Hvilken vogn skal augustbabyen ha?

Fant ein me ska see på i morgen .Emmaljunga Edge outdoor lounge grey. 2016modell med bag, sittedel, fottrekk. Myggnett, regntrekk til 5000kr. Usikker på fargen veldig fin, men om det er så praktisk med grå.
Prisen er vel ganske fair?

Grå er jo veldig i vinden for tiden, passer med det meste. Er den litt melert og/eller ikke for lys, er det en veldig takknemlig farge.
 
Lagt ut ene vognen på Finn, så får vi se om den blir solgt for prisen jeg har lagt den ut til :) Tenker da bruke mini GT til bagen ikke kan brukes lenger og så ser vi an behovet. Får vi for eksempel en unge som er glad i verden og/eller bæresjalet så er jo ikke en annen vogn nødvendig ;)
 
Fant ein me ska see på i morgen .Emmaljunga Edge outdoor lounge grey. 2016modell med bag, sittedel, fottrekk. Myggnett, regntrekk til 5000kr. Usikker på fargen veldig fin, men om det er så praktisk med grå.
Prisen er vel ganske fair?
Åå! Høres ikkje dumt ut!!
Syns grå er knallfint jeg da!
Og 5000 er ikke gale i det heiletatt.
Glede meg til å høre avgjørelsen din i morgen :) lykketil!
 
Godt spørsmål. Alt som var bra bare forsvinner
emoji52.png
Mmm..
Merkelig..ska du ha helt nye
Åå! Høres ikkje dumt ut!!
Syns grå er knallfint jeg da!
Og 5000 er ikke gale i det heiletatt.
Glede meg til å høre avgjørelsen din i morgen :) lykketil!
Takk takk! Ja hadde svært deilig å få i boks men nå fant jeg en diger salgsgruppe en viss plass på nettet. Spennende å se hva som er det og. Ja men drar å ser. Litt skeptisk til å ha vogn i huset så tidlig .
 
Lagt ut ene vognen på Finn, så får vi se om den blir solgt for prisen jeg har lagt den ut til :) Tenker da bruke mini GT til bagen ikke kan brukes lenger og så ser vi an behovet. Får vi for eksempel en unge som er glad i verden og/eller bæresjalet så er jo ikke en annen vogn nødvendig ;)

Hvilken vogn er det du selger?
 
Phil and Teds smart lux :) Egentlig fornøyd, men blir for lang sammenlagt i bilen dessverre.

Aha! Ja, jeg må gå litt i meg sjæl her. Ser ut til at jeg blir nødt til å få meg egen bil ganske snart, har vel egentlig bestemt meg for å lease, men da spørs det om ikke det blir en fhv liten bil, enten en Golf eller noe. Jeg må sjekke ut muligheter. Ideelt sett skulle jeg vel hatt en Touran, men den finnes ikke i hverken hybrid eller 4-hjulstrekk enda, dessverre. Hmmm. Må i tenkeboksen, ifht vogn i alle fall og plass.
 
Aha! Ja, jeg må gå litt i meg sjæl her. Ser ut til at jeg blir nødt til å få meg egen bil ganske snart, har vel egentlig bestemt meg for å lease, men da spørs det om ikke det blir en fhv liten bil, enten en Golf eller noe. Jeg må sjekke ut muligheter. Ideelt sett skulle jeg vel hatt en Touran, men den finnes ikke i hverken hybrid eller 4-hjulstrekk enda, dessverre. Hmmm. Må i tenkeboksen, ifht vogn i alle fall og plass.
Toyota har flere hybrid-biler hvor du har plass til vogn og barn
 
Aha! Ja, jeg må gå litt i meg sjæl her. Ser ut til at jeg blir nødt til å få meg egen bil ganske snart, har vel egentlig bestemt meg for å lease, men da spørs det om ikke det blir en fhv liten bil, enten en Golf eller noe. Jeg må sjekke ut muligheter. Ideelt sett skulle jeg vel hatt en Touran, men den finnes ikke i hverken hybrid eller 4-hjulstrekk enda, dessverre. Hmmm. Må i tenkeboksen, ifht vogn i alle fall og plass.

Ja.. Er ikke mye man får plass til i en Toyota Yaris når man allerede må ha hundebur (heldigvis ikke det største) :p
 
Toyota har flere hybrid-biler hvor du har plass til vogn og barn

Takk for tips. Jeg er dog ikke så begeistret for Toyota. Har ikke eid selv, men kjørt flere varianter i jobb. Generelt kan man vel si at jeg styrer litt unna asiatiske biler, jeg er litt audiot, godt vant, og foretrekker det mer sportslige og europeisk produserte. :oops:

Peugeot er også helt uaktuelt, forøvrig. Veldig dårlig erfaring. Og Citrôen.

