Hvem er vi som er her nå? Presentasjonstråd

Vel, da er det på tide å være litt her også. Prøvd siden oktober 2015, så vi er på ca et år nå. Jeg vet at jeg har pcos. Skal snart til gynekologen igjen på ny undersøkelse og veiledning på hva vi skal gjøre videre. Sambo skal til legen også for å få sjekke sædkvaliteten samme dag.
Vi har et barn fra før på 5 år og er utrolig takknemlige for henne. <3
Ble gravide på pergotime sist.
Krysser fingrene for gode svar på undersøkelsene våre.
 
Jeg er 23år og bor sammen med min kjære samboer gjennom 2år snart :) han er 28år :) vi hat prøvd siden mars 2015, og enda ikke fått noe spire.. så håper snart gyn hjelper meg :)
 
Har visst glemt å presentere meg her...og ser ut til at jeg blir her enda ei stund, så får gjøre det nå!
Er 36, har en sønn på 1,5 år. Vi brukte to år på å få til han. Til slutt etter 5 runder pergo, hvor de siste to var trippel dose. Måtte gjennom en SA (uke 6+0) også før han klamra seg fast i 9 mnd :Heartred
Vi starta prøvinga på nr to i september 2015, etter jeg hadde hatt en operasjon for å fjærne rester av graviditeten (morkake) og en polypp/muskelknute. Ingen EL ble registrert, så i januar var det tilbake på pergo. I juli i år måtte vi dessverre igjen gjennom en SA (uke 6+2), og vi venter fortsatt på at neste spire skal sitte!
Går på trippel pergo og har hatt en runde med Ovitrelle i tillegg.
Tr kom i dag, så da er vi inne i pp11 denne runden.
 
hei! Jeg er 22 år gammel, og har vært samboer med min kjære i 4 år men vi har vært sammen i 5 år. Vi har prøvd siden september 2015. Hadde en tidlig sa i september 2015, og etter dette har vi prøvd. Har ikke gått på prevensjon på ca 2 år. Vi håper at spiren sitter snart, da dette begynner å tære på kreftene og psyken... Legen vil ikke hjepe oss enda siden vi er unge og siden jeg har hatt en sa tidligere noe som indikerer at jeg kan bli gravid. føler jeg ikke blir tatt på alvor pga alderen!... ingen barn fra før vel og merke :)
 
Melder meg inn her.. vi har prøvd i 2,5år.. jeg: 31år, lapraskopi viste ingenting men blodprøver avslørte lavt stoffskifte. Når stoffskiftet er normalt/bedre kan vi begynne på IVF! Imens jeg er under medisinering for stoffskiftet prøver vi på å få spiren til å sitte. Hatt 2 SA tidlig, og 1 EXU, 8 mnd siden. Ingen barn fra før. Ser frem til å dele erfaringer med dere her inne! Janne
 
Melder meg inn her.. vi har prøvd i 2,5år.. jeg: 31år, lapraskopi viste ingenting men blodprøver avslørte lavt stoffskifte. Når stoffskiftet er normalt/bedre kan vi begynne på IVF! Imens jeg er under medisinering for stoffskiftet prøver vi på å få spiren til å sitte. Hatt 2 SA tidlig, og 1 EXU, 8 mnd siden. Ingen barn fra før. Ser frem til å dele erfaringer med dere her inne! Janne

Velkommen :) håper det blir din tur snart ❤
 
Håpte jeg virkelig skulle slippe å bli med her, men nå er det gått ett år allerede. :nailbiting: SA i april og september.
Venter på TR nå. Den er en uke på overtid, ca. Negativ GT også.. Håpte den ville vise seg i morgen, bare for å gjøre meg litt gladere! Er jo bursdagen min :) (blir 37år)
Litt rart å ønske seg mensen til bursdagen kanskje, men vil så gjerne få satt i gang neste pp! ;)
 
Heisann sveisann. Er helt ny på forumet, men har vært innom en del ganger anonymt siste året.

