Hvilken vogn skal augustbabyen ha?

Dere bør ikke kjøpe vogn brukt, nettopp fordi man ikke har reklamasjonsrett om du skulle være uheldig. Vogna blir du å bruke så og si hver dag i ganske lang tid (helst i over flere år), så den bør være bra for at du skal ta sjansen å kjøpe brukt. Skal du bruke vogna som ei barnehagevogn, kan fint kjøpe brukt. Folk er garantert delt her, men etter mine erfaringer, og jeg har brukt 3 forskjellige vogner i løpet av "karrieren", så anbefaler jeg å kjøpe ny. Spesielt hvis du skal bruk vogna godt og ha den med overalt i verden.

I dag har jeg vognene Babyjogger City Elite og Cybex Priam. Jeg er fornøyd med dem begge, men jeg er mer fornøyd med Stokke Trailz.
Feks så er bagdelen til Stokke ganske stor i forhold til City Elite og Priam. Datteren min kunne fint ha brukt den til hun var godt over 8-9 måneder, men siden hun ville sitte og se ut, gikk vi over til sittedelen da hun var 7 måneder.
En annen ting som jeg likte godt med Stokke, var at jeg fint kunne ha bag og poser hengende på håndtaket i tillegg til koppholder og en sånn organizer uten noe problem. DET kan ikke man ikke ha på City Elite eller Priam. I tillegg har Stokke STORT baggasjerom som tåler opp til 10 kilo! Den ble brukt utrolig mye av både meg og andre barselmødre som ikke hadde så mye plass i sine vogner ;)

Vis vedlegget 243526

Jeg må jo også nevne at vognbag og sittedelen sitter høyt oppe og det er en kjempefordel for de som er høy og de av oss som plages med ryggen. Bare se forskjellene på bilde. Bugaboo fra høyre, Urban Jungle (tror jeg), Stokke og Carerra (husker ikke helt navnet).

Hvis du bestemmer deg for å kjøpe Stokke, så anbefaler jeg deg å kjøpe parasollen som er til. Kallasjen går ikke så langt ned som en del andre merker kan (blant annet Cybex, Bugaboo osv). Jeg kjøpte også koppholderen og vinterkitet og det var jeg storfornøyd med.

Har du tenkt noe på å bruke bilstolen på vogna? Jeg brukte hvertfall bilstolen mye på vogna :)
Vi har hatt både nye og brukt vogn til de andre uten nevneverdige problemer, men har hørt at Trailz ofte blir dårlig i understellet etter noen år.

Hadde City Elite sist, og var veldig fornøyd med vogna bortsett fra at bagen var veldig liten. Minsten vokste ut av den innen vognposesesongen var over, og han er født i slutten av januar.
 
Sniker fra juli [emoji4] Vi har også sett på den! Veldig fin og nett vogn. Men er litt redd liggedelen er litt kort. Har du noen tanker om det?
Sammenlignet du med bugaboo?

den nye modellen er visstnok litt lengre enn forgjengeren og skal nå ha bedre plass, men jeg har ikke sjekket målene. :)
 
Vi har en emmaljunga mondial de luxe og en babyjogger city select lux fra førstemann som vi også blir å bruke til den nye babyen. :)
 
Jeg kunne nok kjøpt både en og tre vogner brukt om så, men vaffelen ville jeg uansett kjøpt ny, ifht madrassen. Jeg er litt freak på det; sengetøy, madrasser, skinn mm.
 
Vaffel! Herreguuuuud! :facepalm:

Jeg mente bagen/bagdelen.
 
Damn you autocorrect!! *lol*
 
Vurderer så frem og tilbake hvorvidt jeg skal kjøpe bag til babyjoggeren eller ei. Vil jo bruke i hovedsak den andre vognen (og der har vi bag). Men så er jo en tur eller to til Bergen for å besøke familie i løpet av høsten + trolig en tur til Gran Kanaria når hun er 5 mnd på planen. Og da gidder jeg ikke ta med den svære vognen (er så ekstremt lang sammenlagt..), blir bare mas.

Og der svarte jeg kanskje meg selv på at det er lurt å kjøpe den bagen :p
 
Storebror vil være 2 år og 4 mnd når lille kommer. Så usikker på om jeg bør kjøpe søskenvogn! Har bugaboo buffalo i dag og veldig fornøyd med den. Tror vi fortsetter med bugaboo, så da blir det enten bugaboo donkey eller kanskje fox til lille.
 
Hvilken vogn fungerer bra på vinterføre / i Nord?? Noen med erfaring?

Vi var veldig godt fornøyd med emmaljunga edge duo med sportsunderstell da vi bodde i Troms og Finnmark. Hjulene fungerer godt i snø. Vognen var lun og bagen stor, så vi kunne pakke ungen inn i altmulig når det var iskaldt. Men har ikke noe annet å sammenligne med da...
 
Hvilken vogn fungerer bra på vinterføre / i Nord?? Noen med erfaring?
Med eldste hadde jeg en Basson Parma, tror jeg det var. Brukte den på vinteren med minsten også, City Elite var ubrukelig på de fleste vinterdagene .
Synes generelt at fire store, gode hjul er best på vinterføre. Har ikke vært borte i en eneste trehjuling som duger til det.
 
Har kjøpt denne vognen, og er stor fornøyd [emoji7] var litt skeptisk til en «billig» modell, men var absolutt verdt det :) gleder meg til å ta den i bruk [emoji4]Vis vedlegget 243637

Veldig fin!! :D Men lurer på om sportsdelen også kan være vendt motsatt vei? Mot forelder/kjøreretning liksom?

Vurderer ellers Stokke, men synes det er for dyrt å kjøpe den ny, og ser mange skriver at det er tull med understell osv. Er det et vanlig problem egentlig?
 
Back
Topp