Forrige og denne mnd ved TR har jeg hatt et par dager med små blødning før TR kommer skikkelig i gang. Jeg skal ta letrozol fra dag 3, skal jeg telle fra TR kommer skikkelig i gang eller småblødningene? Inkl småblødningene vil mensen ve på 8dager.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Endelig, etter 8 uker fikk jeg tilbake mensen! (Hadde MA i oktober).
Så nå har jeg startet på dobbel kur Letrozol, og skal prøve hjemme denne perioden Ble enig med gynekologen om at jeg ikke trengte å komme inn på kontroll,da jeg har gått på det i 6pp i 2018.
Når starter dere å teste etter EL?
Jeg har en Ovitrelle sprøyte liggende, men tror ikke jeg vil bruke den i denne pp.
Starter på CD10. Med trippel dose Letrozol har jeg fått positiv EL-test så tidlig som CD12 alle tre syklusene jeg gikk på trippel, dermed EL på CD13
Hei, jeg lurte på en ting. Fikk dere utskrevet resept på letrozol av fastlegen eller måtte dere til gynon? Jeg måtte til gynon sist pga utredning av barnløshet, men siden jeg vet at det funker (fikk gutt i august) så lurte jeg på om jeg måtte til gynon igjen? Skal på igjen i februar da vi ønsker 2 gullkorn ganske tett
Første gang av gyn, nå fikk jeg av fastlegen. Akkurat sendt forespørsel om ny resept.
Hei!
Fikk resept på Letrozol for to uker siden og fikk beskjed om å starte å ta disse på blødningsdag 3 neste syklus, evt. senere denne syklusen. Har veldig lange sykluser og er i dag på syklusdag 172, og tålmodigheten min for å vente er ikke særlig stor.. Lurer på om noen har erfaring rundt å ta Letrozol sent i syklusen ift. Tidlig i syklusen? Har ikke funnet noe særlig om det, og leser at mange ofte får noe for å fremskynde menstruasjon før oppstart med Letrozol?
Hei!
Fikk resept på Letrozol for to uker siden og fikk beskjed om å starte å ta disse på blødningsdag 3 neste syklus, evt. senere denne syklusen. Har veldig lange sykluser og er i dag på syklusdag 172, og tålmodigheten min for å vente er ikke særlig stor.. Lurer på om noen har erfaring rundt å ta Letrozol sent i syklusen ift. Tidlig i syklusen? Har ikke funnet noe særlig om det, og leser at mange ofte får noe for å fremskynde menstruasjon før oppstart med Letrozol?
Be om Primolut slik at du kan få en blødning! Hadde aldri klart å vente så lenge.
Jeg tok Provera for å få blødning, tror det er omtrent det samme som Primolut. Gynekologen skrev ut resepten sammen med letrozol. Hadde ikke hatt mensen på 60+ dager på det tidspunktet, og hos meg var det også fordelaktig å fremprovosere en større blødning for å få gunstig tykkelse på livmorveggen. Fungerte bra for meg.
Hatt 1 syklus med enkel dose letrozol og TR kom cd 59, nå på dobbel dose er jeg på cd 33 uten tegn til EL. Noen som har hatt trippel dose og det plutselig funker?
Skal sies at sist jeg ble gravid gikk eg på enkel dose, og fikk sykluser på ca 32 dager. Samme vekt, bare et svangerskap senere.
Etter flere runder på dobbel dose Letrozol uten ønsket effekt starter jeg opp med trippel dose i morgen (CD3). Håper så inderlig at spiren snart skal sitte! Skal inn til UL for å sjekke folikler CD14 og få satt eggløsningssprøyte dersom alt ligger til rette for det veldig spent, men prøver å ikke få forhåpninger etter mange ganger i kjelleren fram til nå.
Hmm, min gyn sa i alle fall mellom dag 13-15, så jeg håper det går bra da kan jeg spørre om dine erfaringer omkring trippel dose samt Ovitrelle?Håper det funker! Synes kanskje CD14 var litt vel sent? Ville bedt om å komme CD11/12 i tilfelle det har skjedd noe tidligere. Jeg har ikke pleid å ha riktig størrelse på folliklene før CD20 +/-, men med trippel dose hadde jeg positiv EL test og satte Ovitrelle på CD12.
Hmm, min gyn sa i alle fall mellom dag 13-15, så jeg håper det går bra da kan jeg spørre om dine erfaringer omkring trippel dose samt Ovitrelle?
Hei!
Jeg har hatt to SA etter å blitt gravid på 2 av 4 runder med Letrozol. Noen av dere som har erfaring med SA på letrozol? Jeg har hatt fire runder med dobbel dose, men økte til trippel dose nå. Noen som har noen følelse av om det har hatt noen effekt for om spiren sitter?
Jeg vet det ikke finnes noe fasit på dette, men vil gjerne høre historier og erfaring.
På forhånd takk
Krysser fingrene for at vi rekker det, gyn holder til et stykke unna, så ikke gjennomførbart for vår del å komme inn til UL hver månedDet er sikkert innafor! Det finner dere fort ut i hvert fall
Har vært på UL på CD12 alle tre syklusene med trippel dose, som viste én moden follikkel, og fikk da bekreftet at det stemte med positiv EL-test. Har da satt Ovitrelle CD12 alle tre gangene. Ble gravid på tredje syklus