Vi har prøvd siden august 2015 og er nå i gang med utredning. Jeg har stabile sykluser, men har aldri fått en positiv graviditetstest :(
 
Hei! :) Hopper over hit jeg også, enda vi ikke har prøvd 1 år før i januar. :p Men har vært hos gyn og blitt satt i gang med utredning, siden jeg er førstegangsprøver over 35 år. Så i dag har jeg vært og tatt en drøss blodprøver, mens mannen har levert inn sine svømmere for å teste kvaliteten. ;) Så blir spennende å se hva som skjer videre. Håper vi kan lykkes snart, begynner å bli frustrerende å gå måned etter måned og ikke lykkes. :confused:
 
Hiver meg inn her! Har vært litt ut og inn av forumet! Litt på prøver og litt på termingrupper gjennom året!

Nå er jeg midt i en SA for for 3 gang i år. Hadde også en exu i sommer som endte med å fjerne en eggleder.
Tidligere ivf. Men med nåværende kjæreste blir jeg gravid, men mister..
ble utredet for hab.abort i høst. Alle verdier innafor normalen. Så da vet ikke jeg..

34 år og litt stressa på tida... og føler meg hjelpesløs. Vært gravid 9 ganger totalt nå.. ingen barn.
 
Hei. Føler nå det kan være lurt å ha noen å snakke med, så henger meg på her. ☺️ vi har vært prøvere i over 3 år, uten en eneste positiv graviditetstest. Er på venteliste til prøverør på Riksen nå. Fikk beskjed om at det sannsynligvis er ventetid frem til mai. Så i mellomtiden får vi fortsette å prøve selv. Mannen har litt lav sæd kvalitet, både mengde og mobilitet og jeg har eggløsning forstyrrelser. Så er ikke kjempestor sjanse for at vi klarer det selv, men må ha noe å gjøre i ventetiden.
 
Hei.
Slenge meg på her inne. Er ny her inne på forumet så først lurer jeg på hvordan jeg lager meg et normalt nick?

Jeg er 34 år og har ingen barn men mistet en gang. Har prøvd i 3 år men med lange sykluser og manglende el så mister man motet. Fått påvist pcos og fikk metformin så jeg tar nå.

Ut fra at jeg faktisk hadde funnet el 13-14 november så kommer kanskje TR i morgen.
 
Hei.
Slenge meg på her inne. Er ny her inne på forumet så først lurer jeg på hvordan jeg lager meg et normalt nick?

Jeg er 34 år og har ingen barn men mistet en gang. Har prøvd i 3 år men med lange sykluser og manglende el så mister man motet. Fått påvist pcos og fikk metformin så jeg tar nå.

Ut fra at jeg faktisk hadde funnet el 13-14 november så kommer kanskje TR i morgen.

Haha siterer meg selv.... TR kom i dag
 
Litt gammel tråd, men jeg slenger meg på likevel. Har ikke vært her inne på sikkert nærmere et år.

Jeg er ca 30, ingen barn fra før, og vi har prøvd siden juni 2015. Alle rundt oss får barn, enkelte spør om ikke vi også skal ha snart, og vi har lyst til å bare hyle tilbake at "vi prøver jo!" Vi begynner å gå lei av den ene, single stripen på testen og har snakket om å gå til legen for å finne ut om noe er galt, men har ikke fått gjort noe med det foreløpig. Har jo fortsatt et håp om at det bare skal skje ... plutselig.
 
