Håperpånr3 lufter litt tanker

Tja, har tydeligvis veldig godt utslag på LH / EL-testene før EL og veldig lite (nesten ikke synlig strek) etter EL. Skjedde allikevel ingenting forrige PP :( Ingen slim - nada.

Gleder meg til temping og ny EL-test i morgen.

Sekret i dag: tørr
Livmortappen: Hard, lukket tror jeg. Høyt oppe.
Det viktigste er at testene viser positiv når el faktisk er! Min første pp gikk heller ikke, selv om jeg vet at vi traff på el. Jeg er all in for januarbaby! Denne gangen MÅ det gå!

Det viktigste er at testene viser positiv når el faktisk er! Min første pp gikk heller ikke, selv om jeg vet at vi traff på el. Jeg er all in for januarbaby! Denne gangen MÅ det gå!

Ja, selvfølgelig. Det er bare kjipt at jeg ikke får slim og da føler jeg at vi ikke har en sjanse uansett hvor positiv testen er.. :(

Ja, selvfølgelig. Det er bare kjipt at jeg ikke får slim og da føler jeg at vi ikke har en sjanse uansett hvor positiv testen er.. :(
Denne gang er jeg sikker på at du vil få det! Både Solvipect og grapefrukt får gjøre jobben hvis ikke kroppen klarer selv! Heia, heia :D

Tja, har tydeligvis veldig godt utslag på LH / EL-testene før EL og veldig lite (nesten ikke synlig strek) etter EL. Skjedde allikevel ingenting forrige PP :( Ingen slim - nada.

Gleder meg til temping og ny EL-test i morgen.

Sekret i dag: tørr
Livmortappen: Hard, lukket tror jeg. Høyt oppe.
Håper det lykkes :) Lykke til med prøvingen denne måneden også :)

Hva hvis jeg ikke får det? :eek: Hva gjør jeg da??
Tror ikke EL-slim er avgjørende for å bli gravid eller for om man EL. Watery er jo også ansett som fruktbart sekret :) googlet litt og fant dette (var på forum da så kan ikke gå god for kilden):

Diverse om eggløsningsslim og andre sekreter:
  • Inni livmorhalsen er det bittesmå hulrom som lager sekreter. Kvaliteten på disse varierer alt etter hvor man er i syklusen. I ufruktbare perioder lages det lite eller "tørre" sekreter. Før og under eggløsningen lages det våte sekreter.
  • Det mest fruktbare sekretet man kan ha er eggløsningsslim. Det inneholder små "kanaler" som spermiene svømmer raskt og lett i. Det går gjennom livmorhalsen og hjelper spermiene på vei mot egget. Spermiene kan også "overnatte" inni disse små hulrommene som lager sekretene, i påvente av eggløsningen.
  • Alt annet vått sekret er også fruktbart, om enn ikke fullt så superfruktbart som eggløsningsslimet. Det er ikke alle som har eggløsningsslim, og de skal tolke alt annet vått sekret som superfruktbart.

Tusen takk for oppmuntrende ord, Nuuni og Frk1991 :Heartred Dere er gode!

Jeg får se hvordan det blir i dagene fremover nå. I går var det tørt, virker som det skjer noe der i dag, men det er jo tidlig på dagen enda. Tar en ny EL-test kl. 15.30 etterpå og følger med på sekretet gjennom dagen. Ingen kroppslige tegn som stikkinger, murringer e.l. Men så er jo forventet EL om 4 dager, så er vel litt tidlig enda.

Tempet for første gang i morges kl. 07.00 - 36.34 grader. Er det OK at jeg våkner endel om natten? Jeg blir liggende, men beveger meg jo litt for å få til å sovne igjen. Så på klokken 05.30, men sovnet igjen få minutter etterpå. Har det påvirkning? Sover veldig dårlig og urolig for tiden, det er så mye som skjer med hjemmeskole, dette med prøvingen, mye som skjer på privaten med barna osv. Påvirker tydeligvis søvnen og sovemønsteret.

