Felles skravletråd våren 2020

Jeg har lett huset rundt etter fitbiten min ( har akkurat flyttet, så det er kaos), men fant den ikke. Heldigvis dukket samboer sin fitbit opp i leteprosessen, så den er lagt på lading og jeg er klar for utfordringen. Kommer nok til å slite mest med 5 om dagen tror jeg :)
 
Regnes vaniljesaus uten tilsatt sukker som snop? :taunt014
 
Jeg kan ikke huske sist jeg klarte 10000 skritt selv.. :rolleyes: Men må vel prøve nå :nailbiting:
Klart det to ganger denne uka som er uvanlig. Utenom det så er det lenge siden sist.
 
Jeg har lett huset rundt etter fitbiten min ( har akkurat flyttet, så det er kaos), men fant den ikke. Heldigvis dukket samboer sin fitbit opp i leteprosessen, så den er lagt på lading og jeg er klar for utfordringen. Kommer nok til å slite mest med 5 om dagen tror jeg :)

Samme her. Jeg er dårlig på å spise sånt. Egentlig veldig greit å ha det på utfordringen da ^^
 
Jeg tror jeg skal klare skrittmålet nesten hver dag (pleier vanligvis ikke å gå så mye på søndager), for jeg bikker alltid 10.000 skritt når jeg går til og fra jobb. Fem om dagen? Der skal jeg slite mer, men jeg skal prøve. Vann har jeg blitt mye flinkere på, og logger som regel 1,5-1,7l hver dag, så jeg må prøve å drikke bittelitt mer. Snopfri tror jeg skal gå greit, i hvert fall de fleste dager.
 
Jeg har hjemmekontor. Avstand fra frokost til jobb er ca 5 skritt. Sliter derfor med skrittene, 2-3000 vanligvis..
 
Jeg har egentlig tatt av meg fitbiten pga smittevernregler på jobb. Noen som vet om det går an å bruke fitbit på foten? :D
 
Jeg har egentlig tatt av meg fitbiten pga smittevernregler på jobb. Noen som vet om det går an å bruke fitbit på foten? :D
Jeg har vivofit da, og den kan være på foten men det er ikke så behagelig/fubgerende. Men den kan ligge i en lomme også. Kan ta ut bare selve klokke /skrittteller-delen og legge den i bh'en om så.
 
Jeg har vivofit da, og den kan være på foten men det er ikke så behagelig/fubgerende. Men den kan ligge i en lomme også. Kan ta ut bare selve klokke /skrittteller-delen og legge den i bh'en om så.

Takk for tips!:) Tenkte ikke på at jeg kan ta av båndene og bare bruke selve skrittelleren! Da skal jeg få plass til den i bukselomma på jobb-buksa :)
 
Hvor mye av en grønnsak kvalifiseres som 1/5 om dagen? :) sånn f.eks blomkål? Holder på å lage blomkålpizza og vet jeg kommer til å spise ca. 2 stykker. Teller det da som 1/5?.. og må det være fem forskjellige grønnsaker?
 
Fra Bama.no :


Hva og hvor mye er egentlig 5 om dagen?
  • 1 om dagen av frukt, bær eller grønnsaker tilsvarer ca. 100 gram – altså et eple eller en banan, en avocado, to–tre små tomater, en god neve blåbær eller bringebær, en grønn salat eller to kiwi. Når halve middagstallerkenen er grønn – med blomkål og brokkoli, aspargesbønner og rotgrønnsaker, får du i deg 2 om dagen.
 
Fra Bama.no :


Hva og hvor mye er egentlig 5 om dagen?
  • 1 om dagen av frukt, bær eller grønnsaker tilsvarer ca. 100 gram – altså et eple eller en banan, en avocado, to–tre små tomater, en god neve blåbær eller bringebær, en grønn salat eller to kiwi. Når halve middagstallerkenen er grønn – med blomkål og brokkoli, aspargesbønner og rotgrønnsaker, får du i deg 2 om dagen.
Oi, så mye tror ikke jeg at jeg klarer. Går på lavkarbo og har en minimage jeg prøver å krympe igjen:p
 
5 om dagen er ca. 500 gram grønnsaker (hvorav max 200g av disse kan være frukt), minst 5 ulike sorter, det må ikke være 100 gram av hver sort.

