Klagetråd

Startet dagen med å kaste opp og håper jeg rekker frem på jobb før runde 2 begynner..
Huff! Hvordan gikk det? Du bør nok ta en tur til legen. Jeg fikk kvalmestillende tabletter forresten! :) ikke farlige å ta for gravide. Legen sa max 3 stk om dagen, jeg kommer nok ikke til å ta så mye kun når det er ekstra ille og jeg er på jobb.
 
kjekt å være alene hjemme med jentungen når man er kvalm ja, ulempen med at kjæresten jobber i butikk! fikk no både laget og spist middag, så nå er det bare titil å la hun ligge i min seng slik at jeg kan slappe av også x)
 
Sååååååå treg mage.. tror jeg går ordentlig på do hver tredje dag...føler ikke jeg gjør annet enn å dytte i meg fiber og vann i håp om å sette systemet i gang. Jeg går mye også.. Hrmf
 
Huff! Hvordan gikk det? Du bør nok ta en tur til legen. Jeg fikk kvalmestillende tabletter forresten! :) ikke farlige å ta for gravide. Legen sa max 3 stk om dagen, jeg kommer nok ikke til å ta så mye kun når det er ekstra ille og jeg er på jobb.
Kastet opp så fort jeg kom frem på jobb :( har sagt i fra at legetime bestilles i morgen. Dette går ikke lenger. Sov fra 19.30-22 og er klar for senga igjen, håper jeg får sove. Kvalmen er på topp og har vel egentlig vært det store deler av dagen.. :( sa det til ene kollegaen i dag og han gratulerte osv, men så kom "jeg" i fokus. Sa at jeg håpet ting var som sist, jeg jobbet mye, men litt sykemeldt i starten og på slutten. Kan spørre om kvalmestillende :)
 
Er så oppblåst at buksene strammer for tiden., sjefen sa "nå ser jeg det!" Og pekte på magen, fortalte at jeg er kjempeoppblåst :p
 
første dag med oppkast... kvalmen kan jeg takkle, oppkast er det værre med... Kom helt akutt da jeg satt og spiste frokost, måtte bare spytte ut den maten jeg hadde i munnen og rope på kjæresten slik at han kunne holde håret mitt ! blæh....
 
En anelse rosa på dopapiret... Prøver å holde hodet kaldt, men angster litt.
 
fikk beskjed av en kollega i dag at sjefen hadde sagt at fordi jeg har vært syk ett par ganger er han skeptisk til å gi meg vakter. jeg jobbet HELE romjulen, lillejulaften, julaften og første dag, pluss litt til. Men det ser han ikke på, så lenge man er syk EN dag!...
 
Årgh, jeg er lei av å være så sinnsykt hormonell! Bare den minste ting setter meg ut så jeg blir irritert eller sippete og det er så slitsomt å være sur hele tiden :shifty: I stad lekte jeg med bikkja og ble ordentlig grinete (sånn trassig som en treåring-grinete) da han ikke slapp ballen på kommando - stakkar, han skjønner jo ikke hvorfor jeg er så ustabil. Begynte nesten å gråte her om dagen fordi jeg ikke rakk trikken også - i ettertid er det jo litt morsomt, men der og da var det fryktelig flaut å stå der på holdeplassen og kjempe mot tårene.

På den annen side har jeg foreløpig hatt minimalt med kvalme, så det er jo deilig :)
 
I dag tidlig var jeg så trøtt at det verket i hele kroppen, da måtte jeg felle noen tårer for meg selv.
I morgen skal det bli godt å få sove to timer ekstra! Takk kjære legen for gradert sykemelding.
 
fikk beskjed av en kollega i dag at sjefen hadde sagt at fordi jeg har vært syk ett par ganger er han skeptisk til å gi meg vakter. jeg jobbet HELE romjulen, lillejulaften, julaften og første dag, pluss litt til. Men det ser han ikke på, så lenge man er syk EN dag!...
Det der er så blodig urettferdig! Jeg er 50% sykemeldt nå. Jeg ba legen om å få prøve gradert sykemelding istedenfor full sykemelding. Men det var ingen takk å spore hos sjefen som sa at: Da får vi vel prøøøøve på det da... :-(
 
Og må bare si: Å si at kvalme er en mental ting, og at jeg må bestemme meg for om den skal styre meg eller jeg skal styre den, det gjør meg forbanna! Makan så frekk noen tillater seg å være!
 
Det der er så blodig urettferdig! Jeg er 50% sykemeldt nå. Jeg ba legen om å få prøve gradert sykemelding istedenfor full sykemelding. Men det var ingen takk å spore hos sjefen som sa at: Da får vi vel prøøøøve på det da... :-(

Skjønner jeg har en utrolig alright sjef, jeg presenterte det som at jeg kom til å være mye mer effektiv de 6 timene, enn å tvinge seg tidlig på jobb, være i koma hele dagen, og bare surre.. Han var helt enig, og syntes det var lurt at jeg passet på meg selv.

Gjør jeg feil i jobben min, så kan det potensielt bli dyrt...og bli krise for en kunde som ikke får linje til rett tid etc. (jobber med bredbånd). Koster _masse_ penger å grave fiber, så greit å få linjene til rett adresse f.eks..
 
Det der er så blodig urettferdig! Jeg er 50% sykemeldt nå. Jeg ba legen om å få prøve gradert sykemelding istedenfor full sykemelding. Men det var ingen takk å spore hos sjefen som sa at: Da får vi vel prøøøøve på det da... :-(


mhm.. jeg vurderer å begynne i gamle jobben igjen, slikt gidder jeg ikke.. Har gått på jjobb selvom jeg er kvalm, men hadde feber og halsbetennelse, så måtte holde meg hjemme. ulovlig å være syk visstnok.. Er enkelte som ikke ser medmennesekelig på sine ansatte.. :/
 
Og må bare si: Å si at kvalme er en mental ting, og at jeg må bestemme meg for om den skal styre meg eller jeg skal styre den, det gjør meg forbanna! Makan så frekk noen tillater seg å være!

Er det mulig? Jeg hater å kaste opp, så klarer som ofest å la være, men når det først virkelig vil opp, s kommer det uansett om du ikke vil..!
 
mhm.. jeg vurderer å begynne i gamle jobben igjen, slikt gidder jeg ikke.. Har gått på jjobb selvom jeg er kvalm, men hadde feber og halsbetennelse, så måtte holde meg hjemme. ulovlig å være syk visstnok.. Er enkelte som ikke ser medmennesekelig på sine ansatte.. :/
Nei, vi er brikker i en kabal der skal få til å gå opp. Jeg har også lyst til å jobbe for gamle jobben min igjen, men det går ikke for de er fulltallige der. Dessuten tjener jeg for dårlig der. Hadde ikke penger spilt noen rolle ville jeg jobbet der, for var helt supert!
 
Er det mulig? Jeg hater å kaste opp, så klarer som ofest å la være, men når det først virkelig vil opp, s kommer det uansett om du ikke vil..!
Ja! Som legen min sa da jeg fortalte det: Hvis det der stemte hadde jo 70-80% av alle gravide vært skjøre i toppen!
 
Back
Topp