Hvilken vogn skal augustbabyen ha?

Har eeegentlig bestemt meg for Stokke Trailz, men synes den blir så dyr.. :-( Har kommet over Britax Smile 2, brukt til en god pris, og synes vel i grunn at den ser grei ut. Er jo hvertfall 1/5 av prisen på Stokke.
Britaxen tror jeg er litt mindre, men sittedelen på Stokke er vel heller ikke veldig stor? Antar å få en stor unge, jeg var 4,4kg + 56cm selv, men det bør jo absolutt ikke stemme. Men tenker da at det er dumt hvis vognen fort blir for liten.

Noen her som har erfaringer med evt Britax Smile 2? Vis vedlegget 248664

Jeg blir litt skeptisk jeg når vognen er SÅ billig, knegg. Da blir jeg litt sånn "hvorfor er den SÅ billig", er det en vogn de ikke får solgt eller er det fordi den ikke har like god kvalitet osv. osv. Den ser fin ut, men umiddelbart så ser den også veldig liten ut, både i bag- og sportsdel, uten at jeg kan uttale meg noe mer enn ut fra bildet. Den ser også litt smal og spinkel ut i understellet.

Føyer til: Nå googlet jeg, og jeg ser den kommer godt ut i test, men at den blir oppgitt å være smal (som noe positivt, hvilket jeg personlig ikke er så fan av hva gjelder sittedelen fordi det fort blir trangt med vinterklær og vognpose) og at den er kort i ryggen - og dertil heller ikke anbefalt til mer enn 2 års alder pga det også er trangt mellom sittedel og sikkerhetsbøyle.

Edit: Bagdelen er også 6 cm kortere enn mange andre bager på markedet, som vil si at den ikke kan brukes like lenge, og at det fort blir trangt for en 4-5-6 mnd gammel baby med klær og vinterpose. Det synes jeg at er litt vel tidlig tidspunkt å gå over til ren sportsvogn, men her er det jo smak og behag.

Hilsen faktafreaken som er ganske sær ...

Men ja, jeg synes absolutt vognen ser bra ut sånn ved første øyekast, og smaken er som baken. Behovene også.
 
Last edited:
Haha, jeg så heller ikke at du skrev vognen du så på var brukt før nå ...
 
Har eeegentlig bestemt meg for Stokke Trailz, men synes den blir så dyr.. :-( Har kommet over Britax Smile 2, brukt til en god pris, og synes vel i grunn at den ser grei ut. Er jo hvertfall 1/5 av prisen på Stokke.
Britaxen tror jeg er litt mindre, men sittedelen på Stokke er vel heller ikke veldig stor? Antar å få en stor unge, jeg var 4,4kg + 56cm selv, men det bør jo absolutt ikke stemme. Men tenker da at det er dumt hvis vognen fort blir for liten.

Noen her som har erfaringer med evt Britax Smile 2? Vis vedlegget 248664

Vi landet på Britax Smile 2 etter mye frem og tilbake. Testet på kusines baby - veldig fornøyd!

Vi valgte den fordi den passer i min lille bil, tar liten plass i leiligheten, funker god på grusføre, lett å trille generelt, lite "dill" og sportsdelen kan vende begge veier. Prisen gjorde valget lett da, i tillegg kjøpte vi med bilstol og litt annet inkludert.

Men jeg er førstegangs og har null peiling da!
 
Vi landet på Britax Smile 2 etter mye frem og tilbake. Testet på kusines baby - veldig fornøyd!

Vi valgte den fordi den passer i min lille bil, tar liten plass i leiligheten, funker god på grusføre, lett å trille generelt, lite "dill" og sportsdelen kan vende begge veier. Prisen gjorde valget lett da, i tillegg kjøpte vi med bilstol og litt annet inkludert.

Men jeg er førstegangs og har null peiling da!

Takk for svar! Hjelper med alle slags erfaringer, dere har jo valgt vogna også [emoji4] noen skulle se på den i dag, så krysser fingrene for at de ikke skal ha den [emoji85][emoji1441]
 
Jeg har egentlig skrivd her før at vi skulle beholde vognen fra første, som er en Stokke Trailz. Men ombestemte oss og har kjøpt en brukt Bugaboo donkey :) så skal vi dessverre selge Stokke vognen :( valgte å kjøpe vognen siden den kan være søskenvogn og slås sammen til enkelt vogn. :)
 
Følger med på vogntråd inne på generelt forum, og virker som om at det er vanlig å ha mange vogner samtidig. Har dere tenkt å ha flere?
 
Følger med på vogntråd inne på generelt forum, og virker som om at det er vanlig å ha mange vogner samtidig. Har dere tenkt å ha flere?

Holy moly, fleire der inne hadde jo 4 forskjellige vogner o_O Eg har tenkt å "berre" ha ei vogn første året (med bag og sportsdel), og så kanskje då supplere med ei trille som tar mindre plass (til ferieturar, ol).
 
