Håperpånr3 lufter litt tanker

Jeg liker også godt å kunne oppbevare testene / bildene av testene der, men jeg har allikevel beholdt de fra forrige runde og tapet inn i en bok ;) Spørs om jeg gidder det denne gangen og fremover, men synes det er så greit å sammenligne fysisk.. Samtidig blir det jo egentlig bildene som er mest korrekt med tanke på at de falmer litt osv.

Ovia må jeg sjekke ut, hva gjør den da? Hva er det du liker med den?

Hååååper sånn at du har rett mtp babyklisteret. Ikke fått hentemelding nå heller og i morgen er det 1 uke siden jeg bestilte.. Er den siden dansk og sender fra Danmark? Ble usikker nå.. Hm. Har en god følelse denne runden, men får se hvordan det kjennes om noen dager..

PP2*s andre EL-test går nå kl. 15.30. Mannen og jeg har fått en koselig rutine på å lage oss kaffe på maskinen vår og steame melk mens vi venter på resultatet (venter først 20 minutter, så noen flere minutter på å lese av. Mener det står 10 min på de jeg har). I går glemte han det, så da ble jeg fryktelig følsom og lei meg... :rolleyes: Ikke lett alltid ;) Men i dag husker han det, så nå fyrer jeg løs snart. Veldig spent - håper på litt sterkere strek enn i går :)
Det var den første egentlig jeg begynte med, men liker FF sin graf bedre. Så har jeg bare beholdt den. Tror jeg synes designet er delikat!

Du har jo hvert fall gjort alt i din makt for å få det til ❤️

Så koselig ❤️ jeg holder sambo «in the dark» :hilarious:

CD 6

EL- testen i dag var mye svakere. Merkelig.. Kun LH 10 i følge Femometer. Sist ble den hele tiden gradvis sterkere mot EL, så dette lover ikke godt tror jeg... :(

Dagens test nederst, gårsdagens øverst.

Vedlegg

• B5B8F290-3531-4B0F-9D71-0703DE1AE048.jpeg
    B5B8F290-3531-4B0F-9D71-0703DE1AE048.jpeg
    20,9 KB · Visninger: 113
CD 6

EL- testen i dag var mye svakere. Merkelig.. Kun LH 10 i følge Femometer. Sist ble den hele tiden gradvis sterkere mot EL, så dette lover ikke godt tror jeg... :(

Dagens test nederst, gårsdagens øverst.
LH-stigning kan variere, trenger ikke å være stigende :) Du skal se etter en positiv test, og er egentlig feil å lese de stigende som vi gjør :) ville ikke avskrevet noe enda, du er enda tidlig i syklusen din! Og kan godt være EL kommer senere enn CD9 også :)

Se på testene mine fra når vi prøvde på førstemann :) De var alltid svake igjen på kvelden :)
531EE16A-9899-4139-B59B-C9086BE0A406.png

Jada, jeg vet.. Er bare så fort gjort å tenke negativt når man forventer et annet resultat enn det som vises. Jeg har også hatt mindre sterke streker på kvelden og morgenen enn på ettermiddagen, derfor har jeg begynt å teste kun på ettermiddagen. Det var også da jeg fikk positivt utslag, mens på kvelden var den negativ igjen.

Har vært iherdig på sjekkingen av sekret i dag og det er ingen antydning til slim. Var litt hvitt i stad, blanding av kremet og melk. Samtidig føler jeg at det skjer noe der, jeg føler meg stadig litt våt på en måte (sorry veldig intime detaljer ass...), men så er det ingenting der. Merkelig følelse når jeg ikke finner noe, som oftest er det jo faktisk noe (hvis man føler at man får mensen og så er det blod der). Kan jo være jeg innbiller meg det eller at jeg faktisk kjenner noe. Vanskelig å si. Det er litt som joker nord og debatten på om det er TR eller baby.. Det kan være begge deler, man vet ikke før det ene eller det andre dukker opp :rolleyes:

Jada, jeg vet.. Er bare så fort gjort å tenke negativt når man forventer et annet resultat enn det som vises. Jeg har også hatt mindre sterke streker på kvelden og morgenen enn på ettermiddagen, derfor har jeg begynt å teste kun på ettermiddagen. Det var også da jeg fikk positivt utslag, mens på kvelden var den negativ igjen.

Har vært iherdig på sjekkingen av sekret i dag og det er ingen antydning til slim. Var litt hvitt i stad, blanding av kremet og melk. Samtidig føler jeg at det skjer noe der, jeg føler meg stadig litt våt på en måte (sorry veldig intime detaljer ass...), men så er det ingenting der. Merkelig følelse når jeg ikke finner noe, som oftest er det jo faktisk noe (hvis man føler at man får mensen og så er det blod der). Kan jo være jeg innbiller meg det eller at jeg faktisk kjenner noe. Vanskelig å si. Det er litt som joker nord og debatten på om det er TR eller baby.. Det kan være begge deler, man vet ikke før det ene eller det andre dukker opp :rolleyes:
Hahahahaha, ler meg ihjel av sammenligning med Joker Nord! Akkurat sånn er det :D :laughing005

Ja, det tenkte jeg såååå mange ganger i forrige syklus. Dumme greier! :wtf::smiley-bounce022
Alt er helt random, og uansett hva du tror eller gjetter eller prøver å resonnerer deg frem til, er det feil.

