Hvilken vogn skal augustbabyen ha?

Har en TFK joggster twist fra storebror, har kjøpt ny madrass til baggen i dag. Er veldig fornøyd med den på vinterføre, og det trengs her vi bor.
 
Her blir det Stokke Trailz. Liker alt ved vognen, og utrolig fin høyde som passer både meg og far. Vi er også veldig glade i litt moderne design, og da var denne midt i blinken. For ikke å snakke om den fine kurven under
 
Emmaljunga edge duo med outdoor understell er nå bestilt... Har lest opp og ned og frem og tilbake :p Sett på stokke trailz, og den nye bugaboo fox osv osv, men faller tilbake på edge hele tiden. Synes den er pen å se på, og vll passe oss best da vi bor på landet så den må tåle det meste av underlag. Den er vel tung, men det tåler vi, og da innbiller jeg meg at den er stødigere også :p
 
Har hengt meg litt opp i Stokke Trailz på forhånd, synes den virker veldig grei. Liker at den er så høy, vonde rygger liker ikke å bøye seg. Men vi må nesten ta et skikkelig butikkbesøk og prøve å trille, slå sammen og se på tilgjengelig ekstrautstyr til de forskjellige vognene. For ikke å snakke om kompatibilitet med bilseter.

Tenk så fint og oversiktlig hvis noen hadde lagd en oversikt over de 3-5 sikreste og mest brukte bilsetene, videre plottet inn hvilke vogner de er kompatible med, pluss/minus for alle vognene, mål sammenslått og montert, tilgjengelig ekstrautstyr osv osv.
Kunne fint funnet på å lage noe slikt, er litt regneark-gal innimellom. :joyful: Men har ikke helt oversikten i denne jungelen enda.
 
Har hengt meg litt opp i Stokke Trailz på forhånd, synes den virker veldig grei. Liker at den er så høy, vonde rygger liker ikke å bøye seg. Men vi må nesten ta et skikkelig butikkbesøk og prøve å trille, slå sammen og se på tilgjengelig ekstrautstyr til de forskjellige vognene. For ikke å snakke om kompatibilitet med bilseter.

Tenk så fint og oversiktlig hvis noen hadde lagd en oversikt over de 3-5 sikreste og mest brukte bilsetene, videre plottet inn hvilke vogner de er kompatible med, pluss/minus for alle vognene, mål sammenslått og montert, tilgjengelig ekstrautstyr osv osv.
Kunne fint funnet på å lage noe slikt, er litt regneark-gal innimellom. :joyful: Men har ikke helt oversikten i denne jungelen enda.
Tja; Maxi Cosi, BeSafe og Recaro regnes jo som vinnere hva gjelder bilstoler. Særlig de to første kan være kompatible med mange vogner via adapter. Til Stokke Trailz vil BeSafe passe uten adapter.

Hvilken bilstol dere bør velge, avhenger av hvordan den er plassert i bilen. Noen biler skrår mye mer i setene og noen bilstoler/baser vil være mindre egnet. Dette kan dere få hjelp til på en skikkelig utstyrsbutikk til å prøve ut. Evt kan dere Google litt ifht bilen dere har, flere steder har jeg sett at det står hvilke biler en stol passer i og ikke.

Vi har Audi og de fleste passer, vi kan også regulere hvor mye setene skrår både i sete og rygg. Her tror jeg ganske sikkert vi går for Stokke Trailz og BeSafe Modular, der den samme isofix basen kan brukes både til babysete og neste størrelse barnestol.
 
Skulle ønske vi hadde større bil.. Da hadde lett blitt en emmaljunga på oss..
 
Da var vi innom i går og fikk se forskjellen på Bugaboo og Emmaljunga sin tvillingvogn. Det blir helt klart Bugaboo sin da denne er sykt mer praktisk å legge sammen godt osv enn andre tvillingvogner :)
 
Vi var å fikk i oss en Stokke Trailz igår.:) Den ble kjøpt høsten 2017, og er nesten ikke brukt!:D Følte vi gjorde et skikkelig kupp på den vogna, ettersom vi fikk den for 9000 og med masse tilleggsutstyr.. Tror jeg kom frem til at vi sparte mellom 3 og 5 tusen kroner.. Så nå gleder jeg meg vilt og hemningsløst til baby D kommer i august <3
 
Gratulerer med vognkjøp - stas!
 
Vi er helt blanke på dette med vogn. Utviklingen har gått så fort framover fra da vi var unge. Helst vil vi ha ei som tar opp minst mulig plass når den ikke er i bruk, og som kan gjøres om fra ligge til sitte (og tåle et tyngre barn etter hvert) så vi kan bruke den lenge. Det er mye "terreng" her, vi har ikke en gang bilvei opp til huset, men det skal rettes opp i løpet av sommeren. Jeg ser for meg noe sånt som Brio go eller smile. Det er enda god tid, vi kikker rundt etter gode tilbud.

