Håperpånr3 lufter litt tanker

Nei, her sluttet jeg på pillene for bare 2 dager siden. Så jeg er helt fersk her inne :happy::happy:

Velkommen skal du være! :) Jeg tok ut hormonspiralen for en måned siden i dag, så jeg er også rimelig fersk. Mannen synes ikke vi har begynt skikkelig før vi begynner nå, så jeg føler det er nå det gjelder på ordentlig :p

CD 2 - PP2

Blødd endel mer i dag, men ikke supermye. Går definitivt som TR. Forrige syklus (første etter spiraluttak) var på 23 dager og TR varte i tre av de, så jeg regner kanskje med at TR varer litt lenger denne gangen?

Har fått flere kviser på skuldrene av alle ting - hva i alle dager er det for noe?? Jeg har veldig sjelden kviser, så dette er veldig rart synes jeg.

Har begynt på solvipect i dag, tar 2 spiseskjeer dagen (ca. 15 ml per skje). Drakk et glass grapefruktjuice til frokost + alle dråpene med ekstrakten. Det bør skje et under med EL-slimet sier jeg bare! :D Har et liiiite håp om å få basaltermometeret i morgen, så gleder meg til å sette igang med tempingen selv om jeg må sette på alarm tidligere på morgenen. Tenker det kan være lurt, for noen dager våkner jeg kl. 06.30, andre ganger 08.30. Hvilket klokkeslett har dere alarm på dere som temper?

Ellers har dagen i dag vært fin, har vært sammen med barna og gjort endel hjemme. God tå få ryddet og vasket på steder hvor vi ikke vasker og rydder så altfor ofte (krydderhyllen feks). :)

Håper alle har hatt en fin påske og gratulerer så masse til dere som har fått positiv test de siste dagene :love7

Tusen takk, Smurfeline2020 :) Jeg er jo snart ferdig med CD 23, så det vil si 12 lutealfasedager og det er jeg fornøyd med :) Da kan TR bare komme i morgen eller på mandag, helst ikke senere for da blir syklusen for lang for min tålmodighet ;) 24 dager er fint :)

Masse lykke til med pp2, håper det klaffer i den perioden du er nå. Heier på dere :)

CD4 - PP2

Usikker på om jeg er ferdig med TR eller ikke. Blødde medium mye på søndag og mandag, men i går og i dag har jeg blødd litt midt på dagen (light) og spottet litt. Tror kanskje jeg er ferdig for denne gang..

Tar solvipect, sink, grapefruktekstrakt + juice, omega-3, folat, multivitamin. Tror det er det..
Mannen tar også sink, tran og folat.

Tenker jeg kanskje begynner testing av EL i morgen ettersom jeg fikk positiv EL-test på CD9 sist. Må ta utgangspunkt i det denne gangen også. Har ikke fått basaltermometeret mitt eller babyklisteret... Kjenner jeg er klar for å tempe!

De siste par dagene har vært litt kjipe for min del. Vet ikke helt hvorfor, bare hatt en litt følelse av håpløshet og at dette kommer til å ta tid.. Så i dag velger jeg å ikke skrive så mye, men jeg leser endel i dere andres dagbøker og heier på dere som skal teste, og selvfølgelig dere som har fått positive tester :Heartred

Når begynte dere å få det berømte EL-slimet? Nå kjenner jeg at jeg er fryktelig klar for å få det, men jeg aner jo ikke når i syklusen det skal komme...

CD4 - PP2

Usikker på om jeg er ferdig med TR eller ikke. Blødde medium mye på søndag og mandag, men i går og i dag har jeg blødd litt midt på dagen (light) og spottet litt. Tror kanskje jeg er ferdig for denne gang..

Tar solvipect, sink, grapefruktekstrakt + juice, omega-3, folat, multivitamin. Tror det er det..
Mannen tar også sink, tran og folat.

Tenker jeg kanskje begynner testing av EL i morgen ettersom jeg fikk positiv EL-test på CD9 sist. Må ta utgangspunkt i det denne gangen også. Har ikke fått basaltermometeret mitt eller babyklisteret... Kjenner jeg er klar for å tempe!

De siste par dagene har vært litt kjipe for min del. Vet ikke helt hvorfor, bare hatt en litt følelse av håpløshet og at dette kommer til å ta tid.. Så i dag velger jeg å ikke skrive så mye, men jeg leser endel i dere andres dagbøker og heier på dere som skal teste, og selvfølgelig dere som har fått positive tester :Heartred

Når begynte dere å få det berømte EL-slimet? Nå kjenner jeg at jeg er fryktelig klar for å få det, men jeg aner jo ikke når i syklusen det skal komme...
Så godt å høre at TR er på vei ut. :)
Det var da jeg begynte å føle meg gira på neste PP igjen sist iallefall. :)
Og du skal jo både tempe og prøve en del andre ting denne runden så blir nok en ekstra spennende PP for deg :)
Jeg starta også med EL-tester så og si med én gang TR var ferdig. Tror faktisk jeg starta på siste dagen med spotting fordi jeg visste ikke hvordan syklusen kom til å være denne gangen, og ville ikke gå glipp av vinduet.

