Jeg er 29år, bikker de magiske 30 senere i år
Vært sammen i 12.5år, gift i 4.5år, droppet p-pillene høsten 2015 (samtidig som vi giftet oss)
Vi har hatt en skikkelig heisatur.
Først tok det litt over et år fra p-pille slutt til jeg ble gravid første gangen.
Deretter ble det oppdaget avvik uforenelig med liv på OUL. Vi valgte å avslutte svangerskapet og jeg født ei lita jente i uke 19+0.
Tok knappe 4måneder før jeg ble gravid igjen, men mistet i uke 6.
9 måneder etter sa ble jeg gravid igjen, fikk tilbud om utvidet kromosomprøve (siden rutinebrudd på sykehuset gjorde at vi ikke visste hva som var galt med første).
Finner ut at jeg har en finurlig ting som heter translokasjon. Velger å ta morkakeprøve da de med 99.9% sikkerhet kan si at translokasjonen var årsaken til at det gikk galt første gangen.
Får svar en uke etterpå at mini også har ubalansert translokasjon, avvik uforenelig med liv. Ny fødsel, denne gang i uke 15.
Dette var i juni 2018. Da ble vi søkt inn til PGD behandling, hvor de gentester embryo før innsett.
September 2019 var vi inne til forsamtale og allerede i oktober kom telefonen om at de var klare for stimulering. Uttak i slutten av november, fikk ut 21 egg, overstimulert og innsett utsettes.
9 egg lar seg befrukte, 7 har ubalansert translokasjon og blir destruert.
2 friske embryoer ligger på frys i Stockholm og venter på oss. Innsett originalt planlagt mars 2020, men utsettes til høsten
31.08.2020 bikker vi 5år siden p-pille slutt. Da håper jeg vi har en dato klar for innsett