Følger med på vogntråd inne på generelt forum, og virker som om at det er vanlig å ha mange vogner samtidig. Har dere tenkt å ha flere?

Vi har egentlig bare hatt én vogn. Da vi var på ferie på Hawaii, orket vi ikke dra med oss vognen, pga fare for ødeleggelse på flyet. Kjøpte da en trille mens vi var på ferie, og utrolig nok overlevde den reisen hjem. Men har ikke hatt behov for den her hjemme...
 
Følger med på vogntråd inne på generelt forum, og virker som om at det er vanlig å ha mange vogner samtidig. Har dere tenkt å ha flere?

Skal ha 2; regelrett fordi hovedvognen ble for svær til å ha i bilen hele tiden. Var enten en vogn ekstra eller ny bil :p Skal bruke babyjoggeren på reise og bilturer, den andre hjemme.
 
Har en emmaljunga mondial de luxe etter førstemann så har jeg kjøpt en bugaboo donkey2 som søskenvogn. Siden det bare blir 17 mnd mellom di trenge jeg en vogn hvor jeg får begge med meg og emmaljungaen brukes til sove vogn atm :)
 
Følger med på vogntråd inne på generelt forum, og virker som om at det er vanlig å ha mange vogner samtidig. Har dere tenkt å ha flere?

Det er nok veldig vanlig å ha en hovedvogn og en reisetrille. Senere bytter man kanskje ut hovedvognen med en vogn som egner seg aller best som sovevogn i bhg og bruker trillen eller en litt mindre vogn ved behov ellers. Men mer enn det vil jeg ikke påstå er veldig vanlig.

Vi hadde tre vogner på det meste, men det var da inkl søskenvogn i den perioden vi brukte det.
 
Hadde bare en i starten til storebror en tfk, veldig fornøyd med den. Kjøpte en billig brukt tfk for å ha som sovevogn i barnehagen. Når han ble to kjøpte vi en babyjogger city mini for å ha en mindre vogn med på ferie.

Har aldri hatt behov for flere.
 
Følger med på vogntråd inne på generelt forum, og virker som om at det er vanlig å ha mange vogner samtidig. Har dere tenkt å ha flere?
Nja. Sist hadde vi én stor som var god å trille i snø med, og en mindre som lett fikk plass i bilen. Hadde mindre bil da, så fikk ikke plass til den svære Bassonvogna.
Nå blir det kun én vogn frem til hun begynner i barnehagen.
 
Førstegangsfødende og synes vognjungelen er veldig stor. Lurer på om dere har noen tips til evt vogn? Har sett på tok, mb og babyjogger, men er litt usikker på hvordan de vil fungere på føret vi har.

Vi bor landlig til uten asfaltert vei, så kommer nok til å gå mye på grusvei og snø (vi bor i Hedmark og har masse snø om vinteren, som er lang). Men vi har også hunder og hundebur, så den må kunne ha plass i bagasjerommet. Er redd for at bagdelen kommer til å bli for liten når lille er 5-6 mnd i desember/januar og det er midt på kaldeste vinteren. Håpet er jo også at den kan brukes som joggevogn etterhvert også, da vi ikke er stinn av gryn og har ikke lyst til å ha så mange forskjellige... Noen som har noe tips?
 
Førstegangsfødende og synes vognjungelen er veldig stor. Lurer på om dere har noen tips til evt vogn? Har sett på tok, mb og babyjogger, men er litt usikker på hvordan de vil fungere på føret vi har.

Vi bor landlig til uten asfaltert vei, så kommer nok til å gå mye på grusvei og snø (vi bor i Hedmark og har masse snø om vinteren, som er lang). Men vi har også hunder og hundebur, så den må kunne ha plass i bagasjerommet. Er redd for at bagdelen kommer til å bli for liten når lille er 5-6 mnd i desember/januar og det er midt på kaldeste vinteren. Håpet er jo også at den kan brukes som joggevogn etterhvert også, da vi ikke er stinn av gryn og har ikke lyst til å ha så mange forskjellige... Noen som har noe tips?

Jeg hadde valgt TFK til deres bruk. Den er meget stabil og god, bagen er relativt romslig og den har håndbrems, noe som er ypperlig til jogging (og forøvrig). Goood plass i sportsdelen når den tid kommer og tilnærmet helt flat liggestilling. Gode stabile hjul mm. Absolutt en flott vogn! Har hatt den selv, og det eneste minuset med den er at sportsdelen ikke kan snus begge veier, men det er sjelden noe du får når du trenger en vogn med tre hjul og den skal oppfylle de andre kravene deres. MB hadde jeg ikke valgt, liten bag. Babyjogger kjenner jeg ikke. Jeg slår altså et slag for TFK. Jeg kjøper antakelig en brukt, komplett TFK av en venninne for å kunne bruke sportsvognen når den tid kommer, for vi var så fornøyd med TFK sist.

Mulig den har et annet navn nå, men den het Joggster Twist i 2008.

Edit: Ser ut som det er den som heter TFK Joggster Adventure nå.
 
Back
Topp