Hvem er vi som er her nå? Presentasjonstråd

Henger meg på her foreløpig under navnet "Tuppa".
Har en sønn fra et tidligere forhold på 6år og prøver nå med min nye mann.
Er slankeoperert og fikk en skade på en nerve i magen, så sliter nå med kroniske smerter og
går på en del medisiner for dette...
Har hatt 2 SA på 2år der fosteret var i mellom 5-6uker på UL par dager før SA.
Siste SA var i august.

Drømmen om en liten spire til er ikke borte, men står fremfor mange utfordringer på veien...
I følge jordmor så alt helt greit ut så det var bare å fortsette å prøve og mente ikke at medisinene hadde så
stor påvirkning, men at hvis jeg ble gravid måtte jeg til tett oppfølging...
 
Vi har vært prøvere i 7 år, fått positiv test 1 gang men da begynte jeg og blø 2 dager etter testen. Har blitt henvist til prøverør men håper selvfølgelig vi får det til på den naturlige måten :)
 
Har vært prøver siden november 2012 og har klaffa en gang og det va nu i okt men blei en SA i nov/des Desverre. S nu e det oppstart me pergotime i januar :) Glede mæ masse. Har ei datter på snart 9 år frafør :)
 
Hei,
Henger meg også på her:)
Jeg sluttet på p-piller i 2010 og fikk påvist PCOS, vi har vært aktive prøvere siden Januar 2013. Fikk time hos fertilitetsklinikken i oktober og har nå startet på andre omgang pergotime, dobbel dose denne gangen. Går også på metformin ettersom dette skal hjelpe å stabilisere hormonene mine.Jeg har sjeldent mens og har testet for eggløsning siden juni 2014 uten noe hell:) Vi har ingen barn fra før:) Har fått beskjed om at om trippel pergotime ikke virker for oss blir det prøverrør. Vi fikk høre at om ikke tre omganger med pergo virker kommer ikke pergo til å funke go
 
Da hører jeg også til her. Tok ut spiralen i desember i fjor, og skal straks i gang med PP 13.
 
Hei. Ny her. Vi har prøvd siden 2012 og er nå henvist til utredning. Har et barn fra før. Noen her som har vært på utredning og kan fortelle litt om det?
 
Hei. Ny her. Vi har prøvd siden 2012 og er nå henvist til utredning. Har et barn fra før. Noen her som har vært på utredning og kan fortelle litt om det?

Hei Karoline!
Vi var på utredning i oktober. Kan fortelle litt om oss:
Fikk påvist PCOS i 2010 da jeg sluttet på p-piller. Vi har prøvd aktivt å få barn siden januar 2013 og i juni 2014 ble jeg henvist til fertilitetsklinikken i Trondheim. Jeg måtte ta en del blodprøver og min samboer avla sædprøve. Jeg startet å teste for eggløsning i juni og har ennå ikke sett en positiv prøve. Etter samtale med lege fikk vi besjed om å prøve pergo, både enkel, dobbel og trippel med pausemnd. Om dette ikke funker for oss blir det IVF. Når har du time?
 
Hei! Kaster meg inn her.
Har prøvd siden desember 13 nå. Har en datter fra før, gikk 17 mnd før hun ble til. Bestemte oss da at vi ville begynne å prøve ganske fort etter at hun ble født siden vi vil ha tette barn:) hun er født i august 13.
Begynner nå å bli litt "smågal" og var hos gyn i nov og fikk beskjed om aku det samme som når vi prøvde første gang "Her ser jo alt bare alldeles strålende ut". Selvfølgelig er jo det bra, men også frustrerende når du ikke får det til.

Jobber også med 3 andre damer, der alle er gravide og klarte det på første forsøk....
 
Har prøvd siden november 2012. Fikk en spontan abort nå i oktober 6 uker påvei ca. Var til tidlig ultra og fikk vite dette i uke 8. Så nå skal vi få hjelp i januar, rett på pergo her ingen form for tester på samboer. Æ har vært til 3 undersøkelsa te gynekologen min på bare 5 uka, men e pga SA(spontan aborten) Så nu ska æ til blod prøve oss legen min den 2 januar så til gynekologen min den 7 januar :) Endelig noe hjelp å få <3 Har fått påvist PCOS. Usikker på alle bokstavan ska vær der, men slitt kun te tre av liste tingan da, overvekt på magen, uregelmesige blødninga(under og etter samleie) og ingen mens overhode.
 
Hei, jeg hører visst til her nå..
Vært uten prevensjon siden juli 2013. Vært gravid en gang tidligere, før vi ble prøvere, men ingen barn.
Ble gravid i januar 2014, som endte i en SA i uke 6. Ingen antydninger til to blå siden da. Begynte utredning hos privat gyn i oktober 14, fått påvist mild pco (for mange folikler på eggstokkene, som forsinker eggmodningen samt gir dårlig kvalitet på de eggene som blir modne). Har prøvd 1 enkel pergo, samt dobbel pergo med Ovitrelle uten klaff. Skal i gang med ny runde på pergo etter pausemnd denne syklusen. Skal og til gyn offentlig i slutten av januar, og skal fortsette utredningen der.
 
