Hvem er vi som er her nå? Presentasjonstråd

Hei hei,

Vi har prøvd i litt over et år nå. For 3 måneder siden fant vi ut at årsaken til vanskelighetene var at jeg nesten ikke produserer østrogen. (vet jeg er litt manndig av meg, men det får da være måte på! ;))
Ble satt på pergotime, men har så langt ikke ført til en spire.

Var kjapt innom forumet for et år siden, men følte at jeg var "for ny".
Nå har vi opparbeidet både erfaring og blitt så til de grader rastløse!

Håper på å få dele tanker og støtte med dere framover :)
 
Jeg er 33 år gammel og har prøvd i over 1 år, vi har vært sammen i snart 8 år og skal gifte oss neste år.
Har sjekket både meg og han men de finner ingen grunn til at vi ikke skal bli gravid. Hans svømmere er kjempe fine og hos meg fant de en muskelknute 3x3cm (som de første lurte på om var endometriose men var ikke det).
Har for første gang ikke tatt EL test, siden jeg har regelmessig El.
 
Last edited:
Hei titter innom en tur, er noen år siden æ har vært hær nu. Siden den gang har mye skjedd....

Litt om mæ:
32år, vært prøver siden 2008, har ei jente på 12 år. Mæ å typen har ikke felles barn.
Vi har testet oss alle veier, er ikke noe i veien med oss, men gravide blir vi ikke. Kom så langt som at vi skulle til UNN, men æ fant ut at æ ikke orket det.. Dette var i 2013. 2014 har vært et hardt år, fikk påvist høyt BT, gått med det i mange år, har oxo fått en betennelse i nyrene som må behandles, så da har man prøvd forskjellige medisiner, det blei jo da sånn at i fjord gikk æ opp 10 kg på 14 daga, sliter veldig med å gå ned de kg + alle de andre kg som skulle bort... Har nåkk sikkert mye med vekta å gjøre sia man ikke blir gravid... Vet ikke helt kor æ vil med dette, men sånn er nu min historie...
 
Hei alle :)

Jeg er 31, har et barn født i 2004. Har en "ny" kjæreste, han har ikke barn fra før. Vi har vært sammen i 4 år og bestemte oss i juli 2014 for å prøve. Han har visst sjekket svømmerne sine før og prøvene var bra,jeg har jo gått gravid en gang og tatt abort 2 ganger etter det. Vi sammen sliter tydeligvis med å få ting til å klaffe.
Jeg har også celleforandringer (oppdaget ved første graviditet), operert for det i 2009, 2014 og må oprere igjen nå.
Så her er jeg nå! :)
 
Heihei jeg er 26 år og mannen 29, vi har ei lita frøken født i juni 2014 og hadde lyst på 2 tette men her skjer det lite. Har veldig lang og uregelmessig syklus (vanligvis rundt 50-70 dager) så er ikke ikke så lett å vite når jeg har EL. Brukte 8 mnd sist.
 
Hei :)
Her er jeg, har akkurat gått fra lykkerus 12+3 til trist beskjed om ma på torsdag. Andre gang det skjer i uke 12. Sist satte kroppen igang selv, men nå måtte jeg ta tabletter for å få det ut. Fosteret var ca 9uker. Var i dag inne for å se om alt var borte, men det var det ikke.
Jeg er 37år og mannan min er 48 år. Vi har prøvd siden august 2013. Brukte ca et år på å bli gravide begge gangene. jeg har fra før en datter på 8 år.
Håper alle gode ting er tre og at jeg får en positiv test ganske snart. Får høre på onsdag om jeg kan få albyl-e.
 
Hei :)
Her er jeg, har akkurat gått fra lykkerus 12+3 til trist beskjed om ma på torsdag. Andre gang det skjer i uke 12. Sist satte kroppen igang selv, men nå måtte jeg ta tabletter for å få det ut. Fosteret var ca 9uker. Var i dag inne for å se om alt var borte, men det var det ikke.
Jeg er 37år og mannan min er 48 år. Vi har prøvd siden august 2013. Brukte ca et år på å bli gravide begge gangene. jeg har fra før en datter på 8 år.
Håper alle gode ting er tre og at jeg får en positiv test ganske snart. Får høre på onsdag om jeg kan få albyl-e.
blei skikkelig lei meg på dine vegne. Og vil gi deg en god klem. Håper det snart blir full klaff igjen for dere og at alt går bra.
 
