Hvem er vi som er her nå? Presentasjonstråd

Hei prøvd nå i over 2 år. Og enda ingen spire. Jeg er 25 og gubben er 28. Fikk telefon i dag fra Gyn etter å ha hat kikkhulsoperasjon for noen uker siden og fikk beskjed om at jeg har endomertriose
 
Ja ikke noe kjekt, mister jo motet til slutt også. Ser jo at dere også ikke har fått noe positiv test etter førstemann, er ikke noe kjekt. Og håper dere klarer det selv nå, men som du sier så er det godt man kan få hjelp :)
Ja man gjør det. Vi får prøve så godt vi kan å tenke positivt, så skjer det nok etterhvert :) håper virkelig jeg å, skal igang med en tredje kur med pergo nå ila uken, er akkurat ferdig med provera, så bare tante rød kommer, så er jeg igang igjen :)
 
Ja man gjør det. Vi får prøve så godt vi kan å tenke positivt, så skjer det nok etterhvert :) håper virkelig jeg å, skal igang med en tredje kur med pergo nå ila uken, er akkurat ferdig med provera, så bare tante rød kommer, så er jeg igang igjen :)
Lykke til :) Var til utredning forrige uke (Ingen feil funnet), og nevnte ang pergo, Femar... Men de har jo sluttet å lage pergo nå, som gyn.dama var skuffet over, så fikk ikke resept på det. To måneder til oppfølgingstime, men hun var sikker på at innen da var jeg gravid :) Godt noen er positiv :) Lykke til i neste pp da :)
 
Lykke til :) Var til utredning forrige uke (Ingen feil funnet), og nevnte ang pergo, Femar... Men de har jo sluttet å lage pergo nå, som gyn.dama var skuffet over, så fikk ikke resept på det. To måneder til oppfølgingstime, men hun var sikker på at innen da var jeg gravid :) Godt noen er positiv :) Lykke til i neste pp da :)
Så bra at de ikke fant noe galt har de sluttet å lage det? Så rart. Men blir spennende å se, håper du blir gravid snart masse lykke til jeg er ferdig med kuren for en stund siden, og venter bare på tante rød igjen, men den kommer vel. Føler ikke at jeg er heldig denne gangen. Men lov å håpe ellers blir det operasjon neste, og da håper jeg det klaffer men håper mest at mensen ikke kommer, og at jeg kanskje kan være heldig denne gangen
 
Så bra at de ikke fant noe galt har de sluttet å lage det? Så rart. Men blir spennende å se, håper du blir gravid snart masse lykke til jeg er ferdig med kuren for en stund siden, og venter bare på tante rød igjen, men den kommer vel. Føler ikke at jeg er heldig denne gangen. Men lov å håpe ellers blir det operasjon neste, og da håper jeg det klaffer men håper mest at mensen ikke kommer, og at jeg kanskje kan være heldig denne gangen
Veldig bra, men uforståelig at jeg ikke blir gravid da... Ja rart de sluttet å lage det, men de som lager pergo skrev på sine sider at de har valgt å slutte å lage de. Leste ikke det selv så vet ikke grunnen.
Ble ikke gravid den pp som var etter gyn. timen, men har nå nettopp hatt EL så håper det sitter denne gangen :)
Håper TR uteblir hos deg og at det klaffet :)
 
Hei :)

Vi har nå vært prøvere i ca 10 år snart. Droppet prevensjon 2007 men vi ble seriøse prøvere når vi flyttet sammen i 2008. Ble gravid i februar 2014, og fikk positiv test 12 mars 2014, 2 dager senere begynte jeg å blø og fikk en SA. Etter dette har vi ikke lykkes igjen. Har nå vært til Lapraskopi i november 2016. Kontrastvesken gikk fint igjennom og cyster ble fjernet. Håper det snart er håp :)
 
Etter over ett år som prøver så kan jeg melde meg inn her, det hadde jeg ikke trodd da vi begynte å prøve :sorry: Litt om oss; jeg er 27 og min samboer er 33, vi bor på verdens vakreste gård og har det helt supert sammen! Det eneste vi føler mangler nå er barn. Ønsket er utrolig sterkt, men det har dessverre ikke klaffet enda. Av alle 12 pp har vi enda ikke hatt antydning til to streker. Jeg har vært hos gyn og tatt masse prøver og ul, uten å ha funnet noe galt. Jeg har hatt en pp med pergo og en pp på pause nå. Etter nok noen blenda tester forbereder jeg meg nå på en ny mnd med pergo. Min kjære har fått henvisning til sædprøve, så får vi se hva den sier.
 
