Hvem er vi som er her nå? Presentasjonstråd

Jeg og samboeren min har ei jente født i oktober 2014, vi har prøvd siden hun var ca 6 uker fordi det tok nesten to år før jeg ble gravid med henne. Jeg har vært på fertilitetsavdelingen siden august 2015 og er på fjerde runde med letrozol, har hatt to runder med inseminering og en runde med hjemmeprøving. Denne uka skal jeg insemineres igjen om alt klaffer, er på CD 11 og bruker fertilitetsmonitor ved siden av.
 
Hei Helt ny så starter med en liten presentasjon. Vi har prøvd siden desember 2014. Han har nylig sjekket sædkvaliteten som var fin og jeg blir sjekket når jeg har prøvd el tester noen måneder. Startet denne måneden og er i dag 10dpo. Har veldig uregelmessig syklus så har vært vanskelig å beregne dato tidligere.
Ellers er vi velsignet med et vakkert barn på to år fra før.
 
Hei!
Får vel innse at jeg hører til her. Vi har prøvd siden september 2014, minus noen få ganger, da samboer jobber i nordsjøen. I november 2014 ble jeg gravid, men det utviklet seg ikke og måtte sette i gang MA i februar. Siden da har det bare vært negative tester. Vi er i gang med utredning, men første tester viste ingenting galt. Jeg skal til ultralyd for å sjekke at egglederne er åpne, og så skal jeg også sjekkes for endometriose. Har alltid hatt sterke menssmerter, så gynekologen mente det var verdt å sjekke. Er fryktelig lei og frustrert begge to :( jeg orker ikke høre om andre som er gravid, og har vanskeligheter med å late som om jeg er glad på andres vegner. Superegoistisk, men sånn er det.. Føler også på redsel ved at jeg begynner å bli for gammel og har dårlig tid, selv om jeg bare er 28 år. Hadde alltid sett for meg at jeg skulle ha minst to barn før jeg ble 30. Er så fryktelig, fryktelig lei, og lei meg. Ikke har jeg noen jeg klarer å snakke med det om heller.

Hjertesukk fra nok en frustrert langtidsprøver.
 
Hei. Therese heter jeg. 31 år, samboer på 8 året og 1 barn på 4 år. Prøvere i 1 år nå ca. Har fått påvist PCOS og skal i gang med Letrozol så fort prøvesvarene til gubben er kommet. Håper og krysser fingrene for at alt er som det skal være der iallefall :p Ønsker oss svært gjerne en lillesøster eller en lillebror til jenta vår. Så prøves det som prøves kan. Syns det er vanskelig med EL tester osv i forhold til PCOS, da de ofte kan være nesten positive hele tiden. tar gjerne i mot tips og råd fra dere i samme situasjon :)
 
Hei , vi er i 3 PP periode nå. Vi brukte neste 3 år på å få første mann så er litt spent nå virker som syklusen har stabilisert seg etter fødselen men første mann , så håper og krysser fingra for at det blir lettere med neste mann
 
22 år gammel med samboer på 25. Vi er begge studenter, men jobber også fast utenom. Har en hund som er blitt lille babyen vår midt oppi alt dette ❤️

Hvilken prøveperiode vi er i aner jeg ikke da EL stadig er fraværende, men prøvd aktivt siden mai 2015. Diagnosen er PCOS med kraftig anovulasjon. Fikk EL i november og desember, men tanta kom og vi har sett lite til eggløsning etter nyttår. Tok laparoskopi februar 2016, og fikk igår sendt inn søknad til Porsgrunn.

Planen de neste månedene er sprøyter med naturlig befruktning før forsamtale september/oktober. Håper på forsøk før jul og mulig spire i magen innen nyttår :)
 
Hei!
Er 23 år gammel, samboer 32. Jobber som vikar på tannklinikk som assistent, og er nå i pp12. Begynte prøve i mai 2015.

Har ei datter fra tidligere forhold, som nå er 6 år. Hun satt plutselig, mellom et pillebytte da jeg var 16.. Samboer har ingen barn fra før.

