Hvem er vi som er her nå? Presentasjonstråd

Jeg vil gjerne presentere meg selv. Jeg er 88mod fra Østfold. Brukte ca 2,5år på før mirakelet satt i des 2013. Så har ei frøken som fyller 3år nå i slutten av mnd. Men prøver veldig på nr 2.

Håper det blir en kort tur innom her, for kroppen er veldig rar om dagen. Sykt sliten (har ME og Fibromyalgi, men er en annen type sliten enn vanlig) og niplene er plutselig stive som fjell. Er foreløpig bare på dag 13, men håper på positiv svar om et par uker!

Har begynt utredning hos gyno, og mannen skal levere manneprøve den 22.
 
Hei! Vi har prøvd siden juni 2016 på vår første sammen, han har to fra før. Jeg er straks 25 og han 38. Prøvd tre runder pergotime, selv om alt ifølge gyn har vært fint på blodprøver osv. Mannen sin spermprøve var fin. Fikk diagnosen uforklarlig barnløse og sendte henvisning til prøverør i Porsgrunn. Var på samtale der 28/6, der kan kunne se antyding til PCO, og en cyste på 2 cm. Etter dette har syklusen som ellers var 28 dager regelmessig blitt helt på bærtur og jeg har lagt hele den fokuserte prøvingen på hylla - noe som er deilig. Nå venter vi bare på medisinstart og IVF i oktober, og håper vi er så heldige at det blir klaff som ikke så lenge.

Lykke til alle sammen her inne :D
 
Hei! Vi har prøvd siden juni 2016 på vår første sammen, han har to fra før. Jeg er straks 25 og han 38. Prøvd tre runder pergotime, selv om alt ifølge gyn har vært fint på blodprøver osv. Mannen sin spermprøve var fin. Fikk diagnosen uforklarlig barnløse og sendte henvisning til prøverør i Porsgrunn. Var på samtale der 28/6, der kan kunne se antyding til PCO, og en cyste på 2 cm. Etter dette har syklusen som ellers var 28 dager regelmessig blitt helt på bærtur og jeg har lagt hele den fokuserte prøvingen på hylla - noe som er deilig. Nå venter vi bare på medisinstart og IVF i oktober, og håper vi er så heldige at det blir klaff som ikke så lenge.

Lykke til alle sammen her inne :D
Lykke til i oktober og håper på en spire ❤️
 
Melder meg her, selv om det er to sykluser før vi kan prøve igjen.
Det blir her vi hører hjemme etter ett år prøving, en kjemisk i april og en MA i sept i år. Jeg ble 9uker før ul i forbindelse med duotest avslørte at fosteret døde i uke 7.
Aldersmessig begynner jeg å ha det små travelt.
 
Begynte prøve i juli ifjor. Har blitt gravid på de fleste syklusene etterpå, men bare mister.
Hatt 4 kjemiske i tillegg til flere SA'er og en BO/MAhvor vi måtte avslutte ved 10 uker.
 
Begynte prøve i juli ifjor. Har blitt gravid på de fleste syklusene etterpå, men bare mister.
Hatt 4 kjemiske i tillegg til flere SA'er og en BO/MAhvor vi måtte avslutte ved 10 uker.
Høres grusomt ut, får dere hjelp hos lege?
 
Høres grusomt ut, får dere hjelp hos lege?
Ja, har hatt oppfølging siden BO/MA'en. Får en haug av medisiner for å se om det hjelper, men vi har blitt anbefalt å vurdere IVF.
 
Ja, har hatt oppfølging siden BO/MA'en. Får en haug av medisiner for å se om det hjelper, men vi har blitt anbefalt å vurdere IVF.
Tror mange runder med MA vil knekke meg fullstendig, vil dere prøve ivf?
 
Tror mange runder med MA vil knekke meg fullstendig, vil dere prøve ivf?
Vet ikke. Usikker på om jeg orker, men vi har ikke tatt stilling til det enda.
Er innmari sliten og lei av alle abortene. Håper medisinene snart kan hjelpe, går på metformin, prednisolon, blodfortynnende og lutinus nå.
 
