Hvilken vogn skal augustbabyen ha?

Vi har vel igrunnen bestemt oss for stokke trailz :)
 
Jeg vil gjerne ha Bugaboo Buffalo men vil kjøpe den brukt. 4 og siste mann her, men har jo gitt bort alt. Men den vognen er inne så lett å få tak på brukt[emoji849]
 
Per nå er det vel Stokke trailz som stikker seg ut, men er ikke bestemt sikkert enda, må ta oss en skikkelig runde å se og prøve
 
Buggaboo donkey her, sånn at kan veksle mellom å bruke den alene og som søskenvogn sammen med storesøster.. hun er 1,5 når lillebror kommer.
 
Noen som tilfeldigvis vet hvordan denne er på vinterføre, eller å legge sammen? :)

Jeg har ikke trillet denne på vinterføre selv, men jeg har sett på den i butikk og den har robuste, gode hjul som kan låses og bør kunne håndtere snø vel så godt som noen annen vogn med tilsvarende hjul. Nå tenker jeg på terrenghjulene/lufthjul. Vi hadde Xplory som klarte seg greit, men svinghjulet kunne ikke låses på den, denne virker mye bedre.

Den legges sammen i en håndvending. Dvs du må ta av bagen med et klikk, og flippe understellet sammen med et klikk. Fått skryt for brukervennlighet sånn.

https://youtu.be/NqW-imvn5XY
 
Noen som tilfeldigvis vet hvordan denne er på vinterføre, eller å legge sammen? :)
Jeg ba om å få se hvordan legge sammen i butikk hvor de selger vognen, og jeg ble kjempeimponert over hvor enkelt det var å legge den sammen :) Jeg har skikkelig IQ-sperre når det kommer til å skjønne meg på hvordan legge sammen vogner, men denne vogna er idiotsikker for min del :)
 
Noen som tilfeldigvis vet hvordan denne er på vinterføre, eller å legge sammen? :)
Stokke Trailz er kjempebra på vinterføre! [emoji7] Jeg hadde den med mi første og var veldig fornøyd med vogna. Jeg var overalt med vogna. I skogen på ulendt terreng, i traktorspor, i byen, og ved stranda. Den var ikke god å kjøre forover på stranda, der måtte jeg rygge hele veien.

Vogna legges sammen fint, men tar stor plass. Vi vurderte å kjøpe oss ny bil for at vi skulle få plass til alt i bagasjerommet, men vi valgte heller å leve med en stor vogn og pakket istedet mindre baggasje [emoji23]

Jeg var veldig fornøyd med vogna og savner den veldig. Vi endte med å heve kjøpet på vogna etter en del problemer med at tannhjulet eller låsen lagde ulyder når vi trillet. Det skjedde spesielt mye etter at vi hadde låst vogna og låst opp igjen for å gå. Vi hadde også utfordringer da vi reiste med fly. Vi hadde prampack, men likavel ble låsen knust den ene gangen. Den andre gangen ble en skure knekt slik at vi ikke kunne legge sammen understellet. Vi var svært uheldige, så det endte med å heve kjøpet og kjøpe en ny vogn, en Cybex Priam Lux. Det er en veldig god vogn også, men har ikke i nærheten så god baggasjeromsplass under som Stokke har!

chrome with seat.JPG
 
Stokke Trailz er kjempebra på vinterføre! [emoji7] Jeg hadde den med mi første og var veldig fornøyd med vogna. Jeg var overalt med vogna. I skogen på ulendt terreng, i traktorspor, i byen, og ved stranda. Den var ikke god å kjøre forover på stranda, der måtte jeg rygge hele veien.

Vogna legges sammen fint, men tar stor plass. Vi vurderte å kjøpe oss ny bil for at vi skulle få plass til alt i bagasjerommet, men vi valgte heller å leve med en stor vogn og pakket istedet mindre baggasje [emoji23]

Jeg var veldig fornøyd med vogna og savner den veldig. Vi endte med å heve kjøpet på vogna etter en del problemer med at tannhjulet eller låsen lagde ulyder når vi trillet. Det skjedde spesielt mye etter at vi hadde låst vogna og låst opp igjen for å gå. Vi hadde også utfordringer da vi reiste med fly. Vi hadde prampack, men likavel ble låsen knust den ene gangen. Den andre gangen ble en skure knekt slik at vi ikke kunne legge sammen understellet. Vi var svært uheldige, så det endte med å heve kjøpet og kjøpe en ny vogn, en Cybex Priam Lux. Det er en veldig god vogn også, men har ikke i nærheten så god baggasjeromsplass under som Stokke har!