Jeg har lyst på en Audi, VW, Volvo eller BMW tror jeg. Hvis jeg kan ha råd til det. Er så godt kjent med folka på Audi/VW her i byen også, så det føles trygt.
 
Takk for tips. Jeg er dog ikke så begeistret for Toyota. Har ikke eid selv, men kjørt flere varianter i jobb. Generelt kan man vel si at jeg styrer litt unna asiatiske biler, jeg er litt audiot, godt vant, og foretrekker det mer sportslige og europeisk produserte. :oops:

Peugeot er også helt uaktuelt, forøvrig. Veldig dårlig erfaring. Og Citrôen.

Jeg har lyst på en Audi, VW, Volvo eller BMW tror jeg. Hvis jeg kan ha råd til det. Er så godt kjent med folka på Audi/VW her i byen også, så det føles trygt.
Volvo har også hybrider, men ladbare tror jeg. Og en annen prisklasse vel...
Kan hende du må gå for noe litt annet disse første årene i ny livssituasjon enn du helst vil ift økonomi...
VW kommer vel med fler hybrider utover tror jeg
 
Volvo har også hybrider, men ladbare tror jeg. Og en annen prisklasse vel...
Kan hende du må gå for noe litt annet disse første årene i ny livssituasjon enn du helst vil ift økonomi...
VW kommer vel med fler hybrider utover tror jeg
Ja, absolutt. Jeg får undersøke litt nærmere. Når jeg evt får farsarv, så er ikke økonomi et problem, men det er en del praktisk som skal i orden før de pengene står på konto. Vi får bare se, finner nok ut av det. Alle de store produsentene er jo veldig på hybrid og elektrisitet nå, så det kommer mer og mer. Ren elbil tør jeg ikke ha som eneste bil, jeg orker ikke å stresse med ladestasjoner og ikke kunne kjøre til Oslo eller på dagstur til Danmark uten å måtte forholde meg til lading, sette av tid osv,
 
Aha! Ja, jeg må gå litt i meg sjæl her. Ser ut til at jeg blir nødt til å få meg egen bil ganske snart, har vel egentlig bestemt meg for å lease, men da spørs det om ikke det blir en fhv liten bil, enten en Golf eller noe. Jeg må sjekke ut muligheter. Ideelt sett skulle jeg vel hatt en Touran, men den finnes ikke i hverken hybrid eller 4-hjulstrekk enda, dessverre. Hmmm. Må i tenkeboksen, ifht vogn i alle fall og plass.

Husker ikke hva slags vogn du ville ha, men jeg/vi har Mitsubishi outlander phev, som vi leaser. Fornøyd med bilen (utenom en del plingelyder en blir vant med), og har bra med plass til Stokke trailz med bag i bagasjerommet. Har et stort bilsete til 6-åringen, men med babysete blir det ikke mye plass til noen i midten. Vi leaser til en god pris synes nå jeg. Vi ville ikke kjøpe noe da det er mye utvikling blant hybrid og elbiler [emoji4] god å kjøre og god oversikt.
 
Husker ikke hva slags vogn du ville ha, men jeg/vi har Mitsubishi outlander phev, som vi leaser. Fornøyd med bilen (utenom en del plingelyder en blir vant med), og har bra med plass til Stokke trailz med bag i bagasjerommet. Har et stort bilsete til 6-åringen, men med babysete blir det ikke mye plass til noen i midten. Vi leaser til en god pris synes nå jeg. Vi ville ikke kjøpe noe da det er mye utvikling blant hybrid og elbiler [emoji4] god å kjøre og god oversikt.

Ja, leasing har jeg landet på at pt er det beste for meg. Det inkl. forsikringer blant annet og det holder meg litt oppdatert, at jeg ikke kjører gammel bil, samt at en får hjelp hvis noe skal skje. Greit når man ikke har direkte PEILING på bil. Tror jeg kommer best ut av det på den måten her og nå.
 
Jeg har vært og prøvetrillet og lagt sammen vogner mm i dag. Jeg var nesten 100 % sikker på Stokke Trailz, men nå er jeg i tvil igjen. Jeg fikk se Bugaboo Fox live, og likte den godt - den er høyere enn tidligere Bugaboo var og virket veldig stabil mm. Eneste jeg er usikker på er hjulene, at de er punkteringsfrie. Skulle gjerne hatt lufthjul slik som på Buffalo. Ellers virket størrelsen grei. Minus for at det fortsatt er sabla trangt og klønete å komme til handlekurven, synes jeg.
Til sist fikk jeg sett på et par Emmaljunga, og det falt jeg helt klart mest for Emmaljunga NXT90F sitt understell. Det var dårlig med hjelp i butikken, så jeg fikk ikke sett sittedelen og bagen på understellet, men jeg fikk se sportsvogndelen på NXT60. 90 er vel bredere, og 90F enda romsligere, eller? Som sagt dårlig med hjelp i den butikken, men jeg falt for trillekomforten. Likte også godt det ene understellet til Mondial/Edge med svinghjul, men jeg synes generelt at vognen blir tung og ruver litt i overkant mye.