Men, hva skulle vi gjort uten all denne gjetting og forsøk på å tolke signaler fra kroppen? Prøvingen hadde vært ganske kjedelig uten alt dette :D

Alt er helt random, og uansett hva du tror eller gjetter eller prøver å resonnerer deg frem til, er det feil.

Men, hva skulle vi gjort uten all denne gjetting og forsøk på å tolke signaler fra kroppen? Prøvingen hadde vært ganske kjedelig uten alt dette :D

Helt enig! Samtidig er det jo noe i det du skriver - hva skulle vi gjort uten, det er jo såååå spennende :p

CD 7

Tempet i morges to ganger fordi jeg våknet rundt 05:45 og så kl. 07.00. Første var på 35.89 og den andre var på 36.26. Det er litt ned fra i går. Er det vanlig, Frk1991? Jeg registrerte den høyeste temperaturen, det var vel det jeg skulle?

Har ingen tegn til eggløsning.. Kanskje litt økt sexlyst, vi hadde sex i går. Ingen stikkinger i magen, ikke vondt i puppene eller brystvortene, ingenting. Ikke noe el-slim enda heller og jeg som drikker både hostesaft og grapefruktekstrakt o_O Har mer vannete utflod og det merket jeg i går da vi hadde sex. Med fare for å være utleverende og personlig, så var det våtere i går og det kom mer på utsiden enn det det pleier (kjenner det er litt ukomfortabelt å gå så i detaljer på sexen, haha). Altså, sekretet mitt :angelic: kom på utsiden og la seg som et form for lag i skrittet før vi i det hele tatt var ferdig, så jeg vet at det var mitt og ikke mannens. Det var absolutt ikke slimete, men definitivt ikke tykt, kremet eller klissete. Mer vannete. Men det var en våtere følelse i går enn i dag. I går følte jeg meg våt nedentil nesten hele dagen, men det kom nesten ikke noe i trusen og følelsen var mest innvendig på en måte. Er det noen av dere som har hatt det på samme måte? Vanskelig å forklare kjenner jeg...

Tar en ny EL-test nå og ser hva det blir. Sjekker sekretet igjen og livmortappen.

EL-test litt sterkere enn i går, men ikke mye. I følge appen Femometer gikk den fra Low LH 10 i går til High LH 13 i dag. High og high fru blom, økning med tre foreløpig. Når jeg la den inn i tørket tilstand gikk den opp til LH 19.

Livmortappen synes jeg er vanskelig å forstå seg på. Den er hard øverst og mykere enn tidligere nederst. Litt glatt. Høyt oppe. Tror den er delvis åpen (vanskelig å si ettersom jeg har født vaginalt to ganger før).

Hvis noen av dere har innspill til teksten vedr. sekret over er det supert :)

CD 7

Tempet i morges to ganger fordi jeg våknet rundt 05:45 og så kl. 07.00. Første var på 35.89 og den andre var på 36.26. Det er litt ned fra i går. Er det vanlig, Frk1991? Jeg registrerte den høyeste temperaturen, det var vel det jeg skulle?

Har ingen tegn til eggløsning.. Kanskje litt økt sexlyst, vi hadde sex i går. Ingen stikkinger i magen, ikke vondt i puppene eller brystvortene, ingenting. Ikke noe el-slim enda heller og jeg som drikker både hostesaft og grapefruktekstrakt o_O Har mer vannete utflod og det merket jeg i går da vi hadde sex. Med fare for å være utleverende og personlig, så var det våtere i går og det kom mer på utsiden enn det det pleier (kjenner det er litt ukomfortabelt å gå så i detaljer på sexen, haha). Altså, sekretet mitt :angelic: kom på utsiden og la seg som et form for lag i skrittet før vi i det hele tatt var ferdig, så jeg vet at det var mitt og ikke mannens. Det var absolutt ikke slimete, men definitivt ikke tykt, kremet eller klissete. Mer vannete. Men det var en våtere følelse i går enn i dag. I går følte jeg meg våt nedentil nesten hele dagen, men det kom nesten ikke noe i trusen og følelsen var mest innvendig på en måte. Er det noen av dere som har hatt det på samme måte? Vanskelig å forklare kjenner jeg...

