Hvor mye har dere lagt på dere?

4-5 kg og er 20+6. Når er det vanlig å gå opp mest? Er det mot slutten av svangerskapet? Damene i min familie la på seg halvparten av kroppsvekta si ved hvert svangerskap :p Kjenner at jeg ikke er så keen på det, men samtidig tenker jeg at så lenge man har fokus på å spise sunt og trene, går vel kroppen opp det den skal!

4-5 kg og er 20+6. Når er det vanlig å gå opp mest? Er det mot slutten av svangerskapet? Damene i min familie la på seg halvparten av kroppsvekta si ved hvert svangerskap :p Kjenner at jeg ikke er så keen på det, men samtidig tenker jeg at så lenge man har fokus på å spise sunt og trene, går vel kroppen opp det den skal!
Jeg trur det er utrolig individuelt, men mener jeg har lest at de fleste legger på seg mest mellom 17. - 24. svangerskapsuke :happy:
Jeg la på meg mye første svangerskap, det forsvant raskt, så jeg tenker at jeg trengte den ekstra vekten til graviditeten og amming :happy:

Er 19+5 idag og minus 2kg enda, men gikk ned totalt 6 kg pga kvalmen før jeg begynte å øke igjen, så har gått opp en god del de to-tre siste ukene!

Hvordan ligger dere an på vekten, damer? Det har jo absolutt ingenting å si, men jeg er litt nysgjerrig likevel. Jeg er 25+ 0 i dag og opp 8 kg. Var bare opp 4 kg i uke 20, så nå har jeg nesten lagt på meg 1kg i uka, håper ikke det fortsetter sånn :cool:

24+2 i dag og 10 kg opp :wideyed: litt uvant da jeg aldri har lagt på meg så mye i et helt svangerskap. Og dette er det 5. Ja,ja. Kjipt med alle klærne jeg tror passer, men som jeg ikke får over ryggen eller hoftene. Yes,tenkte jeg og tok frem sommerklærne, disse er romslige. Meeen,de var ikke det :nailbiting:

22+0 og fortsatt minus 1 kg!

Men gikk ned 6 kg i første trimester, og 5 av disse har kommet tilbake de siste 4 ukene så regner med det går fort oppover nå.. Frykter at musklene forsvant under kvalme perioden og at det ikke er muskler som er kommet tilbake igjen, for å si det sånn :hilarious:

23+2 og ikke gått opp noe. Gikk ned 6 kg, gått opp disse igjen så nå veier jeg det samme som når jeg ble gravid. Går nok oppover nå framover.

Uke 23 nå og opp 7 kilo.. Mer blir det vel siden jeg gikk opp totalt ca 30 kilo sist.. Kan ikke si jeg gleder meg, men det går heldigvis relativt raskt ned igjen og premien er jo verdt alt :)

Uke 25+2 hadde jeg lagt på meg 11 kg. Ikke at jeg helt forstår hvor det har lagt seg :bored:

Uke 24, opp 5 kg... forstår ikke at det ikke er mere for jeg spiser som en flodhest og føler meg som en flodhest

Først tre månedene gikk jeg ned i vekt, ca. to kg. For ca. tre uker siden var jeg gått opp til normalvekt. I dag er jeg 22 + 3 etter OUL termin og jeg veide meg i dag. Nå har jeg gått opp ca. 2 kg. Jeg er gravid for første gang og jeg er spent på hvordan kroppen reagerer på å være gravid fremover. Jeg føler selv at magen en stor nå, men at kroppen ellers er lik.

Har visst lagt på meg totalt 1 kg. Gikk ned 1 kg i første trimester, og har gått opp 2 kg hittil i andre trimester. Ligger altså på 1 pluss hittil. Blir sikkert noen til. :p

Back
Topp