Tusen takk for oppmuntrende ord, Nuuni og Frk1991 :Heartred Dere er gode!

Jeg får se hvordan det blir i dagene fremover nå. I går var det tørt, virker som det skjer noe der i dag, men det er jo tidlig på dagen enda. Tar en ny EL-test kl. 15.30 etterpå og følger med på sekretet gjennom dagen. Ingen kroppslige tegn som stikkinger, murringer e.l. Men så er jo forventet EL om 4 dager, så er vel litt tidlig enda.

Tempet for første gang i morges kl. 07.00 - 36.34 grader. Er det OK at jeg våkner endel om natten? Jeg blir liggende, men beveger meg jo litt for å få til å sovne igjen. Så på klokken 05.30, men sovnet igjen få minutter etterpå. Har det påvirkning? Sover veldig dårlig og urolig for tiden, det er så mye som skjer med hjemmeskole, dette med prøvingen, mye som skjer på privaten med barna osv. Påvirker tydeligvis søvnen og sovemønsteret.

Det kan ha innvirkning, men lag et notis så vet du hvilke dager det gjelder. Våkner jeg veldig tett mot temp (rundt 1 time før) har jeg noen gang målt når jeg våkner og når alarmen gikk for å sammenligne. FF skal klare å finne ut av det likevel :)

Det kan ha innvirkning, men lag et notis så vet du hvilke dager det gjelder. Våkner jeg veldig tett mot temp (rundt 1 time før) har jeg noen gang målt når jeg våkner og når alarmen gikk for å sammenligne. FF skal klare å finne ut av det likevel :)

Aha, det kan være lurt ja.. Kan jeg registrere to temper per dag?

Registrerte akkurat vannete utflod i FF appen nå og da så det ut som den registrerer EL i dag. Det går jo ikke - det er altfor tidlig i syklusen. Regner med det er det den gule kulen / prikken på dagen i dag betyr?

Ser ut som om den forventer el på mandag, siden det er mørkere grønnfarge rundt den ruten. Nå har den markert at du er i fruktbar. Håper på en aktiv helg for deg, da :D

Betyr notis, så antageligvis notis du lagde om at du sov dårlig :)
Vis vedlegget 323523

AHA! Da skjønte jeg, hehe :p:rolleyes: Skjønner ikke helt den appen enda, har ikke brukt mye tid på det. Logger i Femometer også, synes den er veldig fin å bruke. Men har jo skjønt at FF er bra for temping. Nå bruker jeg fire apper :yuck: Kan vel kanskje slette en eller to. Jeg liker godt Flo til å holde oversikt over alt egentlig, men den har ikke temp.målinger foreløpig. Og jeg liker at jeg kan sammenligne bilde av LH-tester i både Femometer og Premom. Der står det oppgitt LH nivå og det er litt spennende å følge med på. Og nå fikk jeg jo FF for å logge temp. Så da svarte jeg vel egentlig på spørsmålet mitt selv, jeg beholder alle fire! :D Hvertfall foreløpig. Så får jeg se i neste PP om jeg kanskje sletter Premom. Tror det er den jeg får minst utbytte av per i dag.

Fortsatt ikke fått hentemelding om babyklisteret fra Mecindo.. Kjenner jeg blir litt stresset nå som det fort går mot EL og helgen står for døren. Det hadde vært så utrolig trist å gå glipp av denne PP'en fordi jeg ikke får babyklisteret i tide...! :(