Vis vedlegget 243436
Takk for utfyllende svar!
Vi har stor bil og takboks oppå, så plass bør ikke være noe stort problem. :)
Skal undersøke hvor i nærheten den selges, og så dra og se på og prøve den. Dette var en vogn man ikke burde kjøpe brukt?
Vi hadde egentlig bestemt oss for nxt90f, men det er litt langt unna. Hvis de blir utsolgt for akkurat den modellen jeg vil ha i Strømstad må man til Karlstad. Det var vel 4 timer hver vei herfra. :bag: Man vil jo gjerne prøve den først selv om man sikkert kan bestille den på nærmeste butikk..
 
Takk for utfyllende svar!
Vi har stor bil og takboks oppå, så plass bør ikke være noe stort problem. :)
Skal undersøke hvor i nærheten den selges, og så dra og se på og prøve den. Dette var en vogn man ikke burde kjøpe brukt?
Vi hadde egentlig bestemt oss for nxt90f, men det er litt langt unna. Hvis de blir utsolgt for akkurat den modellen jeg vil ha i Strømstad må man til Karlstad. Det var vel 4 timer hver vei herfra. :bag: Man vil jo gjerne prøve den først selv om man sikkert kan bestille den på nærmeste butikk..

Finn et sted å prøvetrille, både Babyshop og Barnas Hus mm har vognen. Hvis aktuelt, bestill den så på feks Babybanden, der har de god pakkepris, i alle fall hadde de det i forrige uke.

Handlekurven er ikke bare stor, den tåler 10 kg også.

Jeg heller veldig mot Trailz. Ingen vogner er gode på stranda etter min erfaring og der er vi sjelden uansett. Men vi får se. Venter på Bugaboo Fox som sagt.

Kjøper nytt.
 
Finn et sted å prøvetrille, både Babyshop og Barnas Hus mm har vognen. Hvis aktuelt, bestill den så på feks Babybanden, der har de god pakkepris, i alle fall hadde de det i forrige uke.

Handlekurven er ikke bare stor, den tåler 10 kg også.

Jeg heller veldig mot Trailz. Ingen vogner er gode på stranda etter min erfaring og der er vi sjelden uansett. Men vi får se. Venter på Bugaboo Fox som sagt.

Kjøper nytt.
Takk for tips!
Både barnas hus og babyshop er innen en kort kjøretur, så skal undersøke hvilken av de som har den inne. Har også Gerd t. Martinsen, så kan hende de også har den.
Der kan det jo faktisk hende at de har nxt90 også, det har jeg helt glemt bort å sjekke! De fører jo emmaljunga. Hadde vært kjekt å kunne prøve begge to samme dag, om ikke de fører Stokkevogner.
 
Jeg er litt nysgjerrig på Britax Go Big, men den har jeg ikke sett noe sted her. Vi har en lokal babyutstyrsbutikk, Barnas Hus og Babybanden. Baby Shop la akkurat ned og jeg vet ikke om jeg orker å kjøre langt avgårde. Kjøpte vogn i Arendal sist, helt grei avstand det altså, men de har jo egentlig de samme butikkene som oss. Jeg tror det bare var noe med varelageret. Det er så lenge siden. :wacky:

Ble anbefalt Emmaljunga Super Viking pga veldig smal sportsvogn, angivelig. Lurer på hvordan NXT90 er i forhold - den ser absolutt fin ut!
 
Altså, *avbefalt, ikke anbefalt.
 
Stokke Trailz er kjempebra på vinterføre! [emoji7] Jeg hadde den med mi første og var veldig fornøyd med vogna. Jeg var overalt med vogna. I skogen på ulendt terreng, i traktorspor, i byen, og ved stranda. Den var ikke god å kjøre forover på stranda, der måtte jeg rygge hele veien.

Vogna legges sammen fint, men tar stor plass. Vi vurderte å kjøpe oss ny bil for at vi skulle få plass til alt i bagasjerommet, men vi valgte heller å leve med en stor vogn og pakket istedet mindre baggasje [emoji23]

Jeg var veldig fornøyd med vogna og savner den veldig. Vi endte med å heve kjøpet på vogna etter en del problemer med at tannhjulet eller låsen lagde ulyder når vi trillet. Det skjedde spesielt mye etter at vi hadde låst vogna og låst opp igjen for å gå. Vi hadde også utfordringer da vi reiste med fly. Vi hadde prampack, men likavel ble låsen knust den ene gangen. Den andre gangen ble en skure knekt slik at vi ikke kunne legge sammen understellet. Vi var svært uheldige, så det endte med å heve kjøpet og kjøpe en ny vogn, en Cybex Priam Lux. Det er en veldig god vogn også, men har ikke i nærheten så god baggasjeromsplass under som Stokke har!

