Hjemmelaget til babyen!

Okei, helt ærlig, hva tror dere om denne komboen? Jeg er egentlig ikke så glad i grønn men syns denne fargen var veldig fin. Det skal bli vognpose, utsiden holder jeg på å strikke og stoffet blir på innsiden. Har egentlig ikke så lyst på "babyblå " men kanskje det hadde blitt finere? Grå inni også syns jeg blir kjedelig.

80a3480299f007f5a210f7b8ab7f56f9

Okei, helt ærlig, hva tror dere om denne komboen? Jeg er egentlig ikke så glad i grønn men syns denne fargen var veldig fin. Det skal bli vognpose, utsiden holder jeg på å strikke og stoffet blir på innsiden. Har egentlig ikke så lyst på "babyblå " men kanskje det hadde blitt finere? Grå inni også syns jeg blir kjedelig.

80a3480299f007f5a210f7b8ab7f56f9
Jeg tror det kan bli veldig fint med det grønne stoffet sammen med det grå garnet! Men blå hadde også blitt fint! Grått utenpå gir jo mange muligheter for farge på foret på innsiden. Grått passer jo sammen med omtrent alt!!

Den er fra Paelas, du kan kjøpe oppskrift på nettsiden og laste ned med en gang :-) Har gjort det i dag, tenkte å prøve meg på den!
Ok, Tusen takk. ☺ mente det var der jeg hadde sett den. Får se om jeg også gjør det etterhvert. Tenkte å strikke babyteppe først.

Nå er jeg godt i gang med teppet til knøttet i magen. Jeg fant ikke helt et mønster som jeg ville bruke så da tok jeg utgangspunkt i et mønster og endret det litt slik at det blir sånn som jeg vil. Her ser dere hvordan det blir så langt.

Hvordan går det med strikkingen deres jenter?
348d8c9cd71be60076338fd126800a5c

Nå er jeg godt i gang med teppet til knøttet i magen. Jeg fant ikke helt et mønster som jeg ville bruke så da tok jeg utgangspunkt i et mønster og endret det litt slik at det blir sånn som jeg vil. Her ser dere hvordan det blir så langt.

348d8c9cd71be60076338fd126800a5c
For en nydelig farge! Hvilket garn er det?

b90fa5fd1b8e2f30ace9660e51369e00
Fargen på garnet er en mellomting mellom bildet av garnnøstet og teppet som jeg strikker. Men det er hvertfall dette garnet jeg strikker med. Teppene jeg strikket til jentene mine er begge strikket i merino ull og de er så myke og gode og de holder seg veldig fint! Kan absolutt anbefale dette garnet!

Så fint teppet blir! :D
Jeg gjør omtrent ingenting annet enn å strikke for tiden, så har siden sist strikket to jakker, to luer og en sovepose. Holder på med sovepose nr to nå, og har begynt å prøve meg på å strikke body. Bruker ikke oppskrift, så blir en del prøving og feiling :p Venter tvillinger, derfor to av alt :)

Jeg holder på men bukse (la vekk teppe da det begynte å bli litt kjedelig) og håper jeg snart er ferdig.. Skal snart begynne på beina :) er ganske stolt da jeg aldri har strikket før :D :D
Er mektig imponert! :wideyed: Dette er vanvittig bra for å være første strikkeprosjekt! :gen014 Har du brukt flettepinne på mønsteret?

Back
Topp