Hvem er vi som er her nå? Presentasjonstråd

Heisann forum! Vi har vært prøvere siden juni 2015 og har ingen barn i fra før. Har vært gjennom mange kjedelige prøverunder og en EXU. Vi fikk henvisning til IVF-konsultasjon i sommer og hadde samtale for to uker siden. Vi hadde regnet med lang ventetid, men til vår store overraskelse var det ingen ventetid og de satte meg på sprøyter denne uken. Vi tenkte at dette var ingenting å vente på, så nå skal jeg på første ultralyd å se hvordan det står til allerede på torsdag. Skikkelig spennende periode vi går inn i nå, så tenkte det var greit å lage en tråd her for å ha noen å dele med. Av erfaring fra forrige abort har vi denne gangen bestemt oss for å ikke dele med noen at vi er i gang med IVF, så tenker vi at det heller skal bli en felles positiv nyhet for venner og familie om det går bra :)
Masse lykke til med IVF! Skal du lage dagbok? Jeg er i samme situasjon med exu og får IVF etter jul en gang. Så hadde vært fint å følge deg .
 
Hei :)
Jeg vet ikke om jeg hører til her, men jeg har vist i 8år at jeg ikke kan bli gravid naturlig og at veien fremover vil bli lang. Veldig lang.
Jeg er nå 30år og har funnet mannen i mitt liv.
Vi har vært samboere et års tid og jeg har ikke brukt prevensjon i det hele tatt. Dette har han så klart vært klar over ;) vært ærlig om utfordringene fra starten av.
Ar forsøkt pergotime i et tidligere forhold, men medisinen gjorde at slimhinnen min ble altfor tynn.
Prøver nå første runde med Letrozol.
Alt skjer for en grunn :)
Skal til GU i januar for å sjekke hvordan ting ligger ann nå :)
 
Hei. Har tittet innom her. Er til på nummer 2. Tok et halvt år sist med intens prøving Vi har igrunn prøvet fra oktober i fjor. En SA i desember ca.Har blitt litt frem og tilbake. Synes det har vært så mye som har kommet i veien denne gangen. Har ikke fått prøvet like aktivt hele tiden. Har hatt en stor muskeknute som har skapt mye trøbbel.nå håpte vi å begynne på nye når det er ute av verden.så har begynt å starte på null.
 
Jeg hører kanskje hjemme her.. vi begynte å prøve i slutten av august i fjor.. ble gravid på første pp, men mistet i uke 9. Så tok det 8 mnd før jeg ble gravid igjen, dessverre endte det i en MA i uke 16 å i slutten av oktober. Oppdaget det selv hjemme, takket være hjemmedoppler.. De fant ingen årsak til dette.
Er 36 år, og har 2 barn fra før. Førstemann med en annen enn han jeg er gift med nå.
Hadde også en SA før nr 2 kom til, men siden jeg har en fullført graviditet imellom, gjør de ingenting nå.
Kjenner klokka tikke, mannen er 10 år eldre.. og jeg skulle ønske vi hadde begynt å prøve på nr 3 tidligere..
 
Er ei jente på 33 år, har 2 barn som er 9 og 12 år. Har en fantastisk kjæreste som jeg har vært sammen med i 5 år. Vi har prøvd til og fra nå i 3 år for å bli gravide. Siste året mer eller mindre intenst. Har siden i sommer vært til utredning med masse tester og undersøkelse. Tok en hsg-røntgen den 26/2, som påviste noe tette egglederen. Legen klarte å blokke de opp og skylte gjennom de, så sa han at nå var det ikke noe som skulle være i veien for at jeg skulle bli gravid. Hele meg vil tro 100% på det legen sa... men ikke før testen lyser opp "gravid "! :angelic::happy::stop:
 
Hei, jeg er 32 år og mannen er 38. Vi har nå prøvd i ett år. Ingen er syke, regelmessige menstruasjoner. Temper og ser at jeg har eggløsning + har el-slim. Har ikke hatt noen graviditet, ikke kjemisk, ikke noe overhodet. Klaget til legen min over kraftige og smertefulle menstruasjoner som kom like etter at vi begynte prøvingen. Han tok prøver og konstanterte at hormonene mine er alle helt innenfor der de skal være, ikke noe overvekt av noe som helst. Formen er ellers fin, trener og spiser sundt. Vi røyker ikke, drikker ikke nevneverdig mye heller. Alt i alt er det ingenting som utpeker seg som noen årsak til hvorfor dette ikke går. Har nå vært hos legen og fått henvisning til sykehuset for utredning.

Det rare med disse menssmertene er at jeg ikke hadde de før etter at vi begynte prøvingen. Dog, jeg hadde slike kraftige smerker da jeg var 16-17 år. Men så ga de seg, og siden har jeg ikke hatt de, ikke før etter at vi begynte prøvinga. Har vært litt av og på p-piller, men har også hatt lengre perioder (fra jeg var 17-19 og så ett år eller to som singel opp igjennom årene), hvor jeg ikke har brukt p-piller. Da var det heller ikke slike smerter.

Legene kan ikke forklare hvorfor smertene oppstår nå, men tror ikke det kan ha sammenheng med at vi begynte prøvinga. Det er bare en pussig tilfeldighet, da? Synes det er rart. Smertene har vært helt intense, som om noen tar kvasse kniver og stikker de inn i magen min og vrir rundt. Har knapt klart å puste når det har stått på som værst. Håper jeg snart kan få noen svar.
 
