Hvem er vi som er her nå? Presentasjonstråd

Hei. Vi har prøvd siden august -13.
Har barn fra før, som ble til etter kort prøving.
Mistet også i SA i uke 10 i mai.
Har nå vært hos privat utredning, og ingen feil funnet hos noen av oss med hormonene.

Har kort lutealfase( 8 dager) , så denne syklusen prøver jeg med ovitrelle sprøyte og lutinus for å prøve å forlenge lutealfasen.
 
Hei. Jeg er 29 år, har to barn på 9 år og 3 år som vi har fått hjelp til på risken, pluss vi har 1 englebarn som vi måte avbryte i 2009 i uke 23! Vi har ønske som flere barn og er nå i gang hos fertilitetssenteret i Oslo. Skal i gang med menopur til lørdagen! Ny på denne siden, vært tidligere medlem på barnimagen. Jeg sliter med pso, og har ingen eggløsning eller mens! Har lykkes tre ganger med inseminasjon! Og håper vi vil lykkes igjen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg får vel liste meg inn her jeg også. Teknisk sett er det vel 3 dager igjen til vi runder året, men det er vel greit.. ;)

Jeg er en jente på 27 år, mannen er 40 år, vi har vært sammen i 7 år og gift i ett år. Jeg sluttet med p-pilla etter bryllupsreisen i fjor, og gleden var komplett da jeg ble gravid i pp 2 i slutten av oktober med termin i slutten av juli (flyttet siden til august). For å gjøre en lang historie kort; blødde litt i uke 6 og fikk UL som viste at embryoet var ca 12 dager kortere på vei enn EL-dato. Fikk ny UL uken etter som viste at det utviklet seg normalt, så gyn mente alt var i orden. Varsellampene skulle nok ha begynt å blinke allerede da, men jeg måtte gå helt til 12+6 (11+1 i forhold til UL) før jeg spontanaborterte i midten av januar i år. Følte meg dårlig ivaretatt og at gyn ikke tok meg på alvor, for noe var helt klart feil helt fra starten av.

Å spontanabortere var utrolig tøft, men vi gikk i gang med prøvingen igjen med friskt mot og forventing om at det skulle klaffe raskt igjen. Det har det ikke gjort, og vi er nå i de aller første dagene av pp 10, pp 8 etter SA. Nå begynner denne prøvingen å tære på.

Jeg skal ta hormonblodprøver denne ppen, og jeg har time hos gyn i midten av oktober. Håper å få noe pergo-lignende siden jeg tidvis har veldig sen EL og lange sykluser. Foreløpig har vi et håp om å skulle få det til på egen hånd med bare en liten dytt i riktig retning.
 
Last edited:
Hei! Jeg heter Elisabeth og er ny her (visste ikke om dette forumet). Har en datter på 7 år fra før og nå prøver vi på nr.2. Har vært prøvere siden august i fjor.
 
Lurer på om jeg skal joine dere her inne og jeg og håpe jeg kan få noen gode tips :)
Sluttet på pilla i mars 2013, og opplevde en SA i august i år, så jeg er vel over året på prøving :(

Har ikke begynt å teste etter el før etter SA'en, og har nå ventet lenge på at den skal dukke opp.

Snakket med legen i Juni, før positiv test, og fikk beskjed om at vi kunne begynne litt nærmere utredning om jeg ikke var blitt gravid innen oktober siden jeg ikke har testet etter el osv tidligere. Hun ville jeg skulle gjøre det først :)
 
Jeg er tilbake her.

Hadde prøvd i ett år da vi endelig lyktes nå for 2,5 uke siden. Det ble kortvarig lykke, og SA startet på dagen 6+0 uker.

Er egentlig inne i systemet for IVF (Ullevål), skal bare ringe ved neste mens. Men så ble jeg jo gravid, og nå vet jeg ikke helt hva som blir greia for oss videre. Skal på lang ferie i des/jan, så tror nesten ikke jeg rekker å starte opp noe før vi skal på ferien.