Hei dere. Da flytter jeg inn hit. Jeg blir 30 år i mai og samboer er 32. Vi eier leilighet, har faste jobber, og prøver på nr 1.
Har egentlig vært prøver siden høsten 2015, men pga ustabil syklus på alt fra 60-100 dager ble det vanskelig.. Ikke fant vi el heller. Etter et par mnd dro jeg til gyn som diagnostiserte meg med pcos. Han gav meg pergotime for å stimulere frem el. Dette startet vi med i april 2016. Har siden da blitt gravid to ganger på pergo men begge svangerskapene har endt i MA i uke 9. Jeg har fått erfare hvorfor de sier man ikke skal gå for lenge på pergo og begynte på letrozol i mars 2017. Går nå inn i pp8 og andre pp på letrozol.
Det siste året har vært en berg og dalbane av følelser, det har vært mange tunge stunder. Men jeg vet jo at jeg kan bli gravid, spiren vil bare ikke sitte. Har fått resept på albyl e og crinone til neste gang jeg blir gravid, så nå venter jeg bare på to streker.
 
Hei alle sammen:)
Etter 2 år med prøving har jeg meldt meg inn her for å få luftet hodet litt.
Jeg er 32 og min mann 34 og har vært sammen i 15 år. Vi har en sønn på 5 år som maser veldig etter å bli storebror.
Våre utfordringer er at jeg har diabetes 2 og PCOS. Blodsukkeret er ikke så lett og regulere og jeg bruker metformin og insulin.
For tiden har jeg oppfølging fra sykehuset for å få stabilisert blodsukkeret.
Ellers så er jeg lærer og teaterpedagog.
 
Så havnet jeg her jeg og. Satser på å være i godt selskap med mange flotte damer!

Om meg: 31 år, snart lege. Samboer er 35 og i fast jobb. Vi har vært sammen, og har straks bodd sammen, i 2 år. Fra Østlandet. Er i pp12 etter å ha sluttet på Cerazette i mars/ april i fjor. Regelmessige sykluser på 27/28 dager siden da. Utredet hos privat gyn i januar 17, alt fint med både meg og samboer. Fikk tilbud om inseminasjon, "spyling" og prøverør. Har diabetes type 1 og cøliaki, begge under nogenlunde kontroll. Ingen barn fra før, har bare det som nå føles som en uendelig mengde med blendahvite tester bak meg. Kommer hit for tips og prat med likesinnede.
 
Nå får jeg vel melde meg inn her.
Etter 3 år med mas fra meg sa sambo endelig ja til å prøve på nr 2 på nyttårsaften i fjor (2015-2016)
Jeg ble gravid i november, men hadde tidlig SA i desember. Så ble jeg gravid igjen i februar, men har hatt MA nå i april.
Jeg har endometriose (fjernet ved laparoskopi) og er 40 år, så er veldig usikker på om det blir flere barn på oss, men jeg kan tydeligvis bli gravid, så håpet om å bli en familie på 4 lever fortsatt :)
 
Nå får jeg vel melde meg inn her.
Etter 3 år med mas fra meg sa sambo endelig ja til å prøve på nr 2 på nyttårsaften i fjor (2015-2016)
Jeg ble gravid i november, men hadde tidlig SA i desember. Så ble jeg gravid igjen i februar, men har hatt MA nå i april.
Jeg har endometriose (fjernet ved laparoskopi) og er 40 år, så er veldig usikker på om det blir flere barn på oss, men jeg kan tydeligvis bli gravid, så håpet om å bli en familie på 4 lever fortsatt :)
Håper virkelig spiren sitter hele veien snart og dere får bli en fin familie på fire :Heartred
 
Hei dere!

Føler jeg må bli med i deres gjeng nå, er i pp 14. Startet å prøve å mars 2016, og ble gravid i september/oktober, men mistet i uke 5. Deretter hadde jeg en kjemisk i januar.

Jeg er 30 år, planen var å bli mamma når jeg er 30. Det skjer dessverre ikke. Mannen er 31. Vi har vært gift i tre år og sammen i 11. Vi har det veldig bra sammen, som skillsmissebarn hadde jeg lite tro på at man kunne elske hverandre så mye selv etter 11 år sammen! Ganske utrolig :) Vi gleder oss ekstremt til å bli en familie.

Har time hos fastlegen 9. mai. Er usikker på hva denne timen kommer til å medføre. Jeg har ustabile sykluser på 28-36 dager, med 11-12 dager lutealfase.
 
Hei på dere :) Jeg har nylig meldt meg inn her. Jeg er 29 år og mannen 31 år. Vært sammen i 8 år og gift i 1 år.
Vi har vært prøvere i 1 år og 1 mnd, men siden feb har vi ikke fått prøvd så mye pga mensen som plutselig bestemte seg for å utebli... Vært hos tre forskjellige gyn siden prøvinga som har sagt litt forskjellig hver gang.. Den første sa at alt var ok. Den andre ca 6 mnder etter (april i år) sa at jeg har Pco og må bare gå ned i vekt også se hva vi kan gjøre(mao ingen hjelp å få det) og den siste for en uke sia sa at det er veldig bra at jeg har tatt tak i vekta og går ned, men vi må hjelpe kroppen også. Fantastisk gyn. Private alle disse, men er hun siste vi kommer til å fortsette med!
Mannens sæd er fin.