Tar en ny EL-test nå og ser hva det blir. Sjekker sekretet igjen og livmortappen.
Hei du ❤️ Logget litt av i helga for at det forhåpentligvis skal gå litt fortere :angelic:

Ingenting som er uvanlig ift temping, men man ser ofte et gjentagende mønster. Husk du temper i munnen så det vil kunne være litt varierende temp der :) Her har du min så langt:
4F0F71F7-B468-4655-812F-CD76012AE828.jpeg

Så den går både opp og ned så langt. :) Man må tempe flere sykluser før du får en oversikt over ditt mønster :) Ville brukt den siste ja, så lenge den ikke er veldig forskjellig fra de andre :)

CD 9

Det var på denne dagen forrige syklus (PP1) hvor jeg fikk positiv EL-test på ettermiddagen. Har lest gjennom "symptomene" fra den gangen og ser jeg hadde stikkinger, såre brystvorter og sammentrekninger i livmoren i 3 dagers tid før EL. Det startet altså på CD 6. Nå har jeg ikke antydning til noe som helst. Ingen stikking, ingen slim enda, ingen ømme bryster eller brystvorter. Nada! Eneste er at jeg har litt økt sexlyst, men utover det begynner jeg å tro at jeg ikke kommer til å ha EL denne måneden. Utrolig kjipt kjenner jeg...! Drømte at jeg hadde EL-slim i mengder og ropte mannen inn på badet. Ble SÅ skuffet da jeg våknet og skjønte det bare var en drøm. Forrige natten drømte jeg at jeg hadde mage og viste den stolt frem :(

Jeg er veldig følsom om dagen. I helgen har jeg nesten ikke tenkt på dette med prøvingen utenom når jeg testet på ettermiddagen. I dag er en sånn dag hvor jeg tenker at det aldri kommer til å gå og jeg klarer ikke å se for meg å få en positiv g-test på denne siden av året...

Tar ny EL-test kl. 15.30 i dag og legger ut resultatet etterpå.

CD 9

Det var på denne dagen forrige syklus (PP1) hvor jeg fikk positiv EL-test på ettermiddagen. Har lest gjennom "symptomene" fra den gangen og ser jeg hadde stikkinger, såre brystvorter og sammentrekninger i livmoren i 3 dagers tid før EL. Det startet altså på CD 6. Nå har jeg ikke antydning til noe som helst. Ingen stikking, ingen slim enda, ingen ømme bryster eller brystvorter. Nada! Eneste er at jeg har litt økt sexlyst, men utover det begynner jeg å tro at jeg ikke kommer til å ha EL denne måneden. Utrolig kjipt kjenner jeg...! Drømte at jeg hadde EL-slim i mengder og ropte mannen inn på badet. Ble SÅ skuffet da jeg våknet og skjønte det bare var en drøm. Forrige natten drømte jeg at jeg hadde mage og viste den stolt frem :(

Jeg er veldig følsom om dagen. I helgen har jeg nesten ikke tenkt på dette med prøvingen utenom når jeg testet på ettermiddagen. I dag er en sånn dag hvor jeg tenker at det aldri kommer til å gå og jeg klarer ikke å se for meg å få en positiv g-test på denne siden av året...

Tar ny EL-test kl. 15.30 i dag og legger ut resultatet etterpå.
Det er helt normalt at syklusen bruker litt tid på å stabilisere seg etter spiral/prevensjon. Det betyr ikke at du ikke kommer til å få eggløsning. Det er veldig tidlig å få eggløsning allerede på CD 10. Godt mulig syklusen denne gang blir litt lengre og eggløsningen blir nærmere CD 14 som er mer "standard syklus".
Ikke bekymre deg unødvendig :)

Glemte helt solvipecten og dråpene i går kveld :yuck:
Ikke at det spiller noen stor rolle, for det er svakere EL-test i dag igjen.. Kan det være jeg ikke får EL i det hele tatt denne måneden??

Her er dagens graf + EL-testene jeg har tatt de siste dagene.

Vedlegg

• 77E59635-FEFA-49B2-B3F3-29F23DAF4709.jpeg
    77E59635-FEFA-49B2-B3F3-29F23DAF4709.jpeg
    39,9 KB · Visninger: 111
  • 5C893CFA-290E-4B7B-8694-4240AB9A60E7.jpeg
    5C893CFA-290E-4B7B-8694-4240AB9A60E7.jpeg
    21,8 KB · Visninger: 103
Glemte helt solvipecten og dråpene i går kveld :yuck:
Ikke at det spiller noen stor rolle, for det er svakere EL-test i dag igjen.. Kan det være jeg ikke får EL i det hele tatt denne måneden??

Her er dagens graf + EL-testene jeg har tatt de siste dagene.
Holder også med SoonToBeMama over. Jeg tror syklusen har normalisert seg og at du får det nærmere CD14 :) ikke gi opp enda, det er fortsatt tidlig i syklusen :)

Enig med de over, du er veldig tidlig i syklusen enda! Så EL kommer nok til slutt!

Back
Topp