Vet ikke. Usikker på om jeg orker, men vi har ikke tatt stilling til det enda.
Er innmari sliten og lei av alle abortene. Håper medisinene snart kan hjelpe, går på metformin, prednisolon, blodfortynnende og lutinus nå.
Klem fra meg[emoji173] Håper på et lite lykke treff for dere[emoji256]
 
Jeg flytter nok inn her, men er ikke så aktiv for tida. Har en gutt på 2 år som ikke var planlagt, nå har vi prøvd på nummer 2 siden august 16. (Egentlig lenger og, men jeg fikk tilbake mensen i juli 16 så regner derifra). Hadde tenkt å be om legetime når det nå ikke klaffet i august, men har ikke orka å gjøre det enda. Etter å ha vært (veldig) aktive prøvere så lenge har vi denne måneden knapt prøvd, så jeg venter på mens til uka. Har nok gitt litt opp, begynt å tenke at kanskje vi bare skal ha et barn osv. Vil jo egentlig ha flere, men kjenner at det er vanskelig å holde gutsen oppe når det aldri går. Spesielt når "alle andre" får det til.. Vi var feks 3stk pp jobb med sommer 15 barn, begge de to andre fikk nummer 2 i sommer. I barselsgruppa mi har ei fått nummer 2 og to er gravide. Bare vi som ikke klarer det... [emoji54]
 
Hei! Vil gjerne presentere meg selv her inne.

Jeg er 88-modell fra Bergen, som har prøvd siden august 2016. Ingen antydning til positive tester, verken el-tester eller graviditetstester...

Syklusen er på bærtur, og hittil i 2017 kan jeg skilte med to tr, pluss ett par ganger med tendenser til spotting. Her er det jo åpenbart noe i veien. Har gått til gyn privat i april 2017, som mistenker alvorlig pcos. Iom at jeg ser at vi nok trenger mer hjelp for å klare å bli gravide, har jeg avsluttet prosessen på privatklinikk (fikk aldri mens, så fikk ikke tatt blodprøvene som trengtes), og har startet prosessen i det offentlige. Har fått ny gyn-time, offentlig, i slutten av oktober.

Nå er jeg kjempelei av prøving, og har de siste par mnd ikke vært så ivrig på å prøve så altfor ofte. Har liksom mistet helt motet, og tror ikke vi kommer til å klare det på egenhånd.

Jeg har nå bestemt meg for å gå ned ca 10 kg, for å se om det kan sette syklusen litt mer i gang. Er ikke merkbart overvektig fra før, men gyn nevnte at en viss vektnedgang kan hjelpe på. Er i dag på -4 kg, så det går i alle fall nedover. Deilig å ha litt bedre plass i jeansene. hehe :)

Målet for høsten er å forhåpentligvis få litt fortgang i min aaaaltfor lange syklus, gå ned de resterende kiloene, og komme i siget på prøvingen igjen. Forhåpentligvis klaffer det snart! Alle venninner har barn eller er gravide, så jeg går bare rundt og tenker på at det er så leit at jeg/vi ikke klarer det...
 
Nå er det på tide å presentere seg selv i denne tråden for min del også.
Jeg er 27 år, gift med en fantastisk mann på 32.

Vi har prøvd siden mai 2015, med et opphold på 6 mnd fra november 2016-mai 2016 pga behandling for høyt stoffskifte.
I tillegg har jeg pcos, som jeg fikk diagnosen på høsten 2015.
Startet på clomid i juni, enkel dose, og har nå vært gjennom 3 runder med det, totalt 5 pp siden mai i år.
Går i tillegg på metformin, og har gjort det nå i en syklus. Håper at det klaffer før jul, men har ikke høye forhåpninger lenger.

Siden november i fjor har jeg gått ned 20 kg, noe som burde hjelpe på pcos'en, men enda har det ikke gitt utslag til positiv test.
Siden jeg ikke har full jobb så prøver jeg å ikke stresse med det at vi ikke blir gravide heller, men prøver å ta det som det kommer i stedet for.

Ønsker alle sammen her inne lykke til :)
 
Hei hei.
Registrert meg i dag etter sniklesing noen uker.

Jeg er 35 år, mannen er 40. Vært prøvere siden januar 2016. Jeg har pcos, men ganske stabile sykluser. Vi er henvist til videre behandling og skal til forsamtale om 2 uker. Spent på hvor lang ventetid det er før oppstart!
I sommer og høst har jeg forsøkt Clomifen, hatt 2 doble kurer uten resultat. Er nå i pausemnd etter 2.kur. Har hentet ut en ny kur, ikm er neste mandag , så da blir oppstart fredag neste uke.

Jeg har en datter fra tidligere forhold som ble til på 1. AIH forsøk.
 
Hei. Jeg er ny her og blir 35 år i desember. Vi har ikke forsøkt å unngå å bli gravid de siste 4 årene. Vi har ingen barn og har nå kontakt med en fertilitetsklinikk. Det viser seg at mannen har super kvalitet på sine svømmere. Jeg har nylig fått saltvann og kontrastvæske gjennom eggledere. Ved den undersøkelsen gikk væsken tregt i starten, men så gikk det raskere. Ut ifra undersøkelser ligger alt til rette for at det skal være mulig å bli gravid. Det viser seg at det er mange egg i begge eggstokkene. Jeg har hatt uregelmessig menstruasjon, så jeg har nå akkurat fullført første prøveperiode med Letrozol. Ved ultralyd etter oppstart med medikamentet var det en eggpose som var betraktelig større enn de andre på venstre side. Høyre eggstokk hadde tre eggposer som det var noe størrelse på. Har nylig hatt eggløsning, så nå venter vi bare på å kunne teste dersom mens ikke dukker opp. Veldig spennende!
 