Et eple med kjerne er 200 gram. Så et halvt eple og en banan er 2 stk frukt.
max 1 glass juice kan regnes som en enhet frukt.
 
Ble litt usikker her.. er det lov med granola og müsli i forhold til snopefri? er jo litt sukker i granola.
 
Hei :) Hva tenker dere om hvis man blir gravid under slankekrigen, hva er reglene da? Jeg er bare 9dpo, men har fått noen streker spm kan minne mye om en babystrek.

Jeg er overvektig, faktisk fedme pg tenker jeg kommer til å fortsette med det jeg har begynt på, særlig medtanke på godteri og mosjon. Kommer nok til introdusere litt mer karbohydrater i kosten da. Tenker å finne frem noe litteratur om temaet, og finne en måte å leve karboreduser i et eventuelt svangerskap. :)
 
Hei :) Hva tenker dere om hvis man blir gravid under slankekrigen, hva er reglene da? Jeg er bare 9dpo, men har fått noen streker spm kan minne mye om en babystrek.

Jeg er overvektig, faktisk fedme pg tenker jeg kommer til å fortsette med det jeg har begynt på, særlig medtanke på godteri og mosjon. Kommer nok til introdusere litt mer karbohydrater i kosten da. Tenker å finne frem noe litteratur om temaet, og finne en måte å leve karboreduser i et eventuelt svangerskap. :)
Ingen regler om det. Noen melder seg ut av slankekrigen og noen fortsetter litt til. Opp til hver enkelt :)
 
Hei :) Hva tenker dere om hvis man blir gravid under slankekrigen, hva er reglene da? Jeg er bare 9dpo, men har fått noen streker spm kan minne mye om en babystrek.

Jeg er overvektig, faktisk fedme pg tenker jeg kommer til å fortsette med det jeg har begynt på, særlig medtanke på godteri og mosjon. Kommer nok til introdusere litt mer karbohydrater i kosten da. Tenker å finne frem noe litteratur om temaet, og finne en måte å leve karboreduser i et eventuelt svangerskap. :)

Som MiniMe80 sier, ingen regler, gjør som du vil.
Jeg ble gravid med yngste under en krig og var med noen uker, men tror jeg trakk meg eller så røyk jeg ut, etter et par uker for fokuset i hodet forandret seg rett og slett.

Men det gjør du som du selv føler for. Leve sunt i svangerskapet er lurt, ikke henge seg opp i vekta, for den skal opp, men å spise midnre snop og bevege seg mer er jo lurt. Men få i deg nok næring, du trenger litt mer kalorier pr dag som gravid, i alle fall etterhvert. Ikke fra dag 1 akkurat.
 
Hei :) Hva tenker dere om hvis man blir gravid under slankekrigen, hva er reglene da? Jeg er bare 9dpo, men har fått noen streker spm kan minne mye om en babystrek.

Jeg er overvektig, faktisk fedme pg tenker jeg kommer til å fortsette med det jeg har begynt på, særlig medtanke på godteri og mosjon. Kommer nok til introdusere litt mer karbohydrater i kosten da. Tenker å finne frem noe litteratur om temaet, og finne en måte å leve karboreduser i et eventuelt svangerskap. :)

Jeg var med i en periode etter positiv test da jeg ble gravid med yngste. Det er jo en fin måte å holde seg på matta når det kommer til sunt kosthold og eventuelt trening :)
 
Hei :) Hva tenker dere om hvis man blir gravid under slankekrigen, hva er reglene da? Jeg er bare 9dpo, men har fått noen streker spm kan minne mye om en babystrek.

Jeg er overvektig, faktisk fedme pg tenker jeg kommer til å fortsette med det jeg har begynt på, særlig medtanke på godteri og mosjon. Kommer nok til introdusere litt mer karbohydrater i kosten da. Tenker å finne frem noe litteratur om temaet, og finne en måte å leve karboreduser i et eventuelt svangerskap. :)

Så spennende, Gratulerer ❤️ Som de andre sier, bli med videre om du føler for det. Kanskje ikke nødvendigvis ha fokus på noen stor vektnedgang, men heller å holde vekten i svangerskapet?

Jeg ammer, så jeg spiser normale mengder mat sånn at det ikke skal gå ut over melken. men ved å spise sunnere og være i mer aktivitet så går jeg likevel ned i vekt nå:)
 
Back
Topp