Hjemmelaget til babyen!

Så fint teppet blir! :D
Jeg gjør omtrent ingenting annet enn å strikke for tiden, så har siden sist strikket to jakker, to luer og en sovepose. Holder på med sovepose nr to nå, og har begynt å prøve meg på å strikke body. Bruker ikke oppskrift, så blir en del prøving og feiling :p Venter tvillinger, derfor to av alt :)

Er mektig imponert! :wideyed: Dette er vanvittig bra for å være første strikkeprosjekt! :gen014 Har du brukt flettepinne på mønsteret?
Åj :D hihi, snakk om å øke selvtilliten min a :D takk! Hehe. Har bare brukt en strømpepinne som hjelpepinne :)

Jeg har gått litt lei av hekling og strikking i det siste, så i dag lagde jeg en uro til å ha over senga. Ikke lett når det skal være kjønnsnøytrale farger til overraskelsen i magen ;) Hekler forøvrig på et vognteppe for tiden også..
Så fin! :) Er det farget papp du har brukt? Jeg leker også med tanken om å lage uro, men har ikke helt bestemt meg for hvordan den skal se ut ennå ;)

Fargene passer forresten kjempebra til både gutt og jente synes jeg! :) Godt å se at flere tenker at kjønnsnøytralt kan bety andre ting enn hvitt/grått/beige... :p

Så fin! :) Er det farget papp du har brukt? Jeg leker også med tanken om å lage uro, men har ikke helt bestemt meg for hvordan den skal se ut ennå ;)

Fargene passer forresten kjempebra til både gutt og jente synes jeg! :) Godt å se at flere tenker at kjønnsnøytralt kan bety andre ting enn hvitt/grått/beige... :p

Takk :) Er brukt farget papp ja, av den tykkeste hobbypappen de hadde på panduro. Kjøpte noen studs som jeg har festet på noen av stjernene, sånn at det er litt ekstra blingbling på et par av de.

Det går mye i hvitt/grått/beige, men må prøve å få inn noe farge på barnerommet også syns jeg :)

Ble ferdig med den andre soveposen i dag :) Kan hende jeg skal pynte dem med noe eller ha i en knapp, men de er hvertfall ferdigstrikket ;)
Så fine de var. Så lettstrikket ut? Hvor tykke pinner brukte du? Skal du bruke de i vogn?

Så fine de var. Så lettstrikket ut? Hvor tykke pinner brukte du? Skal du bruke de i vogn?
Takk :) Ja, de er kjempelette å strikke! Bruker pinne 10 og kjempetykt garn, så det går utrolig fort! Tenker å bruke dem i vognen ja. Mine blir sannsynligvis født på seinsommeren og da er det (forhåpentligvis) for varmt for store dunposer, så tenkte dette ville være et greit alternativ før det blir kaldere :)

Takk :) Ja, de er kjempelette å strikke! Bruker pinne 10 og kjempetykt garn, så det går utrolig fort! Tenker å bruke dem i vognen ja. Mine blir sannsynligvis født på seinsommeren og da er det (forhåpentligvis) for varmt for store dunposer, så tenkte dette ville være et greit alternativ før det blir kaldere :)
Da må jeg se om jeg finner oppskrift på noe slikt. ;-)

Da må jeg se om jeg finner oppskrift på noe slikt. ;-)
Jeg bruker aldri oppskrift når jeg strikker, og dette er noe av det letteste jeg har strikket :) Vil helt klart tro at du klarer å strikke den uten oppskrift du også! :) Jeg startet bare med fire masker oppi hodeenden, og økte på hver side til den var blitt passelig bred. Felte av noen masker på hver side slik at det skulle være mulig å overlappe, før jeg tok alle maskene over på en rundpinne og strikket resten av posen :)

Har ikke blitt laget så mye i det siste, men inspirert av pinterest så måtte jeg prøve å sy ei "bleie og våtserviettmappe". Ikke så vakkert sydd men grei nok som prototype ;-) jeg liker å ha system i stelleveska så dette er et godt alternativ til feks å sortere ting i brødposer ;p Vis vedlegget 119885
Sniker fra juni.har du en oppskrift på denne? Var kjempefin og fikk lyst å prøve selv

4f05c070b6f7cfce36b604d387dc70df
Aldri lagt inn bilde her før så litt spent på om det kommer med;) Men her skal det være et bilde av to babytepper som jeg har strikket til lillemann i magen:)

Aldri strikket før? Ser jo helt nydelig ut det der da:)
Takk :) prøvde strikking på barneskolen, men bredden på skjerfet ble bare tynnere og tynnere, så ga opp :) har ikke strikket siden det. Begynte helt fra scratch nå etter jeg ble gravid med nr 2 :) før buksa har jeg begynt på et teppe, men det er bare rillestrikk på selve teppe og det ble litt kjedelig så måtte ha en pause og startet på buksa i stede :) snart ferdig med et ben, men har en pause midt i flyttekaoset :p

649ccef37c779e52491d51c524a7f9e3

Begynt på hentesett i kveld. Ingen av de andre strikkeprosjektene mine går som jeg vil om dagen - så måtte finne på noe nytt. Hva synes dere om fargen? Hadde så lyst til å strikke i noe annet enn blått. ;-)

Back
Topp