Klagetråd, fyr løs jenter!

Trenger litt betryggelse; skal på kontroll hos legen i morgen, greit nok det. Men hittil på alle kontroller har vi sjekket så mange verdier at jeg har fått tatt blodprøve i armen. Jeg har skikkelig sprøyteskrekk og har brukt årevis på å psyke meg opp til stikk i høyre arm. I morgen derimot skal blodprosent og jern måles og da blir det vel stikk i fingeren. Har visst dette i mange uker, egentlig visst at risikoen for denne prøven bare var et tidsspørsmål siden positiv test.. Men jeg har ikke klart å psyke meg opp, sitter nå her og er skikkelig uvel bare ved tanken. Gruer meg ordentlig til morgendagen. :(

Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg klarer ikke den i fingeren. Så de tar blid fra armen på meg. :)

De tok i armen på meg for å måle blodprosent og jern. Tror ikke man MÅ ta den i fingeren, for da hadde de vel gjort det på meg.
Liker virkelig ikke sprøyter selv, og den i fingeren er enda lenger utenfor komfortsonen min...

Huff og æsj :( Tror jeg skal høre på laben i morgen om jeg kan få se den stikkepennen først, evt få den vante sprøyta. Så utrolig slitsomt å være så redd, blir helt oppgitt av meg selv :(

Huff og æsj :( Tror jeg skal høre på laben i morgen om jeg kan få se den stikkepennen først, evt få den vante sprøyta. Så utrolig slitsomt å være så redd, blir helt oppgitt av meg selv :(

Mye "bedre" med den i fingeren fremfor sprøyten. Er over på et halvt sekund også.

Jeg begynte å svette så mye i hendene når de skulle ta den. Så de syntes det var best p ta prøven i armen i stede...

Hvordan gikk det i dag? :-)

Takk for tips! Da blir det tur til apoteket i dag:-) Blir det ikke borte!!?? Må jeg leve med dette i rompa resten av livet?! Nedtur.

De skal forsvinne om du behandler dem, men kan fort komme tilbake ved feks forstoppelse. Jeg hadde hemorider i de to forgje sv.skapene og etter fødslene, men med å ta kaldt vann på en klut og holde opp mot dem og salve gikk de bort...

Hadde kjempeflaks! Psyket meg opp til fingerstikk i siste liten, kom på laben og ble fortalt at på 36-ukerskontrollen skulle alle verdier måles og dermed tappes fra armen :D Så jeg leeeeever :D

Hehe! Så bra! :D

Nåååå er jeg lei Oslo kommune avd lønn og personal! Siden 14 mars har jeg mast om at de må ordne med inntektskjema til NAV for permisjonspengene mine. 22 mars får jeg brev fra NAV at de ikke har mottatt dette enda- og prøver å få tak i sjefen min som desverre er syk. Så da ringer jeg ned på denne avd og får skikkelig kjeft for at en "vanlig" sykepleier VÅGER å ringe ned på avd deres.. Forklarer at on de hadde klart å gjøre jobben sin så hadde jeg jo aldri gjort det, men nå står det faktisk mellom ingen penger i 1 år eller å få betalt permisjon så da valgte jeg å ringe.. De lover da å sende dette papiret( som jeg har sendt dem ferdig utfylt, trenger bare ett stempel) men de kan ikke sende kopi til meg verken på epost eller i posten da dette er imot Oslo kommune sine prosedyrer.
Tror dere NAV har fått dette papiret enda da???!
Fristen gikk egentlig ut igår, men NAV er så greie at de utsatte det til etter påske da. De nektet meg jo også å komme ned på kontoret for å få dette skjemaet for prosedyren i Oslo kommune sier at de skal sende det og at jeg ikke har innsynsrett i mitt eget innteksopplysningsskjema skjema! Men idag blir sjefen min med meg ned og henter det. Nå orker jeg ikke flere våkennetter pga dette. Det er ganske mye penger det står om liksom.. Bahhhh

Bah, det er så kjedelig å være hjemme! Ble 100% sm på torsdag. Og nå ser jeg ingen ende på dagene..
Det mest spennende jeg gjør er å vagge til postkassen... Har jobbet 50% siden midten av januar og det har vært så godt å treffe kjekke kollegaer og pasienter med gjevne mellomrom selvom det har vært dritslitsomt.. Nå vet jeg ikke hva godt jeg kan finne på! Evigheter til termin er det og :p Hehe! Klageklage!