Heisann :) Jente 30, fra Trondheim. Har en sønn født 2005. "ny" samboer, han har ikke barn fra før. Vært barndomskompiser siden vi var 15! jeg har ikke gått på prevensjon siden vi ble sammen, (snart 2 år) og har ikke brukt noe som helst på 7år. Vi er nå ca i PP 20( rundt der :p ) jeg bruker cbdm (den gamle) som jeg startet opp med i vår, men ble fort dyrt så har hatt en pause fram til nå. Oppdaget i den senere tid at jeg har faktisk positiv EL på dag 20/21 ( har brukt App på tlf, tenkte El var rundt 14-16) så da har vi nok holdt på for tidlig! Krysser fingrer for at det sitter snart!
 
Last edited:
Hei! :)
Jeg er 30 år, fra Østlandet og har en sønn på 2,5 år. Mannen min og jeg har prøvd å få barn nr. to i litt over ett år nå.

Jeg gikk på Pergo for å få førstemann. Jeg sliter med ustabile sykluser, og har relativt kort lutealfase.
 
Hei,

Jeg er ei på 28 år fra Nordvestlandet. Jeg og samboer har prøvd i ca 1 1/2 år uten å lykkes. Nå har vi startet med pergotime og håper kanskje det hjelper på.. Ingen barn på oss fra før
 
Hei. Dame, 30 år, fra sunnmøre. Har prøvd aktivt i litt over ett år. Har vært til utredning/kikkhullsoperasjon. Avdekket nesten tett høyre eggleder, venstre er frisk som en fisk :p Alt av hormonnivåer er normale, og har eggløsning ganske jevnt. Alt bra med samboerens svømmere. Gyn satt meg på pergotime og dette er første PP på Pergotime. Håper spiren sitter snart... :)
 
Da kan jeg også presentere meg her.
Vi er 31 og 36 år. Prøver på første barn for begge. Har aldri brukt prevensjon og startet å prøve aktivt i desember 2014. Ble gravid i pp7, men mistet i uke 7. Ferdig utredet privat og begge er friske. Gynekologen sier derfor at hun ikke kan tilby oss noe mer hjelp akuratt nå. Avtalte å ta meg imot i mars hvis jeg ikke blir gravid før det.
 
Hei :)

Jeg er 25 og mannen 30:)

Vi har en fra før på straks 3 år (tok 3 1/2 år før det klaffet der).

Jeg har PCOS og mannen feiler det ingenting..:)

Vi har vært uten prevensjon siden nummer 1 ble født i juli 12. Hadde en SA i nov. 12 og en SA nå i mai 15. Så nå runder vi snart 3 år uten prevensjon. Kjenner jeg begynner å bli lei nå :-( vil så gjerne....

brukte du noen form for hjelp på førstemann? hormoner etc?
 
Jeg er 29, og mannen er snart 36! Han har ei jente på 7år fra før av, jeg har ingen.
Vi prøver og prøver!☺️
Har prøvd ganske lenge og ikke lykkes helt med det. Foreløpig resultat er en graviditet utenfor livmoren, og det var for 2,5 år siden.
Men nå har vi endelig fått dristet oss til utredning og jeg skal begynne på pergo ved neste mens! Yey✌️
Spennende tider i møte!
 
Jente på 30. Har to barn. Nå prøver vi på nr tre. Har prøvd i ett år. Fikk påvist pco for noen uker siden. Begynner på dobbel pergo neste syklus.

Siden det var cyster bare på den ene eggstokken, hvorfor kan ikke et friskt egg slippe på andre siden og bli gravid? Blir det dårlig kvalitet på begge sidene selv om det er cyster kun på den ene...?
 
Prøvd i 3 år. Begge to friske jeg og mannen(35og 32 år)....Tenker på å forsøke selv litt til...det er spennende tider...
 
Hei:) da kan man vel si att man er kommet inn i prøvere over ett år :)

Vi startet prøvingen september 2014 og går snart inn i 2016, bak oss har vi en kjemisk/SA i januar 2015. Måtte 2016 by på en liten spire. Dette er tredje og siste gullet i rekken, så den som venter på noe godt venter ikke forgjeves;-)

Vi er gift:) har to gutter på 7 og 4 :) selv er vi 27 og 25 :) så vi har god tid, selv om ønsket er stort. De to første satt uten prøving, så dette har hvert en påkjenning på mange måter. Selv om man har to herlige gutter å glede seg over, er det sårt og vente på sistemann:-/
 
Hei hei :) da måtte jeg inn her også. Jeg er 24 og gubben er 27. Og vi har en sønn på 5 år sammen :) har prøvd nå i 1 år. Tok vel bare 4-5 mnd sist.
 
Back
Topp