Fikk da Metformin x 3 og en Clomifen-kur som jeg skal ta fra dag 5-9 i mensensyklusen hvis den bare kommer...

Noen andre med denne erfaringa?
Tbl gjør meg veldig dårlig (fæle bivirkninger), må jeg bare si... Men hva gjør man ikke for at spira skal sitte?! <3
 
Hei! Har akkurat meldt meg inn i dag. Prøver siden juni 2015 uten snurten av to streker på noe som helst tidspunkt. Var til utredning i desember i fjor og alt ser visst bra ut. Har igjen masse egg i hvert fall:). Fikk beskjed om at vi nok bare hadde vært "veldig uheldige". "Uhellet" har i så fall fortsatt. Er 31 og begynner å få "alderspanikken" og er bare innmari lei skuffelsen hver eneste måned. I dag har vi blitt henvist til assistert befruktning i det offentlige, så er spent på veien fremover nå. Har ingen barn fra før.
 
Siden jeg uansett sniker endel på denne delen av forumet, så kan jeg vel presentere meg. Vi droppet prevensjon våren 2015, med tanken om at det som skjer det skjer, men det varte og rakk og tok 16 måneder før vi hadde et planlagt "uhell". Dessverre så hadde jeg morkakesvikt, og mistet i uke 24. Dette var i februar i år. Så vi har bege to hatt barneønske i 2 år (jeg har hatt det noe lengre, men samboer brukte litt mer tid på å bli klar :p), men er fortsatt uten et levendefødt barn.

Jeg er 31 år (og kjenner på litt alderspanikk jeg også), og har ikke gått på hormonprevensjon de siste 4-5 årene. Syklusene har vært på 26-34 dager (etter fødselen har jeg hatt sykluser på bare 24 og 25 dager) med til tider kort/defekt lutealfase på 8-9 dager. Har ikke vært til utredning enda, men er henvist nå og skal ta blodprøver i uke 27 (om jeg ikke blir gravid i stedet for da). Jeg er i pp 4 etter dødfødselen nå, er usikker på hvor mange pp det ble før jeg ble gravid (var ikke alle mnd vi traff i nærheten av EL siden jeg av og til hadde veldig sein EL).

Jeg temper så jeg vet at jeg har eggløsning, men her har lutealfasen som sagt vært kort/defekt, og jeg lurer på om det kan være det som er årsaken til at jeg ikke blir gravid så lett.
 
Hei. Jeg er 22 år. Ferdig utdannet, og bor med min kjære. Han er også 22 og er også ferdig utdannet. Vi er ung, men relativt klar :) Vært uten prevansjon i 14 mnd, men prøvd litt mindre. Tror kanskje jeg er gravid nå. Tok en test i sted, og den viste en svaaaak strek. Får ta en ny når jeg står opp i morgen.

Ellers har jeg aldri vært gravid før, og det er flere i familien som har tette eggledere :/ Håper dette går bra♡
 
Hei hei. Jeg har ikke skrevet så mye her. Vesla er mitt kallenavn, jeg er 28 år gammel, bor i Hedmark. Begynte prøvinga akkurat i dag, 8.juli, for ti år sida, med eksen. Vi prøvde i 7 år! Før forholdet tok slutt. Sommeren 2015 ble jeg sammen med en kompis, desember begynte vi prøvinga og har nå prøvd i halvannet år.

Jeg har PCOS.

Prøver nå, første måneden, med Clomid (Pergotime erstatning) og Crinone. Og er på dag 26 i syklusen :) Fikk et utrolig fint smil på EL test 26.juni. Så jeg bare går å venter nå. Mensen eller ikke?
 
Hei, jeg tenkte det var like greit å presentere meg her. Jeg har bare måttet innse at overgangsalderen kanskje er kommet for fullt og at det kanskje blir umulig å få et mirakel til. Jeg har 3 barn fra før, mens mannenmin på 6 året ikke har noen barn. Vi trodde vi hadde god tid, men i fjor tok jeg kontakt med legen etter å ikke hatt særlig mens på et år, om å ta blodprøver. Legen sa FSH nivået var så høyt at det ikke var tvil. Jeg fikk jo panikk, og sorg og det ene med det andre. og ville ikke innse det.. prøvde og prøvde.. I april i år da jeg så vidt hadde begynt å akseptere at jeg i en alder av 39 år hadde komt i overgangen...så kom mensen tilbake.. Og da ble det mye prøving.. Og mensen kom i mai og.. Til jubel og glede og humping i høyet :love022el tester og g tester ble tatt.. men mensen kom ikke i juni..og ikke i juli.. men el tester har vært positive.. så vi har prøvd det vi kunne.. men g testene har vært negative.. DVs: strimler har vært svak positive.. men cb har vært negativ.
Jeg har nå pratet med mannen min om at vi må ta ferilitets sjekken, så jeg får svar en gang for alle. Orker ikke å håpe mer.. tenker jo på dette 24/7. :excited001:dontknow Hausken åpner etter sommerferien på mandag og da ringer jeg og bestiller time. :)
 
Back
Topp