Jeg hadde Brio smile til min første og den ble byttet ut raskt etter at vi tok i bruk sittedelen da den er kort i ryggen og har lite demping... men mulig de nyere versjonene er bedre[emoji846]
Har nå Emmaljunga super viking til han på 1,5 og er kjempe fornøyd! Skal bruke den til babyen og som søskenvogn senere[emoji2]
 
Flere som har kommet lenger i prosessen? Det har ikke jeg, men tenker at jeg evt. må undersøke igjen snart og bestille hvis det er bestillingstid, plutselig går tiden ... Er inne i en periode der jeg vipper veldig ifht hva jeg vil ha, jeg som trodde jeg hadde landet, så gudane vet hva det ender opp med. o_O
 
Flere som har kommet lenger i prosessen? Det har ikke jeg, men tenker at jeg evt. må undersøke igjen snart og bestille hvis det er bestillingstid, plutselig går tiden ... Er inne i en periode der jeg vipper veldig ifht hva jeg vil ha, jeg som trodde jeg hadde landet, så gudane vet hva det ender opp med. o_O
Er fortsatt helt i oppstarten føler jeg. Har kartlagt hvilke hjul og hvilken farge jeg vil ha på Stokke Trailz, og hva den fulle prisen blir som ny slik at jeg kan sammenligne hvis det dukker opp et tilbud. Men jeg har 7 andre vogner på lista som jeg ikke har startet på å kartlegge engang!
 
Litt vemodig, men godt at jeg er ferdig med dette :)
 
Er fortsatt helt i oppstarten føler jeg. Har kartlagt hvilke hjul og hvilken farge jeg vil ha på Stokke Trailz, og hva den fulle prisen blir som ny slik at jeg kan sammenligne hvis det dukker opp et tilbud. Men jeg har 7 andre vogner på lista som jeg ikke har startet på å kartlegge engang!

Hahaha!

Jeg tror gaaanske sikkert at jeg ender opp med Trailz, faller hele tiden tilbake på den, av flere årsaker. Men snuser bittelitt på Bugaboo igjen, dog slo jeg det egentlig nettopp fra meg siden det ikke finne adapter til BeSafe bilstol til den, som er bilstolen vi har landet på, igjen av flere årsaker, men bl.a komfort og hvor godt setet passer i bilen.
 
Har bestemt at det ikke blir ny vogn på oss, siden vi kjøpte ny ifjor (emmaljunga edge duo 2017). Spørsmålet er bare om vi skal ha søskenvogn. Da blir det isåfall kjøpt brukt..
 
Har eeegentlig bestemt meg for Stokke Trailz, men synes den blir så dyr.. :-( Har kommet over Britax Smile 2, brukt til en god pris, og synes vel i grunn at den ser grei ut. Er jo hvertfall 1/5 av prisen på Stokke.
Britaxen tror jeg er litt mindre, men sittedelen på Stokke er vel heller ikke veldig stor? Antar å få en stor unge, jeg var 4,4kg + 56cm selv, men det bør jo absolutt ikke stemme. Men tenker da at det er dumt hvis vognen fort blir for liten.

Noen her som har erfaringer med evt Britax Smile 2? _249909349.jpg
 
Har eeegentlig bestemt meg for Stokke Trailz, men synes den blir så dyr.. :-( Har kommet over Britax Smile 2, brukt til en god pris, og synes vel i grunn at den ser grei ut. Er jo hvertfall 1/5 av prisen på Stokke.
Britaxen tror jeg er litt mindre, men sittedelen på Stokke er vel heller ikke veldig stor? Antar å få en stor unge, jeg var 4,4kg + 56cm selv, men det bør jo absolutt ikke stemme. Men tenker da at det er dumt hvis vognen fort blir for liten.

Noen her som har erfaringer med evt Britax Smile 2? Vis vedlegget 248664
Oi, er den virkelig under 2500 kr? Da kan man jo kjøpe mange vogner istedenfor den ene! Visste ikke at prisforskjellene var så enorme.

Shit, så ikke før nå at du skrev brukt. Men stor forskjell uansett da!
 
Oi, er den virkelig under 2500 kr? Da kan man jo kjøpe mange vogner istedenfor den ene! Visste ikke at prisforskjellene var så enorme.

Jaa! Veldig forskjell. Jeg har liksom regnet med å få kjøpt en brukt Stokke og bilstol til 10-12.000-ish med ekstrautstyret jeg ønsker meg, men så ligger britaxen ute til 3000.. så fikk noe å tenke på nå!
Tror ikke den lokale baby-butikken har Britax så jeg får testet.
 
Back
Topp