Vis vedlegget 243436

Så utrolig kjedelig at dere har vært så uheldige! Skikkelig søndagsvogn :facepalm:

Vi hadde en sånn bil en gang. Alt var galt, vi fikk alle feilene, for utenom vår var den bilmodellen en av de med minst feil gjennom historien. Erre mulig liksom? :p

Alle vil vel uansett oppleve at noe ikke er like bra. Jeg skal innrømme jeg hadde vogndilla med førstemann og har prøvd mye. Mye! Eller mange om du vil. Vært innom merker som Stokke (Xplory), Bugaboo (Cameleon og Bee), OTH, TFK (Joggster Twist og Buggster), Teutonia (Mistral, S3 og en til jeg ikke husker navnet på), Quinny (XL Freestyler og Zapp), Maclaren (Techno XT), Simo (Kombi og ren bagvogn) og Emmaljunga (Scooter). Det er vel ingen vogner som har vært absolutt bare bra, men noen har vært tilnærmet, og det har uansett gjort at jeg vet ganske godt hva jeg ser etter denne gangen og hva jeg velger å vektlegge/prioritere av egenskaper. Og noen av vognene nevnt over er det ikke et tema å vurdere i det hele tatt, blant annet OTH og Quinny.

Emmaljunga Scooter er en vogn jeg gjerne kan ha som sovevogn i barnehagen igjen, Maclaren gjerne som reisetrille. Bugaboo Bee også, men det er en veldig dyyyr reisetrille, steget veldig i pris siden 2008/2009z Lurer på hvordan den Scoot (?) til Stokke er, men vi får se. Det er ikke førsteprioritet med reisetrille og sovevogn riktig enda.

Å prøve like mye nå som da er helt uaktuelt. Heldigvis! :hilarious:
 
Takk for utfyllende svar!
Vi har stor bil og takboks oppå, så plass bør ikke være noe stort problem. :)
Skal undersøke hvor i nærheten den selges, og så dra og se på og prøve den. Dette var en vogn man ikke burde kjøpe brukt?
Vi hadde egentlig bestemt oss for nxt90f, men det er litt langt unna. Hvis de blir utsolgt for akkurat den modellen jeg vil ha i Strømstad må man til Karlstad. Det var vel 4 timer hver vei herfra. :bag: Man vil jo gjerne prøve den først selv om man sikkert kan bestille den på nærmeste butikk..

Dere bør ikke kjøpe vogn brukt, nettopp fordi man ikke har reklamasjonsrett om du skulle være uheldig. Vogna blir du å bruke så og si hver dag i ganske lang tid (helst i over flere år), så den bør være bra for at du skal ta sjansen å kjøpe brukt. Skal du bruke vogna som ei barnehagevogn, kan fint kjøpe brukt. Folk er garantert delt her, men etter mine erfaringer, og jeg har brukt 3 forskjellige vogner i løpet av "karrieren", så anbefaler jeg å kjøpe ny. Spesielt hvis du skal bruk vogna godt og ha den med overalt i verden.

I dag har jeg vognene Babyjogger City Elite og Cybex Priam. Jeg er fornøyd med dem begge, men jeg er mer fornøyd med Stokke Trailz.
Feks så er bagdelen til Stokke ganske stor i forhold til City Elite og Priam. Datteren min kunne fint ha brukt den til hun var godt over 8-9 måneder, men siden hun ville sitte og se ut, gikk vi over til sittedelen da hun var 7 måneder.
En annen ting som jeg likte godt med Stokke, var at jeg fint kunne ha bag og poser hengende på håndtaket i tillegg til koppholder og en sånn organizer uten noe problem. DET kan ikke man ikke ha på City Elite eller Priam. I tillegg har Stokke STORT baggasjerom som tåler opp til 10 kilo! Den ble brukt utrolig mye av både meg og andre barselmødre som ikke hadde så mye plass i sine vogner ;)

20161010_114658.jpg

Jeg må jo også nevne at vognbag og sittedelen sitter høyt oppe og det er en kjempefordel for de som er høy og de av oss som plages med ryggen. Bare se forskjellene på bilde. Bugaboo fra høyre, Urban Jungle (tror jeg), Stokke og Carerra (husker ikke helt navnet).

Hvis du bestemmer deg for å kjøpe Stokke, så anbefaler jeg deg å kjøpe parasollen som er til. Kallasjen går ikke så langt ned som en del andre merker kan (blant annet Cybex, Bugaboo osv). Jeg kjøpte også koppholderen og vinterkitet og det var jeg storfornøyd med.

Har du tenkt noe på å bruke bilstolen på vogna? Jeg brukte hvertfall bilstolen mye på vogna :)
 
Ah, glemte Babyjogger City. Den har vi også hatt. Som søskenvogn. Den var helt topp til det formålet. Brukte bare sittedelen, så vet ikke hvordan den er med bag, men en god trille som var uvurderlig på ferie feks.
 
Back
Topp