Hvilken vogn skal augustbabyen ha?

Den mener jeg en venninne har og har vært/er meget fornøyd. Likner Bugaboo.
Ja, en slags hybrid av bugaboo og mer klassiske vogner. Jeg vil ha outdoor-understellet, tenker å gå mye på grusveier.
Må se den live før jeg eventuelt bestemmer meg, men det er ikke så mange steder de selger den, har jeg sett.
 
Vi har emmaljunga edge duo etter storebror[emoji173]️ blir denne nå også! Tung vogn, men virkelig en drøm hvor vi har bagdelen leeenge![emoji4] evt kjøpe en lettere vogn til å bruke på senter osv!
 
Sniker her...Emmaljunga Mondial Deluxe. Stor, tung og skikkelig "gammeldags" arbeidshest som glir lett over ALLSLAGS underlag (understellet med fire faste hjul) og er veldig stødig. En fin detalj er at den øverste delen i bagen kan vippes opp slik at babyen kan "sitte" og se litt ut. Det har reddet mang en tur for meg! Forøvrig er bagen isolerende både mot varme og kulde. Gode luftingsmuligheter både under bagen (lukke/åpne) og bak ved hodet. Smart løsning for solskjerming inkludert i kalesjen.

EDIT: Madrassen i bagen derimot... Den MÅ byttes ut med noe bedre. Stakkars babyen ligger nesten direkte på harde metallspiler og knotter da madrassen bare er litt vatt i en pose... Jeg kjøpte en vanlig madrass og klipte den til (gjøres på 15 min).
 
Last edited:
Jeg hadde tfk sist, vanlige bagen de første 4 månedene, så kjøpte jeg multi-x bag. Veldig fornøyd med den som mellomledd før hun ble vendt fremover i tfk sportsdelen. Aner ikke hva jeg gjør nå, sist var det jo vinter når hun var liten, nå vil det jo være behov for pose i vognen samtidig som babyene blir større, så behovet for større bag er jo viktigere nå.
Jeg elsket hvor lett det var å styre/svinge vognen med 3 hjul og for meg er håndbremse et must.
Men det er kanskje fler vogner som har fått håndbremse nå enn før 5år siden?
 
Har dere kjøpt den deluxe baggen eller?[emoji85] sliter så med å finne regntrekk og myggnetting..[emoji28]
Hadde deluxe bag til minsten. Da fulgte det med myggnetting som festes med glidelås under bøylen i kalesjen.
Babyjogger sitt regntrekk passer ikke med bag, så da brukte vi et slikt universaltrekk.
 
H*n arver storebrors Brio go vogn.
 
Har dere kjøpt den deluxe baggen eller?[emoji85] sliter så med å finne regntrekk og myggnetting..[emoji28]

Har bag fra baby jogger city elite, tror den går på? Hvis ikke bruker vi bare elite vogna i starten :)
 
Vi har kjøpt 2 vogner, en babyjogger mini GT som nok blir liggende i bilen og en Phil and Teds Smart Lux som trolig bli hovedvogn. Siste er genial mht at sittedelen kan gjøres om til bag enkelt, men kjøpt egen bag til den også (den er svær!) og vurderer kjøpe egen bag til babyjoggeren da den blir med oss på turer/reiser da hovedvognen tar hele bagasjerommet. Hadde nok kjøpt utelukkende babyjogger city elite om den kunne blitt snudd mot oss, men det kan den ikke så sa er smart luxen grei til hun blir 1,5 år cirka. Etter det bruker vi sikkert utelukkende mini GT.

3E56E583-BB0A-4553-8F55-9351BDBE4A30.jpeg 7666737C-0457-492B-8C53-0810FD93AA7E.jpeg

Har også bilstoladapter til begge vognene :)
 
Har bag fra baby jogger city elite, tror den går på? Hvis ikke bruker vi bare elite vogna i starten :)

Den skal passe alle singelvogner fra babyjogger :)
 
Vi har ei Brio vogn etter storebror som blir 4 i sommer, den fungerer fint for denne lille også :) er ei vogn med både bag og sportsdel, gode solide hjul til nordnorsk føre og kan byttes på ift hvilken vei en skal trille. Dette var ett must sist, med tanke på vind og vindretning. Hadde ikke det til storesøster og måtte ofte dra vogna etter meg så ikke vinden skulle blåse rett inn i vogna ;)
 
Kan også tipse om at man bør ha plass i bil.

Ikke alle vognene er like gunstige ift plass da de er veldig klønete og store. Jeg hadde en simo sist, dog veldig fornøyd med vognen i seg selv, men absolutt ikke plassen den tok og hvor tung den var.

En smakssak så klart, men et tips er å prøve vognen i bagasjen før man kjøper- da slipper man å få en «ops» overraskelse om man plutselig mangler plass :)
 
Fornøyd? Den ser veldig fin ut synes jeg.

Ja, er veldig fornøyd med vognen :happy: den er så enkel å trille på alt slags føre, og så greit å velge selv om man vil at forhjulene skal være svingbare eller ikke. Og så deilig å ha barnet høyt opp! Eneste ulempen med vognen er at den tar stor plass i bilen. Så har man en mindre bil og mye bagasje, kan det fort bli trangt. Men vi har stasjonsvogn og er mye på turer med masse bagasje, og det går helt fint :happy: og så er det litt kort kalesje, så lurt å kjøpe en universal man kan klipse på. Men det har jeg skjønt gjelder de fleste vogner :D
 
Vi er helt blanke på dette med vogn. Utviklingen har gått så fort framover fra da vi var unge. Helst vil vi ha ei som tar opp minst mulig plass når den ikke er i bruk, og som kan gjøres om fra ligge til sitte (og tåle et tyngre barn etter hvert) så vi kan bruke den lenge. Det er mye "terreng" her, vi har ikke en gang bilvei opp til huset, men det skal rettes opp i løpet av sommeren. Jeg ser for meg noe sånt som Brio go eller smile. Det er enda god tid, vi kikker rundt etter gode tilbud.
 
Vi har en Emmaljunga duo edge etter storesøsken. Tredjemann vettu - hxn får ta det som er tilgjengelig... Skiftet understell til forrigemann, men han hatet vogn, så den er nesten ikke brukt.
 
Back
Topp