Klagetråd, fyr løs jenter!

Er vel nesten ikke lov å klage noe når babyen har kommet i hus, men dette har ikke noe med henne å gjøre, eller smertene jeg fortsatt har i underlivet, eller mine melkesprengte bryst, men posten rett og slett...

Jeg har mye melk til tider, og en del mindre ennå til andre tider, og håndpumping går så utrolig tregt. Så på torsdag forrige uke, bestilte jeg manuell brystpumpe fra apoteket.
Denne ble ikke sendt før mandag.
Tirsdag ventet vi spent på pakkelapp -ingenting.
I dag (onsdag) måtte det da være en pakkelapp i postkassa - neida, ingenting.
I morgen er det 1. Mai... ingen post.

Så jeg må altså vente med sprengte bryst i over ei uke før jeg kan pumpe meg?!

Hoff... :(
Au da. Du klarer ikke å håndmelke skikkelig da? Og ingen du kunne lånt av heller?
 
Er vel nesten ikke lov å klage noe når babyen har kommet i hus, men dette har ikke noe med henne å gjøre, eller smertene jeg fortsatt har i underlivet, eller mine melkesprengte bryst, men posten rett og slett...

Jeg har mye melk til tider, og en del mindre ennå til andre tider, og håndpumping går så utrolig tregt. Så på torsdag forrige uke, bestilte jeg manuell brystpumpe fra apoteket.
Denne ble ikke sendt før mandag.
Tirsdag ventet vi spent på pakkelapp -ingenting.
I dag (onsdag) måtte det da være en pakkelapp i postkassa - neida, ingenting.
I morgen er det 1. Mai... ingen post.

Så jeg må altså vente med sprengte bryst i over ei uke før jeg kan pumpe meg?!

Hoff... :(

Føler med deg. Pumpe var det eneste mannen sa vi måtte kjøpe på forhånd. Pga tidligere erfaringer med å nødhandle det og masse smerte og grining.

Her har riktignok brystbetennelsen kommet før ungen. Så vondt i den ene puppen, ingenting jeg kan gjøre med det. Holder puppen varm og håper på fødsel!
 
I dag er jeg bare lei og sliten.... Gikk i hele går med kraftige maserier og fikk nedpress følelse og alt, men de tok seg aldri opp. Langt ut på natten dabbet det litt av.

Hos jm på tirsdag sa hun at livmorhalsen var nede i 1 cm og det var begynt å åpne seg. Babyen lå helt nede i bekkeninngangen så fikk beskjed om å ta ting med ro.

Men nå er jeg så lei av falske forhåpninger.... Enten så får disse falske riene stoppe el så får de ekte sakene begynne....

PS (har prøvd sengekos, uten noe virkning her i gården)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sammentrekninger som varer i en halv evighet uten å være vondt, heller ikke menskrampe-vondt, også håpet jeg de skulle ta seg opp, det gjorde de ikke. De gav seg heller da jeg la meg i igår kveld, og siden da har det jaggu vært stilt au! Konklusjon: baby har det altfor godt inne i magehuset!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sammentrekninger som varer i en halv evighet uten å være vondt, heller ikke menskrampe-vondt, også håpet jeg de skulle ta seg opp, det gjorde de ikke. De gav seg heller da jeg la meg i igår kveld, og siden da har det jaggu vært stilt au! Konklusjon: baby har det altfor godt inne i magehuset!!


Sent from my iPhone using BV Forum

Termin i helga du også? Her har jeg til søndag. Og han må gjerne begynne å vise tegn til å ville ut altså.... :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Æsj. Bekkenet er helt krise :( Far og datter er dratt på Leos, og jeg ligger stuck her hjemme :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Termin i helga du også? Her har jeg til søndag. Og han må gjerne begynne å vise tegn til å ville ut altså.... :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Søndag her også, hehe :D
Ja, det hadde ikke gjort noe altså, må vel sende sms til jordmor på søndag og si "her er ingen baby!!!" :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg hater NAV!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg skulle hatt sykepenger og foreldrepenger i april! Jeg ringte i påsken og forsikret meg om at alt var under kontroll, noe det liksom var... Fremdeles ingen penger her, etter å ha ringt 100 ganger og fått beskjed om at alt skal være inne senest idag.. Møkka folk! Nå må jeg ringe igjen:-(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja her gikk jeg ut i permisjon på tirsdag men inne fått vedtak på det fra NAV enda. Men her var det Oslo kommune som surra med papirer da så de var trege- og NAV har jo 3 mnd behandlingstid så tenker jeg ikke får noe papirer før leeeeeeeenge etter fødsel.
Bra Oslo kommune forskutterer lønna


