Håperpånr3 lufter litt tanker

Litt kjipt å miste symptomene, for da føler hvertfall jeg at det ikke er noe på gang. Men sikkert like ille, eller verre til og med, å ha masse symptomer uten at det faktisk er noe. Så jeg vet ikke hvilken som er best :)

Tja, kan ikke så mye om festeblødning til at jeg kan si noe på det, men jeg hadde det ikke med de første to, så jeg regner ikke med jeg får det denne gangen. Og jeg synes jo det er litt rart å ha festeblødning på 12 DPO? Vanskelig det der. Og kombinert med negativ test i morges + ingen symptomer bortsett fra ømme pupper (som er bedre i dag), så tror jeg dessverre at det er TR. Det var skikkelig kjipt da jeg først tenkte at det var starten på TR, men nå er jeg litt mer innstilt på det og klar for PP2 og satser på januarbaby 2021 :dummy1::dummy:
Nei vanskelig å velge hva som er best altså :D
Januarbaby høres veldig fint ut :)

CD1 - PP2

Jeg tror jeg kommer til å registrere dette som CD1 og ikke CD24 i PP1. Har blødd litt siden jeg stod opp. Venter noen timer til med å registrere i appen, men har avansert til bind fra truseinnlegg i går så tror jeg kommer til å tenke at dette er TR og dermed CD1.

Tok 15 dråper grapefruktekstrakt i et glass med vann i stad. Er det noe annet jeg skal begynne med på CD1? Solvipect tenker jeg å begynne med om noen dager, må bare få oversikt over når jeg kan forvente EL. Har bestilt basaltermometer, så det kommer jeg til å bruke når jeg får det + Babyklister fra rundt EL. Kanskje begynne med det når jeg får positiv EL-test? Eller begynner dere litt før? Eller etter? Herlighet så mye å tenke på!

Tar også folat, omega-3, D vitamin, betakaroten (har lest at det er bra, men er det noen av dere som har erfaring med det?) og magnesium. Dersom det er noe av dette som dere andre har kunnskap om at jeg ikke burde ta setter jeg stor pris på tilbakemelding :)

Dersom jeg skal satse på at PP2 blir på 23 dager som PP1, så er:

CD 1 = 12. april
Forventet EL = CD 10 den 21. april
IKM = CD 24 den 5. mai

Sex
Sex annenhver dag fra CD4 til CD20. Avhengig av når (og hvis) jeg får positiv EL-test kan vi ha det dagen jeg får positiv test uansett om vi hadde det dagen før.

Grapefruktekstrakt
Jeg har begynt på grapefruktekstrakt i dag. Tar 15 dråper tre ganger om dagen. Er det noen som vet om det er nok / for mye? Står at det er doseringen på flasken, men jeg aner jo ikke om det er det jeg skal ta for å prøve å få EL-slim.

Solvipect
Ettersom jeg fikk positiv EL-test på CD9 og negativ på CD10, så tar jeg utgangspunkt i at jeg har EL på CD10 denne gangen også. Jeg begynner derfor med 10 ml Solvipect morgen og kveld fra og med i morgen til EL. Er dette riktig dosering?

Grapefruktjuice
Tenker jeg drikker 1 glass grapefruktjuice per dag fom CD5, dvs. 16. april til EL.

Babyklister
10 dråper tre ganger daglig fom dagen jeg får negativ EL-test er planen. Noen som mener jeg bør gjøre det annerledes?

Ananas
1 skive fersk ananas fom 1DPO til 6 DPO.

Tempe
Jeg har ikke fått basaltermometeret mitt enda, men begynner så fort jeg har fått det og temper til IKM. Her trenger jeg å lære meg vesentlig mer for å få utbytte kjenner jeg. Temper hver dag til samme tid og fører inn i app.

I tillegg tar jeg folat og omega-3.

