Fødselstegn!

Har opplevd skvulp/knepp uten at vannet har gått også, spesielt nå denne siste tiden.
Litt vanskelig å svare på, for da vannet gikk var jeg liksom ikke i tvil! Det kom et knepp og en følelse som om en vannballong som sprekker eller noe... Og rier som tok seg opp i samme sekund (!!) som vannet gikk. Med andremann kom det nesten ikke noe vann heller, men første var det ikke tvil.
Det er nett som på film det, at riene starter i det vannet går :joyful:
Jeg leste på appen min at det faktisk er vanlig:joyful:

Nytt tegn på fødsel: omgangssyke:hungover: Fødte under et døgn etter at det startet.
Oi, gratulerer så masse :joyful::Heartred
Kanskje brekningne trigget fram rier og fødsel
Spent på å høre hvordan det foregikk denne gangen
Men først og fremst, nyt tiden og gratulerer igjen :wav

Oi, gratulerer så masse :joyful::Heartred
Kanskje brekningne trigget fram rier og fødsel
Spent på å høre hvordan det foregikk denne gangen
Men først og fremst, nyt tiden og gratulerer igjen :wav
Takk:-) Tipper det var brekningene som satte det hele i gang ja.

Har opplevd skvulp/knepp uten at vannet har gått også, spesielt nå denne siste tiden.
Litt vanskelig å svare på, for da vannet gikk var jeg liksom ikke i tvil! Det kom et knepp og en følelse som om en vannballong som sprekker eller noe... Og rier som tok seg opp i samme sekund (!!) som vannet gikk. Med andremann kom det nesten ikke noe vann heller, men første var det ikke tvil.

Slik var min vannavgang også. Knekk, poff og plask! :D

Og stormeier etter 30 sek og frem til fødsel. Ingen tvil :D

Har noen av dere erfaringer med blod ved dobesøk? Var nettopp på do og da jeg tørket meg kom det lyserødt blod på papiret. Tuppen på livmorhalsen er veldig myk og jeg har hatt kraftigere murringer og nedpress i dag sammenlignet med tidligere :p Er bare 37+1 utfra ul-termin (37+5 mens-termin), så tror ikke fødselen er så veldig nært forestående, men virker jo som at kroppen gjør seg veldig klar :)

Magen har ville tømme seg « akutt « de siste kveldene.. håper det er ett tegn! Og håper jeg rekker å få klyster på sykehuset :wtf:

Hjelp! Kl. 12.30 begynte noe og lekke mellom beina, hadde ikke sjans og knipe igjen. Usikker på om det var slimpropp eller fostervann så jeg ringte til jordmor. Hun var ganske sikker på at det er fostervannet som lekker og ba meg ringe KK. Jordmoren der mener det samme! Nå har jeg fått beskjed om og hvile og ringe tilbake til KK kl. 18 for og legge videre plan. Om dette er fostervann blir jeg igangsatt på torsdag (som er termindato) dersom ikke fødselen starter av seg selv.

Har til nå vært helt rolig og avslappet i forhold til fødsel, men nå er jeg litt svett og stresset :laughing002
Førstegangs, 40+1 idag og lille ligger heldigvis med hodet ned :Heartred
Hvordan gikk det på torsdag? :)

Har noen av dere erfaringer med blod ved dobesøk? Var nettopp på do og da jeg tørket meg kom det lyserødt blod på papiret. Tuppen på livmorhalsen er veldig myk og jeg har hatt kraftigere murringer og nedpress i dag sammenlignet med tidligere :p Er bare 37+1 utfra ul-termin (37+5 mens-termin), så tror ikke fødselen er så veldig nært forestående, men virker jo som at kroppen gjør seg veldig klar :)

Jeg hadde ikke noe sånt med førstemann før etter stripping. Men denne gangen og med andremann har jeg hatt det i et par omganger. Slimproppen, tegningsblødning, modning... Men så har det liksom ikke skjedd noe mer. Tror egentlig bare det betyr modning. Hadde det for både en og to uker siden, fortsatt like gravid :rolleyes:

Har det skjedd noe mer hos deg?

Jeg hadde ikke noe sånt med førstemann før etter stripping. Men denne gangen og med andremann har jeg hatt det i et par omganger. Slimproppen, tegningsblødning, modning... Men så har det liksom ikke skjedd noe mer. Tror egentlig bare det betyr modning. Hadde det for både en og to uker siden, fortsatt like gravid :rolleyes:

Har det skjedd noe mer hos deg?

Såpass ja! Jeg er fortsatt like gravid idag. Ringte føden og de mente det var modningstegn, så får bare smøre meg med tålmodighet :rolleyes:

Spørsmål :
Var på kontroll hos jordmor i dag, og hun kommenterte at jeg hadde fått "fødefjes"... Noen som har vært borti? Har null hevelse/vann i kroppen, men ser selv at jeg er rundere i fjeset liksom :wideyed:

Spørsmål :
Var på kontroll hos jordmor i dag, og hun kommenterte at jeg hadde fått "fødefjes"... Noen som har vært borti? Har null hevelse/vann i kroppen, men ser selv at jeg er rundere i fjeset liksom :wideyed:
Jaah, svigermor snakker stadig om fødefjes her. Men jeg har hatt det i et par uker nå, og plutselig i helgen sa hun at fødefjeset var borte..!? :eek: Jeg har nå nærmest gitt opp håpet og tror jeg kommer til å gå gravid resten av livet!:bored::banghead::wacky: hahaha.. Ble satt igang med andremann 11 dager over. Men ble forespeilet at siden jeg nå er over 38år så skulle jeg ikke gå overtid... Men neida, så feil kan man ta.. Det stemte ikke.:confused: Er 39+4 idag (termin 17.mai) og jeg er nesten overbevist om at kroppen min har glemt hvordan den skal starte selv... Hehehe.. Jeg dåååner snart! :p

Jaah, svigermor snakker stadig om fødefjes her. Men jeg har hatt det i et par uker nå, og plutselig i helgen sa hun at fødefjeset var borte..!? :eek: Jeg har nå nærmest gitt opp håpet og tror jeg kommer til å gå gravid resten av livet!:bored::banghead::wacky: hahaha.. Ble satt igang med andremann 11 dager over. Men ble forespeilet at siden jeg nå er over 38år så skulle jeg ikke gå overtid... Men neida, så feil kan man ta.. Det stemte ikke.:confused: Er 39+4 idag (termin 17.mai) og jeg er nesten overbevist om at kroppen min har glemt hvordan den skal starte selv... Hehehe.. Jeg dåååner snart! :p
Likevel er jeg fremdeles ganske rund i ansiket, ja.... :rolleyes:

Spørsmål :
Ja, jeg så det godt på meg selv sist :) Ser det nå og, men det går litt opp og ned for hver dag, faktisk. Fyldigere lepper, og generelt litt oppblåst i ansiktet ellers :joyful:

Spørsmål :
Jepps, har hørt om det berømte fødefjeset men her er det heller mer fødekropp for tiden, har så mye vann i kroppen at jeg føler meg som en ballong :banghead:
Puster og peser som bare det :meh:

Ja, jeg så det godt på meg selv sist :) Ser det nå og, men det går litt opp og ned for hver dag, faktisk. Fyldigere lepper, og generelt litt oppblåst i ansiktet ellers :joyful:

Så du noen sammenheng mellom det berømmelige fjeset og når fødselen startet? Har liksom aldri hørt det før, men nå med barn nr 3 har jeg det tydeligvis :joyful: Ser det på leppene og kinnene.

Back
Topp