Hvilken vogn skal augustbabyen ha?

Storebror vil være 2 år og 4 mnd når lille kommer. Så usikker på om jeg bør kjøpe søskenvogn! Har bugaboo buffalo i dag og veldig fornøyd med den. Tror vi fortsetter med bugaboo, så da blir det enten bugaboo donkey eller kanskje fox til lille.

Samme aldersforskjell som mine to eldste. Vi kjøpte en Babyjogger City Mini som vi brukte i tilfeller der det var behov for å kunne trille begge, feks på lange turer, i Dyrepaeken og på ferie. Den var helt super!
 
Veldig fin!! :D Men lurer på om sportsdelen også kan være vendt motsatt vei? Mot forelder/kjøreretning liksom?

Vurderer ellers Stokke, men synes det er for dyrt å kjøpe den ny, og ser mange skriver at det er tull med understell osv. Er det et vanlig problem egentlig?

Sportsdelen kan du ha begge veier ja :)
 
Samme aldersforskjell som mine to eldste. Vi kjøpte en Babyjogger City Mini som vi brukte i tilfeller der det var behov for å kunne trille begge, feks på lange turer, i Dyrepaeken og på ferie. Den var helt super!

Altså du brukte denne til eldstemann? Og hadde annen vogn til babyen?
 
Altså du brukte denne til eldstemann? Og hadde annen vogn til babyen?

Ja, dette var jo en tvillingtrille. Det er drøye 2 år mellom mine eldste, så denne brukte vi når der var behov for å trille begge to. Den har veldig god sovestilling/flat rygg, så passer for små barn sånn sett. Masse gode funksjoner, solskjerming mm. Kan også brukes med bagdel til baby, vi kjøpte den dog ikke før begge kunne sitte greit.
 
Jo hadde duovogn til baby, Maclaren paraplytrille til storebror og så en tvillingtrille etterhvert. Hadde den i et par år bare, til sist bare på ferie når man gjerne går langt eller er ute på tider av døgnet der både eldste og minste kanskje hadde behov for en dupp.
 
Storebror vil være 2 år og 4 mnd når lille kommer. Så usikker på om jeg bør kjøpe søskenvogn! Har bugaboo buffalo i dag og veldig fornøyd med den. Tror vi fortsetter med bugaboo, så da blir det enten bugaboo donkey eller kanskje fox til lille.

Jeg ville heller brukt da buffaloen til lille og kjøpt en billig søskenvogn brukt. Mange søskenvogn du kan kjøpe billig nye også - jollyroom hadde en fra beemoo som er overraskende god. Tror den het LA eller noe.
 
Vi har Emmaljunga Edge duo 2017 mod fra min første, den bruker jo han enda. Enda ikke byttet til sportsdel - men snart.

Har i tillegg Babyjogger mini GT som vi har liggende i bilen til handleturer.

Vi har også en helt ny Nordiccab explorer sykkel-ski-trille vogn.

Såå usikker om vi trenger søskenvogn. Blir 18 mnd mellom..

Emmaljungaen er jo den varmeste, og vil nok bli brukt på den minste når den kommer. God og stabil vogn.. men da må storebror bruke mini GT om han ska sove ute på høsten/vinteren (hvor lenge sover de lurer på dagen egentlig?). Vi bor i kalde nord, så det kommer til å bli kaldt..

Om vi ska trille tur her heime så kan vi jo bruke nordiccab, men det er ikke en vogn man tar med seg på butikken eller ferier..

Lurer på om det blir for råflott å kjøpe tvillingvogn.. syns de som har to sittedeler i bredden er så bred, mens de som har sittedeler på langs forran hverandre ser sååå rart ut! Blir ikke aktuelt..

Vi blir sikkert ende opp med å ha to vogner med på ferier og handleturer.. hvor gamle er de når de kan bruke ståbrett? Det er vel forskjellig...
 
Emmaljungaen er jo den varmeste, og vil nok bli brukt på den minste når den kommer. God og stabil vogn.. men da må storebror bruke mini GT om han ska sove ute på høsten/vinteren (hvor lenge sover de lurer på dagen egentlig?). Vi bor i kalde nord, så det kommer til å bli kaldt..
Min eldste sov på dagen til han var 4, yngste sluttet litt før han var 3. :)
Men veldig individuelt, vet om barn som slutter med lur før de er 2.
 
Jeg ville heller brukt da buffaloen til lille og kjøpt en billig søskenvogn brukt. Mange søskenvogn du kan kjøpe billig nye også - jollyroom hadde en fra beemoo som er overraskende god. Tror den het LA eller noe.

Ja, søskenvogn (om jeg kjøper) vil være brukt og ikke ny. Takk for tips! Ser også at bugaboo donkey har mye brukt på finn [emoji4]
 
Noen her som har prøvd Bugaboo Fox i butikk nå? De hadde enda ikke fått den inn sist jeg sjekket, og ikke fått karret meg ut igjen siden da.
 