Mannen
Har dere noen tips til hva mannen kan gjøre? Han begynner i dag med tran og folat han også, så skal han også få lov til å drikke litt grapefruktjuice i tiden før EL. Har lest at han burde ha sink (feks gresskarkjerner), så det skal kjøpes inn på tirsdag. Ellers skal både han og jeg bli flinkere med kostholdet og spise mer frukt og grønt. Vi var så flinke i januar og februar, men har blitt litt slapphendte i mars under Coronatiden. Dersom dere har noen gode tips til mannen tar jeg gjerne det imot også :)

Dersom jeg skal satse på at PP2 blir på 23 dager som PP1, så er:

CD 1 = 12. april
Forventet EL = CD 10 den 21. april
IKM = CD 24 den 5. mai

Sex
Sex annenhver dag fra CD4 til CD20. Avhengig av når (og hvis) jeg får positiv EL-test kan vi ha det dagen jeg får positiv test uansett om vi hadde det dagen før.

Grapefruktekstrakt
Jeg har begynt på grapefruktekstrakt i dag. Tar 15 dråper tre ganger om dagen. Er det noen som vet om det er nok / for mye? Står at det er doseringen på flasken, men jeg aner jo ikke om det er det jeg skal ta for å prøve å få EL-slim.

Solvipect
Ettersom jeg fikk positiv EL-test på CD9 og negativ på CD10, så tar jeg utgangspunkt i at jeg har EL på CD10 denne gangen også. Jeg begynner derfor med 10 ml Solvipect morgen og kveld fra og med i morgen til EL. Er dette riktig dosering?

Grapefruktjuice
Tenker jeg drikker 1 glass grapefruktjuice per dag fom CD5, dvs. 16. april til EL.

Babyklister
10 dråper tre ganger daglig fom dagen jeg får negativ EL-test er planen. Noen som mener jeg bør gjøre det annerledes?

Ananas
1 skive fersk ananas fom 1DPO til 6 DPO.

Tempe
Jeg har ikke fått basaltermometeret mitt enda, men begynner så fort jeg har fått det og temper til IKM. Her trenger jeg å lære meg vesentlig mer for å få utbytte kjenner jeg. Temper hver dag til samme tid og fører inn i app.

I tillegg tar jeg folat og omega-3.

Mannen
Har dere noen tips til hva mannen kan gjøre? Han begynner i dag med tran og folat han også, så skal han også få lov til å drikke litt grapefruktjuice i tiden før EL. Har lest at han burde ha sink (feks gresskarkjerner), så det skal kjøpes inn på tirsdag. Ellers skal både han og jeg bli flinkere med kostholdet og spise mer frukt og grønt. Vi var så flinke i januar og februar, men har blitt litt slapphendte i mars under Coronatiden. Dersom dere har noen gode tips til mannen tar jeg gjerne det imot også :)
Du er dedikert! :) Blir spennende når du får termometeret ditt :D solvipect hørtes bra ut hvert fall, og syns det ikke høres dumt ut å følge anvisning til dosering :) De er der ofte for en grunn!

Du er dedikert! :) Blir spennende når du får termometeret ditt :D solvipect hørtes bra ut hvert fall, og syns det ikke høres dumt ut å følge anvisning til dosering :) De er der ofte for en grunn!

Hehe, ja - både mannen og jeg er SÅ klare for et januarbarn! :dummy1::dummy: Vi er jo ikke veldig unge lenger i denne sammenheng, så kjenner derfor ekstra på stresset med å få det til raskt. I tillegg er det stor aldersforskjell på baby og yngste søsken (får vi det til nå blir det nesten 8 år), så jeg/vi kjenner nok litt ekstra på det kanskje..

Hehe, ja - både mannen og jeg er SÅ klare for et januarbarn! :dummy1::dummy: Vi er jo ikke veldig unge lenger i denne sammenheng, så kjenner derfor ekstra på stresset med å få det til raskt. I tillegg er det stor aldersforskjell på baby og yngste søsken (får vi det til nå blir det nesten 8 år), så jeg/vi kjenner nok litt ekstra på det kanskje..
Da kjører vi på med januarbaby :dummy::dummy1:

Absolutt!! :) :) :)

Ang. temping: Har lest at jeg kan ta den i munnen - det er vel det letteste? Er det greit om den er borti tungen? Orker ikke å ha høye temperaturer og tro det ene og det andre, så er det bare jeg som ikke er nøyaktig nok i plasseringen ;)

