Har eeegentlig bestemt meg for Stokke Trailz, men synes den blir så dyr.. :-( Har kommet over Britax 2, brukt til en god pris, og synes vel i grunn at den ser grei ut. Er jo hvertfall 1/5 av prisen på Stokke.
Britaxen tror jeg er litt mindre, men sittedelen på Stokke er vel heller ikke veldig stor? Antar å få en stor unge, jeg var 4,4kg + 56cm selv, men det bør jo absolutt ikke stemme. Men tenker da at det er dumt hvis vognen fort blir for liten.
Noen her som har erfaringer med evt Britax 2? Vis vedlegget 248664
Jeg blir litt skeptisk jeg når vognen er SÅ billig, knegg. Da blir jeg litt sånn "hvorfor er den SÅ billig", er det en vogn de ikke får solgt eller er det fordi den ikke har like god kvalitet osv. osv. Den ser fin ut, men umiddelbart så ser den også veldig liten ut, både i bag- og sportsdel, uten at jeg kan uttale meg noe mer enn ut fra bildet. Den ser også litt smal og spinkel ut i understellet.
Føyer til: Nå googlet jeg, og jeg ser den kommer godt ut i test, men at den blir oppgitt å være smal (som noe positivt, hvilket jeg personlig ikke er så fan av hva gjelder sittedelen fordi det fort blir trangt med vinterklær og vognpose) og at den er kort i ryggen - og dertil heller ikke anbefalt til mer enn 2 års alder pga det også er trangt mellom sittedel og sikkerhetsbøyle.
Edit: Bagdelen er også 6 cm kortere enn mange andre bager på markedet, som vil si at den ikke kan brukes like lenge, og at det fort blir trangt for en 4-5-6 mnd gammel baby med klær og vinterpose. Det synes jeg at er litt vel tidlig tidspunkt å gå over til ren sportsvogn, men her er det jo smak og behag.
Hilsen faktafreaken som er ganske sær ...
Men ja, jeg synes absolutt vognen ser bra ut sånn ved første øyekast, og smaken er som baken. Behovene også.
Last edited: