Hvor mye har dere lagt på dere?

Sist jeg sjekke var der 12 kg, da var jeg 29+3 :)

Men er 32+3 i dag, og skal på kontrol igen neste uke, så får se hvor mye det er da :)

Vejer meg bare når jeg skal på kontrol, så jeg kan fortelle det til JM.
 
37+3, nå har jeg faktisk gått opp litt etter å ha ligget helt stille de siste månedene.
Så nå er jeg på -1,7 kg. Ser ut til at jeg kan nå startvekt før fødsel :)
 
10 kg ca nå opp selvfølgelig ... håper jeg får de av.. er kraftig nok allikevel
 
Last edited:
Alt for mye! Begynte med 56 eller 57,32+5 idag,sv.kontroll hos jordmor og har 74,2kg. Hun er ikke bekymret. Første svangerskap gikk jeg opp 20kg og 2 uker etter fødsel hadde bare 6 kg ekstra. Så,håper at samme skjer nå også:angelic:
 
Alt for mye! Begynte med 56 eller 57,32+5 idag,sv.kontroll hos jordmor og har 74,2kg. Hun er ikke bekymret. Første svangerskap gikk jeg opp 20kg og 2 uker etter fødsel hadde bare 6 kg ekstra. Så,håper at samme skjer nå også:angelic:

Omtrent samme historie på meg. Var 53 kg og nå er jeg 73 kg (uke 35). Synes det er altfor mye, håper det ikke blir så tungt å få av senere.
 
35+2 i dag og opp 5,1kg. Synes egentlig det er nok nå, men med tanke på at jeg har en baby på ca 2,7 i magen så er det ikke så alt for ille egentlig. Synes det er tungt å se vekten gå oppover når jeg jobbet så hardt for å gå ned i vekt før jeg ble gravid
 
Der varierer litt etter dagen og hvilken vekt jeg bruker, men jeg har uansett gått opp lite. Er i uke 32 og har gått opp ca. 3-4 kg. Jeg synes det er litt lite da jeg i utgangspunktet er litt undervektig, men det viktigste er at lille i magen har det bra
 
35 uker, opp 12kg.. sist la jeg på meg over 20 kg, håper å unngå det nå. Selv om de også forsvant innen 10 mnd etter fødsel sist :)
 
Uke 35+4, gått opp 13,5 kg.... Men veide 53 kg før svangerskapet da så bør vel ikke klage. Føler meg som en elefant sammenlignet med vanlig, men, men.. Håper jeg får til ammingen denne gangen og, da forsvinner nok en god del slik som sist (satser jeg på!)
 
35+2 i dag og opp 5,1kg. Synes egentlig det er nok nå, men med tanke på at jeg har en baby på ca 2,7 i magen så er det ikke så alt for ille egentlig. Synes det er tungt å se vekten gå oppover når jeg jobbet så hardt for å gå ned i vekt før jeg ble gravid

Samme her. Jeg begynte å gå opp igjen før jeg ble gravid da. Men siden jeg ble gravid har jeg vel gått opp 12-15 kilo, og vet at mye av det er dårlig regulert kosthold, alt for mye mat :(
 
Samme her. Jeg begynte å gå opp igjen før jeg ble gravid da. Men siden jeg ble gravid har jeg vel gått opp 12-15 kilo, og vet at mye av det er dårlig regulert kosthold, alt for mye mat :(
Ja, er ikke alltid like kjekt å skulle gå på vekten.. men det ligger dypt i psyken å måtte gå opp i vekt eller ikke spise det samme som når jeg hadde en kostholdsregulering fordi at guttungen trenger det. Vet jeg klarer å gå det ned igjen, men når 1/3 av vekten jeg gikk ned er allerede på igjen så blir jeg litt demotivert
 
Kjenner jeg blir motivert jeg. Men det er fordi jeg savner å trene. Gleder meg til å trene igjen :)
 
Back
Topp