Er forresten litt våtere nedentil :angelic: i dag. Ingen tegn til slim, men våtere ettersom det ikke var noe i går omtrent. Må få med mannen på en runde i kveld ettersom alle appene sier at jeg er i de fertile dagene. Kjenner at jeg har en annen ro og ikke stresser like mye denne PP'en (bortsett fra på akkurat det klisteret da). Det er vel kanskje rookiemistake for mange i første prøveperiode? Jeg er jo selvfølgelig superspent og håper virkelig det klaffer og blir skuffet, lei meg og sikkert irritert dersom det ikke går denne perioden, men jeg er ikke like stresset. Sist hadde jeg en stressfølelse nesten hele dagen hver dag som jeg ikke klarte å legge bort.
Jeg føler meg ikke stresset i dag hvertfall, kan være det er at det skjer så mye rundt meg at jeg ikke helt rekker å kjenne nok på det. Mulig morgendagen bringer med seg stress, men håper ikke det :confused:

Oppdaterer med bilde av EL-test og resultat i ettermiddag :) Ha en fin dag alle sammen!

AHA! Da skjønte jeg, hehe :p:rolleyes: Skjønner ikke helt den appen enda, har ikke brukt mye tid på det. Logger i Femometer også, synes den er veldig fin å bruke. Men har jo skjønt at FF er bra for temping. Nå bruker jeg fire apper :yuck: Kan vel kanskje slette en eller to. Jeg liker godt Flo til å holde oversikt over alt egentlig, men den har ikke temp.målinger foreløpig. Og jeg liker at jeg kan sammenligne bilde av LH-tester i både Femometer og Premom. Der står det oppgitt LH nivå og det er litt spennende å følge med på. Og nå fikk jeg jo FF for å logge temp. Så da svarte jeg vel egentlig på spørsmålet mitt selv, jeg beholder alle fire! :D Hvertfall foreløpig. Så får jeg se i neste PP om jeg kanskje sletter Premom. Tror det er den jeg får minst utbytte av per i dag.

Jeg har brukt to, men så oppdaga jeg premom som mange bruker på forum. Var jo dritgenialt! Slipper man å oppbevare alle testene, og den sier om klslett og leser av hvor høy! Så jeg har tre nå :hilarious:

466B01A2-6C93-4D50-A3D6-85F5D2B8D6F3.jpeg

Ift babyklisteret, så prøver du jo masse annet denne runden! Så har du eventuelt noe å spare til neste PP (som du forhåpentligvis ikke har bruk for!!). :)

Jeg har brukt to, men så oppdaga jeg premom som mange bruker på forum. Var jo dritgenialt! Slipper man å oppbevare alle testene, og den sier om klslett og leser av hvor høy! Så jeg har tre nå :hilarious:

Vis vedlegget 323530

Ift babyklisteret, så prøver du jo masse annet denne runden! Så har du eventuelt noe å spare til neste PP (som du forhåpentligvis ikke har bruk for!!). :)

Jeg liker også godt å kunne oppbevare testene / bildene av testene der, men jeg har allikevel beholdt de fra forrige runde og tapet inn i en bok ;) Spørs om jeg gidder det denne gangen og fremover, men synes det er så greit å sammenligne fysisk.. Samtidig blir det jo egentlig bildene som er mest korrekt med tanke på at de falmer litt osv.

Ovia må jeg sjekke ut, hva gjør den da? Hva er det du liker med den?

Hååååper sånn at du har rett mtp babyklisteret. Ikke fått hentemelding nå heller og i morgen er det 1 uke siden jeg bestilte.. Er den siden dansk og sender fra Danmark? Ble usikker nå.. Hm. Har en god følelse denne runden, men får se hvordan det kjennes om noen dager..

PP2*s andre EL-test går nå kl. 15.30. Mannen og jeg har fått en koselig rutine på å lage oss kaffe på maskinen vår og steame melk mens vi venter på resultatet (venter først 20 minutter, så noen flere minutter på å lese av. Mener det står 10 min på de jeg har). I går glemte han det, så da ble jeg fryktelig følsom og lei meg... :rolleyes: Ikke lett alltid ;) Men i dag husker han det, så nå fyrer jeg løs snart. Veldig spent - håper på litt sterkere strek enn i går :)

Back
Topp