Nåååå er jeg lei Oslo kommune avd lønn og personal! Siden 14 mars har jeg mast om at de må ordne med inntektskjema til NAV for permisjonspengene mine. 22 mars får jeg brev fra NAV at de ikke har mottatt dette enda- og prøver å få tak i sjefen min som desverre er syk. Så da ringer jeg ned på denne avd og får skikkelig kjeft for at en "vanlig" sykepleier VÅGER å ringe ned på avd deres.. Forklarer at on de hadde klart å gjøre jobben sin så hadde jeg jo aldri gjort det, men nå står det faktisk mellom ingen penger i 1 år eller å få betalt permisjon så da valgte jeg å ringe.. De lover da å sende dette papiret( som jeg har sendt dem ferdig utfylt, trenger bare ett stempel) men de kan ikke sende kopi til meg verken på epost eller i posten da dette er imot Oslo kommune sine prosedyrer.
Tror dere NAV har fått dette papiret enda da???!
Fristen gikk egentlig ut igår, men NAV er så greie at de utsatte det til etter påske da. De nektet meg jo også å komme ned på kontoret for å få dette skjemaet for prosedyren i Oslo kommune sier at de skal sende det og at jeg ikke har innsynsrett i mitt eget innteksopplysningsskjema skjema! Men idag blir sjefen min med meg ned og henter det. Nå orker jeg ikke flere våkennetter pga dette. Det er ganske mye penger det står om liksom.. Bahhhh

Utrolig frustrerende med det foreldrepenge greiene! Jeg også håper jobben får fingen ut og sender det inntektskjemaet - fikk jo egentlig ett sånt følgeskjema, men de ville/og var visst vant med å ordne dette på egenhånd.. Så håper bare jeg får penger på konto..

De skal forsvinne om du behandler dem, men kan fort komme tilbake ved feks forstoppelse. Jeg hadde hemorider i de to forgje sv.skapene og etter fødslene, men med å ta kaldt vann på en klut og holde opp mot dem og salve gikk de bort...

Takk! Det var godt å høre at de forsvinner:-) Føler meg jo ikke dødsfresh med hemorider:-/

Utrolig frustrerende med det foreldrepenge greiene! Jeg også håper jobben får fingen ut og sender det inntektskjemaet - fikk jo egentlig ett sånt følgeskjema, men de ville/og var visst vant med å ordne dette på egenhånd.. Så håper bare jeg får penger på konto..

Det ordnet seg tilslutt idag etter utrolig mye masing fra min side. NAV var forståelsesfulle og hjalp meg mye!
Deilig, nå kan jeg sove på natta igjen.

Ba Sambo kjøpe med is på tur hjem fra jobb. Nå er det 20 minutter til butikken stenger og han er ikke kommet hjem. Regner med alt gikk i glemmeboken :( :(

Ba Sambo kjøpe med is på tur hjem fra jobb. Nå er det 20 minutter til butikken stenger og han er ikke kommet hjem. Regner med alt gikk i glemmeboken :( :(

Å nei :violent001
Håper du blir positivt overrasket .

Og nå fikk jeg lyst på is også:icescream

Akkurat når nedpresset hadde gitt seg og fomen begynnte å bli bedre så kom tannverken:(
Må nok en tur innom tannlegen så fort som mulig for å muligens borre eller trekke en tann.
Med tanke på at jeg har termin på fredag så er det litt skummelt:eek:

Trøtt og i dårlig form. Våknet med halsbetennelse, er solbrent og løs mage. Eneste som er litt positivt er litt oftere kynnere og stikninger. Dog fortsatt alt for lite og for sjeldent :p

Back
Topp