Er vel på tide å melde seg inn her. Vi har vært prøvere siden august 2013. Jeg har tempet i over et år og vet jeg har eggløsning, men vi har ikke opplevd å få positiv test ennå. Gikk til legen i midten av desember, og hun henviste oss til fertilitetsklinikken. Fikk brev derfra i romjula med beskjed om å komme dit for å ta prøver neste gang mensen kommer. Hele situasjonen begynner å bli litt tung, "alle" andre blir jo gravide og folk spør når det blir vår tur. Godt å vite at vi er i gang med å få hjelp i alle fall:)
 
Last edited:
hiver meg uti et forum! Har vært prøvere siden november 2013, og er i pp 14. Har blitt henvist videre fra Legen for full utredning(og fått time i februar),da jeg mistenker at jeg,vi, ikke får det til på egen hånd, fra tidligere erfaringer i familien. Var på full innvendig UL ifjor mars, der alt tilsynelatende så helt ok ut.
Føler meg som sistemann ut, som ikke får det til, og er lei av at alle spør om vi ikke skal ha barn, og at "husk, klokken tikker..."
 
Hei Hei
En jente på 30 år, som var så heldig og bli mamma til en liten jente i des.12. Etter 5 års prøving ble jeg gravid, ved hjelp av puregon og ovitrielle stimulering. Lykken sto i taket, jeg er evig takknemlig.

Min lille har nå blitt 2 år, og ønsket om en lille bror eller søster har meldt seg til de grader. Har ikke gått på prev siden 6 mnd etter fødsel. Søknad for hjelp er sendt til Ahus, og fått brev om at jeg skal ha time innen en eller annen gang i Februar. Har et stort behov for og prate, dele og slarve med andre i samme situasjon...

So thats me, ta gjerne kontakt :)
 
Hei Hei
En jente på 30 år, som var så heldig og bli mamma til en liten jente i des.12. Etter 5 års prøving ble jeg gravid, ved hjelp av puregon og ovitrielle stimulering. Lykken sto i taket, jeg er evig takknemlig.

Min lille har nå blitt 2 år, og ønsket om en lille bror eller søster har meldt seg til de grader. Har ikke gått på prev siden 6 mnd etter fødsel. Søknad for hjelp er sendt til Ahus, og fått brev om at jeg skal ha time innen en eller annen gang i Februar. Har et stort behov for og prate, dele og slarve med andre i samme situasjon...

So thats me, ta gjerne kontakt :)
Send meg gjerne pm, slarver gjerne om løst og fast :)
 
Hei. Er 28 år, har akkurat prøvd i ett år nå.
Har en jente fra før som er 6år.
Har kort lutealfase (8-11 dager), men tror kanskje den siste var på 12. Har tatt D- og B-vitamin hele syklusen. Syklusene mine har variert fra 22-26 dager, men nå var den siste på 27 dager. Så føler tanta har vert ekstremt mye på besøk dette året.

Prøver å holde motet oppe :)
 
Hei :)

Vi har prøvd siden januar 2012. Driver med fertilitetsutredning nå. Første steg var sædprøve og blodprøver(av begge). Alt var fint. Hadde laparaoskopi 23/01/15. Der fant de sammenvoksninger som førte til at egget ikke ble fanget opp. Tette eggledere. De åpnet egglederene mine under laparaoskopien, og jeg føler jo at jeg nå er inne i en helt ny prøveepoke med et fornyet og sterkt håp. Har begynt å bruke clear blue fertilitetsmonitor denne syklusen, for å maxe sjansen. Tror egentlig ikke det er noe poeng for meg, har veldig regelmessige sykluser. Allikevel måtte jeg liksom bare sikre meg :p

Jeg skal til kontroll 06/03/15. Da skal vi snakke om IVF og løpet videre hvis det ikke klaffer nå heller.

Ble med i forumet nå, fordi jeg har hatt mange spørsmål. Er bare åpne om løpet vårt til ei god venninne, så synes det er fint å kunne dele ting med flere. Liker også å lese deres historier, lærer mye av det. Syns også det er fint å se hvordan dere støtter hverandre.
 
Hei,

Jeg er 32 år, har prøvd siden 2010 og hatt 2 ICSI forsøk. Ble gravid i November 2014 på andre forsøk, men hadde SA i uke 5.
Mistenkte at det var pga plutselig dropp i progesteron som jeg sluttet med da jeg fikk positiv test. Mistet 3 dager etter det. Så leste jeg alt jeg kom over av progesteron litteratur og besteme meg for å teste dette ig samtidig sette mannen på multivitamin for supersvømmere
2 PP med dette og jeg lurer på om jeg faktisk har to streker på testen!! Håper jeg endelig har knekt koden på hva som funker på min kropp!
 
Hei!

Jeg er 27 år-mannen 37.
Pp 23.. og begynt på pergo idag.
Har to barn fra før, mannen har og to. Men det mangler én. En fantastisk liten skapning som gjør familien vår komplett <3
Jeg gikk 18 mnd uten å vite hvorfor jeg ikke ble gravid.. etter mye frem&tilbake til gyn- ble det operasjon nå i des 2014.
Og idag som sagt over begynte jeg på pergo. Legen satt meg på 2 tabl. Daglig i 5 dager. Jeg vet ikke hva jeg kan forvente eller håpe på mtp behandlingen. Men tiden vil vise.. etter så lang tid med venting har utålmodigheten vist seg.. går å tripper å bare venter på de dagene man har størst sjans.. og tripper videre til ikm dagen og testene kan taes.. bare at jeg begynner en uke før.. min lille skam.. måå bare teste.. håpe og tro.. blitt knust hver pp men fasaden sitter der enda. "Alt går bare bra" fasaden.. men nå har jeg fått nytt håp med denne kuren, så da får jeg trippe videre :)
 
Hei.

Har nå prøvd I 1 år på nummer 2. Ble gravid på første forsøk i mars 2014,men endte i sa uke 6.. ble så gravid igjen i juli og ny sa i uke 5+2...brukte 13 mnd på lillemor...frustrerende når d tar så lang tid :(
 
Back
Topp