Hvilken vogn skal augustbabyen ha?

Her blir det emmaljunga. :)
 
Vi er helt blanke på dette med vogn. Utviklingen har gått så fort framover fra da vi var unge. Helst vil vi ha ei som tar opp minst mulig plass når den ikke er i bruk, og som kan gjøres om fra ligge til sitte (og tåle et tyngre barn etter hvert) så vi kan bruke den lenge. Det er mye "terreng" her, vi har ikke en gang bilvei opp til huset, men det skal rettes opp i løpet av sommeren. Jeg ser for meg noe sånt som Brio go eller smile. Det er enda god tid, vi kikker rundt etter gode tilbud.
Emmaljunga! ;)
 
Fulgte ikke med myggnetting hos oss :/
Så teit! Må sikkert kjøpe et universaltrekk, da. Tinkafu, for eksempel. Så at det fantes til sittedelen, men fant ikke til bag.
Ett tips; de regntrekkene som er originale babyjogger er (var, i hvert fall) nærmest hermetisk tette. Mulig det har blitt bedre, men selv med full lufting på vogna ble det veldig tett, så vi brukte det ikke.
 
Har tenkt på bugaboo donkey 2 (tvillingvogn). Den virker så praktisk med å slå godt sammen.
 
Så teit! Må sikkert kjøpe et universaltrekk, da. Tinkafu, for eksempel. Så at det fantes til sittedelen, men fant ikke til bag.
Ett tips; de regntrekkene som er originale babyjogger er (var, i hvert fall) nærmest hermetisk tette. Mulig det har blitt bedre, men selv med full lufting på vogna ble det veldig tett, så vi brukte det ikke.
Og det så jeg selvfølgelig rett etter jeg har funnet og bestilt regntrekk :/ da får jeg bare vente og se :) ble tipset om tinkafu, så kjøote det [emoji4]
 
Og det så jeg selvfølgelig rett etter jeg har funnet og bestilt regntrekk :/ da får jeg bare vente og se :) ble tipset om tinkafu, så kjøote det [emoji4]
Det kan godt hende at de har blitt bedre. :) kjøpte vår brukt, og deres barn ble vel født i 2009, så den var noen år. :)
 
Gjorde et første søk, og det er utrolig mange vogner til salgs på Finn og Facebook! Ser ut til å bli enkelt å finne en brukt, må bare finne ut av type og tilbehør først.
 
Vi har en emmaljunga edge duo fra storebror, men den er ganske gammel nå, en del knirkete og "lealaus" som vi sier her oppe. Så vil bytte den ut i en NXT90F [emoji7]
 
Noen som har erfaringer med Viper 4? Har aldri hørt om merket før, men syns den ene vogna er så fin [emoji85] Også er det jo en veldig fin pris da [emoji56]
 
Vi har en emmaljunga edge duo fra storebror, men den er ganske gammel nå, en del knirkete og "lealaus" som vi sier her oppe. Så vil bytte den ut i en NXT90F [emoji7]

Skikkelig kaksebaby [emoji12]. Heldige du og babyen! Vi kan ikke ta oss råd til sånt, for vi må kjøpe ny bil pga denne bebisen her [emoji56]
 
Vi har akkurat kjøpt ny bil.. Men nekter å bruke den vogna der mer [emoji23][emoji85]

Vår vogn er snart 12 år gammel, men alt er nyvasket, madrassen er ny, og understellet var nytt til forrigemann og er nesten ikke brukt, så føler ikke jeg kan tillate meg ny. Dessuten er det litt gøy å ha vogn i farger som ikke alle andre har...
 
Lurte også på å kjøpe den men den e jo så sykt dyr [emoji30]
Ja, stiv pris på den:inpain: Men slipper å kjøpe helt ny vogn når barna vil sitte andre veien:)
Og så orker jeg bare ikke en dårlig vogn, veldig kresen her:rolleyes:
 
Kjenner at jeg også er ganske kresen. Noen år siden sist jeg trillet, men jeg var veldig bevisst på hva jeg likte og ikke da, og jeg er nok minst like bevisst nå. Det koster, men det betyr sannelig mye også. Vi har jo ingen gammel vogn å ta i bruk heller, så må kjøpe ny. Sportsdel og understell kan jeg som sådan kjøpe brukt, men bagdel foretrekker jeg ny ifht madrass, gulp etc. Det er jo ikke engang anbefalt at søsken deler madrass fra vugge/seng, så jeg kjenner at jeg blir like «skeptisk» ifht bag.

Har fortsatt å surfe og lese meg opp de siste dagene, og selv om vognene koster hugg, så lander jeg nok på enten Stokke og Bugaboo. Da har jeg tatt hensyn til bagens størrelse, vognens vekt, hva vognen tåler av vekt fra barn og stelleveske mm., plass i handlekurv, brukervennlighet osvz

De aller største, gode bagene får man jo på klassiske vogner som Emmaljunga Mondial og Edge Duo, men jeg likte ikke slike tunge store vogner sist og ser ikke for meg at jeg vil like det nå heller. På Sørlandet er vi heller ikke prisgitt et klima der vognen må være eksepsjonelt god å trille i store mengder snø mm. Emmaljunga Super Viking har jeg sett på, men blitt avbefalt da både bag og sportsvogn angivelig er veldig smal og trang.

Et annet tips jeg har fått er forøvrig Britax Go Big. Verdt å ta en titt, men for egen del er jeg litt skeptisk til trinnløs regulering av rygg på sportsvognen. Og så selges den ikke så mange steder, og jeg vil gjerne prøvetrille/se vognen live før jeg bestemmer meg.
 
Back
Topp