EL- slim tror jeg at jeg fikk ca 2 dager før positiv EL test. Så jeg visste at EL var like rundt hjørnet da. Men det er sikkert forskjellig til alle.

Så godt å høre at TR er på vei ut. :)
Det var da jeg begynte å føle meg gira på neste PP igjen sist iallefall. :)
Og du skal jo både tempe og prøve en del andre ting denne runden så blir nok en ekstra spennende PP for deg :)
Jeg starta også med EL-tester så og si med én gang TR var ferdig. Tror faktisk jeg starta på siste dagen med spotting fordi jeg visste ikke hvordan syklusen kom til å være denne gangen, og ville ikke gå glipp av vinduet.

EL- slim tror jeg at jeg fikk ca 2 dager før positiv EL test. Så jeg visste at EL var like rundt hjørnet da. Men det er sikkert forskjellig til alle.

Ja, jeg kjenner at jeg har fått motivasjon for denne PP''en, men jeg sliter litt med å tenke at det kommer til å gå og i motsetning til forrige PP klarer jeg ikke (per i dag) å se for meg det å skulle få en positiv graviditetstest..

Ja, jeg gleder meg faktisk til å tempe, men ettersom jeg ikke har fått den i posten enda er jeg litt redd for at jeg ikke skal rekke å få den tidlig til med tanke på når jeg forhåpentligvis får EL, slik at jeg ikke får utbytte av det før i neste PP. Men jeg skal jo ikke ha EL før tirsdag neste uke, så det kan jo være jeg rekker å få den selvfølgelig. Har hørt at det er viktig å få hvertfall 3 dager med temp før EL slik at jeg har noe å sammenligne med, forståelig nok.

Jeg begynner også med EL-tester tidlig av samme grunn som deg. Jeg vet jo ikke om jeg får utslag denne PP'en eller i såfall når det er, så jeg begynner heller litt tidlig og ser slik at jeg har noe å gå etter i fremtidige PP'er dersom vi må bruke litt tid. Har bestilt både 100 EL-tester og 100 g-tester som skal komme i slutten av neste uke, så jeg burde være godt utstyrt til å teste rundt IKM 5. mai og EL neste PP :)

Målet er å ikke teste g-test før TIDLIGST 10 DPO (beregnet til å være rundt 1./2.mai). Dersom jeg skulle bli gravid denne syklusen med utgangspunkt i 23 dagers syklus vil termin være (i følge babyverden) 15. januar 2021 :dummy1::dummy: Uansett når, eller hvis selvfølgelig, jeg blir gravid tenker jeg at jeg får gutt. Jeg bryr meg ikke om hva det blir for noe, jeg har bare lyst på et friskt barn med mannen så vi kan få et felles barn og dele det med de andre vi har :Heartred

Jeg følger virkelig med i spenning på slimet.. Har aldri vært så interessert i slim før - nå skjønner jeg hvorfor lekebutikken selger glitterslim, prompeslim osv. Hadde det bare vært EL-slim også, så hadde jeg stilt meg i kø!

Ja, jeg kjenner at jeg har fått motivasjon for denne PP''en, men jeg sliter litt med å tenke at det kommer til å gå og i motsetning til forrige PP klarer jeg ikke (per i dag) å se for meg det å skulle få en positiv graviditetstest..

Ja, jeg gleder meg faktisk til å tempe, men ettersom jeg ikke har fått den i posten enda er jeg litt redd for at jeg ikke skal rekke å få den tidlig til med tanke på når jeg forhåpentligvis får EL, slik at jeg ikke får utbytte av det før i neste PP. Men jeg skal jo ikke ha EL før tirsdag neste uke, så det kan jo være jeg rekker å få den selvfølgelig. Har hørt at det er viktig å få hvertfall 3 dager med temp før EL slik at jeg har noe å sammenligne med, forståelig nok.

