Hjemmelaget til babyen!

51401229d6ea1c69ae82006325f593d7
Mens jeg er på pasienthotellet har jeg god tid til håndarbeid! Dessuten har jeg fått den fine boka til Klompelompe. Da må det jo bli noen fine ting til babyen! ;)
 
Jeg begynte før i år (før oul) på et hvit teppe i perlestrikk. Men orket ikke å fortsette på det så fikk ei venninne til å fortsette på det. Hun har hele tiden spurt meg hvordan jeg vil ha det selv om at vi var enige om at hun skal gjøre det som hun vil. Så når hun hadde strikket ferdig, så dro vi i butikken og jeg kjøpte garn som hun skulle hekle med til en kant rundt teppet. I mørk rosa. Det ble nok til blomste pynt, kant og skrive navnet med.
Så på babyshoweren så var hun endelig ferdig med det og jeg fikk det med hjem.
Etter avtale så ble det ganske stort og som pynt ble det hele fornavnet til lillemor i magen og 3 blomster (1 i hvit, 1 i rosa og 1 i en lilla farge hun hadde liggende). Gleder meg til å bruke det i vogna.
 
Kjempefin! Egen oppskrift eller har du sett etter noe? :)
Tusen takk :)
Det er på fri hånd uten værken oppskrift eller maskin. Men utgangspinktet er jo et firkantet teppe :) veldig enkelt egentlig. Først måler du hvor hullene til belte skal være, jeg la teppet i bilstolen og streket så klippet jeg opp, og sydde rundt hullene så de ikke rakner. så bretter du teppet så det kommer litt over hverandre så syr du bunnen på vranga og syr på knapper og lager bånn slik du liker det :) selv brukte jeg knapper fra en gammel kåpe, snurret bommulstråd og over bommulstrådene syde jeg på rester fra en gammel t-sjorte. Bare fantasien som kan stoppe deg her :)
 
Back
Topp