Image1519133350.797253.jpg

Her er vogna mini skal bruke. Bare at det blir hardbag istedet for sportsdelen i begynnelsen.

Er storebror som bruker sportsdelen enda :)
 
Jeg har prøvd Bugaboo Fox i butikk. De har hvertfall fått den inn på Babyshop på Jessheim. Likten den veldig godt. Vi har eldre modell av Emmaljunga edge fra før, men den syns jeg er veldig tung. Har derfor bestemt meg for at jeg skal kjøpe en ny vogn. Det eneste jeg ikke likte med bugaboo fox var at jeg syns at det var liten plass under vognen til stelleveske osv. For oss står det mellom Stokke trailz og Bugaboo Fox. Syns stokke er fin da den har bag delen høyere opp enn andre vogner slik at man får god kontakt med barnet. Den har også romslig plass under og egne fester til stelleveske. Det største minuset med den at er det ikke er et eget søskenbrett til den slik at man evt må benytte universell søskenbrett som kanskje ikke passer så godt. Bugaboo fox har fester til søskenbrett som er tilpasset vognen som allerede sitter på som gjør det enkelt å feste det på og av alt ettersom. Bugaboo er også en vogn som det tar liten plass å oppbevare noe som passer bra for oss da vi bor i et lite rekkehus [emoji5] må prøve begge to en gang til før jeg klarer å bestemme meg. Flere som vurderer en av disse? [emoji5]
 
Jeg har prøvd Bugaboo Fox i butikk. De har hvertfall fått den inn på Babyshop på Jessheim. Likten den veldig godt. Vi har eldre modell av Emmaljunga edge fra før, men den syns jeg er veldig tung. Har derfor bestemt meg for at jeg skal kjøpe en ny vogn. Det eneste jeg ikke likte med bugaboo fox var at jeg syns at det var liten plass under vognen til stelleveske osv. For oss står det mellom Stokke trailz og Bugaboo Fox. Syns stokke er fin da den har bag delen høyere opp enn andre vogner slik at man får god kontakt med barnet. Den har også romslig plass under og egne fester til stelleveske. Det største minuset med den at er det ikke er et eget søskenbrett til den slik at man evt må benytte universell søskenbrett som kanskje ikke passer så godt. Bugaboo fox har fester til søskenbrett som er tilpasset vognen som allerede sitter på som gjør det enkelt å feste det på og av alt ettersom. Bugaboo er også en vogn som det tar liten plass å oppbevare noe som passer bra for oss da vi bor i et lite rekkehus [emoji5] må prøve begge to en gang til før jeg klarer å bestemme meg. Flere som vurderer en av disse? [emoji5]

Ja, jeg vurderer akkurat disse to, og selv om jeg ikke har fått sett Fox irl enda, så heller jeg mer og mer mot Trailz. Av samme årsaker som deg, og det er synd Fox har fått mindre hjul enn hva Buffalo hadde. Den er også veldig lav. Har hatt Bugaboo tidligere, da Cameleon, og var veldig fornøyd altså, men det er noe med hele designet, høyden, størrelsen på bagen osv som drar meg mot Trailz denne gangen. Hadde Stokke Xplory en gang i tiden også, og foruten den stangen som havner mellom bena på barnet når det er vendt mot deg i sportsvogn, så likte vi den veldig godt. Det er jo et «problem» som har blitt borte med Trailz, i tillegg til terrenghjuø.
Xplory kommer også i ny og forbedret utgave denne våren forøvrig, ca april. Med blant annet større bagdel. Blir spennende å se.
 
Ja det blir det. [emoji5] må ha med samboer neste gang jeg skal se på å høre hva han syns [emoji5] ikke lett å bestemme seg! [emoji5]
 
Jeg har prøvd Bugaboo Fox i butikk. De har hvertfall fått den inn på Babyshop på Jessheim. Likten den veldig godt. Vi har eldre modell av Emmaljunga edge fra før, men den syns jeg er veldig tung. Har derfor bestemt meg for at jeg skal kjøpe en ny vogn. Det eneste jeg ikke likte med bugaboo fox var at jeg syns at det var liten plass under vognen til stelleveske osv. For oss står det mellom Stokke trailz og Bugaboo Fox. Syns stokke er fin da den har bag delen høyere opp enn andre vogner slik at man får god kontakt med barnet. Den har også romslig plass under og egne fester til stelleveske. Det største minuset med den at er det ikke er et eget søskenbrett til den slik at man evt må benytte universell søskenbrett som kanskje ikke passer så godt. Bugaboo fox har fester til søskenbrett som er tilpasset vognen som allerede sitter på som gjør det enkelt å feste det på og av alt ettersom. Bugaboo er også en vogn som det tar liten plass å oppbevare noe som passer bra for oss da vi bor i et lite rekkehus [emoji5] må prøve begge to en gang til før jeg klarer å bestemme meg. Flere som vurderer en av disse? [emoji5]

Heller veldig mot Stokke trailz her også :) Ikke noe som er bestemt enda, men den står øverst på lista per i dag :)
 
Back
Topp