Jeg begynner også med EL-tester tidlig av samme grunn som deg. Jeg vet jo ikke om jeg får utslag denne PP'en eller i såfall når det er, så jeg begynner heller litt tidlig og ser slik at jeg har noe å gå etter i fremtidige PP'er dersom vi må bruke litt tid. Har bestilt både 100 EL-tester og 100 g-tester som skal komme i slutten av neste uke, så jeg burde være godt utstyrt til å teste rundt IKM 5. mai og EL neste PP :)

Målet er å ikke teste g-test før TIDLIGST 10 DPO (beregnet til å være rundt 1./2.mai). Dersom jeg skulle bli gravid denne syklusen med utgangspunkt i 23 dagers syklus vil termin være (i følge babyverden) 15. januar 2021 :dummy1::dummy: Uansett når, eller hvis selvfølgelig, jeg blir gravid tenker jeg at jeg får gutt. Jeg bryr meg ikke om hva det blir for noe, jeg har bare lyst på et friskt barn med mannen så vi kan få et felles barn og dele det med de andre vi har :Heartred

Jeg følger virkelig med i spenning på slimet.. Har aldri vært så interessert i slim før - nå skjønner jeg hvorfor lekebutikken selger glitterslim, prompeslim osv. Hadde det bare vært EL-slim også, så hadde jeg stilt meg i kø!
Hahaha! El-slim kommentaren min fikk meg til å le høyt!
Tror ikke el-slim ville solgt så bra i leketøysbutikken :hilarious::hilarious: eller det spørs kanskje hvilken type leketøysbutikk man stikker innom :hilarious:

Håper du får termometeret så snart som mulig så du får starta tempinga :)

Bra å Ha mål om å vente lengst mulig med testingen, selv testet jeg "bare" en dag tidligere enn planlagt :rolleyes:

Wow! 100 tester av hver? Regner med at det var fra eBay?

Tror ikke el-slim ville solgt så bra i leketøysbutikken :hilarious::hilarious: eller det spørs kanskje hvilken type leketøysbutikk man stikker innom :hilarious:

Bra å Ha mål om å vente lengst mulig med testingen, selv testet jeg "bare" en dag tidligere enn planlagt :rolleyes:

Hehe, godt jeg kunne bidra til litt latter :) Burde nok ikke være en storselger hos BR leker nei :eek: Det blir litt feil målgruppe :)
Krysser fingrene for at jeg får termometer i morgen - det er lov å håpe :) Står omtrent ute og venter på postmannen, han må skjønne at jeg venter på noe fryktelig viktig noe (en baby!) :p

Ja, Ebay ;) Kom på ca 300 kr totalt. Har noen liggende fra Babyplan + Clearblue ukeindikator, men de føler jeg ikke at jeg kan bruke før det blir antydning til strek. Og ukeindikatoren hvertfall ikke før det har gått litt tid så jeg kan få opp noe på displayet. Får se - mulig de har gått ut på dato innen den tid :wtf:

Hehe, godt jeg kunne bidra til litt latter :) Burde nok ikke være en storselger hos BR leker nei :eek: Det blir litt feil målgruppe :)
Krysser fingrene for at jeg får termometer i morgen - det er lov å håpe :) Står omtrent ute og venter på postmannen, han må skjønne at jeg venter på noe fryktelig viktig noe (en baby!) :p

Ja, Ebay ;) Kom på ca 300 kr totalt. Har noen liggende fra Babyplan + Clearblue ukeindikator, men de føler jeg ikke at jeg kan bruke før det blir antydning til strek. Og ukeindikatoren hvertfall ikke før det har gått litt tid så jeg kan få opp noe på displayet. Får se - mulig de har gått ut på dato innen den tid :wtf:
Hahaha ja feil leketøysbutikk :hilarious:
Wow 300 er bra deal! Nice!
Og ja helt enig. Ukesindikator er greit å vente med til man har fått en definitiv strek. Og definitivt sjekk datoer først hehe.
Jeg fikk sterkere strek nå i kveld på et par tester så det er mulig jeg knekker og tar en ukesindikator i mårra... får se om jeg tør:hilarious:

Hahaha ja feil leketøysbutikk :hilarious:
Wow 300 er bra deal! Nice!
Og ja helt enig. Ukesindikator er greit å vente med til man har fått en definitiv strek. Og definitivt sjekk datoer først hehe.
Jeg fikk sterkere strek nå i kveld på et par tester så det er mulig jeg knekker og tar en ukesindikator i mårra... får se om jeg tør:hilarious:

Ja, var en god pris det :) Tror det blir bra. Bestilte fra Storbritannia så jeg slipper å vente så altfor lenge på at det skal komme fra Kina. Men tror testene derfra er like bra.

Ååja! Gleder meg til å se når du tester - blir utrolig spennende å følge deg videre nå :) Jeg tipper gutt ;)

Ja, var en god pris det :) Tror det blir bra. Bestilte fra Storbritannia så jeg slipper å vente så altfor lenge på at det skal komme fra Kina. Men tror testene derfra er like bra.