Last edited:
Hei,
får vel presentere meg jeg også. Har lest litt her inne av og til, men føler det er først nå jeg har noe å dele.

Er snart 35 år, sluttet på p-piller august 2016, og har brukt fertility friend siden da, med temping og etter hvert el-tester for å følge med på syklusene. Var litt tilfeldig prøving i begynnelsen, men siden det ikke har skjedd noe, har det vært litt mer aktiv prøving siste halvåret.

Jeg har hatt litt variable sykluser, med spesielt korte og uregelmessige lutealfaser (mellom 6 og 13 dager fra el til mens). Har derfor nå begynt med utredning. Tok blodprøver forrige pp, og fikk konstatert at jeg i hvert fall har eggløsning, men ble likevel satt på Letrozol, og har gått på dette denne perioden (2 tabl. dag 5-9).

Mannen har tatt sædprøve som viste normalt volum, men noe redusert antall og motilitet.

Var til ultralyd igjen nå på dag 12, og hadde et fint egg på 19 mm, så nå venter jeg bare på at det skal løsne, legger inn aksjer og krysser fingrene for at det kan skje noe denne mnd. Håper på en hjemmelaget spire!
 
Hei,
får vel presentere meg jeg også. Har lest litt her inne av og til, men føler det er først nå jeg har noe å dele.

Er snart 35 år, sluttet på p-piller august 2016, og har brukt fertility friend siden da, med temping og etter hvert el-tester for å følge med på syklusene. Var litt tilfeldig prøving i begynnelsen, men siden det ikke har skjedd noe, har det vært litt mer aktiv prøving siste halvåret.

Jeg har hatt litt variable sykluser, med spesielt korte og uregelmessige lutealfaser (mellom 6 og 13 dager fra el til mens). Har derfor nå begynt med utredning. Tok blodprøver forrige pp, og fikk konstatert at jeg i hvert fall har eggløsning, men ble likevel satt på Letrozol, og har gått på dette denne perioden (2 tabl. dag 5-9).

Mannen har tatt sædprøve som viste normalt volum, men noe redusert antall og motilitet.

Var til ultralyd igjen nå på dag 12, og hadde et fint egg på 19 mm, så nå venter jeg bare på at det skal løsne, legger inn aksjer og krysser fingrene for at det kan skje noe denne mnd. Håper på en hjemmelaget spire!

Spennende dette :) Ventetiden går veldig tregt da synes jeg.... ;)
 
Heihei! Frøken på 26 år, gift med en mann på 35. Han har en på 14,5 fra før.

Vi har vært prøvere siden september 2015, uten en eneste positiv graviditetstest. Vi har fått diagnosen uforklarlig barnløse, og er igang med første IVF/ICSI... ferdig med hormonsprøyter og hadde uttak 2.oktober. Jeg ble dessverre overstimulert, så innsett blir ikke før neste syklus som starter i midten av november (innsett etter ca 10-14 dager etter blødningsdag 2).. skulle ønske innsett ble nå i oktober, da jeg har følt meg klar siden plagene fra overstimuleringen gikk over. Men må bare stole på at de på klinikken vet hva de gjør og at de tok denne avgjørelsen basert på erfaring og sine kunnskaper:) Vi har 7 blastoer på frys, og håper en av disse skal gi oss drømmen vår <3
 
Heisann forum! Vi har vært prøvere siden juni 2015 og har ingen barn i fra før. Har vært gjennom mange kjedelige prøverunder og en EXU. Vi fikk henvisning til IVF-konsultasjon i sommer og hadde samtale for to uker siden. Vi hadde regnet med lang ventetid, men til vår store overraskelse var det ingen ventetid og de satte meg på sprøyter denne uken. Vi tenkte at dette var ingenting å vente på, så nå skal jeg på første ultralyd å se hvordan det står til allerede på torsdag. Skikkelig spennende periode vi går inn i nå, så tenkte det var greit å lage en tråd her for å ha noen å dele med. Av erfaring fra forrige abort har vi denne gangen bestemt oss for å ikke dele med noen at vi er i gang med IVF, så tenker vi at det heller skal bli en felles positiv nyhet for venner og familie om det går bra :)
 
Back
Topp