Hei, jeg er 32 år og mannen er 38. Vi har nå prøvd i ett år. Ingen er syke, regelmessige menstruasjoner. Temper og ser at jeg har eggløsning + har el-slim. Har ikke hatt noen graviditet, ikke kjemisk, ikke noe overhodet. Klaget til legen min over kraftige og smertefulle menstruasjoner som kom like etter at vi begynte prøvingen. Han tok prøver og konstanterte at hormonene mine er alle helt innenfor der de skal være, ikke noe overvekt av noe som helst. Formen er ellers fin, trener og spiser sundt. Vi røyker ikke, drikker ikke nevneverdig mye heller. Alt i alt er det ingenting som utpeker seg som noen årsak til hvorfor dette ikke går. Har nå vært hos legen og fått henvisning til sykehuset for utredning.
Det rare med disse menssmertene er at jeg ikke hadde de før etter at vi begynte prøvingen. Dog, jeg hadde slike kraftige smerker da jeg var 16-17 år. Men så ga de seg, og siden har jeg ikke hatt de, ikke før etter at vi begynte prøvinga. Har vært litt av og på p-piller, men har også hatt lengre perioder (fra jeg var 17-19 og så ett år eller to som singel opp igjennom årene), hvor jeg ikke har brukt p-piller. Da var det heller ikke slike smerter.
Legene kan ikke forklare hvorfor smertene oppstår nå, men tror ikke det kan ha sammenheng med at vi begynte prøvinga. Det er bare en pussig tilfeldighet, da? Synes det er rart. Smertene har vært helt intense, som om noen tar kvasse kniver og stikker de inn i magen min og vrir rundt. Har knapt klart å puste når det har stått på som værst. Håper jeg snart kan få noen svar.