Nettopp påbegynt utredning smått, så jeg håper på det blir noe resultater her snart ♡
 
Ny...dvs...har vært innom en gang før (i et par dager...). Ikke helt forstått verken forumet eller appen enda, men satser på at det kommer seg.
Er 35 år og har ingen barn fra før. Vært aktiv prøver i 1,5 år med min nåværende samboer. Men har hatt tidligere forhold, der jeg ikke har brukt prevansjon uten at det skjedde noe magi av det!
Hadde dog en uplanlagt graviditet i 20 åra, da jeg tok abort. (Beklager, har ikke satt meg inn i alle forkortelsene enda!)
Har påvist endometriose og adenomyose. Tror selv også at jeg har pcos, men ikke fått bekreftet/avbekreftet dette enda. Ble henvist til utredning og hjelp i januar, og fått time til gyn først i sept. (Ventetida i Oslo er bare...... ). Vurderer å tyvstarte med priv gyn før den tid..men ikke klart å bestemme meg for om det er lurt eller ikke.
Har forsøkt med akupunktur i påvente, uten noen tydelig effekt.
Jobber ellers i rundturnus som akutt-sykepleier. (Nattevakter og infertilitetsprobl skal vist ikke være så bra..). Men veileder under fødsler på 113 nesten ukentlig og tar i mot andres barn i ambulansen (for de få som ikke rekker frem i tide).
Dt var meg
 
Last edited:
Heisann :) Er 23 år og har ingen barn fra før. Har prøvd siden august 2014, så begynner å nærme seg 2 år.. Har vært til utredning privat og hadde lapraskopi i april. Har sendt søkand til IVF offentlig, men det er 1 års ventetid, så mulig det blir privat i mellomtiden. Vi får se :)
 
Ny...dvs...har vært innom en gang før (i et par dager...). Ikke helt forstått verken forumet eller appen enda, men satser på at det kommer seg.
Er 35 år og har ingen barn fra før. Vært aktiv prøver i 1,5 år med min nåværende samboer. Men har hatt tidligere forhold, der jeg ikke har brukt prevansjon uten at det skjedde noe magi av det!
Hadde dog en uplanlagt graviditet i 20 åra, da jeg tok abort. (Beklager, har ikke satt meg inn i alle forkortelsene enda!)
Har påvist endometriose og adenomyose. Tror selv også at jeg har pcos, men ikke fått bekreftet/avbekreftet dette enda. Ble henvist til utredning og hjelp i januar, og fått time til gyn først i sept. (Ventetida i Oslo er bare...... ). Vurderer å tyvstarte med priv gyn før den tid..men ikke klart å bestemme meg for om det er lurt eller ikke.
Har forsøkt med akupunktur i påvente, uten noen tydelig effekt.
Jobber ellers i rundturnus som akutt-sykepleier. (Nattevakter og infertilitetsprobl skal vist ikke være så bra..). Men veileder under fødsler på 113 nesten ukentlig og tar i mot andres barn i ambulansen (for de få som ikke rekker frem i tide).
Dt var meg
Vi fikk hjelp av gynekolog sethi i Lørenskog på dagen . Vi er satt på pergo nå , og hvis de ikke hjelper etter 4 runder henviser han videre
 
Hei!
Får vel innse at jeg hører til her. Vi har prøvd siden september 2014, minus noen få ganger, da samboer jobber i nordsjøen. I november 2014 ble jeg gravid, men det utviklet seg ikke og måtte sette i gang MA i februar. Siden da har det bare vært negative tester. Vi er i gang med utredning, men første tester viste ingenting galt. Jeg skal til ultralyd for å sjekke at egglederne er åpne, og så skal jeg også sjekkes for endometriose. Har alltid hatt sterke menssmerter, så gynekologen mente det var verdt å sjekke. Er fryktelig lei og frustrert begge to :( jeg orker ikke høre om andre som er gravid, og har vanskeligheter med å late som om jeg er glad på andres vegner. Superegoistisk, men sånn er det.. Føler også på redsel ved at jeg begynner å bli for gammel og har dårlig tid, selv om jeg bare er 28 år. Hadde alltid sett for meg at jeg skulle ha minst to barn før jeg ble 30. Er så fryktelig, fryktelig lei, og lei meg. Ikke har jeg noen jeg klarer å snakke med det om heller.

Hjertesukk fra nok en frustrert langtidsprøver.

Kjenner meg veldig godt igjen i det du sier! Huff, har faktisk sunket såpass lavt at jeg har begynt å fjerne folk på fb hvis di blir gravide :-O
Riktignok ikke slette, det blir for dumt, men skjuler de slik at jeg slipper å se...