Hei, jeg hører vel hjemme her inne nå. Jeg er 28 år og mannen er 30. Vi har to små fra før på 5 og 6 år, og har prøvd på nr 3 siden desember 2016. Jeg startet å tempe i februar i fjor og hadde muligens EL kun en gang i fjor.

Startet på letrozol i januar i år og fikk bekreftet eggløsning, men det endte ikke i graviditet.
I februar gikk jeg ikke på letrozol og hadde da heller ingen EL.
I mars hadde jeg en ny runde med letrozol og bekreftet EL, men ingen graviditet.
Nå er jeg i gang med en ny syklus uten letrozol og jeg er litt spent på om jeg får EL denne gangen eller ikke.

Jeg hadde en bekkeninfeksjon i 2014 som sannsynligvis er roten til problemet, og i verste fall er egglederne blitt tette.
 
32 år. Mamma til tvillinger gjennom eggdonasjon. Prøvd på egenhånd og tidligere IVF i 6 år. 6 tidlige SA i løpet av årene før det klaffet med eggdonasjon. Fortsetter å forsøke på hjemmelaget mirakel[emoji4]
 
27 år, og mannen min er 29 år. Sluttet på p-pillen i 2014/2015 (husker ikke helt). Etter ett år hadde jeg ikke fått menstruasjonen tilbake, og fikk henvisning til gynekolog. Etter mye frem og tilbake, viste det seg at jeg hadde en liten svulst på hypofysen som gjorde at jeg hadde for høyt prolaktin. Begynte på Parlodel, og byttet senere til Dostinex. Har gått på medisiner i ca. 2 år nå.

Har endelig begynt å få menstruasjonen i syklus, og vi har begynt å få opp håpet for det lille underet som er så sårt ønsket.
 
Blir 27 år, mannen er 33. Vi har nå prøvd i snart 3,5 år etter at jeg tok ut kobberspiral i januar 2015. Jeg har en gutt på 8 år fra et tidligere forhold, han har også et barn fra før. Har endelig fått startet med utredning etter å ha måttet mast i 2 år, håper vi får svar på hva som eventuelt er galt da alt virker normalt.
 
jeg er ny her. har ei datter på 9år men ønsker inderlig en liten en til. vært prøver i ca 3år, har nå gått til innkjøp av clearblue fertilitets monitor å se om det vil hjelpe meg å få en liten en til.
 
Heisann :hello
Er 25 og vi har prøvd på nr 2 siden starten av 2017, har uregelmessige sykluser (fra 2-4mnd lange) og ble henvist til utredning for 2-3mnd siden, og har time i september. Så blir veldig spennende høst med masse håp :happy119
 
Vesla89, samboer med like gammel mann. (Vi er begge født i 1989)
Bor i ett gammelt, koselig hus, på landet.

Jeg prøvde i 6 år med eksen (2007-2013, uten resultat, og er oppe i 2,5 år nå.
Henvist til IVF, og har fått uke for egguttak til høsten :)
Så det blir en spennende høst. Tenker sommeren fort blir lang, når man venter på noe...
Og håper at drømmen blir sann, etter 11 år med prøving :) Ganske lei nå, kan man si...
 
Hei! Jeg er 29, og har nettopp giftet meg med mannen min som er 32. Vi har vært kjærester i 7 år, og aldri brukt prevensjon. Ingen resultater til nå, men håper at lykken er med oss nå.

Vi gir det ut året før vi eventuelt søker hjelp over nyttår. Gynekologen min mistenker at jeg har endometriose, etter flere runder med uforklarlige underlivssmerter for halvannet år siden, samt en historie med sterke menssmerter. Jeg har ikke hatt smerter siden senvinteren 2016, så det er jammen ikke godt å si.
 
Jeg har laga meg ny bruker, da signaturen bare krølla seg på den andre, ikke hadde jeg særlig mye innlegg heller. Så ny start. Vesl@89 her, men med nytt nick. Så her er jeg igjen, nå med kort signatur, og ikke hundre mil lang...

Er fortsatt 29 år, samboer med kjæresten gjennom 3år. Jeg har tre katter.
Vi har prøvd siden desember 2015 og starter med IVF til høsten :)

Før prøvde jeg fra 2007 - 2013 med forrige samboer, uten resultat, før vi gikk hvert til vårt.

Jeg har PCOS... Men har nå så friske eggstokker som jeg kan få :) Kjempegode nyheter.
Gått ned 10 kg på halvannet år, og prøver å krype mer nedover :)
 
Hei!
Jeg hopper over her til dere... etter å ha hoppet fra den ene til den andre termingruppa. Veldig deprimerende...

Jeg har dobbel livmor, altså to komplette sett. Bortsett fra at de kun har 1 eggstokk og eggleder hver da. Fikk beskjed da jeg var 16 år om at jeg aldri ville kunne bære frem et barn, da livmorene var for små til dette.

Etter 9 SA skjedde det et mirakel, og jeg bar gutten min nesten helt til termin... 4 uker for tidlig fødte jeg prinsen med keisersnitt. Han er nå en frisk og energisk 7åring.

Meg og min forlovede har vært kjærester i snart 4 år, og har de siste 2 prøvd å bli gravide. Har troa på at det skal gå en gang til...

Nå har vi vært igjennom en grusom EX-U som endte med langt sykehusopphold, og 1 eggleder mindre.

Er gravid igjen nå 7+5, men det ser ikke ut til å gå denne gangen heller. Så... der har dere meg
 
Jg har vært prøver siden juni 17. Ble gravid i vinter, men det endte i MA. Skal videre til utredning i oktober og håper virkelig at de finner ut hva som er galt. Er så lei av å bli like skuffet hver måned:smiley-angry017
 
Back
Topp