Jeg tempet i munnen når vi prøvde med frøkna. Det er liksom litt baki, under tunga. Så er det samme side/sted hver gang. Basaltermometeret mitt måtte brukes i rumpa på frøkna når ho var syk og hadde mistet det vi vanligvis brukte. Så nå temper jeg faktisk analt :oops: Det er jo en veldig stabil tempested. Husker jeg ble irritert når jeg våkna og hadde sovna med munnen åpen! :arghh:

Jeg har også pleid å måle i munnen. Har funket bra for meg!

Jeg tempet i munnen når vi prøvde med frøkna. Det er liksom litt baki, under tunga. Så er det samme side/sted hver gang. Basaltermometeret mitt måtte brukes i rumpa på frøkna når ho var syk og hadde mistet det vi vanligvis brukte. Så nå temper jeg faktisk analt :oops: Det er jo en veldig stabil tempested. Husker jeg ble irritert når jeg våkna og hadde sovna med munnen åpen! :arghh:

Det kan jeg skjønne - det virker mer praktisk med munnen, men kanskje mer stabilt analt.. Kommer nok ikke til å tempe analt, for nå er både mannen og jeg permitterte og hjemme sammen til enhver tid - tror jeg er litt for selvbevisst til det :rolleyes: Men forstår hvorfor du byttet fra munn til analt :p

Hvor lenge skal man holde den i munnen da?

Jeg tempet oralt i begynnelsen. Funket bra men var mye opp og ned. Ikke alltid man sover med munnen lukket og da kan det være litt forskjell. Gikk over til å tempe vaginalt og da er tempen mye mer stabil.
Har inne tempmåleren til den piper bruker jeg.

Det kan jeg skjønne - det virker mer praktisk med munnen, men kanskje mer stabilt analt.. Kommer nok ikke til å tempe analt, for nå er både mannen og jeg permitterte og hjemme sammen til enhver tid - tror jeg er litt for selvbevisst til det :rolleyes: Men forstår hvorfor du byttet fra munn til analt :p

Hvor lenge skal man holde den i munnen da?
Tror du kan tempe vaginalt også, hvis det er bedre. Men veldig praktisk å gjøre det oralt! :rolleyes: Tror de fleste har pipelyd når de er ferdig :)

Jeg tror jeg går for oralt i første omgang :) Gleder meg til å begynne - er bare litt engstelig for at det skal vise seg at jeg ikke har EL. :(
Prøv å ikke ta sorgene på forskudd ❤️ Du har ho allerede 2 barn og ingenting enda som tilsier at du ikke kan få flere :) Og det er faktisk vanlig å ha en syklus i løpet av året man ikke får eggløsning :)

Prøv å ikke ta sorgene på forskudd ❤️ Du har ho allerede 2 barn og ingenting enda som tilsier at du ikke kan få flere :) Og det er faktisk vanlig å ha en syklus i løpet av året man ikke får eggløsning :)

Takk for motiverende ord :love2 Jada, det burde jo gå fint til slutt, men ettersom jeg er såpass mange år eldre enn sist + at jeg har bikket 35 er litt skremmende. Er så mange artikler jeg leser hvor det er kritisk å få barn etter fylt 35, eggene og eggkvaliteten er betraktelig dårlig etter fylt 35, større mulighet for spontanabort eller feil hos barnet etter fylt 35 osv. Det er ganske skummelt å lese egentlig..

Takk for motiverende ord :love2 Jada, det burde jo gå fint til slutt, men ettersom jeg er såpass mange år eldre enn sist + at jeg har bikket 35 er litt skremmende. Er så mange artikler jeg leser hvor det er kritisk å få barn etter fylt 35, eggene og eggkvaliteten er betraktelig dårlig etter fylt 35, større mulighet for spontanabort eller feil hos barnet etter fylt 35 osv. Det er ganske skummelt å lese egentlig..
Det skjønner jeg ❤️ Håper og tror det skal gå din vei og du får en frisk og fin tredjemann :)

Back
Topp