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ingen skriv her heller, da jeg ringte inn for 1 uke siden sa de at de holdt på å behandle ferdig sykepengene mine før permisjonspapirene vart godkjendt, så ingen vedtak eller brev her heller

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
For et system!!! Godt det ikke bare er jeg som kjenner på irritasjon;-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
For et system!!! Godt det ikke bare er jeg som kjenner på irritasjon;-)


Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, jeg ble sykmeldt fra 22 februar. Sykepengene kom endelig 22 April! 2 mnd etter! Masse surr, de lot være å fortelle at de ikke hadde mottatt alle papirene, de kunne ikke bruke samme inntektsopplysninger for sykemeldinga og permisjonen, enda det ikke forandre seg på ei uke (de jeg snakka med på Nav skjønte heller ikke hvorfor saksbehandleren ikke kunne bruke de samme opplysningene).

Foreldrepengene kom også samtidig med sykepengene. Det fikk jeg brev om at var innvilget dagen før permisjonen startet, mens sjefen min hadde visst det ei uke allerede da hu hadde ringt dem!!

For et system...
 
Nei, jeg ble sykmeldt fra 22 februar. Sykepengene kom endelig 22 April! 2 mnd etter! Masse surr, de lot være å fortelle at de ikke hadde mottatt alle papirene, de kunne ikke bruke samme inntektsopplysninger for sykemeldinga og permisjonen, enda det ikke forandre seg på ei uke (de jeg snakka med på Nav skjønte heller ikke hvorfor saksbehandleren ikke kunne bruke de samme opplysningene).

Foreldrepengene kom også samtidig med sykepengene. Det fikk jeg brev om at var innvilget dagen før permisjonen startet, mens sjefen min hadde visst det ei uke allerede da hu hadde ringt dem!!

For et system...
Uff!! De burde årdne opp å få gjort om på en eller annen måte! For det er veldig mange som ikke er fornøyde med hvordan de løser problemer på! Kjenner hormonene sprenger:p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei, er det ikke sykt at de ikke kan bruke samme inntektsopplysningsskjema på de to greiene?! Det samme skjedde her- og NAV forklarte at de som sitter i skranken på NAV kan se alt mens de som sitter på kontorene som behandler sykemeldinger ikke kommer inn på datasystemet for permisjonssøknader. Rare greier, veldig tungvint!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Synes det er vanskelig å vite hva jeg skal kreve av sambo om dagen. Forrige natt våknet jeg av falske rier som varte i over en time, var sikker på at det var begynnelsen på slutten. Den andre halvdelen i sengen var imedlertid tom da Sambo var på besøk hos noen kamerater (ikke alkohol i bildet). Kl var 02.20 da jeg våknet av rietakene og han kom hjem noen minutter senere. Han hadde vært våken i mange timer og jeg fortalte ikke om magesmertertene for å ikke bekymre han. Jeg tenkte at dette ville drøye ut og da var det bedre å la han få sove enn å engste han. Samtidig var jeg litt skuffet over å måtte vise hensyn, midt på natten og med vondt fordi han frivillig holdt seg våken. Hva slags støtte ville det være gjennom en lang fødsel fra en som allerede hadde vært våken i nesten ett døgn? Huff, gravidhormonene kokte og i mitt stille sinn tenkte jeg at hvis riene skulle ta seg opp så ville jeg kanskje ringe min mor i stedet, for skyss og støtte.. Samtidig får jeg vondt av mannen min, han jobber forferdelig mye for å sikre oss en god inntekt fremover. Så fort kameratene får snusen i at han har fri en kveld blir han ofte "kidnappet". Mye av sosiallivet har måtte vike en god stund pga jobb. Så jeg unner han et avbrekk, det er bare litt risikofylt i disse ukene som høygravid . Måtte bare klage litt..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sliten gravid i dag! Med en 2 åring i hus som kun vil ha mamma ved legging og om natta.. Tok først 1,5 time og legge, og vokna kvar halltime-time heile natta.. Og da er det kun mamma som kan trøste.. Og så var det morgen kl 5!

Skulle bruke siste mnd på å venne ho til pappa, men eg syns soo synd på ho og den oppgidde pappaen når ho griner heile kvelden.. Det skal bli et liv når prinsen kjem, og ei sliten mor! >.<


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg vil gjerne ha mannen mest mulig ut på kveldene jeg da:p Sendte han ut med øl i går.
Med vesla så slet jeg mye og han måtte være hjemme hele tiden, så itilfelle det blir tøft denne gangen, så får han være masse sosial nå:D

Han jobber også mye, og det ikke mye sosialt i den jobben, så jeg syns det er veldig viktig at han får gjort slike ting. Han kom hjem 02:30 i natt, og hadde ingen problemer med å stå med vesla i dag♥
 
Back
Topp