Letrozol/femar 2020-2021

P

Prøveren2020

Guest
Hei!

Jeg er klar over at det finnes veldig mange innlegg og tråder ift. Letrozol/femar. Men, jeg synes mange begynner å bli gamle! Jeg er selv på min første prøveperiode med letrozol, foreløpig dag 15 uten positivt utslag på eggløsningstest enda.. Venter i spenning. Vi har vært prøvere i over 1 år.

Jeg lurer på om noen er i samme situasjon og har lyst til å dele sin erfaring eller evt. «følge hverandre» videre :)

Håper på respons!
 
Syklusdag 18 nå etter letrozolkur, EL idag :) EL har variert her fra dag 16-20 siste gangene. Noen ganger kommer ikke EL, skjedde sist i juli.
 
Hei!

Har PCOS og har selv aldri hatt effekt av enkel eller dobbel dose Letrozol. Har tidligere måttet først ta dobbel dose, deretter følge opp med Puregonsprøyte daglig i 7-14 dager, for så å sette Ovitrelle (EL-sprøyte) når én eller to follikler har nådd riktig størrelse.

Sammen med lavkarbo og vektnedgang nå i vår fikk jeg mensen på egenhånd og hadde supergod effekt av trippel dose Letrozol. Fikk positiv EL-test på syklusdag 12 tre sykluser på rad og satte da Ovitrelle. Ble gravid den tredje syklusen :) Hadde da prøvd i 1 1/2 år og mistet noen ganger på veien.
 
Heisann!:)

Jeg er på dag 4 med letrozol idag, kur nr 3.
Fikk sen eggløsning med enkel kur, så er derfor i gang med andre runde med dobbel dose- som ser ut til å fungere bedre:)

Har to barn fra før, hvor den yngste satt på første forsøk med enkel kur letrozol. Så har god erfaring fra tidligere. :)
 
Hei :) jeg har hatt seks runder på Letrozol med eggløsning men uten hell! Nå er jeg på første runde med kombinasjon av gonal f-injeksjoner (follikel stimulerende hormon) og Letrozol. Krysser fingrene!
 
Har pco og er på første kur med letrozol nå. Var hos gynekolog i går, dag 12, og hadde to modne eggposer (18 og 20 mm). Satt el-sprøyten nå nettopp så da blir el søndag/mandag. :)

Siden jeg hadde to modne eggposer er det økt sjanse for tvillinger. Dette syns jeg er veldig skummelt, litt fordi tvillinger medfører større risiko både for mor og barn, men mest fordi vi faktisk bare ønsker ett barn. Jeg har tatt ultralyd to ganger tidligere og hadde flere modne eggposer de gangene også, så legen mente vi burde gripe denne sjansen nå og at det var 90% sannsynlig at det ikke ble tvillinger. :nailbiting:
 
Hei! Dette er min første runde med letrozol. Jeg har PCOS, og har siden februar gått på metformin for å prøve å holde det i sjakk (2x 500). Forrige syklus var jeg hos gynekolog for å sjekke «status» etter noen forsøk uten å bli gravide. Ultralyd og blodprøver viste at jeg hadde hatt eggløsning av meg selv, men for å gi de et «boost» ga hun meg en enkel kur med letrozol denne syklusen. Tabletter fra dag 4-8. Dag 10 (torsdag 10.09) var jeg på ultralyd, og jeg hadde ett fint egg som begynte å bli veldig klart. Hun mente jeg kommer til å ha eggløsning søndag (i morgen) eller mandag. Forøvrig viste blodprøver at jeg har hatt så god virkning med metformin, at alle verdier (testosteron etc)er tilbake til normalen! Det blir veldig spennende å se hvordan det går denne PP. Tidligere har jeg hatt sykluser på 30-42 dager, men denne syklusen ser ut til å bli på rundt 28 dager. Krysser fingrene for både meg selv, og alle dere andre også ❤️ Det blir spennende å følge dere! Lykke til❤️
 
Jeg hadde EL igår etter 5 tabl femar i 5 dager :) Syklusdag 19 ble dette denne gangen, hatt fra dag 16-20 siste 5 rundene med eggløsning.
 
Har pco og er på første kur med letrozol nå. Var hos gynekolog i går, dag 12, og hadde to modne eggposer (18 og 20 mm). Satt el-sprøyten nå nettopp så da blir el søndag/mandag. :)

Siden jeg hadde to modne eggposer er det økt sjanse for tvillinger. Dette syns jeg er veldig skummelt, litt fordi tvillinger medfører større risiko både for mor og barn, men mest fordi vi faktisk bare ønsker ett barn. Jeg har tatt ultralyd to ganger tidligere og hadde flere modne eggposer de gangene også, så legen mente vi burde gripe denne sjansen nå og at det var 90% sannsynlig at det ikke ble tvillinger. :nailbiting:


Jeg har satt Ovitrelle to ganger før med to modne egg og var ganske nervøs selv! Ble ikke gravid noen av gangene. Krysser for at du blir det og at det bare blir én.
 