Jeg skulle også ha to barn før jeg ble 30.. men med mindre det dukker opp to barn jeg ikke vet om at jeg har fått så skal vel det godt gjøres siden jeg er barnløs, ikke gravid og fyller 30 om 3 mnd :p
 
Jeg er ny i forumet her! Denne måneden går jeg over ettårsgrensen med prøving. Min kjære og jeg ønsker å bli gravide for første gang, og startet prøvingen i mars 2015. Ble gravid i juni, men mistet etter 6 uker. Etter det har vi prøvd hver eneste måned, og begynner nå å bli veldig utålmodige og usikre. Redd for at det er noe galt med oss, men så har vi jo fått det til tidligere... Frustrerende og trist på samme tid :-( Vil bare at den lille spiren skal sitte!
Kanskje noen her som har tips, triks og kjerringråd? Gleder meg til å bli kjent med dere <3
 
Ny på forumet, men ikke ny i gamet. Vi har vært prøvere aktivt i 3,5 år nå og har vært uten prevansjon minst like lenge før det. Vi har ingen diagnose, så uforklarlig barnløse. Det ble to Pergo-kurer i 2015. Ble gravid på den første. Det endte i SA 7+2. Fire runder med Letrozol førte kun til en kjemisk graviditet i årsskiftet til 2016. I juni i år hadde vi første IVF forsøk (ICSI på halvparten av eggene). Ble gravid da også, men ble nok en tidlig SA. Nå ser vi frem mot fryseforsøk på eskimoene vi har i frysa i Porsgrunn.
Håper det er noen likesinnede som er interessert i å skravle litt
 
Hei :) Er 30 år, har samboer og en sønn på 3 1/2 år. Sist ble jeg gravid i PP6, denne gangen skulle det vise seg å ta lengre tid! :( Er nå i PP 18, har i løpet av denne tiden hatt en tidlig SA i uke 5. Har ikke vært til utredning ennå, men tenker jeg skal kontakte lege når det er gått 1 år etter SA'en (oktober).
 
Hei, da hører vel jeg også til her nå... Pp12 på nummer 2. Har en gutt på 3 år. Jeg er 33 Og samboer er 38. Jeg har endometriose og har operert bort en diger eggstokkcyste og halve høyre eggstokk. Venter litt før vi søker mer hjelp for jeg orker ikke leger osv elt ennå. Men har tatt blodprøver og ul, og alt ser fint ut. Masse egg og blodprøvene var fine. Førstemann kom som en overraskelse så vi håper neste kommer veldig snart :)
 
Da har jeg også gått over ett år som aktiv prøver! Har sluttet å telle pp'er, men kastet pilla september 2014 og begynte aktivt prøvingen i juli '15. Har underveis fått vite at jeg ikke har hatt eggløsning og at mannen har nedsatt kvalitet, med andre ord aldri én positiv test. Har vært igjennom 3 kurer med provera og 4 enkle kurer med pergo uten resultat, går nå på Suprecur og skal ha første ICSI forsøk i slutten av måneden :)

Måtte lykken snart lyse mot oss alle❤️
 
Slutter meg til rekken og må dessverre melde meg inn her jeg også. Kastet p-pillene i februar 15,men begynte ikke aktivt å prøve før i juni samme år. Ble gravid i september,men hadde en MA i oktober 15, 8 uker på vei. Har hatt ustabil syklus helt siden da, og har ikke blitt gravid igjen:-( har nå bestilt time hos fastlegen 31. august, og håper jeg blir henvist til videre utredning.

Krysser fingrene for at høsten gir små spirer til alle sammen ❤
 
Da må jeg melde meg inn her jeg også. Har vært prøvere i 13 mnd, og har påbegynt min andre dobble pergo kur. Ingen barn fra før så håper det klaffer snart <3
 
Heisann. :happy:
Jeg kikker innom, tenkte jeg skulle prøve å bli litt aktiv.
Denne prøvingen går meg snart på helsa løs:hungry:
Jeg og mannen har prøvd siden sommeren 2015, så bare litt over ett år..
Men, det føles alikevel lenge.
Spesielt siden vi er de eneste i omgangskretsen som ikke har barn..

Jeg har fått beskjed om at alt ser bra ut med meg.
Mannen har tatt sædprøve og får svar på denne i september. Så vi har så vidt begynt med utredning..
 
Back
Topp