Vi har hatt både nye og brukt vogn til de andre uten nevneverdige problemer, men har hørt at Trailz ofte blir dårlig i understellet etter noen år.Dere bør ikke kjøpe vogn brukt, nettopp fordi man ikke har reklamasjonsrett om du skulle være uheldig. Vogna blir du å bruke så og si hver dag i ganske lang tid (helst i over flere år), så den bør være bra for at du skal ta sjansen å kjøpe brukt. Skal du bruke vogna som ei barnehagevogn, kan fint kjøpe brukt. Folk er garantert delt her, men etter mine erfaringer, og jeg har brukt 3 forskjellige vogner i løpet av "karrieren", så anbefaler jeg å kjøpe ny. Spesielt hvis du skal bruk vogna godt og ha den med overalt i verden.
I dag har jeg vognene Babyjogger City Elite og Cybex Priam. Jeg er fornøyd med dem begge, men jeg er mer fornøyd med Stokke Trailz.
Feks så er bagdelen til Stokke ganske stor i forhold til City Elite og Priam. Datteren min kunne fint ha brukt den til hun var godt over 8-9 måneder, men siden hun ville sitte og se ut, gikk vi over til sittedelen da hun var 7 måneder.
En annen ting som jeg likte godt med Stokke, var at jeg fint kunne ha bag og poser hengende på håndtaket i tillegg til koppholder og en sånn organizer uten noe problem. DET kan ikke man ikke ha på City Elite eller Priam. I tillegg har Stokke STORT baggasjerom som tåler opp til 10 kilo! Den ble brukt utrolig mye av både meg og andre barselmødre som ikke hadde så mye plass i sine vogner
Vis vedlegget 243526
Jeg må jo også nevne at vognbag og sittedelen sitter høyt oppe og det er en kjempefordel for de som er høy og de av oss som plages med ryggen. Bare se forskjellene på bilde. Bugaboo fra høyre, Urban Jungle (tror jeg), Stokke og Carerra (husker ikke helt navnet).
Hvis du bestemmer deg for å kjøpe Stokke, så anbefaler jeg deg å kjøpe parasollen som er til. Kallasjen går ikke så langt ned som en del andre merker kan (blant annet Cybex, Bugaboo osv). Jeg kjøpte også koppholderen og vinterkitet og det var jeg storfornøyd med.
Har du tenkt noe på å bruke bilstolen på vogna? Jeg brukte hvertfall bilstolen mye på vogna
Hadde City Elite sist, og var veldig fornøyd med vogna bortsett fra at bagen var veldig liten. Minsten vokste ut av den innen vognposesesongen var over, og han er født i slutten av januar.