Neida så joda, da så.

:wideyed::woot::wacky:
 
Det jeg imidlertid er helt sikker på at jeg SKAL ha, er Bugaboo Bee som reisetrille/kjøpesentervogn ol. Liten og nett, og den kommer også med bag til baby nå. Lurte nesten på om jeg bare skulle bestille den og i verste fall ha den i starten hvis jeg ikke klarer å lande hovedvogn. Haha. Jeg må ha noe annet i tillegg, Bee er ikke solid nok og hjulene duger ikke i mye snø eller terreng, men den hadde gjort nytta i begynnelsen altså. Hmmm. Har hatt trillen før altså, så jeg vet det er en super reisetrille, derfor jeg er så bestemt på den. Alternativet er McLaren, men den er ikke like nyfødtvennlig som Bee.

Bugaboo Fox må bestilles ila kort tid hvis jeg skal ha den, vogner allerede bestilt leveres først i juni og i juli sender de visst ikke ut vogner. Men jeg kunne bestille og la være betale, så bandt jeg meg heller ikke til å kjøpe. Spørs om ikke det er lurt å gjøre, og bruke tiden frem til den kommer på å bestemme seg. Jeg vet da søren. Jeg er mer forvirra nå enn da jeg stod opp i dag.
 
Det jeg imidlertid er helt sikker på at jeg SKAL ha, er Bugaboo Bee som reisetrille/kjøpesentervogn ol. Liten og nett, og den kommer også med bag til baby nå. Lurte nesten på om jeg bare skulle bestille den og i verste fall ha den i starten hvis jeg ikke klarer å lande hovedvogn. Haha. Jeg må ha noe annet i tillegg, Bee er ikke solid nok og hjulene duger ikke i mye snø eller terreng, men den hadde gjort nytta i begynnelsen altså. Hmmm. Har hatt trillen før altså, så jeg vet det er en super reisetrille, derfor jeg er så bestemt på den. Alternativet er McLaren, men den er ikke like nyfødtvennlig som Bee.

Bugaboo Fox må bestilles ila kort tid hvis jeg skal ha den, vogner allerede bestilt leveres først i juni og i juli sender de visst ikke ut vogner. Men jeg kunne bestille og la være betale, så bandt jeg meg heller ikke til å kjøpe. Spørs om ikke det er lurt å gjøre, og bruke tiden frem til den kommer på å bestemme seg. Jeg vet da søren. Jeg er mer forvirra nå enn da jeg stod opp i dag.

Vogn er vanskelig! Jeg hadde nesten rebestemt meg fra Stokke trailz til Britax smile2 pga pris, men jeg sammenlignet dem i butikk, og da vant trailz. Så ble den selv om den er en del dyrere. IMG_6900.JPG

Hvis de har flere av vognene du vil ha så kan man jo sammenligne de helt i butikken :) vurderer også å kjøpe en mindre vogn nr 2, men det er så absolutt ikke hast og ser an hva som dukker opp brukt rundt her :) bugaboo Bee ser ut som et fint alternativ da!
 
Vogn er vanskelig! Jeg hadde nesten rebestemt meg fra Stokke trailz til Britax smile2 pga pris, men jeg sammenlignet dem i butikk, og da vant trailz. Så ble den selv om den er en del dyrere. Vis vedlegget 250546

Hvis de har flere av vognene du vil ha så kan man jo sammenligne de helt i butikken :) vurderer også å kjøpe en mindre vogn nr 2, men det er så absolutt ikke hast og ser an hva som dukker opp brukt rundt her :) bugaboo Bee ser ut som et fint alternativ da!

Ja, de har Stokke og Bugaboo i den ene. Emmaljunga i en annen, kun der. De har Stokke også, men ikke Trailz, bare Scoot og Xplory. Siste stedet har de bare Stokke. Hahaha.

Jeg ble avbefalt Britax av en venninne som jobber i barnehage. Flere som har den, flere utgaver av, Britax, både Smile og Go/Go Big. Fin til de aller minste, visstnok ganske håpløs til større barn ifht soving. Lite lun blant annet, og rælete etter hva jeg forstod, så det er faktisk en av vognene jeg har først vært innom, men så avfeid helt. Trillet en av dem i dag også, for å ha gjort det, og jeg ble ikke overbevist. Ikke orker jeg den reguleringer i ryggen med stropper heller, forøvrig.

Absolutt lurt å sammenlikne. Derfor jeg ble i tvil i dag, fordi Fox fremstod bedre enn jeg hadde sett for meg og som sagt ikke så lav som Cameleon og Buffalo.

Høyden til Trailz er jo overlegen, så også handlekurven og tilgangen på den. :hello2
 
Back
Topp