Ååja! Gleder meg til å se når du tester - blir utrolig spennende å følge deg videre nå :) Jeg tipper gutt ;)
Ja tror testene er like bra uansett. :)
Nå har du iallefall til å teste igjen og igjen og igjen. :P

Hehe vet du, helt siden eg var 16 har jeg hatt følelsen av at jeg kommer til å få gutt. To gutter egentlig.
Men jeg håper mest på jente.
Men er fornøyd uansett så lenge han/hun er frisk. :)

Ja tror testene er like bra uansett. :)
Nå har du iallefall til å teste igjen og igjen og igjen. :p

Hehe vet du, helt siden eg var 16 har jeg hatt følelsen av at jeg kommer til å få gutt. To gutter egentlig.
Men jeg håper mest på jente.
Men er fornøyd uansett så lenge han/hun er frisk. :)

Ja, nå skal det ikke stå på testing hvertfall :D Ble litt stresset da jeg plutselig bare hadde fem g-tester igjen flere dager før IKM :wideyed: Men håper jo at jeg slipper å bruke opp alle 100....!

Så gøy, det blir veldig spennende å se :) Alle ønsker jo at barnet sitt skal være friskt, men det er lov å håpe for det ;)

CD 5

Endelig kom termometeret! Så i morgen tidlig begynner jeg temping og i ettermiddag begynner jeg EL-testing.
Venter fortsatt på babyklisteret - det skal jeg vel begynne på når jeg får positiv EL-test? Eller dagen etter? Fint om noen kan si noe om dette, for her er jeg virkelig blank.

Test-temper et par ganger i munnen nå, for første gang jeg prøvde i stad fikk jeg 33,75 grader :eek: Fikk 36,57 nå. Gleder meg til å våkne og tempe i morgen, haha! :p

Har holdt meg fra å drikke og tisse siden 11:30 i dag, så 15:30 ryker første EL-test for denne PP'en. Nå kjenner jeg at jeg er på'n igjen og litt motivert :) Bare jeg får babyklisteret også nå, så er jeg helt klar!

Har blitt inspirert til å lage en liste over milepæler, så her kommer min foreløpige liste i PP2:

CD 5 - Starte med EL tester da jeg fikk positivt utslag på CD9 PP1 ----> i dag (16.april)
CD 6 - Begynne temping
CD 9 - Kose meg med en film
1 DPO - Begynne med babyklister (bare jeg rekker å få det i tide...!)
10 DPO - Tidligst begynne å teste (holde meg gjerne lenger enn det - ser an tempkurven og eventuelle symptomer)

Har ikke kommet på noe mer bra enn det rett og slett, hehe.

Nå sitter jeg og venter de 20 minuttene fra jeg har tisset før jeg kan ta første EL-test. Spent på utslaget, for jeg hadde jo bra med utslag fra jeg startet å teste i PP1. Enda mer spent er jeg selvfølgelig på om jeg har EL denne måneden og når det i såfall blir. Er jo ingen grunn til at jeg ikke skal ha EL, men ettersom det dumme slimet aldri kom hos meg forrige syklus, så er jeg spent på om den dukker opp denne gangen med solvipect, grapefruktekstrakt og grapefruktjuice.

Har forøvrig fått utrolig mange kviser på skuldrene og øvre del av ryggen de siste dagene...! Har aldri hatt særlig med kviser, verken under TR eller i tenårene. Enda godt de kommer der, men er litt udigg synes jeg. Hadde ingenting av det forrige PP, så det tyder vel på at noe skjer - forhåpentligvis i riktig retning... Noen som har vært borti dette rundt TR?

Leste av EL-testen etter et par minutter og la den inn i appen Femometer. Da fikk den utslag på 12 LH og High. Fikk 21 to dager før positiv EL-test sist og både 12 og 19 dagen før positiv test forrige syklus. Merkelige greier, synes ikke streken var så fryktelig sterk nå akkurat. Får lese den av igjen etterpå når den har tørket.

Tok bilde og la inn i appen når den nå hadde tørket. Da fikk jeg LH 31. Fikk LH 33 og 34 på EL dagen forrige syklus. Peak var 102 forrige syklus.

Bilde av dagens test. Synes ikke denne var altfor sterk, men bra utslag til å være på CD 5.

Vedlegg

• A2F2E714-2BED-45E5-BCC6-331667819061.jpeg
    A2F2E714-2BED-45E5-BCC6-331667819061.jpeg
    25,1 KB · Visninger: 92
Tok bilde og la inn i appen når den nå hadde tørket. Da fikk jeg LH 31. Fikk LH 33 og 34 på EL dagen forrige syklus. Peak var 102 forrige syklus.

Bilde av dagens test. Synes ikke denne var altfor sterk, men bra utslag til å være på CD 5.
God start, dette her!

God start, dette her!

Tja, har tydeligvis veldig godt utslag på LH / EL-testene før EL og veldig lite (nesten ikke synlig strek) etter EL. Skjedde allikevel ingenting forrige PP :( Ingen slim - nada.

Gleder meg til temping og ny EL-test i morgen.

Sekret i dag: tørr
Livmortappen: Hard, lukket tror jeg. Høyt oppe.

Back
Topp