Må vel vente en syklus etter SA?
Og skal vel kanskje til kontroller mens man tar nesespray og sprøyter?
 
Jeg er tilbake her.

Hadde prøvd i ett år da vi endelig lyktes nå for 2,5 uke siden. Det ble kortvarig lykke, og SA startet på dagen 6+0 uker.

Er egentlig inne i systemet for IVF (Ullevål), skal bare ringe ved neste mens. Men så ble jeg jo gravid, og nå vet jeg ikke helt hva som blir greia for oss videre. Skal på lang ferie i des/jan, så tror nesten ikke jeg rekker å starte opp noe før vi skal på ferien.

Må vel vente en syklus etter SA?
Og skal vel kanskje til kontroller mens man tar nesespray og sprøyter?

Etter SA uten utskrapning kan du prøve på nytt så fort du vil. Bare vente med sex, tamponger og bading til du slutter å blø pga infeksjonsfare. Så når du vil prøve på nytt må du kjenne på selv. Jeg begynte på nytt med en gang etter alle mine aborter, men har ikke blitt gravid på nytt etter den siste.

Jeg vet ingenting om assistert befruktning, men det kan du kanskje spørre om inne på Assistert befruktning? Vi som er her på "prøvd lenge" er oss som fortsatt prøver hjemme (med eller uten litt hjelp til hjemmelaget). :p
 
Etter SA uten utskrapning kan du prøve på nytt så fort du vil. Bare vente med sex, tamponger og bading til du slutter å blø pga infeksjonsfare. Så når du vil prøve på nytt må du kjenne på selv. Jeg begynte på nytt med en gang etter alle mine aborter, men har ikke blitt gravid på nytt etter den siste.

Jeg vet ingenting om assistert befruktning, men det kan du kanskje spørre om inne på Assistert befruktning? Vi som er her på "prøvd lenge" er oss som fortsatt prøver hjemme (med eller uten litt hjelp til hjemmelaget). :p
Takk! :)

leste ett sted at vi som har prøvd lenge og assistert befruktning var slått sammen. Nevnte d derfor her.

Regner eg m at vi prøver naturmetoden litt til.... :)
 
Takk! :)

leste ett sted at vi som har prøvd lenge og assistert befruktning var slått sammen. Nevnte d derfor her.

Regner eg m at vi prøver naturmetoden litt til.... :)

Åja, nei det er "Vi som har prøvd lenge (mer enn 1 år)" og "Ufrivillig barnløshet" som er slått sammen. Det var jo to forum om det samme, siden definisjonen på ufrivillig barnløshet er at man har prøvd mer enn ett år. :p

Håper du får ny fullklaff og at den sitter til termin. :)
 
Åja, nei det er "Vi som har prøvd lenge (mer enn 1 år)" og "Ufrivillig barnløshet" som er slått sammen. Det var jo to forum om det samme, siden definisjonen på ufrivillig barnløshet er at man har prøvd mer enn ett år. :p

Håper du får ny fullklaff og at den sitter til termin. :)
Ah :) Da skjønner jeg!

Ja, jeg er klar m en gang EL testene lyser mot meg igjen! Forhåpentligvis om mindre enn 2 uker. Er super regelmessig ellers, og denne SA'n oppfører seg som en vanlig mens. (De første to dagene var shitvonde, men nå er alt normalt). :)
 
Hei :)
Kan jeg få være med her?
30 år, kjærsten 26- forlovet!
Har vel runda året med prøving, hvis man tenker når vi begynte :)
Slutta på pilla sept/okt 2013, ble raskt gravid- 1 pp!
Gikk til tili ultralyd, fikk sjokk- blindted ouvum!! Utskrapning Jan 2014:(
Selvom det er 10pp etter dette, håper jeg at jeg får være med her!
Vært hos gyn, der alt ser bra ut!
Skal ta blodprøver denne runden med mens å sjekke hormoner!
Hvis ikke det har skjedd noe innen Jan , må mannen sjekke sine svømmere!
Går til homeopat/akupunktur :)
 