Hei, dette blir første innlegget mitt her på forumet og på helt feil plass(det synes vi jo alle). Har et barn som vi ble gravid med på første forsøk. Etter å ha ventet til vi hadde kjøpt oss egen bolig og giftet oss begynte vi å prøve på nr. 2 i oktober 15. Ble gravid på første forsøk da, men mistet kort tid etter. I mars 16 ble jeg hasteoperert for svangerskap utenfor livmor som jeg hadde gått med i sikkert et par mndr, men blødd normalt så jeg visste ikke at jeg var gravid. Dermed var det mye blod i buken og en eggleder og eggstokk ble fjernet med åpen operasjon(bikinisnitt). Det er det verste jeg har vært med på, spesielt nå i ettertid sliter jeg med mange negative tanker om hvorfor dette skjedde og jeg tenker mye tilbake på tiden på sykehuset og hvor dramatisk jeg opplevde det. Etter operasjonen måtte vi vente og er nå i godt i gang med å prøve, men det skjer ingenting. Er kjempefrustrert og redd for at det er noe galt med meg eller at jeg skal få nytt svangerskap på gal plass. Og siden vi har alderen på vår side enda er jeg redd det kan ta lang tid før vi får hjelp av helsevesenet. Så vurderer privat utredning snart. Vi blir ikke henvist før det har gått ett år siden sist svangerskap, så kommende mars vil jeg be om utredning og få henvisning. I tillegg så blir "alle andre" gravid rundt meg som den største selvfølge og det gjør det ekstra vanskelig for meg å takle at vi ikke får det til. Jeg har ingen andre enn mannen min å snakke med om disse tingene og jeg vil ikke belaste han så mye med mine negative tanker, så jeg prøver her og ser om dette kan gi meg litt "terapi".
 
Hei! Jeg er 27 år ( snart 28 ), og har prøvd å bli gravid i lang tid nå. Har ei datter fra før, som nå er 2 år. Ble gravid med hun etter en operasjon, for å fjerne cyste på eggstokken. Hadde prøvd i lang tid før det også, men operasjonen om gjorde at spiren satt. Nå ønsker jeg meg sterkt en nr 2. Kjæresten min og jeg prøver, men aldri en positiv test å få blir så sliten psykisk av denne prøvingen. Håper så inderlig det skjer noe snart. Er ferdig med kur nr 2 med pergotime. Tatt en enkel kur og en dobbel kur. Så nå skal jeg ha en pause mnd, før jeg skal ta kur nr 3 i mars. Håper så inderlig jeg klarer å bli gravid i pause mnd, eller på neste kur. Jeg får ikke eggløsning av meg selv hver mnd, men håper det skal gå fordet. Er så heldig at jeg får en kikkhullsoperasjon til om ikke tredje kuren hjelper meg. Hører så mange med gode erfaringer ang pergotime. Så får prøve å holde motet oppe.
 
Da kom jeg også inn her. Har nå prøvd i et år, og ingen spire enda. Aldri hatt en positiv test som tilsier at jeg kan bli gravid heller. Er så nedslående måned etter måned å ikke få en positiv test. Neste uke blir det utredning. Håper jo at alt er i orden, eller at vi bare trenger en liten boost for å bli gravid. Er 36 år så føler at tiden renner ut.
 
Last edited:
Da kom jeg også inn her. Har nå prøvd i et år, og ingen spire enda. Aldri hatt en positiv test som tilsier at jeg kan bli gravid heller. Er så nedslående måned etter måned å ikke få en positiv test. Neste uke blir det utredning. Håper jo at alt er i orden, eller at vi bare trenger en liten boost for å bli gravid. Er 36 år så føler at tiden renner ut.

Utrolig trist å få negative tester mnd etter mnd godt det finnes hjelp å få idag krysser fingrene for deg, og håper det går din vei
 
Utrolig trist å få negative tester mnd etter mnd godt det finnes hjelp å få idag krysser fingrene for deg, og håper det går din vei
Ja ikke noe kjekt, mister jo motet til slutt også. Ser jo at dere også ikke har fått noe positiv test etter førstemann, er ikke noe kjekt. Og håper dere klarer det selv nå, men som du sier så er det godt man kan få hjelp :)
 
Back
Topp