb, så blir ikke aksjer før CD16 og 3 dager på rad då. Så håper vi klarer sånn noenlunde og dekke opp :love7
 
Tar ny dobbel dose letrozol i morgen. Ble gravid sist syklus, men mistet nå 5+2. Flere som skal i gang med ny kur? ❤️

Så trist å lese at du mistet:Heartred håper det klaffer denne Pp også, og at spiren klorer seg fast. Det ser nok ut til at det blir en ny runde med letrozol på meg også hvis mensen dukker opp da. Alt av tester er negative så har ikke trua denne runden for min del.
 
Tar ny dobbel dose letrozol i morgen. Ble gravid sist syklus, men mistet nå 5+2. Flere som skal i gang med ny kur? ❤️

Lykke til!

Lot kroppen få en pause nå før innsett av fryst egg i januar :) Men har noen tegn til eggløsning (syklusdag 18), så kanskje kroppen klarte slippe egg selv.
 
Har testdag 20 des. Har de siste 2 dagene hatt vondt I eggstokkene. Sånn mensen smerter. Er I dag en uke siden jeg satt ovitrellen. Satt den sånn rundt kvart på 9 om morgenen den 4. Bare håper å se en positiv test for første gang siden juni 2020. Å at det endelig skal bli vår tur. Men har ikke troen, begynner å bli små lei meg hele tiden igjen, redd for at vi aldri skal få et barn til. For vi har sagt at hvis det ikke skjer innen 3 måneder nå så er vi ferdig. Da skal vi starte å rydde ut alt barneutstyr vi har.
Er så lei av å ha disse følelsene, tankene hele tiden. Hjelper absolutt ikke at svigerinne er gravid og skal bli naboen vår :sorry:
Føler ingen forståe følelsene min annen enn dere
 
Har testdag 20 des. Har de siste 2 dagene hatt vondt I eggstokkene. Sånn mensen smerter. Er I dag en uke siden jeg satt ovitrellen. Satt den sånn rundt kvart på 9 om morgenen den 4. Bare håper å se en positiv test for første gang siden juni 2020. Å at det endelig skal bli vår tur. Men har ikke troen, begynner å bli små lei meg hele tiden igjen, redd for at vi aldri skal få et barn til. For vi har sagt at hvis det ikke skjer innen 3 måneder nå så er vi ferdig. Da skal vi starte å rydde ut alt barneutstyr vi har.
Er så lei av å ha disse følelsene, tankene hele tiden. Hjelper absolutt ikke at svigerinne er gravid og skal bli naboen vår :sorry:
Føler ingen forståe følelsene min annen enn dere
Forstår så godt hva du mener. Jeg får daglig kommentarer: du må begynne og tenke på barn nå, hvorfor har du ikke fått barn enda?, du må snart starte du også. Og hjelper ikke at flertallet av mine venninner er gravide eller har både 2 og 3 barn. Og uansett hvor jeg går ser jeg barn, senest på treningssenteret igår to tvillinger på noen måneder. Det barnet er SÅ etterlengta!!! Forstår godt at du blir oppgitt. Håper spira sitter snart hos oss :love7
 
Forstår så godt hva du mener. Jeg får daglig kommentarer: du må begynne og tenke på barn nå, hvorfor har du ikke fått barn enda?, du må snart starte du også. Og hjelper ikke at flertallet av mine venninner er gravide eller har både 2 og 3 barn. Og uansett hvor jeg går ser jeg barn, senest på treningssenteret igår to tvillinger på noen måneder. Det barnet er SÅ etterlengta!!! Forstår godt at du blir oppgitt. Håper spira sitter snart hos oss :love7


Åh jeg hater sånne folk. Har begynt å svare de med at jeg har mistet et barn, også kan jeg ikke få flere :smiley-angelic006 da blir de stille. Hahah (ondskapsfull, men effektivt)
Ja håper virkelig det jeg også :love7
 
Åh jeg hater sånne folk. Har begynt å svare de med at jeg har mistet et barn, også kan jeg ikke få flere :smiley-angelic006 da blir de stille. Hahah (ondskapsfull, men effektivt)
Ja håper virkelig det jeg også :love7
Ja det er absolutt noe jeg også bør gjøre. Godt tips :love7
 
Forstår så godt hva du mener. Jeg får daglig kommentarer: du må begynne og tenke på barn nå, hvorfor har du ikke fått barn enda?, du må snart starte du også. Og hjelper ikke at flertallet av mine venninner er gravide eller har både 2 og 3 barn. Og uansett hvor jeg går ser jeg barn, senest på treningssenteret igår to tvillinger på noen måneder. Det barnet er SÅ etterlengta!!! Forstår godt at du blir oppgitt. Håper spira sitter snart hos oss :love7
Jeg har veldig god erfaring med å være åpen med de nærmeste vennene og familie. Får mye støtte og slipper spørsmål jeg ikke vil ha og får heller spørsmål jeg vil ha («hvordan går det med deg?»). Skjønner jo godt at det er et tema folk er nysgjerrige på. Siden jeg brukt litt tid på å bli gravid selv og opplevd to spontanaborter er jeg forsiktig med å spørre direkte selv, men er jo nysgjerrig på om andre prøver og hva andre tenker uansett ❤️
 
Jeg har veldig god erfaring med å være åpen med de nærmeste vennene og familie. Får mye støtte og slipper spørsmål jeg ikke vil ha og får heller spørsmål jeg vil ha («hvordan går det med deg?»). Skjønner jo godt at det er et tema folk er nysgjerrige på. Siden jeg brukt litt tid på å bli gravid selv og opplevd to spontanaborter er jeg forsiktig med å spørre direkte selv, men er jo nysgjerrig på om andre prøver og hva andre tenker uansett ❤️
Lurt og være åpen. Men samtidig føler jeg det da settes mer forventninger. Vært åpen med to kollegaer og de spør hver gang: hvordan går det med prøvinga? Og synes det blir litt for mye tema. Synes det gjør at de spør og graver enda mer og kjenner det blir sårt.

jeg var akkuratt lik før vi starta og prøve, så har virkelig fått meg en aha opplevelse nå. Tenker mer over det før jeg evnt. Spør noen.
 
Lurt og være åpen. Men samtidig føler jeg det da settes mer forventninger. Vært åpen med to kollegaer og de spør hver gang: hvordan går det med prøvinga? Og synes det blir litt for mye tema. Synes det gjør at de spør og graver enda mer og kjenner det blir sårt.

jeg var akkuratt lik før vi starta og prøve, så har virkelig fått meg en aha opplevelse nå. Tenker mer over det før jeg evnt. Spør noen.
Forstår det, men tenker man da også kanskje kan være åpen om at det er litt tøft og at man ikke ønsker så mye spørsmål? Jeg tror forventningen og presset er noe man legger på seg selv og at de som spør bare mener det godt og ikke ønsker å legge noe press i hvert fall. Men skjønner at det er vanskelig ❤️ Både å være åpen og holde ting hemmelig har fordeler og ulemper, og det som egentlig er dritt med situasjonen er jo at prøvingen tar tid ☺️

Jeg har alltid startet med å ikke si så mye. Men når det drar ut i tid landet på at jeg trenger å snakke om det og derfor er mer åpen.
 
Back
Topp