Jeg har satt Ovitrelle to ganger før med to modne egg og var ganske nervøs selv! Ble ikke gravid noen av gangene. Krysser for at du blir det og at det bare blir én.

Tusen takk :) Fint å høre din erfaring også! Hadde du bare ett modent egg når det klaffet?

Siden jeg nå har hatt flere modne eggposer ved el selv uten letrozol, så kan det bli lenge å vente dersom vi kun skal prøve de syklusene det bare er en moden eggpose. Så da får vi prøve og håpe på det beste :nailbiting:

Jeg har en veldig god følelse denne syklusen da, men det pleier jeg som regel å ha rundt eggløsningen :p
 
Tusen takk :) Fint å høre din erfaring også! Hadde du bare ett modent egg når det klaffet?

Siden jeg nå har hatt flere modne eggposer ved el selv uten letrozol, så kan det bli lenge å vente dersom vi kun skal prøve de syklusene det bare er en moden eggpose. Så da får vi prøve og håpe på det beste :nailbiting:

Jeg har en veldig god følelse denne syklusen da, men det pleier jeg som regel å ha rundt eggløsningen :p


Blitt gravid flere ganger når det kun har vært påvist én moden follikkel, ja :)
 
Jeg har ikke hatt ultralyd denne gangen (eller de andre 5 (6) syklusene med femar i år forøvrig). Men både denne runden og forrige måned gikk jeg på høydose femar - 12.5 mg i 5 dager.

Tenk om baaaaaam så er jeg gravid med tvillinger/trillinger? :p EL igår og sex dagen før EL.
 
Jeg har ikke hatt ultralyd denne gangen (eller de andre 5 (6) syklusene med femar i år forøvrig). Men både denne runden og forrige måned gikk jeg på høydose femar - 12.5 mg i 5 dager.

Tenk om baaaaaam så er jeg gravid med tvillinger/trillinger? :p EL igår og sex dagen før EL.
Hos meg sa gynekologen at jeg måtte på ultralyd på syklusdag 10, slik at hun kunne se hvor mange egg som lå klare, i tilfelle det ble for mange på en gang :p
 
Veldig fint initiativ til tråd! Dersom det ikke klaffer denne pp’n, så er det Letrozol på meg neste pp. Det blir i så fall pp15 uten en eneste positiv test. Har el av meg selv og «alt er normalt» ifølge gyn, men skal forsøke likevel og se om en boost er det som trengs. Skal i så fall inn til ul cd10, og sette Ovitrelle etter det. Deretter Lutinus etter el:joyful: Så denne tråden følger jeg videre! Har du vært inne til ul, Prøveren2020?
 
Hos meg sa gynekologen at jeg måtte på ultralyd på syklusdag 10, slik at hun kunne se hvor mange egg som lå klare, i tilfelle det ble for mange på en gang :p

Jeg fikk ikke den beskjeden, verken av Porsgrunn eller overlegen på Ullevål :)
 
Jeg fikk ikke den beskjeden, verken av Porsgrunn eller overlegen på Ullevål :)

Men har du hatt tendens til flere modne egg tidligere? Jeg har hatt flere modne egg selv uten letrozol og nå når jeg nå hadde to modne med letrozol fikk jeg beskjed om at jeg må på UL ved en eventuell neste stimulering også. Får ikke lov å sette EL sprøyte eller ha samleie dersom det er tre eller flere modne eggposer, for da er sjansen for flerlinger så stor. For meg virket det som at ikke alle måtte på UL hos dem, men at jeg måtte pga min tendens til flere modne egg. :wideyed:
 
Men har du hatt tendens til flere modne egg tidligere? Jeg har hatt flere modne egg selv uten letrozol og nå når jeg nå hadde to modne med letrozol fikk jeg beskjed om at jeg må på UL ved en eventuell neste stimulering også. Får ikke lov å sette EL sprøyte eller ha samleie dersom det er tre eller flere modne eggposer, for da er sjansen for flerlinger så stor. For meg virket det som at ikke alle måtte på UL hos dem, men at jeg måtte pga min tendens til flere modne egg. :wideyed:

Jeg har som oftest hatt 2 egg, men pga dårlig kvalitet virker de ikke nevneverdig bekymret. Ikke jeg heller forøvrig :)
 
Back
Topp