Håper ditt opphold her ikke blir så langt
 
Føler det er på tide jeg flytter inn her litt :)
Er nå på min 23. måned som prøver (signaturen forklarer vel det meste :) )

Ellers kan jeg fortelle at jeg er 25 år. Har vært sammen med min mann i 8 år og gift i 5. Vi har ingen barn fra før av, men 2 herlige hunder. Bor like utenfor Ålesund :)
 
Hei jeg heter Kate og jeg og min sambo har vært prøvere siden 2012.

Har aldri vært gravid

Har Pcos

Har slitt med overvekt hele livet og i 2013 tok jeg en slankeoperasjon.

Er nå kvitt 50kg av spekk og fett.

MEN ingen spire har kommet til oss =(

Er nå på min 4 pergokur.

Har fått time på fertilitetsklinikken. Men på grunn av stor på gang er den ikke før september måned 2015 =(
håper en spire kommer til oss før den tid.
 
Får snike meg inn og presentere meg jeg og:) vi er så heldige at vi har 4 barn fra før, har prøvd på nr. 5 siden august 2012. Det har resultert i 3 SA, og vi begynner egentlig litt å miste motet:(
 
Her kommer jeg også :)

Har prøvd nå i 1,5 år. En liten pause pga celleforandringer å konisering. Samboer og har en datter fra før(prøvde ikke lenge på henne).

Har nå fått pergo, albyl og crinone. Skal prøve alt denne syklusen. Samtidig som jeg skal ta blodprøver. Syntes det er litt rart å ta blodprøver når jeg skal begynne med hormonene men?
Første pergo kur(skal ta dobbel kur) tas til lørdag, er da på dag 5, skal ta frem til dag 9. Så er det crinone fra eggløsning. Albyl e tar jeg hele syklusen. Dette skal prøves i 3 Mnd og etter det blir det da å utredes nærmere. Men det håper jeg vi slipper :)
 
Det er veldig rart at du skal ta blodprøver, mens du tar medisiner! Det burde du få notert ned, slik at hvis det skal brukes til noe senere så må du kanskje få nye blodprøver? Så ikke man regner med at alt er bra hos deg, og så er det pga. medisinene. Forhåpentligvis blir det aldri behov for det da, full klaff på pergo nå, men ja, lurt å huske på det, at dette er blodprøver med medisiner.
 
Det er veldig rart at du skal ta blodprøver, mens du tar medisiner! Det burde du få notert ned, slik at hvis det skal brukes til noe senere så må du kanskje få nye blodprøver? Så ikke man regner med at alt er bra hos deg, og så er det pga. medisinene. Forhåpentligvis blir det aldri behov for det da, full klaff på pergo nå, men ja, lurt å huske på det, at dette er blodprøver med medisiner.

ja, jeg også syntes det var veldig rart. har jo tatt en del av de fra før da, østrogen, fsh,LH og progesteron, prolaktin har jeg hvertfall tatt(tror det var de jeg tok) og gyn mente de var normale, selvom jeg syntes progesteron var akkuratt på grensa(25). så jeg skal huske å si det hvis jeg ikke blir gravid, at de prøvene er jo tatt med medisiner.
 
ja, jeg også syntes det var veldig rart. har jo tatt en del av de fra før da, østrogen, fsh,LH og progesteron, prolaktin har jeg hvertfall tatt(tror det var de jeg tok) og gyn mente de var normale, selvom jeg syntes progesteron var akkuratt på grensa(25). så jeg skal huske å si det hvis jeg ikke blir gravid, at de prøvene er jo tatt med medisiner.

Da er det sikkert for å se på effekten av medisinene at de tar prøvene nå. :)
 
Back
Topp